/spanien/barcelona/forum/26612.aspx/spanien/barcelona/forum/26612.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Puyol
2004-09-15 15:12
ser fram emot dagens matcher ..hoppas real förlorar mot leverkusen...fast det ser omöjligt ut.... jag hoppas också att Zlatan sitter på bänken och aldrig lyckas i Juventus......alltså..jag bara inte kan tycka om honom..jag vet inte hur ni andra kan se att han är en bra fotbollspelare...
Barcelona Puyolinho
2004-09-16 18:43
Äre någon som vet när matchen börjar på söndag ?!
Barcelona Jairzinho
2004-09-15 18:54
Tycker Etoó får oförskämt mycket kritik här inne. Mot Racing var han grym och har spelat hyfsat dom två senaste. Han kommer blomma ut på "riktigt" i år.

Sen till en grej jag kom att tänka på sen Sevilla-matchen. Var den nån mer än jag som hörde när Barça-fansen skanderade; Saviola! Saviola! Saviola!?
Ett tydligt tecken på hur populär han är bland fansen. Det var skönt att höra eftersom det är en av mina stora favoriter och vad jag har förstått även mångas favorit här inne på forumet.

Vamos Barça!
Barcelona Jocke (Izquierda)
2004-09-15 16:35
Alx//
Bifall! Xavi är Barças kanske mest underskattade spelare, och var en av de viktigaste kuggarna i vårt spel förra säsongen. Han ligger bakom så mycket, han är en komplett tvåvägsspelare och han gör mycket, mycket sällan en dålig match.

Puyol//
Jag har klippt ut och sparat det inlägget du skrev om Zlatan här under. Om du fortfarande hänger här på forumet om ett eller två år ska jag plocka fram det. Jag är rätt så säker på att du kommer att ångra det du skrev.

* Ronaldinho var direkt kass igår, något man iofs kan skylla dels skadan och dels Rijkaard för.

* Vi har ett fantastiskt lag som kan gå hur långt som helst om potentialen utnyttjas på rätt sätt.

* Jag är grymt besviken på Bellettis defensiv. Jag var misstänksam redan efter att ha sett ett par försäsongsmatcher, och nu känner jag mig färdig att konstatera: vi har fått en ny Gio på högerbacken. Kanske är Belletti bättre än Gio offensivt, men jag känner mig ändå orolig.
Barcelona Tompa
2004-09-16 16:32
Gabriel:
Vi ska kanske inte snacka för mycket Real Madrid här men angående deras moral så anser jag vi sett tillräckligt många exempel senaste året för att slå fast att den är under all kritik. Har ingen statistik tillgänglig men det är nog mycket länge sedan de vann en match efter att de hamnat i underläge. De s.k galactico - spelarna verkar helt enkelt oförmögna att plocka på sig blåstället när det går lite tungt och jag är ganska säker på stt de inte gör det mot Barca heller.

Det finns dock ett OM. Skulle det nu vara så att Camacho bänkar Zizou, Ronaldo, Raul och alla andra trötta oangegerade spelare och plockar in Morientes Solari mfl istället blir säkerligen Real betydligt svårare att tas med.
Barcelona RonalDanho
2004-09-16 17:31
ronaldinho allstå shit va många plötsligt sågar han till fotknölarna .. ursäkta för att man e knäskadad o ej helt återställd liksom ..vänta tills han blir i toppform så han tystnar ner varenda ronaldinho tvivlare här inne och kom inte då o säg att ni e en sann ronie anhängare för många här inne e falska ..följer nuvarande ström bara o inte tänker på de resterande matcherna som ska spelas .. deco i all ära men my ass att han kan ens komma i ronies närhet..maradona sa det själv: den enda jag kan se som kan hota o bli lika stor som jag o pele va en gång i tiden det är ronaldinho han har den kapaciteten .. tror inte ni kan lika mycke fotboll som maradona själv =)
Barcelona Maestro_
2004-09-15 16:32
En andledning till att Eto'o spelade på kanten kan ha varit att han skulle plocka ner alla långbollar från backlinjen och från Valdes. Ronaldinho och Giuly är ju inga jättebra huvudspelare. Om Eto'o hade spelat centralt hade Celtics enorma mittbackar inte vart så lätta att handskas med i luftrummet direkt. Alla Valdes utsparkar gick ju mot Eto'o.
Real Madrid Butragengo
2004-09-16 16:57
Gabriel//
Jag ser att du sågar Zlatan baserat på hans personlighet!? Då måste du som barca anhängare haft mycket jobbigt för ca 10 år sedan, Bakero, Stochkov, Hagi och Romario var inte ödmjukhetens sista utposter. Men dessa fyra var alla grymma spelare, Zlatan är inte i deras klass ännu, men har förutsättningar att nå höga höjder.
Barcelona Tompa
2004-09-16 16:32
Gabriel:
Vi ska kanske inte snacka för mycket Real Madrid här men angående deras moral så anser jag vi sett tillräckligt många exempel senaste året för att slå fast att den är under all kritik. Har ingen statistik tillgänglig men det är nog mycket länge sedan de vann en match efter att de hamnat i underläge. De s.k galactico - spelarna verkar helt enkelt oförmögna att plocka på sig blåstället när det går lite tungt och jag är ganska säker på stt de inte gör det mot Barca heller.

Det finns dock ett OM. Skulle det nu vara så att Camacho bänkar Zizou, Ronaldo, Raul och alla andra trötta oangegerade spelare och plockar in Morientes Solari mfl istället blir säkerligen Real betydligt svårare att tas med.
Barcelona Messí
2004-09-15 18:42
Ämne: messi// vadå bättre ....Jag tror Ronaldinho köptes in för 250 000 000 kr, om jag minns rätt. Giuly för "bara" 65 000 000 kr tror jag.

Giuly är världens bästa på sin position och han har spelat bra i varenda match hittils. Självklart är Ronaldinho en bättre spelare, men iom att vi fick Giuly så billigt så är han nog ett större kap än Ronaldinho. I mina ögon ska dock tilläggas.
Barcelona Andresinho
2004-09-15 15:14
Anledningen att Ronaldinho spelade centralt var taktisk,han skulle lura fram båda mittbackarna och barca skulle spela på djupet med bollar till Guily och Eto'o.Bra tänkt av Rijkaard,skulle kanske fungerat bättre om ronaldinho var i form.
Var snälla och inte döma ut laget så snabbt,tänk på att många spelare är nya och alla har inte samma egenskaper och kvalite,några behöver kanske mer tid på sig att anpassa sig.Vi vet vad dom nya kan göra men vi måste ha tålamod med det här laget som har startat bra.
Det är i år det gäller att vinna och vi måste stödja och tro lite mer på våra spelare kan inte bara döma ut dom genom att titta på några matcher och svåra matcher också.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-09-17 20:52
skulle snabbt behöva svar på min fråga... Ungefär hur mkt kostar det att se Barca live om man köper biljett innan matchen utanflr Nou Camp eller nåt??
Barcelona Bopi
2004-09-15 14:06
ronaldinho va nog rädd igår!! så de va bra bytta ut honom!!! + att han kan MERMERMERMERMER
Barcelona Messí
2004-09-15 18:17
Ämne: Varför byttes Ronald....
Tror han byttes ut för att han gjorde en dålig match, plus att han precis kommit tillbaka från en skada så han är inte så matchtränad.
Barcelona Tompa
2004-09-15 12:42
Ok, visst ska E´too få fler chanser i startelvan men hitills har han inte imponerat.
Barcelona Tompa
2004-09-15 12:42
Ok, visst ska E´too få fler chanser i startelvan men hitills har han inte imponerat.
Barcelona Rivaldinho9
2004-09-16 19:18
Barca on sunday::::

----------Valdes--------------
Belletti-Marquez-Puyol-Sylvinho
------------Edmilson----------
-------Deco------Xavi---------
--Giuly----Eto'o---Ronaldinho
Barcelona Edmilson
2004-09-15 16:18
Giuly imponerar mig verkligen den bästa värvningen,Hoppas att Edmilson kan spela istället för Gerard när vi möter Atletico
mw
2004-09-15 18:58
Messi: Inte för att vara elak, men jag tror inte Giuly kostade ungefär 6miljarder...

För de du skrev "65 000 000 miljoner kr"
blir 65 000 000 000 000 kr

mvh mw
Barcelona Awiz
2004-09-15 18:33
bra matchrapport av gustav norrefeldt!
Real Madrid Butragengo
2004-09-16 14:36
Ni spelade fantastiskt fin fotboll mot Celtic, roligt att se Barcelona i gammalt gott slag. Ni skall inte underskatta Larsson, han har i mina ögon varit en av världens 15 bästa och jämnaste anfallare under många säsonger nu. Och att han bara klarar av att producera i skottland köper jag inte alls, i landslaget har han alltid varit produktiv trotts att sverige för bara ett par år sedan hade väldigt mediokra offensiva spelare. Sedan att spanska ligan är betydligt mer anfallsinriktad än t ex italienska är inte heller en nackdel för en anfallare.
Real Madrid Ike
2004-09-16 11:57
Förstår inte varför Rijkaard insisterar på att köra Etoó på vänster kanten.
Man kan inte gemföra Larsson´s prestationer med Etoós då han bara spelat 30 min hitils som Center forward, och då skapade han ordentligt med oreda i motståndarnas försvar.
Etoó spelade till vänster och Ronaldinho i mitten, till motsats av vad det står i de flesta websider. (antar att dom tar för givet att Dinho ska vara till vänster och Etoó i mitten.

In med Etoo i mitten Dinho till vänster!

Vi kommer få Edmilson som defensiv mittfältare nu istället för Gerard, vilket betyder att vi tappar lite i luftrummet, men lär bli mycket stabilare bakåt!
Belletti och Giuly gör höger sidan otroligt vass med sina löpningar, och vänster sidan borde vi ju ha Dinho, men av någon konstig anledning var Etoó där.

Valdes
Belletti Marquez Puyol Gio
Xavi Edmilson Deco
Giuly Etoó Dinho

Mästar laget.
Lär inte finnas ett mer passning säkert lag i världen, som spelar så fin fotboll.
Desutom har vi fått in lite effektivitet i spelet också. Även om jag personligen tror det kommer bli mycket vassare spel så fort Rijkaard förstår att Etoó ska vara central forward.

Celtic matchens första halvlek va smått otrolig, Även där tror jag vi hade fått mycket bättre utdelning om Dinho och Etoó bytt plats.

Skönt att se Deco göra mål.
Hoppas han också börjar skjuta lite här och där som Giuly gör. Som kan öppna upp försvar lite mer, så dom inte kan stå och försvara sig så trångt. Vi har ju inte haft en sån spelare sen Rivaldo känns det som.
Helt underbart när Giuly testar skott från lite längre avstånd, lite då och då.
Han har ju satt ett par också, vilket gör det hela ännu mer skönt.

Tror Giuly kommer vara en enorm avlastning på Dinho. Nu varieras spelet, mellan fantastiska passningar och dribblingar, men galna löpningar och inlägg.
Nu när vi har lite mer starka forward i luftrummet i Etoo och Larsson är det perfekt.
Hade nog inte funkat specielt bra där, med saviola, men nu har vi ju en helt ny dimention på anfallet.
Barcelona Dobermann
2004-09-16 14:43
Hur och var skaffar man Gent del barca kort?
hittar det inte på www.fcbarcelona.com
Pep Guardiola
2004-09-16 16:39
Barcelona 4Life

Vad är det för uppställning?

Är Edmilson spelklar tills söndag?
Barcelona kubala
2004-09-16 17:15
Ämne: Gabriel//
Jag ser a....
Butragengo...
Du kanske har rätt angående Stojchkov och Romario, det vet jag inte. Men Bakero känner jag personligen och var en duktig fotbollspelare och desto bättre människa.
Hitman
2004-09-15 18:28
Jag kan kalla mig objektiv och såg matchen igår och tänkte betygsätta Barcaspelarna, eftersom det här är ett Barcaforum:
Startelva
Valdés 4
Belletti 4
Márquez 3
Puyol 4
Gio 2
Xavi 2,5
Gerard 3
Deco 3,5
Giuly 4
Ronaldinho 3,5
Eto'o 2

Avbytare
Larsson 3,5
Oleguer 3
Iniesta 3
Barcelona RONALDINHO LEKER
2004-09-15 16:27
Börjar mathen Atletico Madrid-Barca 19:30 eller börjar sädningen då???
Real Madrid Solari = Gud
2004-09-15 18:13
Varför byttes Ronaldinho ut?
För dålig eller skada eller bara trött?
fiddeson
2004-09-19 13:50
PoLo_ByXa:

jag köpte mina biljetter via www.barcelonafootballtickets.com
Barcelona BARCA BLOD
2004-09-16 17:17
Deco är absolut den bästa spelaren i världen, otroligt bra ofensiv och defensiv.
-
Det är som en dröm, att få se Deco,guily,ronaldinho i samma lag =)
Annons: