/spanien/barcelona/forum/2661.aspx/spanien/barcelona/forum/2661.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-04-29 16:02
@Treyh:

Anledningen att spelarna inte gillar 16.00 är att de normalt brukar träna mellan 11 och 13 för att sen äta lunch och vila. Kroppen "klocka" är därmed inställd på att gå ner, snarare än upp, i varv vid denna tidpunkt.

Det finns dock exempel på både vunna (Granada & Valencia) och poängtapp(Getafe och Malaga) som skett vid denna tidpunkt.

Har för mig att det var Xavi som sa att det bästa är att spela kl 12 eller kl. 20.
Barcelona enkos
2015-04-29 15:52
Fifa kommer tillåta Real att förstärka sig ordentligt för att först sedan "straffa" dem bara för att framstå som en seriös organisation...
Barcelona koeman92
2015-04-29 15:48
@enkos:

Dat jinx tho.. Jag lovar att de går till final nu.
Barcelona Gabriel
2015-04-29 15:48
Real Madrid lär knappast bli straffade av Fifa så länge Florentino Perez är president i klubben. Han har sitt finger i alla rätta rövar såväl i Spanien som i övriga Europa. Den mannen skriker korruption lång väg!

Sen köper jag inte det här ryktet om att Pogba ska ha kommit överens med PSG. Visst, PSG kanske är en nybildande storklubb på uppgång och de har ändå lyckats värva till sig en hel del stora talanger till Paris i form av Marquinhos och Verratti, men Pogba är en helt annan femma. Vem ville ha Verratti ens när de köpte honom? Hela Europa är ute efter Pogba, han kan basically pick and choose vart han vill gå. Sedan har man läst tidigare att hans dröm destination är Spanien, och han är även ett fan av Arsenal och Barcelona sedan barnsben.

Jag är nästan stensäker på att Pogba lär hamna i Barça!
Barcelona enkos
2015-04-29 15:46
Bayern planerade att spela två finaler i Berlin inom 6 dagar.. men kommer inte att spela 1 ens.. Förlorade mot Dortmund igår och kommer att förlora mot Barca i semi också...
Barcelona Deulofeu
2015-04-29 15:34
Pogba verka ha kommit överens med PSG...

Pogba/ verratti
Laporte
Fabinho

De enda spelarna jag ens bryr mig om på marknaden.Men tre av dessa vill jag se hos oss

Skulle gilla att ha

Ter Stegen en av de största målvaktstalangerna tillsammans med Courtois
Laporte den bästa mittbacken efter Varans
Pogba inget snack största talangen i mitten i europa
Neymar den största talangen möjligtvis tillsammans med Hazard

En av de bästa i varje lagdel klart!

Kryddat med rutin och egna talanger typ Samper och Adams...

Barcelona Rambla~
2015-04-29 15:10
"..med den ärorikaste presidenterna av dem alla, Florentino Perez i spetsen har därmed ännu en gång påvisat att man har rent mjöl i påsen och att deras ungdomsakademier drivs på ett rättfärdigt sätt, allt enligt reglerna,"

Är snubben ironisk eller tror han på fullaste allvar på smörjan han skriver? Seriöst, ibland undrar man verkligen hur det står till med den egna självbilden.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-04-29 15:04
Sluta drömma pojkar.

Tror ni på riktigt att Perez som president i R.Madrid kommer få någon straff av FIFA????

Hehehe, en önsketanke ja.
Barcelona Kricko
2015-04-29 14:16
@Rambla~:

Lät ungefär likadant innan vi blev straffade. De kommer men allra största sannolikhet också bli bannade, vänta bara och se.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-04-29 14:13
Grejen är den ju att Ter Stegen köpet aldrig skulle ske om vi inte överklaga beslutet och straffet skjutits upp. Vill Real ha Danilo, de Gea, och Asensio måste de överklaga och få straffet uppskjutet likt oss. Annars kan de inte värva någon spelare vare sig man kommit överens innan eller inte.
Barcelona Rambla~
2015-04-29 13:59
Madrid går ju ut officiellt med att alla anklagelser är falska och att de har följt alla regler. De har inte blivit informerade av Fifa om någonting annat påstår de.

De blir alltså inte straffade vilket innebär att det är felaktiga rykten i omlopp.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-04-29 13:57
Messi Suárez och Neymar har så bra spelförståelse och kemi att de kan spela tillsammans med ögonbindel ändå hitta varandra.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2015-04-29 13:50
Okej, så Real Madrid och Atlético de Madrid ska bli straffade de också? Hm, när det gäller Real Madrid, tror jag på det först när jag ser det officiellt på Fifas hemsida.

Länktipset är skälet till min skepsis. :P
Barcelona Treyh
2015-04-29 13:28
Att många matcher spelas 16.00 nu i slutet är bara en fördel då vi har ett tight spelschema. Spelarna hinner då går ner i varv och lägga sig i tid på kvällen och få en riktig bra sömn och vila tills dagen efter. Ifall matcherna spelas 21.00-22.00 så lägger sig spelarna inte för ens tidigast 02.00-03.00 för kroppen är så uppe i varv både psykiskt och mentalt efter en intensiv match. Vi kommer ha match var tredje eller fjärde dag så all vila och förberedelse är viktig. Ifall vi ska konspirera att förbundet(perez) ligger bakom det hela så är det inte så genomtänkt ändå ;)
2015-04-29 13:03
Finns inget korrupt med att Real värvar innan ett straff tilldelas, vi gjorde samma sak med MAtS. Du kan inte dömas innan domen presenterats.

Redan genomförda köp berörs inte.
Barcelona FCB_Messi
2015-04-29 12:35
Förstår inte det här med "få igenom köpet utav de gea".. Att man ska hinna köpa honom innan man får straffet ? Finns väl inget som heter så ? Skulle real köpa honom och efter det utdelas ett straff så vet man ju att det är korrupt . Om nu FIFA planerar ett straff för real så är det bara att gå ut och säga att dom inte får värva under utredning . Svårare än så är det väl inte ?
Barcelona Davids3
2015-04-29 12:28
@Maestro Xavi:
Bara det att Messi låter bollen rulla vidare vid 0.10 är bevis på spelförståelse level 99999
Barcelona BARCA-més que un club
2015-04-29 12:21
Med eller utan Bayerns skadeeländet så ska vi Barca med Tres Amigos i superform bara vinna nästa vecka ALL in

vamos Barca!!!
2015-04-29 12:09
Lewandowski har en bruten käke och hjärnskakning. Osäkert om han kan spela kommande matcher.

Robben har en vadskada - borta resten av säsongen.

Skadeeländet fortsätter för Bayern.
Demakast
2015-04-29 11:58
Ärligt talat ... Vilka jäkla klassmål igår. Om jag inte har fel är "Tres Amigos" uppe i över hundra mål tillsammans denna säsong. Man undrar lite vilket som varit det snyggaste hittils? Har ni någon favorit? Själv har jag de senaste matcherna i färskt minne och Suarez mål mot Real är svårt att inte ha på topplistan. Eller Messis igår när han inte ens tittar upp men smeker upp den i bortre krysset.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2015-04-29 11:54
[QUOTE=the cameroonians]Är det inte så att förbundet tillsammans med TV-bolagen sätter matchtiderna? Förbundet ägs ju mer eller mindre av Perez och Mediapro lär ju inte vara så glada över att Barcelona går över till Telefonica nästa säsong och bryter ett långvarigt samarbete. Lägger man dessutom till det faktumet att 16.00 är den tid spelarna tycker minst om och där vi ofta presterar lite sämre - ja då kan man nästan skönja en röd tråd va? Nu konspirerar jag dock bara - har inga "fakta" som stödjer min teori. [/QUOTE]jag har för mig att jag har läst någonstans, att klubben vill ha mer matcher som spelas 16:00 pga att de yngre fansen (kids) ska kunna gå på matcherna
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2015-04-29 11:50
[QUOTE=FC Tiki-Taka]Suarez won the initial penalty for Messi, and then Messi scores. Messi gives Suarez an assist for the goal. Suarez then gives Neymar an assist for the goal. Neymar gives Xavi an assist for his goal. Xavi gives Suarez an assist for Suarez's second goal. Suarez gives Messi an assist for Messi's second goal. FYFAN VA SJUKT!! Detta kan väl aldrig ha hänt i fotbollens historia. Bara barca som kan göra detta!!! [/QUOTE]läste detta igår, ganska intressant faktiskt. Lite "följa john", gör 1 mål och sen assistera till nästa :-) riktigt kul att se våran offensiv igår, och vilka mål :-D
Barcelona Mr. Dashir
2015-04-29 11:42
Jag kollade på Bayern - Dortmund igår och tänkte dela med mig mina funderingar kring Thiago. Jag ser honom som en gudabenådad spelare som förmodligen är en av de mest imponerande spelare du kan hitta om du browsar youtube-highlights. Detta är ingen nyhet, vi som sett honom under en längre tid i Barca vet att han kan detta. Ormfinten är ju ingen överraskning. Hade gärna sett honom som en framtida ersättare av Xavi. Har dock andra anledningar att inte sakna honom så mkt. I Barcas nuvarande utveckling och med nuvarande trident ser jag att Thiago hade varit utmärkt i matcher vi vet att vi kommer kontrollera. Jag hade inte känt mig lika säker mot absoluta toppen att ha honom på mitten. Tycker balansen i Barcelona har skiftat från att vara styrt från mittfältet till att vara styrda av våra 3 där framme. Känner inte att Thiago hade varit redo att ta det extra städjobbet som numera krävs av våra mittfältare, det är därför jag tror spelare som inte ser sig som superstars, like Rakitic passar så mkt bättre. Om vi tänker på vår högersida försvarmässigt, så hade jag varit oroligt för det defensiva arbetet med Messi, Thiago och Dani Alves. Dessutom tror jag inte att vi behöver mer egon än vi redan har. Thiago är en spelare vars natur vill gärna visa upp sig. Jag ser mkt hellre att vi har en spelare som gör jobbet och spelar enkelt för att låta Messi, Neymar, Suarez, Iniesta briljera. Som jag ser det handlar det om balans och att hitta rätt mix. På pappret kan det se helt fantastiskt ut att ha superkreativa spelare med mycket lir i sig, men det är för mig viktigare med en bra balans och ett lag som kan mer än bara en sak, vilket vi successivt sett en utveckling av denna säsongen. Vi behöver inte spelare som kan göra ormfinten mot lag som Getafe, vi behöver spelare som ser till att stänga ytor borta mot lag som Atletico eller Real Madrid. Spelare som löper de extra metrarna sista 10 för att förhindra motståndarnas kontring osv. Nu är det visserligen ingenting som säger att vi inte kunde ha både och. Att ha en Thiago som kommer in i matcher där vi förmodligen kommer kontrollera matchen och behöver extra kreativitet för att bryta ner en buss är ju inte en dum ide, men mot de största lagen ser jag hellre Raktic. Att vi släppte iväg honom för kaffepengar är ju bara pinsamt, men att vi hade varit ett mkt bättre lag med honom tycker jag är lite överdrivet. Med det sagt så var vi under vår storhetstid ett lag som alltid kontrollerade matcher oavsätt motstånd med små tekniska spelare och en possesion-filosofi viktigare än allt. Visst var vi framgångsrika men jag minns också i slutet av denna era, hur frustrerande det var att kolla på andra lag som parkerade bussen och kontrade sönder ett bollhållande Barca. Så i rådande utvecklingen, vilket jag tycker känns fantastiskt spännande, känns det helt rätt att ta ett steg framåt med spelaretyper som Raktic istället Thiago, utan att vara överdrivet säker på min sak.
Barcelona FC Tiki-Taka
2015-04-29 11:41
Suarez won the initial penalty for Messi, and then Messi scores.

Messi gives Suarez an assist for the goal.

Suarez then gives Neymar an assist for the goal.

Neymar gives Xavi an assist for his goal.

Xavi gives Suarez an assist for Suarez's second goal.

Suarez gives Messi an assist for Messi's second goal.

FYFAN VA SJUKT!! Detta kan väl aldrig ha hänt i fotbollens historia. Bara barca som kan göra detta!!!
Barcelona DM1982
2015-04-29 10:54
Conflicting reports regarding Lewandowski. Some claim out for the season with a broken jaw, others say he’ll play vs Barcelona with a mask.
2015-04-29 10:51
@II Barça II:

Är det inte så att förbundet tillsammans med TV-bolagen sätter matchtiderna?

Förbundet ägs ju mer eller mindre av Perez och Mediapro lär ju inte vara så glada över att Barcelona går över till Telefonica nästa säsong och bryter ett långvarigt samarbete.

Lägger man dessutom till det faktumet att 16.00 är den tid spelarna tycker minst om och där vi ofta presterar lite sämre - ja då kan man nästan skönja en röd tråd va?

Nu konspirerar jag dock bara - har inga "fakta" som stödjer min teori.
Barcelona II Barça II
2015-04-29 10:28
Hur kommer det sig att vi nästan alltid spelar klockan 16.00 numera? Tycker att det är tråkigt med så pass tidiga matcher.
Barcelona Gabriel
2015-04-29 10:25
Att Real Madrid som klubb inte kommer påverkas av ett eventuellt transferban stämmer inte riktigt tycker jag. Dem behöver förstärka målvaktsposten med en världsklass målvakt och det skulle isånnafall innebära att De Gea värvningen inte blir av, vilket givetvis bara är positivt för oss. Sen undrar jag, hur blir det med Danilo värvningen om de åker på straffet? Får dom registrera Danilo som en ny spelare då eftersom värvningen blev färdig innan straffet kom? Har för mig att vi hade en liknande situation med Ter Stegen, men vill också minnas att det var väldigt oklart och att Ter Stegens agent gick ut och sa att det inte var säkert att Ter Stegen skulle hamna i Barcelona pga straffet vi åkte på. Någon som har koll på det här? Sen är det bara sjukt roligt om de straffas för samma sak som oss. Hur många maränger skulle inte peka deras smutsiga finger på oss och trycka ner oss när vi blev straffade. Karma is a bitch!
2015-04-29 10:24
Biljetterna släpptes i måndags för medlemmar och igår för allmänheten, och då pratar jag om klubbens egen försäljning.

Just nu är det slutsålt, men som vanligt bör det komma fler biljetter ju närmare matchen vi kommer.

Finns säkert biljetter hos agenter och mellanhänder som ticketmaster och diverse sportresebolag - men då får man räkna med att punga upp med minst 3-4000 kronor. Priserna börjar på €100 på hemsidan...
Barcelona DM1982
2015-04-29 10:20
Även om det inte kommer spela någon större roll truppmässigt för Real med transferbannen så är det pinsamt för dem. Det är lite pinsamt att få straffet, det vet inte minst vi själva om. Många maränger pekade fingret och skrattade, nu åker de själva på det.
Annons: