/spanien/barcelona/forum/26609.aspx/spanien/barcelona/forum/26609.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Dell
2004-09-12 10:34
Larsson spelade bra igår på Sevilla,men ni svenskar tar de sm om han hade avgjort en La Liga?

Ja tycker Giuly var bättre än Larsson,eller vad tycker ni?
Deco blir bättre och bättre för varje match.
Sylvinho hade mycket spring i benen och var väldigt bra.
Pep Guardiola
2004-09-17 22:04
Prel. laguppställningar mot Atletico, TV4+ 19.30, 19/9, Vicente Calderon

Atletico Madrid (4-2-3-1)
25 Leo Franco
21 Perea
22 Pablo
5 García Calvo
12 Sergi
23 Luccin
19 Ballesta
10 Jorge
18 Ibagaza
8 Musampa
9 Torres

Barcelona (4-3-3)
1 Valdés
2 Belletti
4 Marquez
5 Puyol
12 van Bronckhorst
6 Xavi
14 Gerard
20 Deco
8 Giuly
7 Larsson
10 Ronaldinho

Tävling på La Ligas sändning på söndag, vinst Barcelona tröja med 7. Henrik Larsson
Señor Laporta
2005-03-21 09:43
Rijkaards träningar kommer vara tomma på folk den kommande veckan då nio spelare har blivit uttagna till respektive landslag. Spelarna är Xavi, Puyol, Iniesta, Deco, Gio, Giuly, Marquez, Eto'o och Ronaldinho. Mest besviken är nog, 100 matcher för klubben, Victor Valdes som inte kom med i Spaniens trupp.

Nu kommer det alltså vara ett uppehåll i La Liga. Undra om man klarar det?
Barcelona Lucho
2005-03-22 13:35
Ett mittbackspar bestående av Puyol och Milito låter onekligen inte fel på pappret. Men som jag har tagit upp tidigare, bägge är korta för att vara mittbackar. Är det klokt att ha ett mittförsvar där den ene är 178 cm (Puyol) och den andre 176 cm (Milito)? Förvisso finns det ju "korta" mittbackar, exempelvis Ayala (177 cm), som dominerar i luftrummet men Milito brukar ju snarare jämföras med Puyol och dennes huvudspel är ju inget vidare. Någon som har koll på Militos huvudspel?

Skulle det nu visa sig att Van Bommel verkligen är klar så tycker jag att man ska strunta i Milito. Marquez och Puyol fungerade ju tillfredsställande förra säsongen och nu i år har ju mexikanen fått sitt genombrott så jag tror knappast att dom kommer att fungera sämre nu. Lägg dom eventuella Milito-pengarna på Del Horno istället och låt sommarens stjärnvärvning vara någon av följande: Joaquin, Vicente eller Reyes.
Barcelona Will
2005-03-21 10:59
Ämne: Tv4+ måste hitta bät....Micke Danielsson är Real Madrid supporter och gästar bara studion när RM spelar. Tycker att han har hyfsad koll på dem iaf. Rolle Nilsson verkar allmänt borta, sa vid ett tillfälle att KLUIVERT hade bra koll på vilka han värvade till FCB, det kändes nästan pinsamt att ingen rättade honom i studion...men men, den där tjejen som är programledare känns ju inte heller helt hundra på vad hon snackar om.
Barcelona Gio Style
2004-09-12 09:39
F.C Barcelona//
aa dem flesta kan väl :P elr jag iaf

Skönt att Sylvinho lirade så bra nu :P kanske får nåra barca-fan att sluta tveka så mycket på honom. Oxå bra det med larssons mål :D fin löpning
Barcelona Puyolinho
2004-09-12 09:23
Xavi Och Sylvinho är enligt mig matchens lirare !
Tror inte någon av dom slog en felpass nån gång under matchens gång !
Barcelona - Xaviii -
2005-03-20 21:56
Precis :)
Barcelona barcelona-z
2005-03-22 13:36
Ämne: Ämne: Ser att....
Tro mig han kommer int att få mycket speltid..För att Motta kommer o ta hans platts som defensiv Mittfältare
Señor Laporta
2005-03-21 08:25
Ämne: Tv4+ måste hitta bät....
Menar du Mikael Danielsson?

Kan hålla med dig, det är lite dött på den fronten. Gary Sundgren gör ju ett bättre jobb en dom, och då är Sundgren rutten.
Barcelona barcelona-z
2005-03-22 13:29
Om jag skulle va tränare ja sku värva 1-2 back iställe för att ta en mittfältare...barcas svaghet e just backarna...e ni me på med
Barcelona Aubri
2005-03-22 12:10
Angående Van Bommel, att tro att han är Back Up är bullshit, han är en personlig favorite då jag följer hollands landslag väl och älskar de.

Jag håller med de flesta han är kanske inte 100% pivote, men jag tror han kommer att skolas om till den. Just för att han är 27 år=erfarenhet, killen har vilja och ger alltid allt, +teknik och GRYM SKOTT tror Rijkaard har tänkt att ha en spel kunnig pivote mer än en sparka och slåss pivote.

Deco - Van Bommel - Xavi tror jag är tänkta start elvan inför La Liga nästa år

Milito säger bara HOPPAS O HOPPAS
Killen har grym vänsterfot för att va innerback
och bra spelsinne. Vet ej om han är snabb, kan inte bestämma mig dock, sett han några gånger
men klart en dröm om han kom..

Barcelona isestedt
2005-03-22 11:14
Señor Laporta// Du har rätt, Motta är en grym talang som jag tror kommer att kunna bli en världsspelare som defensiv mittfältare. Han har ju varit väldigt lovande i många år nu och det känns som att han är nära att ta steget upp och bli ordinarie, hade han inte blivit långtidsskadad så hade han nog redan varit det istället för Marquez.

Nästa säsongs troliga förstärkningar Milito och Van Bommel verkar ruggigt bra tycker jag, får vi in en kompetent mittback så har vi inga svaga positioner i mitt tycke och med talanger som Iniesta, Maxi Lopez och Motta så ser framtiden ljus ut. En ny storhetstid kanske är här?
Barcelona Rivald0
2004-09-12 03:32
Jag fattar inte varför alla röstar på Henke som bästa spelare idag...Själv så tycker jag att Silvinho gjorde bästa insatsen..inte ett fel om ja minns fel
Barcelona Håkansson
2005-03-20 21:50
jag gillade det när spanska ligan sändes på viasat....henrik Strömblad (tror jag han heter) va bra kommentator...fast Tommy Engstrand va värdelös
Barcelona - Xaviii -
2005-03-20 21:54
Chris Härenstam är bra, Fast han är komentator för Bandy (Slöseri), Stefan Klemetz (Stavning?) på Eurosport är också en bra komentator, Honom borde vi ha på Tv4+.
Barcelona Super-Barca
2004-09-19 20:46
ut me Deco nu Rijkaard o in me Iniesta

KOm igen baarca
Jónáx
2004-09-12 01:49
Ämne: Missade matchen, vad....
Han sprang in på planen med en catalansk och en barca flagga.
Tog av sig sin röda mössa och satte den på Eto.
Barcelona Super-Barca
2004-09-19 20:45
faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan 1-1 torres
Real Madrid Dani
2005-03-20 18:46
Lyckades få ner matchen mha bitlord från piratebay... Men vilket program krävs för att öppna filen (.rmvb)?
Barcelona Dani
2005-03-20 18:46
Lyckades få ner matchen mha bitlord från piratebay... Men vilket program krävs för att öppna filen (.rmvb)?
Barcelona Messí
2005-03-20 18:54
Tv4+ måste hitta bättre gäster. Den där killen från Örebro(vet inte vad han heter) verkar inte ha någon koll alls. Roland Nilsson verkar inte sett La Liga ett dugg den här säsongen. "Barça är bra bakåt och effektiva framåt" tror jag han sa. Skämtar han? Han såg säkert gårdagens match och tror att vi spelar så varje match.

Försvaret är vår sämsta del. Och vi är absolut inte effektiva framåt(undantag vissa matcher).

Skärpning Tv4+! Bättre komentatorer och bättre gäster!
Pep Guardiola
2004-09-19 19:17
Har Real värvat en sju åring??
Atlético Dell
2004-09-19 18:09
asså just nu älskar ja både Barcelona och Manchester United,hur ska ja göra för att heja på ett av dem?
Barcelona F.C Barcelona
2004-09-19 21:10
Xavi!
Atlético Dell
asså just nu älskar ja både Barcelona och Manchester United,hur ska ja göra för att heja på ett av dem?
Barcelona F.C Barcelona
2004-09-19 18:55
För dom som kan mIRC så finns det en chatt på mIRC. Kom in på #barcachat
Atlético Dell
Atlético Mathias
2004-09-19 21:37
Grattis till poängen och en bra match, är helt klart nöjd med en poäng.

Lycka till i fortsättningen, tror ni tar det i år...
Barcelona Bopi
2004-09-19 21:34
jag gillar INTE Deco ....å varför bytter han ut rolle....
Annons: