/spanien/barcelona/forum/26607.aspx/spanien/barcelona/forum/26607.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Patrik
2004-07-21 14:36
GeRrInHo: Jag mailade och frågade igår, han skrev tillbaka att han läst det på www.marca.es, väldigt tillförlitligt.
Barcelona Patrik
2004-07-21 14:36
GeRrInHo: Jag mailade och frågade igår, han skrev tillbaka att han läst det på www.marca.es, väldigt tillförlitligt.
Spanien pool-barca-fan
2004-07-24 19:53
tycker att xavi e nästan lika given i startelvan som ronaldinho. skulle formera laget som just "Xavi" gjorde med luis fabiano(om han värvas) istället för henke. henke e överskattad. skottland e inte samma sak som spanien.
Barcelona Alx
2004-07-25 15:06
Giuly: Visst, jag läser nyheter där dagligen. Men jag har inte uppmärksammat någon eftersänd match däremot... Men jag lovar att lägga upp en länk om jag ser något.

Rico skrev: å när du chattar me andra personer hur allvarligt skriver du, går hela världen under om du skriver mckt istället för mycket??

Där har vi orsaken bakom alla korta, meningslösa, ogenomtänkta inlägg. Det här forumet är INTE en chat. På det här forumet skriver man INLÄGG, man chattar inte!
Barcelona Puyolinho
2004-07-21 15:35
Edu i Barca som defensiv mittfältare!!!
Inte dumt enligt mig!!

Länken är fel detta är den rätta!!
http://www.skysports.com/skysports/article/0,,7-1144119,00.html
Spinbad
2004-07-24 16:52
Någon som har en länk till Barcas matcher för hela säsongen som kommer?
Real Madrid zizouking
2004-07-21 15:23
Ashinho

Jag vet inte hur jag ska utrycka mig för att du ska förstå. Utan att namnge stadierna så finns det ett stadium allra högst upp med Nesta, Samuel, Ayala och eventuellt Campbell/Ferdinand. Jag brukar kalla det stdiet världsklass, men eftersom man numera använder världsklass även för att defeniera en allsvensk insats så är det ju svårt att ge ett rättvist namn åt denna kategori. Puyol tillhör enligt mig nivån under denna, här placerar jag annars spelare som Carvalho, Terry och Stam.

Sen har någon rätt som säger att Puyol är mycket mer allround som försvarsspelare när det gäller att klara av olika roller. Men som central försvarare har han en del övermän.
Barcelona GeRrInHo
2004-07-21 15:26
Gaucho_90_11//

de står att puyol vill stanna kvar i barcelona i många år framöver för att barcelona e hans hem..
Barcelona Barcelona evigt troget
2004-07-24 19:55
Ronaldinho_barca, ska inte Xavi spela eller?
Jag tycker som pool-barca-fan att Xavi är väldigt given, han är ju gryyym
Barcelona Gaucho_90_11
2004-07-21 15:03
kan någon översätta den här länken tack
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-07-24 19:28
maste saga att jag inte alls litar po Motta...spelar faktiskt hellre med avi som deffensiv aven om han inte trivs lika bra dar och tara in Iniesta po Xavis plats!
Barcelona Gio Style
2004-07-21 14:46
Vill ABSOLUT inte ha mista till barca.
Visst vann han skytteligan och så...ö men vilken anfallare skulle inte göra det med tanke på alla chanser han fick... och dessutom passade han på att missa 50% av chanserna.
Barcelona Kim
2004-07-24 16:59
När det kommer till defensiv mittfältare så skulle det inte förvåna mig det minsta ifall man nu vill använda Márquez på den positionen. Det var som bekant snack om det redan förra hösten, att Rijkaard såg Márquez mer som pivote än mittback.
Barcelona Puyolinho
2004-07-21 14:45
Kommer Matcherna i "Asia Tour" Visas på elbarca???
Vill gärna veta!!
Atlético Barca_Esp
2004-07-24 15:52
Aj då, då kan det nog bli svårt..Men hur förhandsbokade du då?
Barcelona Belletti
2004-07-24 14:59
Barca_Esp//
Barca spelar de här matcherna på hemmaplan mellan 20okt-10nov:
Barcelona-Osasuna 24/10
Barcelona-Deportivo La Coruna 07/11
Barcelona Mr Deco 20
2004-07-21 16:40
ok..nu så kan int e jag längre titt apå webtv--den här sidan jag hittade är det nåt fel på nu-är det NÅn som vet nån bra sida där man kan titta på barcelonas TRÄNINGSMATCHER+ säg gärna till om ni vet----forza brca grabbar!
Atlético Barca_Esp
2004-07-24 15:48
Tack så hjärtligt Belletti!
Jag hittade - desstutom och till min stora glädje - att Barca möter Real den 21 November! En sådan match kan det ju vara värt att stanna kvar någon vecka till för =). Så jag undrar om du eller någon annan vänlig själ har koll biljettinformation? Dvs är det möjligt att få tag på ett par biljetter?

MVH
Barcelona Zoran
2004-07-21 15:57
Nyheten om att Eto'o äffären gått i kras står på ovanstående marca länk. Både libredirecto och as har liknande artiklar, dvs. trovärdigheten är överväldigande.
Spanien Olympic Marseille
2004-07-21 14:31
förslag till Barca elva

...........Valdes............
Belleti..Puyol..Marques..V.Bro
.......Xavi......Deco........
..Guily....Saviola....Ronaldinho
..........Henke...............

Xavi och Deco ska inte ha några defensiva roller... bara att dom ligger lite bakom där och bygger upp spelet. Jävligt synd att ni inte fick davids, fast så som han bar sig åt så förtjänar han inte att lira i Barca!
Barcelona Zoran
2004-07-21 14:39
Hep, då blev sommarens stora frågetecken avklarat. Eto'o köps upp av Real och lånas ut till Mallorca en säsong till. Efter ett möte i Mallorca mellan klubbarnas tre presidenter så kom man fram till att Barcas bud var för lågt och Reals bud lät mycket bättre.

Det var synd för att jag hade velat se honom i Barcatröjan, får väll hoppas på Fabiano!
Real Madrid Ike
2004-07-21 14:37
Puyolinho:
Sista tränings matchen var igår, på torsdag börjar "the Asia tour".

Såg matchen igår...
6-0 till barca.
Nästan aldrig sett ett lag domenera så hårt.
Tror inte ens jag såg Rüstu (som bytte av Valdes efter 45min) dom sista 20 minuterna.
Alla spelade lysande, (kanske inte så svårt mot ett så kasst lag) =)
Motta va skadad, O.Lopez tog hans plats som def.mitt. Vilket han klarade bra.
Tycker han nästan spelar bättre på den positionen än som back.
Navarro var mittback åter igen.
Giuly gjorde sin debut igår, byttes in i den 66 minuten, ut gick L.Garcia.
Säger bara jisses, Giuly är riktigt het.
Han pressade backarna konstant, stal bollen av dom ett x antal gånger, då vart det riktigt farligt. Hade 2-3 skott på mål som var otroligt nära att flyga in. Måste säga att ja tror Giuly kommer vara ett RIKTIGT pluss i kanten i vårt spel. Meci, gjorde åter igen en bra instats.
Ännu en spelare som spelade imponernade var....
Belletti! =) bra defensiv, BRA offensiv!

Målen.
1: Iniesta skott utanför straffområdet.
2: L.Garcia nick på inlägg av Sylvinho
3: Gerard på nick från en frispark. (iniesta)
4: Meci, skott utifrån
5: verdu pass in, skott.
6: Gerard, inlägg, gerard nickar rakt upp, blir kaos, skott i mål.

Barca total dominare denna match, skulle lika gärna kunna ha slutat 12-0.

Mest Imponerad av Giuly, Belletti.

Ska blir riktigt roligt att se vad Rijkaard väljer att göra med Iniesta, som spelat imponerande, och varit en av dom spelare som spelat genomgånde bra varje minut i försäsongen.

Xavi, Deco, Inista......

Blir fin rotation, tror inte Iniesta kommer spela lika lite som förra säsongen.
Vi kommer nog köra med Motta som defensiv mitt, och 2 av Xavi Deco Iniesta framför honom.
3 spelare är inte för mycket då.. :)

Barcelona Gaucho_90_11
2004-07-21 15:14
Kolla Länken
Barcelona Deco_äger
2004-07-21 14:21
e de någon som vet frekvensen ..till kanal barce..fan vill ha den kanalen..ha dt barcafan..och vet nån hur de går med luis fabiano???;)
Barcelona Holländaren
2004-07-21 15:03
Det kanske blir Gerard som får ta rollen bredvid Xavi som pivotes då? Verkar ju inte helt dumt i och med att Gerard har samma styrkor som Cocu ungefär.
Barcelona Awinho
2004-07-21 13:02
Jag kan inte fatta hur vissa kan vara tveksamma till köpet av Deco - jag tycker han är det bästa köpet som gjorts hittills i Europa. Var det ingen som såg honom i Champions League?? Helt outstanding ju!

Och den som sett Puyol spela förra säsongen i Barça måste vara blind för att inte se honom som en av världens absolut bästa mittbackar!

Jag vill absolut INTE att Mista ska komma hit. Han verkar bara självisk och osympatisk (det har Valenciafans sagt till mig också) och jag tror inte han har potential att lyckas i Barça...
Gaucho90: Det som står i artikeln är typ att Barça kan göra precis som dom vill med Saviola, alltså att om dom vill sälja honom kan han inte säga nej. Och att det inte bara beror på om han blir spanjor eller inte utan också på hans höga lön. Saviola säger att han vet att han har fått anbud på sig men vet inte hur hans framtid blir.
Barcelona BARCA BLOD
2004-07-21 13:01
Puyol är en alllround spelare, Uefa valde honom till bästa högerbacken i Europa, i Barcelona spelade han mittback och behöver inte ens komentera det. i landslaget spelade han vänsterback eftersom saez inte litade på helguera eller någon annan i truppen. så säg mig nu vem av dessa spelare som du/ni räknade upp klara av det så BRA som puyol gjorde. trotts att han är en erkänd världsspelare, tycker jag fortfarande att han är underskattad.
Barcelona Mackahan
2004-07-21 14:16
Är det någon som vet hur det går med Overmars ? Har alltid gillat honom, och blir inte ledsen om han trots allt stannar, även om han får vara bänkvärmare....
Atlético Barca_Esp
2004-07-24 14:53
Tja! Jag ska ner till Spanska östkusten i månadsskiftet oktober/november. Skulle vara hemskt tacksam om någon kunde säga vilka matcher Barca/Espanyol spelar under den tidsperioden. (20okt-10nov) Tacksm för svar.

Gracias por mí.
Barcelona Puyolinho
2004-07-26 20:06
Hur är läget med Edmilson??..
Är han klar eller har Barca lagt bud??

Någon som kan ge mig lite information om hur läget är med han=??
Jag vill jättegärna se han i Barca tröjan kommande säsong!!
Annons: