/spanien/barcelona/forum/26606.aspx/spanien/barcelona/forum/26606.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronnie
2004-07-21 19:19
En sak som jag inte förstår är hur Xabi Alonso fick spela, men inte Xavi, Xabi A gjorde ju inte nån bra sesång i fjol något som Xavi verkligen gjorde... Ser även Xavi som en bättre passnings spelare något Spanien kunde behövt när de skulle kvittera mot Portugal.
Barcelona Izquierda
2004-07-21 18:54
BARCA BLOD//

Jo jag håller också Deco högre än Xavi, men inte mycket högre. Att Xavi inte fick spela i EM beror ju på att konkurrensen var sjukt hård på Spaniens mittfält. Han var uttagen som defensiv mittfältare och där har Spanien vad jag anser vara världens bästa par i Albelda-Baraja.
Xavi var förra säsongen en av Barcas 3-4 bästa spelare, ändå slänger vi ut stora summor på att förstärka hans position i stället för Mottas/van Bronckshits positioner (oj, vad jag har tjatat om det här många gånger nu...)
Om alla som inte fick spela i EM skulle tacka nej, hade inget lag haft några reserver. Tur att inte Xavi tänker som du, då skulle hans framtida landslagskarriär kanske varit spolierad.
Barcelona Belletti
2004-07-21 20:40
Som Riquelme här nere säger så är Deco väldigt ojämn, men Xavi håller samma goda nivå match efter match. Sen är Xavi från Canteran vilket jag tycker slår högre än en spelare som kom 2:a i Em. Jag tycker man bör rotera mellan Xavi och Deco beroende på dagsformen.
Barcelona Tompa
2004-07-21 18:19
SÅS:
Jag har aldrig sagt att Puyol är VÄRLDENS BÄSTE mittback men han håller absolut världsklass. De två bästa mittbackarna i världen för mig är dock Ayala och Nesta. Och sen har Payol också något som många spelare saknar - han har ett hjärta av guld och en vilja att jobba för laget som få andra.

Att Puyol inte spelade högerback i EM verodde på att Salgado var skadad, annars hade nog inte ens den helt inkompetente Inaki Saez kommit på tanken att placera honom på kanten då riktigt bra bra mittbackar (=världsklass) inte växer på varje buske i Spanien. Puyol vs Helguiera = klasskillnad!
Barcelona JAG
2004-07-24 17:00
Spinblad!
Barcelona Tompa
2004-07-21 18:19
SÅS:
Jag har aldrig sagt att Puyol är VÄRLDENS BÄSTE mittback men han håller absolut världsklass. De två bästa mittbackarna i världen för mig är dock Ayala och Nesta. Och sen har Payol också något som många spelare saknar - han har ett hjärta av guld och en vilja att jobba för laget som få andra.

Att Puyol inte spelade högerback i EM verodde på att Salgado var skadad, annars hade nog inte ens den helt inkompetente Inaki Saez kommit på tanken att placera honom på kanten då riktigt bra bra mittbackar (=världsklass) inte växer på varje buske i Spanien. Puyol vs Helguiera = klasskillnad!
Barcelona Belletti
2004-07-21 15:36
Jag har nu också skrivit ett mail till Aftonbladets sportsida där jag frågar vart det står att Luis Fabiano är klar för Barça.

Zizouking//
Att du ens klassar Puyol och Terry lika bra är förnedrande mot Puyol! Puyol är en back som sällan skådats, han har en sak som många andra spelare inte har, ett hjärta! Ett hjärta är mycket viktigare än hur många nollor det finns på hans lönecheck.

Jag skulle klassa dessa spelare som de bästa i världen på mittbackspositionen.
Nesta, Ayala, Puyol, Samuel, Cambell de här är de bästa spelarna på just den positionen. Ferdinand håller jag inte så pass högt eftersom det var en tid sen han spelade.

Zoran//
Vart har du läst det där om Etoo?
Barcelona BARCA BLOD
2004-07-21 20:37
Ashinho/ du/(ni) har nog inte sett eller förståt vad deco är för spelare. killen är geni, Alltså jag har inga ord kvar. jag är iallafall jävligt glad för att han hamna i barcelona, och bryr mig inte om xavi blir bänkad villket jag inte tror.
Barcelona BARCA BLOD
2004-07-21 18:42
nästa match är den 29 mot SR. Samsung i korea.
Barcelona P.I.M.Peroti
2004-07-21 21:43
fan va härligt! kluivert kommer passa bra in i newcastle! lycka till!!!
Barcelona BARCA BLOD
2004-07-21 18:32
izquerda: det är helt rätt som du säger om vi hade ronaldo och henry skulle det vara onödigt att köpa sjevstjenko. men i det här läget har vi inga klass spelare. hur mycket än jag föredrar spanjorer, så är det inga tvekan om att deco är mycket bättre än xavi på alla möjliga sätt.
1-deco springer mer
2-vinner fler bollar
3-rakare i sitt spel
4-kan avgöra på egen hand
5-mer teknisk m.m
Deco var nyckeln till portugals framgång i EM.
Stackars xavi var han ens med, jag hade hällre tackat nej till landslaget, fick inte ens spela 1 minut.
Barcelona Puyolinho
2004-07-24 20:24
När spelar Barcelona nästa mach???
Real Madrid christian el grecco
2004-07-21 15:50
Gratulerar till era otroligt sköna nyförvärv..... erat mittfält...grymt farligt....blir säkert en riktigt bra fajt om första platsen....
Barcelona Awinho
2004-07-21 16:58
Gaucho: Puyol är nöjd med att vara i Barça, han vill vara där länge. Han ser det som en ära att vara kapten, men bara så länge hans lagkamrater vill det. Han var nöjd med att Saviola fick EU-pass.

Mycket intressant :)
Barcelona Patrik
2004-07-21 14:36
GeRrInHo: Jag mailade och frågade igår, han skrev tillbaka att han läst det på www.marca.es, väldigt tillförlitligt.
Barcelona Patrik
2004-07-21 14:36
GeRrInHo: Jag mailade och frågade igår, han skrev tillbaka att han läst det på www.marca.es, väldigt tillförlitligt.
Spanien pool-barca-fan
2004-07-24 19:53
tycker att xavi e nästan lika given i startelvan som ronaldinho. skulle formera laget som just "Xavi" gjorde med luis fabiano(om han värvas) istället för henke. henke e överskattad. skottland e inte samma sak som spanien.
Barcelona Alx
2004-07-25 15:06
Giuly: Visst, jag läser nyheter där dagligen. Men jag har inte uppmärksammat någon eftersänd match däremot... Men jag lovar att lägga upp en länk om jag ser något.

Rico skrev: å när du chattar me andra personer hur allvarligt skriver du, går hela världen under om du skriver mckt istället för mycket??

Där har vi orsaken bakom alla korta, meningslösa, ogenomtänkta inlägg. Det här forumet är INTE en chat. På det här forumet skriver man INLÄGG, man chattar inte!
Barcelona Puyolinho
2004-07-21 15:35
Edu i Barca som defensiv mittfältare!!!
Inte dumt enligt mig!!

Länken är fel detta är den rätta!!
http://www.skysports.com/skysports/article/0,,7-1144119,00.html
Spinbad
2004-07-24 16:52
Någon som har en länk till Barcas matcher för hela säsongen som kommer?
Real Madrid zizouking
2004-07-21 15:23
Ashinho

Jag vet inte hur jag ska utrycka mig för att du ska förstå. Utan att namnge stadierna så finns det ett stadium allra högst upp med Nesta, Samuel, Ayala och eventuellt Campbell/Ferdinand. Jag brukar kalla det stdiet världsklass, men eftersom man numera använder världsklass även för att defeniera en allsvensk insats så är det ju svårt att ge ett rättvist namn åt denna kategori. Puyol tillhör enligt mig nivån under denna, här placerar jag annars spelare som Carvalho, Terry och Stam.

Sen har någon rätt som säger att Puyol är mycket mer allround som försvarsspelare när det gäller att klara av olika roller. Men som central försvarare har han en del övermän.
Barcelona GeRrInHo
2004-07-21 15:26
Gaucho_90_11//

de står att puyol vill stanna kvar i barcelona i många år framöver för att barcelona e hans hem..
Barcelona Barcelona evigt troget
2004-07-24 19:55
Ronaldinho_barca, ska inte Xavi spela eller?
Jag tycker som pool-barca-fan att Xavi är väldigt given, han är ju gryyym
Barcelona Gaucho_90_11
2004-07-21 15:03
kan någon översätta den här länken tack
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-07-24 19:28
maste saga att jag inte alls litar po Motta...spelar faktiskt hellre med avi som deffensiv aven om han inte trivs lika bra dar och tara in Iniesta po Xavis plats!
Barcelona Gio Style
2004-07-21 14:46
Vill ABSOLUT inte ha mista till barca.
Visst vann han skytteligan och så...ö men vilken anfallare skulle inte göra det med tanke på alla chanser han fick... och dessutom passade han på att missa 50% av chanserna.
Barcelona Kim
2004-07-24 16:59
När det kommer till defensiv mittfältare så skulle det inte förvåna mig det minsta ifall man nu vill använda Márquez på den positionen. Det var som bekant snack om det redan förra hösten, att Rijkaard såg Márquez mer som pivote än mittback.
Barcelona Puyolinho
2004-07-21 14:45
Kommer Matcherna i "Asia Tour" Visas på elbarca???
Vill gärna veta!!
Atlético Barca_Esp
2004-07-24 15:52
Aj då, då kan det nog bli svårt..Men hur förhandsbokade du då?
Barcelona Belletti
2004-07-24 14:59
Barca_Esp//
Barca spelar de här matcherna på hemmaplan mellan 20okt-10nov:
Barcelona-Osasuna 24/10
Barcelona-Deportivo La Coruna 07/11
Annons: