/spanien/barcelona/forum/26604.aspx/spanien/barcelona/forum/26604.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona S.W.A.T
2004-11-06 16:34
fattar inte varför Henke inte får spela från start i stället för giuly? giuly bara springer o springer kommer inget vart och han missar för många chanser! och Belleti hans inlägg är katastrof dåliga..
Real Madrid Ike
2004-05-19 17:54
Ingen ska filma ingen ska spela fult etc etc.
Men nu är det så att många gör det, och jag håller inget emot ronaldinho om han filma.
Jag tror inte riktigt på det där att, nån måste börja sen följer dom andra, spelar ingen roll om barca spelarna inte filmar,resten kommer filma lika mycket för det, därför har väll barca spelarna lika mycket rätt att filma :)
Dommarna ska INTE blåsa straff om dom verkligen inte är HELT säkra på att det ska vara straff.
Bättre komunikation med dom assisterande dommarna skulle nog hjälpa.
(Dock tycker jag att dom assisterande dommarna gör mer fel än huvud dommarna, men det hör inte hit ;)
Barcelona Messí
2004-11-06 20:55
Vårt försvar verkar lite lojt. Gio, vart var han vid 1-0 målet?! Kul att se vår offensiv!

EDIT
Stämmer det att det är 90000 pers på Camp Nou?
Barcelona Rivald0
2004-11-06 12:07
haha skönt å läsa Sannolikheten för att Barça skulle sälja Dinho är väl ungefär lika stor som att Real Madrid skulle ge Raúl fri transfer, men för de som fruktade det värsta har goda nyheter dykt upp.

mw
2004-05-24 15:53
Andreas, nepp... Real Madrid hade däremot rätten att få 50% av övergångssumman om han såldes innom 1 eller 2år...
Barcelona Kharles_Puyol
2004-11-06 19:38
Håller med Cesaro att Giuly har man i 3-manna anfallet för att få bredd.. Det händer ofta att Henke och Eto'o löper på samma ytor.
BigBadOla
2005-03-11 09:35
Ibra
Blivande Barca fans eller bara hamnat lite snett bland forumen? =)
Fighters_Curva_Nord
2005-03-10 22:39
"Den gamla damen från Turin och Il Rossoneri från Milano spelar tråkigt och dåligt (defensivt) Ingen vill se på matchen, man somnar när man tittar på matchen.. ohh gud va tråkigt, men de märkliga är att vi går vidare/vinner vilket är viktigast. Barca och Real spelar så "Underhållande", så roligt och så bra! "tumme upp!" Vi spelar defensivt , ni spelar offensivt (roligit) . Får man ställa en fråga till er, vad föredrar ni ... Att spela "tråkigt/defensivt" som vissa utav er påstår (det såg vi ju mot Real) eller att spela "underhållande" och förlora...? när Bucklan hamnar i Turin så ska man inte säga " VI SPELAR TRÅKIGT" Så länge Grande Juve vinner så kräver jag inget mer! 3 pöang som 3 pöang, Vinst mot Real är Vinst! Nee ni har rätt Vi och Milan spelar tråkigt , de såg man minst inte tisdas respektiv i onsdas .. helt riktigt.. all beröm till er (som påstår detta) Spansk fotboll = Världens BÄSTA de vet alla, varför ens diskutera?... De ser man väl i CL , vilka som är kvar i kvarten eller.. Helt enkelt" VI spelar tåkigt/Ita lagen , medans ni spelar roligt och åker ut... hmm låter bättre det...

MVH
Spanien Eccellente Milan
2004-05-22 19:01
Alx:

Vi betalade faktiskt São Paulo 8,5 Milj. dollar för vårat underbarn, så Luis Fabiano borde inte vara så dyr som han verkar vara.

Lycka Till Imorgon också, synd att matchen inte visas på TV.
Barcelona Puyolinho
2004-11-06 17:30
Min Uppställning

-----------------Valdes------------------
-------------Puyol-----Oleguer-----------
Damiá´--------------------------------Gio
-----------Xavi--Marqez--Deco-----------
Henke------------------------------Dinho
-----------------Etóo-------------------
Real+flopplag=sant
2004-05-22 19:33
Jag undrar bara angående davids. har inte han skrivit på nåt kontrakt med barca?
Barcelona Barca_91
2004-05-22 14:12
Om Davids lämnar klubben som fått honom till att bli den världstjärna som han var för några år sen(Barca), för pengarna(som Inter erbjudit) så skiter jag fulltständigt i honom!Då får han lika gärna spela i Real Madrid.

Men om han stannar hos oss ska han ha all heder, då kommer jag älska honom av hela mitt fotbollshjärta.
Om det inte vore för oss skulle inte ens en division 2 klubb i England vilja ha honom, vi har lyft fram den RIKTIGA Davids, den Davids som Juventus förstörde för!
Barcelona Gaucho
2004-05-22 15:22
Håller med L FIGO, Van Bronkhorst är inte bra. Även om han har gjort ett par bra matcher så tycker jag inte att han ska få våran vänsterback platsen. Oscar Lopez eller Navarro skulle klara den positionen bättre. Jag tycker att man ska vänta med att köpa loss VB tills säsongen är slut. Tänk om Celta åker ut och då kan man ta och köpa JuanFran eller Silvinho (han har EU-pass). Juanfran är en mycket bättre spelare än VB. Och man kommer kanske få honom billigare än VB.
Barcelona penta
2004-05-22 18:57
Skulle som sagt hellere ha luisao i mitten och puyol som högerback, vilket han e mkt bättre på. Men bara så att ni vet så är luisao och alex som flyttar från santos till psv eindhoven nästan lika bra förutom att alex har mer offensiva kvaliteter
Barcelona Barca_91
2004-05-21 09:56
Mycket bra skrivet Izquierda, det är bara att hålla med!

Tack Phillip!
Barcelona Tomasz
2004-05-26 10:15
Tycks vara många som tror att Márquez kommer säljas. Har själv svårt att tro det när Txiki säger att klubbledningen räknar med mexikanen nästa säsong, Rafa har dessutom själv sagt att han vill stanna. Så det köps sannolikt ingen ny mittback. Enda öppningen som jag ser det, är att Márquez flyttas upp som pivot.

Högst 3 spelare utan EU-medborgarskap i matchtruppen och högst 2 på plan samtidigt, så är reglerna 04/05.
Real Betis Lelleplong
2004-11-06 18:28
Hej alla fotbollsintresserade! Såg ni cupfinalen för herrar idag? Då såg ni säkert det gruvliga misstaget som en viss herr Leif Sundell gjorde. Vi tänker såklart på det felaktiga röda kortet. Vi tänker inte låta detta gå förbi utan åtgärd. Vi samlar nu in en namnlista som ska skickas in till svenska fotbollsförbundet, där vi kräver att åtgärder kommer att tas för att detta inte ska ske igen. För så här kan det inte gå till inom fotboll. Om ni är intresserade så skicka då hela ert namn till denna adress: antifel86@hotmail.com. Tackar.
Barcelona Andreas
2004-05-22 17:13
Majsan//
Både El Mundo och SPORT skrev att Barça bjöd 12 miljoner euro för Trezéguét men att Juventus ville ha 15 miljoner euro. Även fcbarcelona.dk skrev detta.
Barcelona Andreas
2004-05-22 17:13
Majsan//
Både El Mundo och SPORT skrev att Barça bjöd 12 miljoner euro för Trezéguét men att Juventus ville ha 15 miljoner euro. Även fcbarcelona.dk skrev detta.
Barcelona KayKay
2004-05-21 10:20
Frazzé:
Drogba låter intressant...
Zlatan?
arman
2004-05-20 23:57
jag tror inte det.. iallafall!! hehehe
Barcelona barcapimp
2005-03-11 16:15
Andreas
Edmilson och Marquez kommer klara sig utmärkt som backpar,därför att båda har väldigt bra spelförståelse och dessutom spelar dem med stor vilja.Med dem två i mitten försvinner också tveksamheten i försvaret.Sylvinho tar Gios plats och Poyul blir högerback istället för den bekväme Belletti.
Barcelona Tompa
2004-05-22 21:32
Patrik:
"Om Ronaldinho tar med sig bollen med handen och avgör matchen är det okej."
En fåga bara:

om nu en spelare i Barcas motståndarlag tar bollen med handen i egna straffområdet UTAN att domaren upptäcker det är det också OK? Svara ärligt tack.
Pep Guardiola
2004-11-06 20:44
Andra assisten för kvällen av Rafael Marquez...den killen är het i kväll.

Sen gör Ludovic Giuly det mycket, mycket bra...osjälviskgt spelar han fram Samuel Eto'o...underbart att se...La ni märke till Marquez tunnel i framspelningen till Giuly?
Barcelona Tompa
2004-05-22 21:32
Patrik:
"Om Ronaldinho tar med sig bollen med handen och avgör matchen är det okej."
En fåga bara:

om nu en spelare i Barcas motståndarlag tar bollen med handen i egna straffområdet UTAN att domaren upptäcker det är det också OK? Svara ärligt tack.
Barcelona Messí
2004-11-06 14:41
Sandro Rossel säger att Barca ska låna in minst en spelare när transferfönstret öppnas i vinter, maximalt två spelare. Se länken.
Deportivo Krille
2004-11-06 16:28
Tjena.

Hoppas på en bra match ikväll. Ni går klart in som storfavoriter och depor ska inte ha en chans mot er idag i den form laget befinner sig på.

Men tror ändå att matchen kan bli ganska jämn resultatmässigt, barca lär ha bollinnehavet men man får se upp med kontringar.

Må bästa laget vinna.
Barcelona kubala
2004-11-06 00:57
Ämne: Gustaf: Jag har svår....
Mohammed! Tack för omtanken. Men vi har vår ekonomi under kontroll till den grad att vi kan behålla våra spelare, oavsett hur mycket man erbjuder för dem, och till och med fundera om vi ska tacka ja eller nej till ett reklamkontrakt värd 18 m. euro om året.Vi har inte bara skulder, vi har också tillgångar.
Men se till att Florentino ror hem kontraktet med Bristish Petroleum, hur många engelsmän dem än kräver i eran startelvan, för annars....
Eller har du aldrig funderat varför ni köpte Owen (stackars Moro) och skadade Woody, eller varför Camacho fick gå när han bänkade Beckham?
Barcelona Loran
2004-05-22 18:51
Berbatov gjorde idag mål för Leverkusen, man vann över Stuttgart med 2-0, och Bulgaren har tagit sitt Leverkusen till Champions League!
Barcelona Messí
2004-11-06 17:47
Bänka Giuly för Henke?! Nej, nej, nej. Giuly var strålande i början av säsongen innan sin skada. De 2 senaste matcherna är inte hans fel att han inte kommit upp till sin vanliga nivå.

At. Bilbao-Barca:
Giulys första match sen skadan, det är därför han inte spelade bra.

Barca-Milan:
Hur ska han kunna springa i djupled när Milan spelade som de spelade.

Om Henke spelar så tappar vi vårt kantspel helt, då är det i stort sett bara Belletti som springer till höger.

Så här ska vi spela ikväll:
--------------------Valdes----------------------
--Belletti/Damia----Puyol--Oleguer---------Gio--
-------Xavi---------Marquez-------Iniesta-------
------Giuly----------Eto'o----------Ronaldinho--

Deco måste få vila nu. Han har spelat nästan alla matcher den här säsongen och behöver säkert vila, han har också jobbat väldigt hårt under alla matcher.
Annons: