/spanien/barcelona/forum/26600.aspx/spanien/barcelona/forum/26600.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas
2004-05-17 16:49
Enligt SPORT så kommer Barcelona att spendera ungefär 40 miljoner euro i sommar på nya spelare. Bland annat på två anfallare. Jag antar att det handlar om en central och en ytterforward. Även försvaret ska tydligen förstärkas och frågan är om Marquez får stanna om en ny mittback kommer.
Barcelona Tompa
2004-05-17 18:03
Andreas:
Det är bara att instämma angående Barcas och Reals ungdomsarbete!
Barcelona Andreas
2004-05-17 16:49
Enligt SPORT så kommer Barcelona att spendera ungefär 40 miljoner euro i sommar på nya spelare. Bland annat på två anfallare. Jag antar att det handlar om en central och en ytterforward. Även försvaret ska tydligen förstärkas och frågan är om Marquez får stanna om en ny mittback kommer.
Barcelona Patrik
2004-05-19 11:10
Izquierda
Ska en domare döma straff om han är skymd och inte ser situationen?

Givetvis ska han inte det utan bör ta hjälp av linjemannen även kallad assisterande domare. Dömmer han ändock straff (utan att ta hjälp) är det ett horribelt misstag. Okej?

Håller, för övrigt, med dig om att vi borde köpa Drogba. Kvalitetsspelare rakt igenom som garanterat kommer att leverera. Kolla in honom ikväll, ni kommer inte bli missnöjda! (Bara för att jag skrev det kommer han att vara sämst på plan iof)
Barcelona ZonD
2004-05-20 20:43
Någon som har något tips på hur man kan söka för att hitta en webb TV som sänder matchen (France-Brazil)
Barcelona Patrik
2004-05-19 11:10
Izquierda
Ska en domare döma straff om han är skymd och inte ser situationen?

Givetvis ska han inte det utan bör ta hjälp av linjemannen även kallad assisterande domare. Dömmer han ändock straff (utan att ta hjälp) är det ett horribelt misstag. Okej?

Håller, för övrigt, med dig om att vi borde köpa Drogba. Kvalitetsspelare rakt igenom som garanterat kommer att leverera. Kolla in honom ikväll, ni kommer inte bli missnöjda! (Bara för att jag skrev det kommer han att vara sämst på plan iof)
Barcelona Barca_91
2004-05-17 17:38
"Sett" ska det vara inte "Sätt".
Barcelona maykel
2004-05-17 14:56
Cabbage

du måste skicka de där videorna till blade_91_91@hotmail.com
Barcelona Barca_91
2004-05-17 17:05
Juanito:
Om Valencia tappar poäng är det orättvist eftersom de spelat bra.
Om Real Madrid tappar poäng tycker jag det är bra eftersom de ska lära sig att man inte kan köpa ihop ett lag.

Jag tycker Real Madrid inte förtjänar att vara så högt upp de är.
Barcelona juanito
2004-05-17 16:46
Barca_91: Du skriver: Dinhos filmning var inte rätt, men det kan vara väldigt viktigt i kampen om andra platsen.

Hur kan man tolka det på något annat sätt?
Barcelona Tompa
2004-05-17 16:21
cheito_guacho:
Du vill kanske att man även ska sätta betyg och poäng på filmningarnas "kvalitét och väga in det i slutresultatet efter som Ronnies filmning var "fotbollens konst"?

Filmning är filmning - det spelar iongen roll om man faller med "stil" eller riktigt pinsamt som t.ex Solari (tror jag det var) mot Mallorca förra omgången och filmningar ska aldrig försvaras. Spelar ingen roll att Ronaldinho är världens bäste spelare och momentet innan utförde en gudomligt vacker fint. Och filmningar kan heller aldrig försvaras med motiveringen att alla filmar. Det är filmningarna som ska stävjas och jag gör vad jag kan genom att säga som det är - filmningar är fusk! Men för dig (och flera andra här) verkar det OK att filma bara egna laget vinner på det. Jag tycker det är en förfärlig inställning.
Barcelona Tompa
2004-05-17 16:21
cheito_guacho:
Du vill kanske att man även ska sätta betyg och poäng på filmningarnas "kvalitét och väga in det i slutresultatet efter som Ronnies filmning var "fotbollens konst"?

Filmning är filmning - det spelar iongen roll om man faller med "stil" eller riktigt pinsamt som t.ex Solari (tror jag det var) mot Mallorca förra omgången och filmningar ska aldrig försvaras. Spelar ingen roll att Ronaldinho är världens bäste spelare och momentet innan utförde en gudomligt vacker fint. Och filmningar kan heller aldrig försvaras med motiveringen att alla filmar. Det är filmningarna som ska stävjas och jag gör vad jag kan genom att säga som det är - filmningar är fusk! Men för dig (och flera andra här) verkar det OK att filma bara egna laget vinner på det. Jag tycker det är en förfärlig inställning.
Barcelona Frazzé
2004-05-20 21:09
Kan man se Frankrike-Brasilien på webb-tv?..Tack för svar!
Barcelona ZonD
2004-05-20 21:20
Frazze: Har letat en halvtimme nu utan framgång. Hittar du nått (eller om nån annan gör det) länka här då
Barcelona Barca_91
2004-05-20 20:49
Quaresma är skadad va?
Han kommer inte spela mot Sverige i U-21 Em, fan!
Barcelona juanito
2004-05-17 16:15
Barca_91: Om Valencia felaktigt fråntas tio poäng så skulle du alltså inte ha några problem med det då Barça vinner ligan..
Barcelona Dinho
2004-05-17 15:54
Jag tror knappt mina ögon när jag läser att folk hellre kommer efter real ´än att filma till sig en straff. skärp er nu för fan. D finns inga spelare som aldrig filmar
Barcelona Puyol_20
2004-05-17 16:09
Ja håller med alla som tyckte att vi vann matchen felaktigt igår....men ni får inte glömma en sak,,barca har åkt på så många straffar bakåt som oxo var felaktiga o ni som inte följt med så bra kan ja tala om att motståndar laget har tagit bollen med handen 9 gånger under sesången barca har inte fått nån utdelning på dessa solkara hands,,alla såg väl den mot real?? hälften protestera inte ens de tyckte väl att det va meningslöst o försöka få en straff,,spaniens nuvarande domare håller inte ens superetta nivå!!!
Barcelona Los Culés
2004-05-17 14:39
Vi säger så!!!
Barcelona Barca_91
2004-05-17 16:23
Juanito:
Det är inte samma sak...
Real Madrid Dani
2005-03-10 19:15
Ämne: Intressant läsning i....
Det har aldrig hänt, Eto'o ljuger.

Det är Spanien och inte England som har problem med rasister - tänk bara på vad Henry kallades, och den svarta engelsmännen fick höra på Santiago Bernabeu...

Hade england haft problem med rasister, hade de seriösa engelska tidningarna skrivit spaltmeter...

(Ska väl tillägga att detta är skrivet med ironi, så ingen missuppfattar...)
seth
2005-03-10 19:24
Fy fan vilka vidriga förlorare ni visades vara.

Patrasket Samuel Tjohoho måste ändå ta priset som den största pajasen i år.
"Monkey of shit" är en sammansättning ord som inte finns i England, Eto´s usla engelsk-kunskaper avslöjade honom, fy fan vilken lögnare.
Jävla åsna, ge han mynt.
Barcelona Dani
2005-03-10 19:15
Ämne: Intressant läsning i....
Det har aldrig hänt, Eto'o ljuger.

Det är Spanien och inte England som har problem med rasister - tänk bara på vad Henry kallades, och den svarta engelsmännen fick höra på Santiago Bernabeu...

Hade england haft problem med rasister, hade de seriösa engelska tidningarna skrivit spaltmeter...

(Ska väl tillägga att detta är skrivet med ironi, så ingen missuppfattar...)
Barcelona Andreas
2004-05-26 16:17
Vore kul om Barça-redaktionen kunde göra en sådan här Silly Season artikel som uppdateras efterhand som nya nyheter kommer in. Jag har sett att många redaktioner har gjort sådana artiklar.
Barcelona Andreas
2004-05-26 16:17
Vore kul om Barça-redaktionen kunde göra en sådan här Silly Season artikel som uppdateras efterhand som nya nyheter kommer in. Jag har sett att många redaktioner har gjort sådana artiklar.
Barcelona Barca_91
2004-05-17 16:01
Som någon skrev tidigare är filmningar väldigt vanligt i fotbollen nu.
Särskilt i de sydeuropeiska ligorna.

Det är inte rätt att filma, men nästan alla fotbollsspelare filmar.
Filmning är en chansning, om man lyckas får man frispark eller straff, om man misslyckas kan man få frispark emot sig och gult kort.

Dinhos filmning var inte rätt, men det kan vara väldigt viktigt i kampen om andra platsen.
Barcelona juanito
2004-05-26 12:40
Izquierda: Håller med om att det trots allt är bäst att sälja Marquez om han bara ska sitta på bänken. Att Oleguer fått spela har jag dock inget emot. Han har imponerad rejält på mig och att skippa honom till förmån för Marquez känns fel. Däremot har Rijkaard varit rejält dum när han flyttat ner Cocu som back istället för att använda Marquez. Tänk om Frank satsat mer på spelare som verkligen ska vara kvar. Då hade det varit mindre risk att sommarens spelarförluster påverkar negativt.
Barcelona E.S
2004-05-17 15:42
Jag tycker det va rätt av Ronaldinho att försöka fixa en straff i det läget. Det är inte hans fel att de spanska domarna är dåliga. En domare finns ju för att se dessa händelser och se till att matchen går rätt till och ifall dem inte kan det så borde dem inte vara domare.

I det här fallet eller överhuvudtaget i något fall så tycker jag aldrig att det är spelaren som gör fel. Ingen utav Ronaldinho eller någon annan som filmar ska få skit utan de som dömer matchen och om det är något som bör ändras inom fotbollen och filminingen så är det väl ändå de som bedömr allt som borde ändras. Jag menar de borde se situationerna lite bättre och veta om det är en filmining eller inte. Om de inte kan göra det här så borde det inte döma, det är vad jag tycker någon som tycker annorlunda?

I grund och botten så är fotboll en lek och de flesta lekarna går ut på att tävla och de flesta tävlarna vill vinna. Vem som helst hade gjort samma sak som Ronaldinho gjorde, så enekelt är det!!!
Barcelona cheito_guacho
2004-05-17 15:28
skillnaden mellan ronaldinhos filmning och och real maddrids filmningar är solklara, det som ronaldinho gjorde igår va ren konst inte fusk det var fotbollens konst, han driblade den första med sin snygga fint sen han ryckte förbi och slängde sig precis när den andra spelaren drog fram foten,och han landade in i straffområdet, jag va väldigt tvesam på situationen jag trodde det var straff, alltså han lurade mig, domaren och hehe backarna, men inte står barcelona och lägger sig varje gång dom är i straffområdet när dom ligger under och matchen är nära sitt slut så som real gjorde mot valencia, för det där är fusk,domaren hade antagligen fått pengar och om dom skulle hamna i en sån underlägge skulle dom få straff, ni såg hur billigt raul la sig mot valencia,men ni såg väl igår med vilken stil och klass ronaldinho slängde sig rena skådespelaren till och med där är han bättre än beckham. om man klagar på sån konst så tror jag att man inte vet om (fotbol de arte)"konst fotboll",tack ronaldinho du är helt bäst visca el barca
Real Madrid Ike
2004-05-20 14:15
Izquierda:
Du kan inte jämföra filmning med doping.
Som att jämföra snattning med väpnat rån. :)
Annons: