/spanien/barcelona/forum/26599.aspx/spanien/barcelona/forum/26599.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BARCA BLOD
2004-07-27 15:02
Kan någon vara snäll och översätta det här kort?

Puede ser cuestión de horas la llegada de Edmilson al Barça. El presidente del Barça ha viajado en la tarde del lunes hasta la ciudad francesa de Lyon, para acercar, definitivamente, las posiciones entre Barça y Lyon en cuanto a lo que debe percibir el actual club del brasileño por el traspaso. El acuerdo entre el Barça y Edmilson está cerrado desde la noche del pasado domingo. Las diferencias entre Barça y Lyon se encuentran, en estos momentos, en 4 millones de euros. El Barça está dispuesto a pagar 8 millones de euros al Lyon, mientras que los franceses piden 12 millones. Es de esperar que la llegada de Laporta tenga un efecto inmediato, y el jugador pueda llegar a Barcelona en las próximas horas. Si el acuerdo se cerrara de inmediato, no se descarta que Edmilson viajará hasta Seul para incorporarse a la expedici´pn blaugrana en su gira asiática.
Barcelona Puyol_20
2004-07-22 22:33
Patrik anderson:
Ja ville bara konstantera att hyypia är en bra back..booring-pool lär inte släppa han men det vore en fin tanke,,skulle bli glad om han kom till barcelona,,190 lång gör många mål i luft rummet på hörner =))) va sägs,,,vilken back vill du se i barcelona??,,va realistisk nu inga nesta cannavaro o sånna dära omöjliga köp,,många säger millitio men fan e han bra nog? Barcelona måste ta vara till spelarna som går o köpa ut,,men vi ska inte nöja oss med vem som helst såklart aja ..
forza barca
Barcelona Jónathan
2004-07-22 23:05
Davids//
Det behöver ju dock inte betyda att man tycker att Oleguer Presas är en dålig mittback, utan helt enkelt att man tycker att Marquez har mer rutin.
Barcelona Guily
2004-07-22 19:33
Hej!
Jag har letat som en galning efter nya länkar till Catalunya TV.
Det är dock jobbigt att leta o jag orkar inte hur mycket som helst.
Om någon annan är intresserad så säj gärna om ni hittar något, det uppskattas garanterat=).
Jag har för övrigt mejlat elbarca.dk och frågat om Linken. Om den läggs upp igen, eller om de kan berätta hur de fått tag på den.
Barcelona Jónathan
2004-07-22 23:02
Spinbad//
Jaha det var en positiv nyhet. Ja han är klar för Sociedad så vitt jag vet. Men han liknar nog mer Xavi i sin spelstil utan särskilt imponerande defensiva kvaliteter. Men egentligen så har vi ju redan Gerard och Motta som kan spela bredvid Xavi och det kanske räcker. En mittback bör dock inhandlas.
Barcelona Guily
2004-07-22 19:33
Hej!
Jag har letat som en galning efter nya länkar till Catalunya TV.
Det är dock jobbigt att leta o jag orkar inte hur mycket som helst.
Om någon annan är intresserad så säj gärna om ni hittar något, det uppskattas garanterat=).
Jag har för övrigt mejlat elbarca.dk och frågat om Linken. Om den läggs upp igen, eller om de kan berätta hur de fått tag på den.
Barcelona CruzitoZ
2004-07-22 22:19
det skulle vara skit bra om barca skulle få ballack från bayern då skulle barca vara oslag bar=)för barca har ju bakcasr o forward så det e typ deffensiv mittfältare man behöver o ballack skulle passa bra där=)
Barcelona Davids
2004-07-22 20:21
Förstår mig inte på att folk klagar på Olequer, efter vad jag sett från honom så spela han mycket bra bredvid Puyol och hans Kurva pekar bara rakt uppåt. Tror han så småningom kommer bli en mycket bra back och att han e från barca stärker även hans plats att vara i startelvan....
Barcelona juanito
2004-07-27 17:32
Enligt Sport så tycks Edmilson vara i princip klar nu. Tidningen skriver att klubbarna kommit överens nu och att spelaren förmodligen presenteras imorgon..
Barcelona juanito
2004-07-27 17:24
ZonD: Jag är ledsen men jag förstår fortfarande inte vad som var ett steg bakåt. Du kanske tog tillbaka det i ditt föra inlägg?

Jag skrev följande om spelarna som ser ut att förstärka backlinjen i år: Bättre kan jag gå med på men betydligt hetare är ändå att ta i. Är det ett steg framåt att ersätta spelarna med alternativ som bara känns lite bättre? Det är min poäng. För dig och andra är det kanske ett steg framåt men jag hade velat se starkare värvningar där. Laporta har fått ett år på sig och just att förändringen känns så liten kvalitetsmässigt får mig att tycka att det hela känns som ett steg framåt och ett steg bakåt.

En fråga du bör ställa dig är när en värvning av en spelare som inte tillhör det yttersta toppskiktet lyckades i Barça? Ända sen Gaspart tog över har man endast gjort en spektakulär värvning och det är Ronaldinho. Han (och Davids) är den enda "utbölingen" på senare år som lyckats. Inget annat köp har egentligen varit framgångsrikt (Saviola får ursäkta men jag väntar fortfarande på hans genombrott). Just därför vill jag nu se en riktig kvalitetsvärvning på backplatsen, typ Chivu, Marchena, Ayala, Stam, Cannavaro, Nesta, Thuram osv..

Förstår du nu vad jag menar?
Barcelona Jónathan
2004-07-22 19:34
Ronaldinho_barca//
Istället för att någon stackare ska behöve översätta allt det där, så är det väl ändå lättare om du själv bara använder dig av ett översättningsprogram eller liknande. Altavistas funkar utmärkt. Gå bara in på länken ovan.

Barcelona Relay
2004-07-27 15:50
Viktor Munoz
Jag kan förstå dom som var misstänksamma mot Rijkard som tränare. Efter att bland annat tränat landslaget under EM 2000 så tycker jag att tränaren gjort bra ifrå sig. undras hur länger han kommer eller får stanna. Eller ska vi se fram emot en ny dystay och storhetstid för Barcelona anno 1990-1994?
Barcelona Patrik Andersson
2004-07-27 13:52
Om vi kan få Cisse på Lån är väl det okej. Känns som det kan behövas någon med längd där framme.
Jag läste att Diouf är påväg att lämna klubben så det kan bli svårare att få hit Cisse då.

Belletti// Det stänger 1 september
Barcelona Skarpheden
2004-07-27 13:19
Puyol har spelat här och där i Spaniens backlinje. Ofta som vänsterback, nu i EM på högerkanten beroende på Salgados skada. Jag har hela tiden talat om att ha samma roll i landslaget som i Barça. Men Marquez är given, är väl dessutom kapten, i sitt landslag - det är riktigt.

Mitt resonemang var inte en genomgång av landslagsplatser. Det var ett sätt att jämföra kvaliteten mellan två lag. Om man jämför landslagsplatser menar jag att 99/00-laget var starkare.
El Divo Diouf
2004-07-26 15:40
När lirar ni era matcher och mot vilka??
var inne på ronaldistyle ox såg hans videor.. fan det måste kännas gött att ha världens bäste spelare i laget...
Barcelona Nemo
2004-07-27 15:58
Är det någon som har åkt med företaget ? Fixar dom biljetter, eller ska man fixa det själv ?

Skulle vara ytterst tacksam om ni berättade lite om företaget för mig. tack på förhand.
Barcelona Belletti
2004-07-27 14:56
Är det nån som vet hur det är med Dani Pacheco? Den 13-åriga spelaren som köptes in från Malaga för något år sen. Han spåddes en lysande framtid, men man vet aldrig. Talanger och Barca har inte gått ihop särskilt bra på sistone...
Barcelona 10_Ronaldinho
2004-07-22 17:01
Den här startelvan tror jag på denna säsong...

Dinho--Saviola--Giuly
--------------------
--------Deco-------
----Motta---Xavi---
--------------------
Sylvinho------Belletti
---Marquez--Puyol--
--------------------
-------Valdes-------

Den här elvan tycker skulle vara den bästa som vi har haft på många år.

Vad tycker ni?
Barcelona Patrik Andersson
2004-07-22 11:10
Känns som ledningen inte riktigt tänkt till hela vägen med truppen i år. Först hade man anfallare i en drös sedan bara två smart. Varför låna ut Garcia, han hade kunna varit tredje lirare även om han inte utvecklas lika mycket då hade vi en backup under en lång säsong. På den defensiva sidan ser det rätt mörk ut, vi har inte den riktiga grovjobbaren "städtanten" på mitten.
Borde inte truppen vara spikad innan asien turnen för att hinna spela ihop laget?

Zlobban// Emerson kommer aldrig komma hit, han vill bara gå till juventus!
Barcelona isestedt
2004-07-22 16:10
Om Laporta lyckas greja en stabil mittback (jag tycker att både Milito och Hyppiä är bra alternativ till Puyol, Oleguer och Marquez) en def mittfältare (håller verkligen Edu?) och en anfallare (gärna Luque som är Barcaspelare från början och även kan lira på kanten) så tror jag att man kan ta ligatiteln redan i år.

Det verkar som om Rijkaard kommer att spela med samma formation som förra året, vilket borde innebära:

Larsson
Ronnie Giuly

Deco Xavi
Motta

Van Bronckhorst Oleguer Puyol Belletti

Valdes

Vad tror ni om denna uppställning?

Kommer Henke eller Saviola att vara förstaval på topp?

Kommer Guily eller Luis Garcia att vara förstaval på högerkanten?

Kommer Motta eller Gerard att vara förstaval som def. mittfältare?

Oleguer eller Marquez som mittback bredvid Puyol?

Barcelona Ronaldinho_barca
2004-07-22 10:16
Tompa // Håller med dig..hade inte Kluvert försvunnit från klubben så skulle inte barça köpa en ny annfallare..!

nå som vet nånting om edmilson är han närmare barcelona nu eller..jag hoppas mer på edmilson än på hyypiä..men det spelar inte så stor roll..hyypiä är mer än ledare i backlinjen och där har vi juh redan Puyol..! men det skulle vara skönt med en förstärkning på mittbackspositionen jämte Puyol, liksom oleguer skulle alldrig hålla i cl..! så därför tror jag att det är bra med en ny mittback..!

nån osm har hört nått nytt rykte ?
Barcelona Viktor Munoz
2004-07-27 12:56
Jag undrar också hur bra våra brasilianska ytterbackar är. Off blir säkert inga problem men hur är det def spelet? Någon back till skulle kännas tryggare.
Barcelona Viktor Munoz
2004-07-27 12:56
Jag undrar också hur bra våra brasilianska ytterbackar är. Off blir säkert inga problem men hur är det def spelet? Någon back till skulle kännas tryggare.
Barcelona Hristo_S
2004-07-22 10:40
Argentina får möta Brasilen i Copa America finalen. Brasilien slog Uruguay med 6-4 efter straffar.
Barcelona Viktor Munoz
2004-07-27 12:50
En mycket intressant genomgång av föregående års nyförvärv. Dock skylls mycket på Riijkard. (När ska folk inse vilket kanonsäsong han gjorde som tränare förra året) Det är för mig obegripligt, en taskig höstsäsong innan han hittade en balans i laget som inte funnits i Barca på säkert fem år. Det var ett riktigt bra lagspel som stod bakom uppryckningen i våras. Det och som du mycket rikrigt påpekar, en av Barca historiens bästa värvningar(så här långt, är han lika bra i år vet jag inte hur lycklig jag är att Beckham valde Real). Riijkard förtjänar verkligen lite ros nu, eller väldigt mycket ros. Han låg dessutom de viktiga DAvids värvningen vilket i mitt tycke var snudd på en av de bästa värvningarna också. (Jag behöver välinte gå in på att jag var en av VÄLDIGT få som hyllade honom redan innan han spelat sin första match. Många var obergripligt(okunnigt) negativa). Detta för mig in på det konstigaste med årets värvningar. Avsaknaden av en spelare med Davids kaliber. Har inte klubben lärt sig någonting av senaste årens värvningar. BALANS är nyckelordet och ville man inte lägga mycket pengar på en 31 åring (ingen ålder på en spelare av Davids kaliber) så borde våran första prioritet att värva en annan liknande spelartyp. Emerson, Makelele, Renato, Vieira för att ta några exempel. Istället (om vi nu får Fabiano också) har vi värvat fyra offensiva spelare. Oroväckande om nu inte ett nyförvärv till kommer, def sådant då menar jag. Och som du sa Deco i all ära men ett centralt mittfält med Deco och Xavi måste balanseras med en mycket duktig bollvinnare. Och jag vet inte om vi har en sådan mittfältare i truppen. Motta i all ära men även han är bättre i det off spelet. Det skulle vara Puyol förstås men han behövs lika mycket i backlinjen. Marquez skulle kunna vara ett alternativ men av det visade upp förra året gör inte att jag håller det för troligt. (han hade iofs problem med skador och alla kan behöva ett anpassningsår).

Åter till förra årets värviningar.
Att peta Rustu var ju ett geni drag av Riijkard. Jag var redan innan Rustu skrev på mycket tveksam till den värvningen. Att inte ge mer speltid till Queresma vaisade ju också helt rätt de gånger han fick chansen. Allt han gjorde var ju att stoppa upp spelet, göra någon/några dragningar, passa vid fel tillfälle och bli av med bollen. Av honom hade jag def väntat mig mer. Och får man inte förtroende av en tränarna måsta man på den nivån kunna bita ihop mentalt och motbevisa honom. Klarar man inte det mentalt har man inget på den nivån att göra (nu vet ju inte jag om han blev mobbad eller nåt av Riijkard för det klarar väldigt få av att resa sig upp ifrån)
När det gäller von Bronkhorst gjorde han en fullt godkänd säsong som ytterback i Barcelona och förtjänade inte i närheten så mycket skit som han fick.

Oj det blev lite längre och mer osammanhängande än jag tänkte mig men jag hoppas det går att förstå någonting av det jag skrivit.
Barcelona Viktor Munoz
2004-07-27 12:50
En mycket intressant genomgång av föregående års nyförvärv. Dock skylls mycket på Riijkard. (När ska folk inse vilket kanonsäsong han gjorde som tränare förra året) Det är för mig obegripligt, en taskig höstsäsong innan han hittade en balans i laget som inte funnits i Barca på säkert fem år. Det var ett riktigt bra lagspel som stod bakom uppryckningen i våras. Det och som du mycket rikrigt påpekar, en av Barca historiens bästa värvningar(så här långt, är han lika bra i år vet jag inte hur lycklig jag är att Beckham valde Real). Riijkard förtjänar verkligen lite ros nu, eller väldigt mycket ros. Han låg dessutom de viktiga DAvids värvningen vilket i mitt tycke var snudd på en av de bästa värvningarna också. (Jag behöver välinte gå in på att jag var en av VÄLDIGT få som hyllade honom redan innan han spelat sin första match. Många var obergripligt(okunnigt) negativa). Detta för mig in på det konstigaste med årets värvningar. Avsaknaden av en spelare med Davids kaliber. Har inte klubben lärt sig någonting av senaste årens värvningar. BALANS är nyckelordet och ville man inte lägga mycket pengar på en 31 åring (ingen ålder på en spelare av Davids kaliber) så borde våran första prioritet att värva en annan liknande spelartyp. Emerson, Makelele, Renato, Vieira för att ta några exempel. Istället (om vi nu får Fabiano också) har vi värvat fyra offensiva spelare. Oroväckande om nu inte ett nyförvärv till kommer, def sådant då menar jag. Och som du sa Deco i all ära men ett centralt mittfält med Deco och Xavi måste balanseras med en mycket duktig bollvinnare. Och jag vet inte om vi har en sådan mittfältare i truppen. Motta i all ära men även han är bättre i det off spelet. Det skulle vara Puyol förstås men han behövs lika mycket i backlinjen. Marquez skulle kunna vara ett alternativ men av det visade upp förra året gör inte att jag håller det för troligt. (han hade iofs problem med skador och alla kan behöva ett anpassningsår).

Åter till förra årets värviningar.
Att peta Rustu var ju ett geni drag av Riijkard. Jag var redan innan Rustu skrev på mycket tveksam till den värvningen. Att inte ge mer speltid till Queresma vaisade ju också helt rätt de gånger han fick chansen. Allt han gjorde var ju att stoppa upp spelet, göra någon/några dragningar, passa vid fel tillfälle och bli av med bollen. Av honom hade jag def väntat mig mer. Och får man inte förtroende av en tränarna måsta man på den nivån kunna bita ihop mentalt och motbevisa honom. Klarar man inte det mentalt har man inget på den nivån att göra (nu vet ju inte jag om han blev mobbad eller nåt av Riijkard för det klarar väldigt få av att resa sig upp ifrån)
När det gäller von Bronkhorst gjorde han en fullt godkänd säsong som ytterback i Barcelona och förtjänade inte i närheten så mycket skit som han fick.

Oj det blev lite längre och mer osammanhängande än jag tänkte mig men jag hoppas det går att förstå någonting av det jag skrivit.
Barcelona Gaucho_90_11
2004-07-22 12:04
Maniche vore en bra defensiv mittfältare han gjorde en bra em och Cl,men det sägs att Porto kommer inte att sälja honom R.madrid har försökt och värva honom men det gick inte
Barcelona Izquierda
2004-07-22 22:43
Davids//

Vilka är det som klagar på Oleguer?
Barcelona Puyol_20
2004-07-22 11:39
ZLobban:
Angående hyypia!
De som e och spelar försvars spel härinne lär förstå vad ja menar nu..har man en snabb back bredvid sig o man själv är stor stark placering säker men lite långsam har det ingen betydelse eftersom den ena kompletterar den andra,,återigen kolla in dellas!!!!!!! kom igen nu puyol är en sprinter därmed skulle hyppia inte sättas på nån sprinter test hyp e ganska rutinerad,,lägg ner onödiga kommentarer tror han skulle införa stabilitet med puyol...Keep up the good work Barca o co
Barcelona Gaucho-10
2004-07-22 13:36
Håller me Rivald0, han gör viktiga mål o så.
Som Barcasupporters får vi tacka Kluivert för de gångna åren och önska honom lycka till i framtiden. ;)// mako jr
Annons: