/spanien/barcelona/forum/26598.aspx/spanien/barcelona/forum/26598.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana_1899
2004-08-29 21:28
kom igen nu grabbar !!!

Força Barça oleeeé oleeeé !!!
Deportivo forzaAIK
2004-08-29 22:28
Är det någon som vet om man kan se matchen på webtv någonstans?
Señor Laporta
2005-03-18 16:34
Barças trupp mot Depor på Riazor.

Målvakter: Valdes och Jorquera
Försvarare: Belletti, Marquez, Puyol, Gio, Sylvinho, Fernando Navarro och Oleguer.
Mittfältare: Gerard, Andres Iniesta, Xavi och Deco
Anfallare: Eto'o, Giuly, Ronaldinho och Maxi Lopez

Visca el Barça
Real Madrid Ronnie
2004-08-29 21:48
Va fan är detta! Är det bara hoss mig eller verkar det vara eftersändning? Annars ser det bra ut.
Señor Laporta
2005-03-18 15:28
Ämne: Ämne: ni är k....
Första kvarten, tjugo minuterna är alltid viktiga. Vi kan inte spela som vi gjorde mot Chelsea i alla fall, tre mål på tjugo minuter bakåt. Tror vi får se Marquez som mittback och Gerard som pivote, annars som vanligt.
Barcelona Ronnie
2004-08-29 21:48
Va fan är detta! Är det bara hoss mig eller verkar det vara eftersändning? Annars ser det bra ut.
Real Madrid Ryo
2004-08-29 22:19
Dudu Aouate storspelar och håller Racing kvar i matchen. Men frågan är hur länge han orkar...
Barcelona widde
2005-03-18 14:42
vad tror ni om torres i barca skulle han passa bra in i laget?
Stiff_swede
2004-08-29 21:54
Herregud ljudet som ligger 3 sekunder före förstör ju hela matchen.

Barca ser bra ut fint passningsspel.

/andreas
Barcelona Messí
2005-03-18 16:05
Ämne: Har ni hört all skit....
Bry dig inte om det. Eftersom alla de inläggen går under (Gäst) så tror jag det är samma person. Varenda fotbollskunniga person vet att vi är ett av världens bästa lag, även ett Realfan måste hålla med där.
Barcelona Messí
2005-03-18 13:39
Ämne: ni är konstiga ,24 i....
Du har ju inte ens försökt att få igång en diskusion...

Längtar verkligen tills imorgon. En tuff match där Depor säkert kommer spela som mot Real. Det gäller för Puyol att hålla ihop försvaret de första 20 minuterna, då Depor nog kommer pressa som mest. Är verkligen nyfiken på att se hur "Ludo" har påverkats av den sista matchen, hoppas verkligen det lossnar för honom. Tror han kommer få ganska mycket yta, det är då han är som bäst.

Visca!
Barcelona Gaucho
2004-08-29 20:32
Nu var det många som undrade om man får verkligen ha tre icke-eu spelare på plan! jag var en av de tills jag såg det det här som stod på planetfootball.com

"Barcelona defender Edmilson has obtained an Italian passport allowing the Catalans to register another non-EU player.

The Brazilian international moved to Camp Nou from French champions Lyon during the summer.

However, Spanish clubs are only allowed to field three non-EU players, and the arrival of Edmilson - and compatriot Silvinho - took Barca's tally to five."

Om de har rätt så är det så att man kan fortfarande spela med 3 icke-eu spelare!

nu är det snart bara 55 minuter kvar till avspark!

Visca El Barca

jag tror på 1-3

Deco, Guily och Etóo gör målen!

Barcelona Belletti
2004-08-29 19:23
Tv4+ verkar inte ha blivit bättre med deras koll på La Liga!
Deras top-3 lista av de bästa värvningarna:
1. Henke
2. Owen(!)
3. Di Vaio (!)

Owen?! Skämtar dom? Owen behövs knapp i Real och ändå är han på andra plats.
Di Vaio? Vad snackar dom om?
Henke? Bra men inte den bästa värvningen.

Min egen lista:
1. Samuel
2. Giuly
3. Eto'o
Barcelona Messí
2005-03-21 17:18
B_a_r_ç_a//
Jaha, trodde han var pivote. :-/ Om han nu har samma position som Deco och Xavi så skulle jag gärna välkomna ett köp av holländaren. Precis som du säger så skulle han kunna behövas mot lag som backar hem.

Puyolinho//
Tror på samma elva fast Maxi då? Han ska vara med på bänken. Navarro tror jag kommer lånas ut eller säljas.
Barca_BEST
2004-08-29 20:31
JAg tror Barca vinner med 2-0
Målskyttar:Giuly,Larsson
Barcelona Alx
2004-08-29 18:54
Wake: Jag kan eventuellt hålla med om att Owen och Saviola ungefär är lika bra, men skulle "Woody" vara lika bra som Márquez? Márquez har riktigt imponerande internationell rutin, hur många landskamper har "Woody" bakom sig? Men, helt objektivt så hade jag blivit pi**förbannad om Laporta köpt de engelsmän som Real köpt, det inkluderar även Beckham. Jjag har aldrig blivit så lycklig (lyrisk!) över att en spelare nobbat Barcelona... jag kommer att vara Beckham evigt tacksam för att han höll sig borta!
Sevilla hussein2
2005-03-18 14:07
ni kan titta på barca-deportivo
Barcelona Frazzé
2004-08-29 22:18
Motta va bäst i 1a,deco och marquez lätt sämst!...
Barcelona RiZzo
2005-03-21 17:56
Ämne: nu e de inte långt k....
Bopi Jag ska också ner,Näråker duu??
Real Madrid Ronnie
2004-08-29 22:03
Är väldigt possetivt överaskad över Motta tycker han fyller tomrummet efter Davids suveränt, iaf än så länge. Sen vill jag bara påpeka att Barças borta tröja är sjukt snygg!
Barcelona Jocke (Izquierda)
2004-08-29 18:35
ZonD//
Visst finns det en poäng i det där med språket, men om en allsvensk klubb hade köpt in 6 norrmän, hade det inte funnits en risk för fraktionsbildning då?
Barcelona Ronnie
2004-08-29 22:03
Är väldigt possetivt överaskad över Motta tycker han fyller tomrummet efter Davids suveränt, iaf än så länge. Sen vill jag bara påpeka att Barças borta tröja är sjukt snygg!
Barcelona Jocke (Izquierda)
2004-08-29 18:02
TheRealFan//
Klicka på ditt namn i högerspalten. Klicka därefter på "ändra profil" i det nya fönster du får upp, och byt sedan namn till vad du vill :)

Nu är det nervöst, inte många timmar kvar. En premiär är alltid en premiär och jag är skeptisk av naturen, så jag gissar 1-1 idag. Giuly målskytt.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-08-29 19:26
Mitt tips i dagens match
R.S - Barcelona
0-1 (Giuly)
0-2 (Edmilson)
Barcelona Teknikos
2004-08-29 17:34
Absolut vinst idag!

5-1 blir det!

Eto'o x2, Larsson, Deco x2...

ÄNTLIGEN Säsongstart!
Barcelona ZonD
2004-08-29 18:13
RonaldinhoNo1: Hade du läst hela texten hade du sett att Beckham tyckte att ManYoo skulle vara en bra klubb för Rooney. Det hade ingenting med real att göra.

Jag har ingen källa men jag kan med 90% säkerhet säga att det är 3 icke-EU spelare PÅ plan som gäller. Det är den logiska delen av mih hjärna som lyckats komma fram till det, framförallt grundat på hur tränarna har ställt upp lagen under träningsmatcherna. FR har spelat med Dinho, Eto'o Marquez och edmilson från start de flesta matcher (Eto'o kom ju inte förrän sent in på SS). Camacho har spelat i stort sett varje match med Tjocka Ronnie, Carlos och Samuel från start, och inga tidningar har spekulerat i vem av de som ska få stå åt sidan. Vi kan nog räkna med att det är 3 på plan som gäller.

Nu över till matchen. Det ska bli otroligt kul att äntligen få se det "nya" Barca spela igen. Och framförallt ska det bli kul att se vad Motta kan åstakomma. Och vad kommer egentligen hända om motta gör succé direkt? Ska edmilson skickas ner i backlinjen där han ännu inte gjort en match för Barca, eller kommer han petas. För inte kan väl Rijkaard peta Motta om denne gör succé?

Angående cruyffs uttalande. Jag tror faktiskt språket har en hel del med saken att göra. Talar man helt skilda språk blir det automatiskt så att man dras till de som pratar sitt eget språk. Helt enkelt av den anledningen att det är bekvämare så. Sånt kan ju givetvis skapa grupperingar inom truppen och kanske hände det med holländarna, vad vet jag? Potugisiska och spanska är ju däremot som bekant ganska lika (som Svenska Norska/Danska ungefär) vilket jag tror underlättar mycket för sammanhållningen i truppen. Spelarnas egna personligheter har ju förstås med saken att göra. Jag själv blir ganska nervös av att prata på främmande språk (då menar jag främst tyska, engelskan sitter där den ska ;) ) medans många av mina kompisar försöker sig på språk där de endast kan några få ord och skiter fullständigt i vad de säger. Vissa skiter helt enkelt i vad andra tycker vilket jag tror är en fördel.
En jävla massa svammel nu märker jag men min poäng är i alla fall att språket har stor inverkan och därför tror jag inte att det är något problem med många brassar.
Barcelona B_a_r_ç_a
2005-03-21 15:18
em1l:
Det står på sport.es
Barcelona surman
2004-08-29 18:44
En riktig Giuly-värvning av Redaktionen.

Det är spänt inför kvällen, för mig är den stora frågan om hur Deco och Xavi ska fungera på mittfältet, jag tycker fortfarande att Deco är en flopp-värvning. Inte på det sättet att han är dålig utan att han helt enkelt inte behövs. Jag tror att Xavi-Deco på fältet inte fungerar och petar han Xavi kommer han få fansen efter sig. Antagligen kommer det hela sluta som för en viss Riquelme.
Barcelona Antelainen
2004-08-29 17:58
Skönt att det drar igång igen!
Inte helt fel med en 3 poängare direkt heller! ;)
Barcelona ZonD
2004-08-29 20:30
Izquierda: Det har ju givetvis inte bara med språket att göra. Jag bara påpekade att det underlättar. Det kulturella, spelarnas individer osv är förstås andra saker som bör tas i beaktning. Ska jag vara helt ärlig tror jag att det är större risk för grupperingar om 6 st norrmänn skulle komma till sverige, än om 6 st brassar kommer till Barca. Brassar och Spaniorer är i grunden sociala och väldigt framåt i sitt sätt att vara, medans svenskar (och skandinaver i allmänhet) gärna drar sig tillbaka. Men, men det återstår att se vad som händer. Jag är i alla fall inte alltför pessimistisk angående just detta. Men så är jag ju, til skillnad från dig, optimist från födseln ;)
Annons: