/spanien/barcelona/forum/26597.aspx/spanien/barcelona/forum/26597.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Havaldinho
2005-09-19 08:38
Lite tankar efter gårdagens match...

Redan inan matchen var jag lite orolig för Atleti är ett spöke för oss och har varit de sen Cruyffs tider...
Kommer ihåg matcher på 90-talet där vi ledde med 4-0 mot de 2 gånger för att sen hämta upp de...

Angående laget tyckte jag de var som vanligt den starkaste elvan förutom Oleguer på höger.
Tyckte först att de var en bra tanke att ha en defensiv som kunde blocka Petrovs spel...
Men varför egentligen?
Vi är Barcelona vi ska inte anpassa oss utan andra lagen ska anpassa sig efter oss...
Hade vi spelat Belletti som också är svag i defensiven men stark framåt hade de inte gett Petrov samma ytor framåt på grund av att han hade fått koncentrera sig på att hjälpa till hem mer än han nu behövde med en defensiv Oleguer på sin kant.
Sen har vi det nu klart en gång för alla att Edmilson är en katastrof att ha i backlinjen...
Hans och Oleguer samspel var ett skämt där de gick bort sig för ofta tillsammans...
Båda missar markeringen på Kezman ( som jag ahde varnat för innan matchen ) och Edmilson går bort sig på Torres på första...

Vad jag inte heller förstår hos Mister är att köpen vi gör inte får spela på sina positioner...
Edmilson köptes som pivote men han spelar back, för sig är han back från början men inte där han köptes till...
Marquez köptes som mitback men får aldrig spela de...
De är för mycket rotation på backlinjen som gör att de blir som en hönsstuga som igår...
De däremot Mister gjorde bra igår var att göra tidiga byten och att ändra om till 4-4-2 med två anfallare som blev mycket bättre synd bara att de inte fick bra bollar att jobba med.
Sånt gjorde han ofta början på förra säsongen att byta tidigt om vi kom i underläge och de är skit bra för de ger laget tid.
Tyvär slutade han med det och började att vänta till sista 5min...
Så sköt att se han agera lite igår...

Men väldigt skönt att se en pigg Henke kommer göra mycket nytta i höst.
Däremot att ta ut Marquez istället för Edmilson var pinsamt riktigt pinsamt med tanke på hur usel Edmilson hade varit...

Ronaldinho är totalt ur form just nu, stannar bara upp anfallen istället för att spela snabbt.
Nej han dka dra en gubbe och göra lite finter istället för att dra ett snabbt inlägg som anfallarna har redan stuckit in på.
Istället måste de vända om varje gång och ta sats igen vilket är så jväla dumt...
Hoppas inte de är hans enorma lön på 120 mille som gör att han känner sig mätt...

Eto´O var ändå bra igår kämpade och slet som vanligt vill att Ronnie cokså ska börja med de igen...
Men Eto´O kunde sin vana troget släppt bollen några gånger istället och spela fram den till andra som kunde stuckit men men men...
Henke är bra på detta att spela på en toocuh.
Hans passning igår till Eto´O på Pablo´s utvisning är ett perfekt exepel på de...

Slutsatsen då...
Ska vi oroa oss nu för lagets dåliga spel som de öppnat säsongen med eller?
Nä de är för tidigt att börja gnälla och höja rösterna.
Atleti var bra igår och de är ingen hemlighet att vi tyvär inte kan vinna mot de...
Bremen matchen hade vi en enorm tur att de var så otroligt ineffektiva, hade vi mött Chelsea hade resultatet varit förödande.
Men de är STARKT att vinna i den matchen när vi spelar dåligt.
De som dock är oroande är att spelarna inte alls ser lika pigga ut som förra säsongen, är de mätta el är de det som jag flaggat för hela tiden som gjort att de redan är slitna?
Dem oändliga resorna mellan Amerika-Asien fram ch tillbaks på försäsongen...
Redan där var jag orolig...
Jag kräver nu en skärpning från spelarna för att återfå tryggheten i spelet och börja spela lagspelet som gjorde oss framgångsrika förra året inte göra allt inviduellt..

Vi kommer vakna och alla vet vad som händer när björnen väks ur sin koma...

PS.
Tack Espanyol för igår ;)
IVAN THE GREAT IS BACK!!!
Barcelona Valdes_1#
2005-09-19 08:37
fan gubbar sluta lipa och börja ladda inför nästa match det e inte så att vi har tappat hela ligan efter denna förlusten ni får räkna med att vi nån gång förlorar med +9 att atletico madrid borta e ingen enkel sak många storlag kommer torska där iår.serien har bara börjat gubbar det ser ganska bra ut ändå vinner vi mot valencia så e vi med där uppe igen:) så deppa inte stötta laget istället vi kommer igen det lovar jag.

FORZA BARCA
Real Madrid Figolina
2005-09-19 04:09
Fanns iaf på avbytarbänken igår (se Eurosport.com)
Barcelona Cneemästaren
2005-09-19 02:49
Finns Sylvinho tillgänglig för spel? Jag har inte sett han på ett par matcher och började undra, inte hört något om det. Dem matcher jag har sett honom spela har han imponerat offensivt, brukar få till väldigt fint väggspel med Ronaldinho. Vore roligt att se honom som vänsterback från start någon gång.
Sen hoppas jag också som jag har sagt innan, att Motta får börja som Pivote någon match. Marquez och Puyol som mittbackar med Motta framför, låter ganska bra - Det ger dessutom Motta en chans att bevisa sig själv vilket jag tycker han förtjänar. (Visst, han fick några matcher förra säsongen men inget att hurra för)

Angående dagens match, jag tyckte att Larson visade varför han kan vara en bra reserv - Han var nära att dra in en nick och våra anfallare har inte direkt gjort sig kända för att göra många mål med huvudet.

Och en sista sak, Barcelona borde träna hårt på hörnor - Mec vårat spel brukar vi få till flertalet hörnor, och det vore verkligen kul om dem tränade in några bra varianter. Jag såg en fin förut (Kommer inte ihåg vilken match) då inlägget gick mot första stolpen, där Eto'o nickskarvade vidare bollen till Marquez(Tror jag, spelar ingen större roll) vid andra stolpen och han satte in dödsstöten.
Barcelona Nemo
2005-09-19 00:55
Känns som världen gått under här. Vi förlorade mot Atl. Madrid på bortaplan. Var ligger problemet?

Står det i någon bok att vi ska köra över allt mostånd? - Nej...

Jag gillar Edmilson. Killen slösar inte bort bollen.

Fridens.
Barcelona plejmejker#7
2005-09-19 00:52
Ärligt talat tror jag att jag skulle peta Oleguer som högerback.. Fast i ungefär 5-10 minuter kanske.
Barcelona tarrak
2005-09-19 00:23
Tack Super-Barca. Då har vi chans till snabb revansch. Visca!
Barcelona Super-Barca
2005-09-19 00:18
Ämne: Någon som vet om näs....
jaaaaaa 20:55 börjar sändningarna
Barcelona tarrak
2005-09-19 00:15
Någon som vet om nästa match visas på tv4+?
Barcelona Super-Barca
2005-09-19 00:10
Lugna ner er Athletic va bättre idah så enkelt är det bara. Stötta laget i stället för att såga. Och börja ladda för valencia matchen istället den här matchen är historia..

FORCA BARCA
Barcelona Gabriel
2005-09-19 00:04
Jag som har slutat tro på en fotbollskarriär. Alltså jag ska nog börja spela fotboll igen och flytta ner till Barcelona. Jag kan ju satsa som mittback. Jag menar det är verkligen ingen chans att jag är sämre än Oleguer, han fick upp mina förhoppningar igen. Skämt å sido

EY har lösningen, varför köper vi inte Raul Bravo istället och har hono på oleguers position, inte ens han kan vara sämre !
Barcelona La_Rambla
2005-09-18 23:53
Problemet är att de får en utvisning och det bildas en köttmur framför Franco. Det hade gått bättre om de fått vara fullt manskap. Men visst, var många som inte kom upp till sin normala standard idag, bara att inse. Nu ska jag sova på saken. Ny match på onsdag mot Valcencia, blir tufft det med. Men tror vi fixar det trots allt.
God natt!
Barcelona Ronnie
2005-09-18 23:53
Getafe leder La Liga, vad är oddsen?
Barcelona marcus
2005-09-18 23:48
Fc Barcelona. Titelvinnare, oslagbara, otrolig lagmaskin.

Vad hände med förra årets Barcelona?

Ronaldinho kommer inte någonstans, Xavi slår felpass och Puyol blir slagen av Torres varje gång.

så som vi spelade idag hade vi 3 spelare på plan som inte höll Atleticos klass.

Oleguer, som så många kritiserar, har inget att göra mot dom stora lagen. För det får vi väl kalla Atletico, efter alla deras värvningar. Brytningsäker, men ack så slö i vändningar. som mittback kan han spela mot Alaves kanske. Men det håller inte mot atletico!

Giuly. som inte gjorde många rätt för kvällen. hans teknik fungerar inte någonstans och Beckham är en mkt bättre dribblingspelare (säger ju allt)
Vi borde inte förvänta oss att Messi ska ta en plats i Högsta ligan och dominera, Dock är jag trött på Giuly som inte har i startelvan att göra och även Rijkaart måste inse detta

Edmilson. Världsklass Mittback/pivote?
Jag hade höga förhoppningar om denne Brasilianare när han kom tillbaka från sin skada. 8 miljoner euro kostade han, Och endå klarar han inte av denna nivå idag. Jag ser inte storheten i honom.

Rijkaart, Jag förstår inte varför han bytade ut Marquez, Den enda defensiva spelaren som jag kunde känna mig säker över. Oleguer? Edmilson? Nej Marquez är bättre 10 gånger av 10

Vad är positivt efter en sådan här match?

Gio, som faktiskt gör en bra match och bryter när motståndarna kontrar. Ja du Gio, jag har inte haft större förtroende för för honom sen han kom, men visst gör han en bra match idag. Den enda jag vill ge godkänt.

Friskt inhopp av Larsson, men vad hände med målfarligheten? vad skapade vi när dom var en man mindre? Jag kritiserar inte bara 3 spelare, Min kritik är emot hela laget. Ryck upp er. annars får vi det tungt i både ligan o CL!.
Barcelona Gabriel
2005-09-18 23:48
La_Rambla

bra !

Dom var bar, men inte tillräckligt bra för att kunna rubba ner oss. Hade vi spelat som vanligt när vi verkligen är bra så hade vi vunnit denna matchen. VI gjorde att vi förlorade vilket stör mig, det va inte att dom var bra.
Barcelona La_Rambla
2005-09-18 23:47
Gabriel//
Jag ställer upp på att vi var långt under normal kapacitet, har inte sagt något annat. Samtidigt var Atleti bra, kan du förneka det?
Barcelona Gabriel
2005-09-18 23:45
La_Rambla

Bortförklaring bara. Det är enligt mig fakta men så kallad bullshit-fakta. Snälla alltså du kan säga att At.Madrid var bra men i slutändan så kommer vi ändå till att Barcelona var riktigt dåliga idag, det var skrämmande att se liksom nästan som Van Gaal tiden. YYY jag får rysningar bara jag tänker på det. Men sån var matchen idag.
Barcelona La_Rambla
2005-09-18 23:44
Ronnie//
Det kryllar inte av lediga backar att det bara är att plocka hem dem till Camp Nou. Nu har vi det här laget, bara att köra på det och göra det bästa av situationen.
Barcelona AlexC
Inte för att jag vill skylla på domaren, men, Athleticos första mål skulle inte räknas. Oleguer skulle haft frispark när han stötte fram precis innan Petrovs raid. Har för mig att en Athl. spelare gick in farligt med dobbarna före vilket hindrade honom från att nå bollen.

Skrev inte så här för att gnälla men jag kunde inte se någon här inne som uppmärksammat det.

En sak till; håller med dig ackish, han har blivit den nya GvB som folk som inte vet bättre skyller mogångar på. Konstigt att ingen skriker att Marquez borde få sparken eftersom att Petrov sprang förbi honom vid 1-1. Kom igen alla 12-åringar, det är bara att ösa på. Vi borde lägga ut upp mot miljarden kronor på nya spelare. Kontinuitet är helt oviktigt inom fotbollen. Se bara på "Chavski-wannaben" som gick på en mina mot Espanyol.
Barcelona La_Rambla
Inse en sak. Atleti gjorde en grym match. Varför tror ni att de gjorde det? Jo för att de har börjat ligan taskigt. Nu kom mästarna på besök, tror ni de var taggade då eller? Tror fan att de var det. Men de kan lika gärna förlora nästa match borta mot et skitlag som Mallorca (ursäkta alla Mallorcafans, inget illa menat). Barcelona hade en tuff match i veckan mot Bremen i CL. Laget var slitet, inget snack om saken. Men vi kommer igen. Tro på ert lag nu.
Barcelona Ronnie
2005-09-18 23:43
La_Rambla

Menade ju inte att man skulle sätta honom där och det hoppas jag du fattar. Försökte bara visa vad jag menade med att ge ett exempel på ett bra köp...
Barcelona La_Rambla
2005-09-18 23:41
Ronnie//
Visst sätt Edman på högerbacken du. Var lite realistisk för tusan.
Barcelona Gabriel
2005-09-18 23:39
ja så nu helt plötsligt ska vi buta ut halva laget efter en enda match. Fy fan get real alltså jag är så jävla irreterad men visa att ni har hjärna !
Barcelona Ronnie
2005-09-18 23:38
La_Rambla

Oleguer håller inte... det är bara att inse. Östlund klara sig bättre mot Petrov än vad han gör och som jag sa tidigare Östlund sitter på bänken i Feyeenord!
Ledningen har enligt mig gjort ett misstag under sommaren och det var att man inte köpte in en duglig back, man behöver inte slänga ut flera hundra mmiljoner. Kolla på Edman, runt 30 mille. Han är en duglig back!
Barcelona Killa
2005-09-18 23:36
Jo du har rätt och jag har fel. Jag var som sagt väldigt arg när jag kom in och skrev.
Barcelona ackish
2005-09-18 23:35
Förstår inte hur folk tänker.

Oleguer är en av våra egna produkter, en bra mittback som när han spelar med Puyol växer otroligt mycket och spelar stabilt väldigt ofta.

Jag motsätter mig alla som sa att han spelade dåligt.
Jag tycker han spelade otroligt bra!
UNDER FÖRUTSÄTTNINGARNA!

Snälla, att låta Oleguer spela ytterback skulle vara som att slänga in ett får till hungriga vargar. Han är inte snabb, han är inte smidig och han är inte den bästa glidtacklaren i fart.
Han är ingen ytterback och ska inte spela där, detta var Rijkaards misstag som hela laget fick sota för.

Och nej, vi ska inte slänga ut Rijkaard pga detta.
Barcelona La_Rambla
2005-09-18 23:34
Killa//
Jag är också arg, men vad ska jag gör åt det. Visst Oleguer hade problem många ggr. Men han är inte bättre än så här, eller rättare sagt Petrov är jäkligt bra när det stämmer för honom. Tror du inte fler högerbackar lär få problem med honom?

Haha, låt han skratta. Real har större problem än Barcelona iaf. Det kan alla konstatera.
Barcelona Killa
2005-09-18 23:34
Barcelona La_Rambla
2005-09-18 23:33
rawkus//
Han var bäst på plan. Det gäller även vår match. Ingen som överglänste honom i kväll.
Barcelona Killa
2005-09-18 23:33
Jo jag förstår och jag kanske "överdriver" men det var länge en jag var såhär arg.
Annons: