/spanien/barcelona/forum/26596.aspx/spanien/barcelona/forum/26596.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-20 17:59
Det var så lite så.

Visca el Barça!
Barcelona Camparn på nou
2005-03-20 11:10
Barca Halle

Håller med Sergio Ramos skulle vara en spännande ny spelare antingen att byta av elller ersätta Belletti som jag tycker har varit en av våra sämre spelare under säsongen.
Milito skulle vara en jättebra värvning likaså Collocini som är en fantastisk back. Men jag tror inte att Depor skulle släppa honom billigt nu när han och Andrade har varit ett sånt succé backpar.
I stället så är Anderlecht Kompany ett bra altenattiv. Han sägs vara en komplett och modern mittback han är bara 18 år men har varit fantastisk i Anderlecht och den belgiska ligan.
Han jagas av många storklubbar däribland Barcelona och Real Madrid som har visat intresse.
Barcelona Belletti
2004-09-11 12:00
Sevilla är inte dåliga, om de har en bra dag kan de faktiskt klara oavgjort eller spela riktigt bra mot oss. Förra matchen såg jag att backlinjen var lite darrig, så mot Sevilla som är ett mycket bättre lag än Racing så kan det bli mål i baken.

Tror ändå vi vinner. 3-1.
Barcelona Ben
2005-03-20 16:01
Är beredd att hålla med Håkansson. Tycker visserligen att backlinjen ser väl darrig ut ibland, men Sylvinho har i alla fall vettet att tackla motståndaren istället för att, som Gio, bara springa bredvid.

Härlig match också, tycker precis som Kåmark att båda lagen visar på en genuin stolthet för sitt yrke, och respekt för åskådarna, något som blir allt mer ovanligt. Också en fantastisk och otroligt viktig seger. Bilden av Sylvinhos närmast maniskt knutna nävar efter matchen var otroligt uppiggande.

Det är vår säsong i år.
Real Madrid R.Carlos
2005-03-20 12:37
Är marquez fri frånn gula kort nu eller?..Hur många hade han innan matchen 3 va de va?,.eller 4 kanske?¨

HALA MADRID!!!
Barcelona Gabriel
2004-09-11 19:52
Hola culés

Nu gäller det, dags att dansa bort Sevilla på en fest i camp Nou. Brazilona tar emot Sevilla, och utan Ronaldinho. Hmm, det gör inget.Tror på en vinst men med svårigheter, 2-0 säger jag igen.
Visca el Barca!
Barcelona Majsan
2005-03-20 13:54
Messí, R.Carlos/

Jag tror att Marquez står kvar på sina 4 gula kort som han hade innan matchen, då två gula direkt noteras som ett rött. Ett rött innebär ju avstängning 1 match (Real Betis). Därför finns ingen risk att han missar Real Madrid, men blir avstängd igen om han blir varnad i den matchen. Han har alltså inte nollat sina varningar, vilket hade varit fallet om han hållt sig till en varning igår.
Barcelona Rickiboy
2004-09-11 10:57
TV4 + visar även matchen mot atletico madrid den 19:e september ...Göttt
Barcelona emma
2005-03-20 15:36
Der Afro och andra: Hela meddelandesystemet buggar för mig fortfarande, och det går inte alls att skicka eller svara på något (suck!). Vill ni prata med mig är det msn som gäller, den finns i min profil! ^^

Det ska bli spännande att se hur Real tar sig an uppgiften Malaga ikväll, vore ju ack så roligt om det här försprånget vi har nu kunde hålla sig.
em1l
2005-03-20 20:25
nån som kollar på real matchen?
Barcelona Tompa
2004-09-18 18:31
RilleReal:
Vi får se när säsongen är slut. Jag kan i alla fall säga så här:
Jag har sett Real Madrid två gånger den här säsongen och ditt lag har (milt uttryckt) inte imponerat... Med det spel jag sett hitills av Real Madrid vågar jag slå vad med dig om att ni inte vinner någonting den här säsongen heller! Och angående Celticmatchen - Celtic hade haft mycket bra chans att så Real om ni inte presterat bättre än mot Leverkusen. Inte för att Celtic har bättre spelare (individuellt är det klasskillnad) utan för att Celticspelarna har ett hjärta som är 1000 % större än Zizous o CO.

Skulle i dagsläget aldrig i livet byta bort Ronaldinho mot Zidane.
Barcelona Håkansson
2005-03-20 19:47
Kharles_Kubala
hahaha...alver på mittfältet...kul och sant=)
Barcelona Tompa
2004-09-18 18:31
RilleReal:
Vi får se när säsongen är slut. Jag kan i alla fall säga så här:
Jag har sett Real Madrid två gånger den här säsongen och ditt lag har (milt uttryckt) inte imponerat... Med det spel jag sett hitills av Real Madrid vågar jag slå vad med dig om att ni inte vinner någonting den här säsongen heller! Och angående Celticmatchen - Celtic hade haft mycket bra chans att så Real om ni inte presterat bättre än mot Leverkusen. Inte för att Celtic har bättre spelare (individuellt är det klasskillnad) utan för att Celticspelarna har ett hjärta som är 1000 % större än Zizous o CO.

Skulle i dagsläget aldrig i livet byta bort Ronaldinho mot Zidane.
Barcelona Damia
2005-03-20 17:36
Kharles_Kubala

TACK!
Barcelona Gabriel
2005-03-20 16:19
Måste säga att jag verkligen diggar Valdes, killen har sån skön attityd :D Han är nästan på gränsen till kaxig haha sån attityd kör han efter han har räddat en bra chans. Ryggen rak, huvudet högt och som pricken över I:et så tuggar han tuggumi på det mest 'divaktiga' sättet som man kan göra. Som Señor Laporta sa, en sk "macho-man"

Seth

Skojar du eller ?
Barcelona försöker alltid spela offensivt och hade vi kunnat spela offensivt igår även efter Marques utvisning så hade vi gjort det till skillnad från erat så himla roliga lag. Men visst, du kan väll säga mig hur man ska klara av att spela offensivt när Barcelona fått en av deras viktigaste spelare defensivt utvisad och Deportivo pressar. Skillnaden är att vi försöker alltid det gör inte ni!
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-20 17:35
Damia

Sorry, missade ditt inlägg i allt glädjerus.. ;-)

Höjdpunkter finns på länken. (högerklicka sen "spara mål som.." om du vill spara den)
Jónáx
2004-09-11 23:53
HAHAHAAH!!
Barcelona BarcaHalle
2005-03-20 10:45
Dessa spelare behöver Barca nästa säsong:

Militio/ Colochini. Två mycket bra mittbackar. Colochini har enligt mig varit en av dom bästa backarna sen han kom till Deportivo.
Barcelona behöver en stark huvudspelare i backlinjen.

Sergio Ramos. En mycket lovande ytterback. Denne spelare skull bli en utmärkt ersättare till Belleti. Belleti är bra, men känns inte alltför trygg i dom svåraste matcherna i CL.
Barcelona Marcos
2005-03-20 11:41
Mycket bra match igår av Barcelonas sida. Kan man säga något annat än att Deco var helt gudomlig? Överglänser Xavi i nästan varje match nu. Hoppas bara att han inte drar på sig ett gult kort och missar El clasico.

Gillar att vi också kan lira Maurinhofotboll när det behövs, detta är ett stort framsteg taktiskt sätt, då sånt här spel måste kunna behärskas sen ute i Europa så att vi inte gör samma misstag igen som mot Chelsea.

Visca Barcelona!
Barcelona Messí
2005-03-20 14:15
Valdés har hållt nollan i 406 minuter i rad nu! Den här killen kommer bli bra, mycket bra.
Barcelona Messí
2005-03-20 14:06
Majsan//
På lfp.es så står det att han står på 6 gula kort nu. Han blev alltså nollställd i går.
Barcelona Messí
2005-03-20 13:07
EMDs betyg från igår. Som vanligt är betygskalan mellan 1-4.
FC Barcelona, 1
Valdés **** Sylvinho *** Giuly ***
Belletti *** Márquez ** Eto'o **
Puyol *** Xavi *** Ronaldinho **
Oleguer *** Deco ***
Sustituciones: Gerard (2) por Giuly (min. 54), Iniesta (2) por Ronaldinho (min. 68), Maxi López (s.c.) por Eto'o (min. 93)
Entrenador:Frank Rijkaard ***
seth
2005-03-20 14:06
gulito//
Real Madrid avd. spelarmatrial som underpresterar.
Håller inte med om att det är skam att Chelsea leder ligan. Däremot är det skam att de överbetalda divorna i Real Madrid ligger så högt upp som tvåa i den spanska ligan.
Barcelona Håkansson
2005-03-20 15:17
Tycket att den backlinjen som Barca hade mot Depotivo ska spela under restan av säsongen...
Sylvinho kämpar och är lite hårdare i sitt spel jämfört med Gio...
Om nu inte Motta kommer iform förståss...Då får Oleguer sätta sig på bänken...
Barcelona Couture
2004-09-12 00:35
Fan... läste att mottas skada kan vara riktigt illa. Han kan vara borta ca 6 månader. Fan han som började så bra :(:(:(:(:(:
Barcelona Barca Barca
2005-03-20 11:57
Jag tycker att Belletti blir bara bättre och bättre. Han blir bättre deffensivt när det gäller markeringar och tacklingar, offensivt har han utvecklat sina inlägg och han slarvar inte bort bollarna lika mycket som innan.

Sak samma med Deco. Han blir grymmare och grymmare. Jobbar och sliter för laget mer och mer. Han visar hjärta.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-03-20 11:29
Skön match igår, tur och krigarinställning samt underbart målvaktsspel av valdés gav 3 poäng underbara poäng och ett ytterliggare ryck i tabellen! Synd att vi inte kunde kriga så mycket som igår och hålla ledningen när vi hade 2-3 mot Chelsea, aja det är historia nu och vår enda uppgift är att ta guldet tillbaka där det hör hemma. Força Barça !
Barcelona Barca Barca
2005-03-20 11:57
Jag tycker att Belletti blir bara bättre och bättre. Han blir bättre deffensivt när det gäller markeringar och tacklingar, offensivt har han utvecklat sina inlägg och han slarvar inte bort bollarna lika mycket som innan.

Sak samma med Deco. Han blir grymmare och grymmare. Jobbar och sliter för laget mer och mer. Han visar hjärta.
Señor Laporta
2005-03-20 15:57
Messí

Absolut, håller med dig. Han får också mer speltid än Andres Iniesta. Men visst är han riktigt snabb när det gäller att få igång bollen i spel och måste säga att det ser riktigt komiskt ut. Han är lite av en så kallad "macho-man".
Barcelona Couture
2004-09-12 00:22
Saviola gjorde ett mål för monaco när dom vann med 3-1 ikväll!
Annons: