/spanien/barcelona/forum/26594.aspx/spanien/barcelona/forum/26594.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Izquierda
2004-05-21 19:07
1. Ronaldinhos filmning har inte diskuterats på länge tycker jag. Däremot har principen av om det är rätt eller fel att filma diskuterats rätt friskt.
2. Den senaste som postade ett inlägg i filmningsdebatten och klargjorde sin åsikt var BARCA BLOD. Välkommen i diskussionen!
3. Efter Gabriels inlägg blev jag ännu mer sugen på att diskutera filmningar. Kanske t.o.m. återuppta diskussionen om Ronaldinhos filmning. Hela veckan? Jag kan nog hålla på tills nästa helg om det skulle behövas ;)
4. Om Gabriel inte tycker att en diskussion bör hålla på så länge som en vecka, så är det ingen bra idé att föreslå att vi ska diskutera vilken anfallare som ska värvas. Den frågan har nämligen ältats i över ett halvår, och det är hela tiden samma namn som mals om och om igen.
Barcelona @lle
2005-03-11 14:53
Nästa gång blir du avstängd för spam!//Red
Barcelona Bopi
2004-05-21 16:32
Barça-fan : kostar det något å va me eller?
Barcelona Izquierda
2004-05-21 15:41
Patrik//
Är det DÄR våra meningar går isär??
Din åsikt är alltså att filmning inte är ett regelbrott? Då måste jag dessvärre upplysa dig om att du har fel. En filmning är ett regelbrott som ska bestraffas med gult kort enligt regelboken. Vissa saker kan man ha olika åsikter om, men att "tycka" att en filmning inte är ett regelbrott är som att tycka att det inte är ett regelbrott att kasta ett inkast med en hand. Eller att tycka att jorden är platt.
Inte min mening att vara dryg, men jag skrev: "att filma är att bryta mot reglerna" och har svårt att se hur man kan bestrida det. Det är ju sant.
Barcelona Relay
2005-03-11 14:19
någonting säger mig att Ibra är en patetisk Glory hunter.
Barcelona Tompa
2005-03-11 10:52
Ibra:
Jag kommer njuta när ni är utslagna för ni vinner inte C.L, det är jag 99,9 % säker på.
Barcelona Barça-fan
2004-05-21 16:22

Espanyol Ibra
2005-03-11 09:05
ORIGINAL BADBOY säger:
"Ibra har du nånsin funderat på hur många ryssar som strukit med bara för att du ska kunna sitta framför din trygga tvsoffa och dricka folköl (antar att du inte får köpa annat om ens det)och "njuta" av att se ditt maffialag plocka hem köpta titlar på lidanda människors bekostnad. Hade jag varit chelseafan innan Roman kom dit hade jag då definitivt inte varit det efter hans ankomst."

På de flesta andra forum jag varit hade ett sådant TOTALT poänglöst inlägg plockats bort för längesen av en moderator,som dessutom bett skrivaren skärpa sig.

På Barcas forum räknas det väl som ett intellektuellt höjdaralster.

WE ARE BLUE FOREVER

PS! Blue KAN vara en färg, den vackraste.

Barcelona Tompa
2005-03-11 10:52
Ibra:
Jag kommer njuta när ni är utslagna för ni vinner inte C.L, det är jag 99,9 % säker på.
Barcelona Tompa
2005-03-11 09:38
Ibra:
"WE ARE BLUE FOREVER" Jag respekterar att du håller på Chelsea även om jag inte sticker under stol med att jag AVSKYR Chelsea och ryssen. Har det aldrig slagit dig att hans miljarder hade gjort bättre nytta på hemmaplan än i ett fotbollslag långt från Ryssland? Hade han pumpat in 4-5 miljarder spänn i låt oss säga Spartak Moskva hade jag haft lite mer respekt för honom.

Något som irriterar mig är att ni Chelseafans att ni plötsligt blivit så kaxiga. Rent historiskt har ni verkligen inte mycket att komma med. En ligatitel som Chelsea vann för 50 år sedan, några engelska cuptitlar och en eller två segrar i Cupvinnarcupen. Det är allt. Ändå börjar ni bete er som ni är fotbollens medelpunkt. Allt ni vunnit hitills vunnit med ryssen är en ligacuptitel...

Nej, jag hade inte villat ha hans smutsiga pengar inpumpade i Barcelona! Då avstår jag hellre från några titlar...
Barcelona Sonde
2005-03-11 10:16
"§ 2 Det lag som gör flest mål vinner en match och är därmed bäst i matchen ifråga

Jag kan inte se att det under några omständigheter skulle kunna förhålla sig på något annat sätt !"

Du skojar va? Ingen kan väl ha ett så förvridet synsätt på fotboll. Rent teoretiskt sätt menar du alltså att ett lag som spelar bländande fotboll, men skjuter i stolpen 10ggr, skulle ha varit det sämre laget i en match där motståndarna lyckas vinna med 1-0 efter ett självmål av säg Belletti, vilket var deras enda anfall i matchen. Det kan du bara inte mena?

Precis som Valdés säger så spelar en del andra faktorer in som tur (om det nu finns något som heter så), slump och tillfälligheter. Det är bara acceptera att sådant finns i allt här på jorden, inklusive fotboll.
Barcelona Tompa
2005-03-11 09:38
Ibra:
"WE ARE BLUE FOREVER" Jag respekterar att du håller på Chelsea även om jag inte sticker under stol med att jag AVSKYR Chelsea och ryssen. Har det aldrig slagit dig att hans miljarder hade gjort bättre nytta på hemmaplan än i ett fotbollslag långt från Ryssland? Hade han pumpat in 4-5 miljarder spänn i låt oss säga Spartak Moskva hade jag haft lite mer respekt för honom.

Något som irriterar mig är att ni Chelseafans att ni plötsligt blivit så kaxiga. Rent historiskt har ni verkligen inte mycket att komma med. En ligatitel som Chelsea vann för 50 år sedan, några engelska cuptitlar och en eller två segrar i Cupvinnarcupen. Det är allt. Ändå börjar ni bete er som ni är fotbollens medelpunkt. Allt ni vunnit hitills vunnit med ryssen är en ligacuptitel...

Nej, jag hade inte villat ha hans smutsiga pengar inpumpade i Barcelona! Då avstår jag hellre från några titlar...
Barcelona Majsan
2005-03-11 08:15
Messí/

Tycker att ditt förslag på backlinje är mycket intressant, har själv viljat se Puyol som högerback. Jag har heller inte sett Edmilson spela alls mycket, men har bara hört gott om honom från tiden i Lyon. Den enda frågan är om inte Marquez-Edmilson tillsammans blir ett något långsamt mittförsvar, men avsevärt mer bollskickligt än Puyol-Oleguer!

Sen vill jag gärna se både Riquelme och Saviola tillbaka i Barca. Båda är män för framtiden, och åtminstone Riquelme har visat grym form den här säsongen (mer osäker på hur Saviola har klarat sig, men det vet väl någon annan?). Tycker definitivt att det vore positivt att ha god bredd i truppen, och jag tycker verkligen inte att Riquelme är sämre än Xavi/Deco/Iniesta (minns Villareal borta). Och är det något som inte skulle skada så är det väl att ha en riktigt bred trupp, med olika alternativ beroende på motstånd. Åtminstone för mig är Riquelme hjärtligt välkommen tillbaka!
Barcelona BARCA BLOD
2004-05-21 14:22
Der Afro och Tompa tycker ni inte att vi borde värva hamarbys tränare, han vill ju inte att spelarna ska filma.
att ataleticks målvakt kom med i em truppen, kan inte ha någonting med att saez själv är bask, eftersom delhorno togs inte med, enligt mig så tillhör han en av de 3 bästa vänster backarna.
saez vill nog att valdes hällre vaktar målet åt u-21.
Barcelona Barça_best_forever
2005-03-11 02:11
I en VM-final så föredrar jag hellre att vi spelar "grisfotboll" och vinner än att vi spelar en jättefin o undehållande fotboll och förlorar!
Det är självklart att man vill vinna titlar.

Men jag menar, jag håller hellre på ett lag som bjuder upp till fotbollsfest i varje match än på ett lag som spelar skitfotboll. Dom gör 1-0 i tionde minuten och sen så backar dom hem o dödar matchen! Vem vill se sådana matcher?

Jag kan ta några exempel, Barça vann mot Sevilla på bortaplan med 4-0 efter ett ha spelat ut dom totalt och bjudit upp till spel. Nu i Champions League så hade vi mer bollinnehav än Chelsea på bortaplan och spelade en bättre fotboll på deras hemmamark. Under en tid i matchen så var bollinnhavet fördelat: 34% Chelsea 66% FC Barça.

I det första tillfället så lönade sig gladfotbollen då vi vann med 4-0 och nu i det andra fallet så förlorade vi! Men det är inget att oroa sig för, detta året tar vi hem ligan och nästa år får vi hoppas på Jackpot (CL och La Liga).

Hur många gånger har England vunnit ett stort mästerskap jämfört med Brasilien? Gladfotbollen segrar tills slut och nu håller jag på Lyon i CL så att ett lag med bra fotbolls-filosofi och grundtanke tar hem det. Mycket hellre än att Chelsea eller Juventus tar hem det.

Jag älskar gatufotboll, barn som älskar att spela fotboll på gatorna och i slummen! Där ser dom upp till spelare som: Ronaldinho, Ronaldo, Maradona, Zidane, Stoichkov, Figo osv. Dom brinner för spelet och vill lika gärna vinna.

Jag tcker Barça spelar på det sättet. Dom har många spelare som förespråkar teknisk fotboll som t.ex RONALDINHO, Eto´o, Deco, Messí mm. !!
Dom spelar en fin fotboll och vill också vinna.

Att bara tänka på Seger Seger Seger är i vissa fall bra men ibland så dödar det den fotbollen som dom flesta i världen vill se. "El jugado bonito" ! Det vackra spelet.

Upp till bevis mot Bilbao. Forçaa
Barcelona Tompa
2004-05-26 10:28
Ser ut att bli en ordentlig utrensning i truppen. Jag kommer inte sakna holländarna som alla passerat zenit (låt vara att Kluivert bara fyller 28 i år men han har ändå gjort sitt i Barca tycker jag). Ändå kan det bli problematiskt att ersätta så många spelare, i synnerhet när man kommer lägga ett antal miljoner euro på Van Bronckhorst - varför slänger man bort dessa pengar? Lämnar dessutom Davids (allt tyder ju på det) så blir det ännu fler luckor att fylla. Det hade varit betydligt smartare av Laporta o CO om man redan rensat bort några namn förra sommaren.

Då reglerna för antalet icke EU-spelare skärps kommande säsong ser jag helst att de utlänningar som värvas har EU-pass.
Barcelona Tompa
2004-05-26 10:28
Ser ut att bli en ordentlig utrensning i truppen. Jag kommer inte sakna holländarna som alla passerat zenit (låt vara att Kluivert bara fyller 28 i år men han har ändå gjort sitt i Barca tycker jag). Ändå kan det bli problematiskt att ersätta så många spelare, i synnerhet när man kommer lägga ett antal miljoner euro på Van Bronckhorst - varför slänger man bort dessa pengar? Lämnar dessutom Davids (allt tyder ju på det) så blir det ännu fler luckor att fylla. Det hade varit betydligt smartare av Laporta o CO om man redan rensat bort några namn förra sommaren.

Då reglerna för antalet icke EU-spelare skärps kommande säsong ser jag helst att de utlänningar som värvas har EU-pass.
Barcelona Valdés
2005-03-10 23:58
Ibra; Er fantasilösa fotboll har präglat Ditt intellekts förmågor i aldeles för stor utsträckning då Du helt verkar sakna förståelse för nyanser.

Men fortsätt att helt onyanserat upprepa Dina floskler som att bollen är rund och bästa laget vinner alltid på Ditt eget forum för där har Du större möjlighet att finna personer som har lika begränsade förutsättningar till analys som Du själv.
Barcelona ORIGINAL BADBOY
2005-03-11 01:14
Ibra har du nånsin funderat på hur många ryssar som strukit med bara för att du ska kunna sitta framför din trygga tvsoffa och dricka folköl (antar att du inte får köpa annat om ens det)och "njuta" av att se ditt maffialag plocka hem köpta titlar på lidanda människors bekostnad. Hade jag varit chelseafan innan Roman kom dit hade jag då definitivt inte varit det efter hans ankomst.
Barcelona Andreas
2004-05-21 13:31
Trots att det återstår en match (och en mycket viktig sådan) så är det svårt att låta bli att fokusera på eventuella nyförvärv samt vilka spelare som försvinner. Själv tror jag att dessa spelare lämnar oss i sommar; LE, Kluivert, Rüstü, Overmars, Reiziger och Cocu. Även Márquez lever lite farligt.

Angående inlånade och utlånade spelare så lär Mario återvända till Valladolid, Rochemback kommer förmodligen säljas eller lånas ut igen p.g.a sakand av EU-pass och Riquelme lär säljas. Jag har ingen aning vad som händer med Dani Tortolero i Elche eftersom jag inte alls har sett honom iår. David Sanchéz verkar har gjort en okej säsong i Albacete och kanske tas tillbaka till Barça men det har också talats om att använda honom i en eventuell bytesaffär med X.Alonso. Sen är det klart sen tidigare att Navarro återvänder till Barcelona.

Till sist den roliga biten; nyförvärven! Davids bör stanna, "Pitbull" har varit helt suverän. Belletti verkar mer eller mindre vara klar och ersätter därmed Reiziger på högerbacken och Puyol får fortsätta som mittback. En ny mittback står tydligen ganska högt upp på önskelistan och jag tror att det främst står mellan Milito och Mexés. Båda två vore kanonförvärv. Angående Kluiverts erättare tror jag det blir Trezeguet. Andra alternativ är Eto'o och Fabiano. Det snackas också om en ny ytterforward och då vore Giuly ett mycket bra alternativ. Även Luque nämns. Det senaste verkar vara att Cocu lämnar (kanske lika bra). Barça hade väl räknat lite med detta för det har ju ryktats om Ballack, Baptista och Xabi Alonso som ersättare. Men man får inte glömma Motta.

Silly Season har börjat!
Barcelona Patrik
2004-05-21 13:52
Jag kommer att gråta floder om någon annan klubb än Barcelona köper Drogba.
Barcelona Andreas
2004-05-21 13:31
Trots att det återstår en match (och en mycket viktig sådan) så är det svårt att låta bli att fokusera på eventuella nyförvärv samt vilka spelare som försvinner. Själv tror jag att dessa spelare lämnar oss i sommar; LE, Kluivert, Rüstü, Overmars, Reiziger och Cocu. Även Márquez lever lite farligt.

Angående inlånade och utlånade spelare så lär Mario återvända till Valladolid, Rochemback kommer förmodligen säljas eller lånas ut igen p.g.a sakand av EU-pass och Riquelme lär säljas. Jag har ingen aning vad som händer med Dani Tortolero i Elche eftersom jag inte alls har sett honom iår. David Sanchéz verkar har gjort en okej säsong i Albacete och kanske tas tillbaka till Barça men det har också talats om att använda honom i en eventuell bytesaffär med X.Alonso. Sen är det klart sen tidigare att Navarro återvänder till Barcelona.

Till sist den roliga biten; nyförvärven! Davids bör stanna, "Pitbull" har varit helt suverän. Belletti verkar mer eller mindre vara klar och ersätter därmed Reiziger på högerbacken och Puyol får fortsätta som mittback. En ny mittback står tydligen ganska högt upp på önskelistan och jag tror att det främst står mellan Milito och Mexés. Båda två vore kanonförvärv. Angående Kluiverts erättare tror jag det blir Trezeguet. Andra alternativ är Eto'o och Fabiano. Det snackas också om en ny ytterforward och då vore Giuly ett mycket bra alternativ. Även Luque nämns. Det senaste verkar vara att Cocu lämnar (kanske lika bra). Barça hade väl räknat lite med detta för det har ju ryktats om Ballack, Baptista och Xabi Alonso som ersättare. Men man får inte glömma Motta.

Silly Season har börjat!
Barcelona Patrik
2004-05-21 13:52
Jag kommer att gråta floder om någon annan klubb än Barcelona köper Drogba.
Barcelona penta
2005-03-11 10:39
barca-best-forever jag skulle inte kunna säga det bättre! Man kollar på fotboll för at det är vackert, och som sagt man lackar om sitt lag förlorar, men att vinna med stil är bättre än att vinna med defensiv och effektiv fotboll!
Barcelona Patrik
2004-05-21 13:49
juanito

Du har givetvis rätt. Men om det krävs för att Barca ska vinna ser jag hellre att vi tänjer på reglerna så mycket som möjligt. Eller är det någon här inne som hellre sett att matchen mot Racing hade slutat 0-0?

Izquierda

Och det är väl där våra åsikter går isär.

Der Afro

Givetvis älskar alla den klubben och den tränaren. ;)
Espanyol Ibra
2005-03-11 09:07
Der Afro säger:
"Trötta på tråkig fotboll antar jag?"

Jag blir ALDRIG trött på vinnande fotboll.

WE ARE BLUE FOREVER
Barcelona B_a_r_c_a
2004-05-21 13:48
Andreas:
Mario har redan köpts av Barca för några månader sen.
Barcelona Patrik
2004-05-21 13:49
juanito

Du har givetvis rätt. Men om det krävs för att Barca ska vinna ser jag hellre att vi tänjer på reglerna så mycket som möjligt. Eller är det någon här inne som hellre sett att matchen mot Racing hade slutat 0-0?

Izquierda

Och det är väl där våra åsikter går isär.

Der Afro

Givetvis älskar alla den klubben och den tränaren. ;)
Barcelona giovani
2005-03-11 08:20
För lagen, klubbarna och spelarna kan jag förstå varför det är viktigst. När det gäller ens eget land kan jag också förstå det.

Men varför man spenderar flera timmar av sitt liv framför soffan bara för att se ett lag spela skit fotboll bara för att vinna förstår jag inte. Betyder erat liv verkligen så lite för er ? Det finns många psykologer som pratat om det här.

Det handlar om att känna sig som en vinnare. Känslan av att man lyckats med nått. Man känner sig högre än alla andra därför man trycker ner alla andra så kallade förlorare. Men vem är förlorarern igentligen ? Det finns åskilliga underöskningar som visar att vi i medelklassen har lättare att bli "fans" huliganer osv än dom rika. Varför ? Det är simpelt. Överklassen behöver inte den känslan, rent generelt så känner sig dom som är överklass redan att dom är över alla andra.

Så varför är resultatet viktigare för att dom har inget annat i livet som visar att dom är vinnare.

DET ÄR GENERELLT GÄLLER INTE ALLA. det här är ingen diss eller försök till att trycka ner nån. Jag rekomenderar alla att läsa om det här i olika böcker det är intresannt.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-05-21 13:45
Alltå jag vill inte lägga vanliga inlägg med att spelare ska köpas och så, men jag menar att det är dags att börja för att man hör varje dag att massa speöare skriver på och att massa lag förhandlar med spelare. Barca förhandlar säkert oxå, men vi ska vara först och värva speciellt när det är så att spelarna som Barca är ute efter som har massa lag som är intreserade av dem oxå.
Annons: