/spanien/barcelona/forum/26593.aspx/spanien/barcelona/forum/26593.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Patrik
2004-07-19 13:10
På EMD står det att Barça ska spela mer offensivt i år än förra året. Förändringar som gjorts är att båda våra ytterbackar ska vara offensiva i år. Förra året försökte man spela med Reiziger mer defensivt inriktad och Giovanni offensivt.

Davids och Cocu kommer att ersättas med två stycken av Xavi, Deco eller Motta.

Det känns mer och mer som att man inte kommer att köpa in en ny defensiv mittfältare. Om det är bra eller dåligt vill jag inte säga. Men jag tror nog att Motta kan klara av att axla Cocus roll. Davids mer osäkert.

Laporta är verkligen cool. http://www.marca.com/edicion/noticia/0,2458,511638,00.html

Tilläggas bör kanske säga att det var ett "practical joke", och Laporta var inte medveten om vad som stod på halsduken.
Barcelona JAG
2004-07-20 11:56
Forumets nivå har sänkt sig otroligt, jag varken skriver eller läser här i forumet som jag gjorde förr. Undantag vissa signaturer. Jag tycker att det lite synd för att det har blivit så. Helt riktigt och stänga av vissa personer om det så krävs.

Etoó är komplicerad men jag tror att han kommer. Bästa tillgängliga anfallaren enligt mig. Snabb, stark, explosiv och väldigt mogen för sin ålder. Bara att hålla tummarna för honom!
Barcelona Patrik
2004-07-19 10:54
Patrik Andersson: Exakt, den ende som kommer att försvinna är Kluivert. Säg att vi spelar som förra året med en anfallare. Då är det mycket troligare att vi har tre anfallare på den platsen än två anfallare. En skada skulle annars bli förödande.

Ike: Tack för en mycket bra matchrapport!

Tycker inte att man kan dra några stora växlar av den här matchen. Många spelare saknas fortfarande. Vi spelar halva matchen med ungdomarna från canteran som på sin höjd kommer att ha en eller två spelare som gör debut i år.
Real Madrid Ike
2004-07-19 10:47

Fran: Byttes in för Navarro, spelade mittback.
Såg väldigt bra ut. Va på och pressade, bröt passningar osv. Ser ljust ut.

Även dom här va på plan:
Ruben: Målvakt
Dani Fernandez: HB
Mora: MB
Péna: VB
Dani Fragoso: Def.Mitt
Arnau: Xavi´s plats.
Verdu: L.Garcias plats.

Bättre match än förra gången!
Dom har kört med 1 Def.Mitt båda gångerna nu.
Tror nog det kommer bli.
--Motta--
Xavi-Deco
ändå.. Ser fram emot det!!
Vadå spel skickligaste laget i världet? :D
Nu har ja skrivit nog för detta år... Hoppas nån får ut nånting av det iaf.. :) ciao
Barcelona Patrik
2004-07-19 10:54
Patrik Andersson: Exakt, den ende som kommer att försvinna är Kluivert. Säg att vi spelar som förra året med en anfallare. Då är det mycket troligare att vi har tre anfallare på den platsen än två anfallare. En skada skulle annars bli förödande.

Ike: Tack för en mycket bra matchrapport!

Tycker inte att man kan dra några stora växlar av den här matchen. Många spelare saknas fortfarande. Vi spelar halva matchen med ungdomarna från canteran som på sin höjd kommer att ha en eller två spelare som gör debut i år.
Barcelona ludovic giuly
2004-07-19 21:54
Zoran//
Men du säger att även Saviola kommer ha en plats i truppen, vad händer då me Henke, eftersom Barca kör me en forward, kommer ju Saviola bli andra valet och Henke trefje valet, vilket innebär att Henke på sin höjd får lira i Spanska cupen, och göra en massa inhopp. Det skulle krävts bättre planering av Laporta och Co, Ett eventuellt köp av Eto'o gör köpet av Henke ganska onödigt..kolla på vår tredje forwardförra säsongen, Sergio Garcia, hur mycket fick han lira?..vad tycker du?
Barcelona ludovic giuly
2004-07-19 21:06
Juan Román Riquelme//

"Man får endast halva ägarskapet av Eto'o för 15 miljoner euro. Något som jag tycker är alldeles för mycket. Köps han lär Saviola säkerligen säljas. Visst, han är en bra spelare, men han är knappast bättre än Saviola. Dom gör i snitt ungefär lika mycket mål samt att han är på väg att få ett EU-pass, något som Eto'o inte är. Sen ser jag Saviola som en spelare som kan utvecklas väldit mycket mer"

Som du påpekar i ditt inlägg finns det många negativa saker om Eto'o's eventuella övergång till Barca och jag är nog beredd att hålla med dig, får vi ännu en icke eu spelare medför det att andra spelare kommer att petas, om saviola är kvar det vills äga annars ersätter vi ju bara en icke eu spelare med en annan. Mest negativt kan det bli för en spelare som Marquez, han och Oleguer slåss om mittbacks positionen bredvid Puyol, själv föredrar jag nog Marquez. Visst han gjorde ingen kanonsäsong förra året, men han har mer potential än Oleguer.

Sen tror jag inte Barca skulle tjäna mycket på en övergång av Eto'o, han är inte mycket bättre än saviola, de har ungefär samma spelstil men framför allt:
Barca har faktiskt ekonomiska problem, det är inget man ska blunda för och jag tycker inte styrelsen skött övergångarna på bästa sätt än så länge, vi har lagt ned en hel del summor på nyförvärv, men vi har inte tjänat ett öre på spelarna som lämnar barca...
Barcelona Xavi
2004-07-25 22:25
Jag får också blå ruta fast med ljud.

1-0 Argentina J.Zanetti
Barcelona Juan Román Riquelme
2004-07-20 17:09
Ronaldinho_barca;

Det står att Barça letar efter en försvarare och att Edmilson avslöjat att Barça fått upp ögonen för 28 åringen.
Lyon säger sig kunna förhandla om summor omkring 8 miljoner euro.
Det står även att andra backalternativ är Bouma(PSV), Chivu(Roma), Andrade(Depor) och Benarrivo(Parma).
Barcelona Tompa
2004-07-21 09:07
Hyypiä till Barca? Tycker inte det låter som någon bra idé. Hyypiä är mycket bra i Liverpool men det är ett helt annat spel i Spanien och hans senaste säsong i "Reds" lär ha varit hans hitills svagaste. Då finns det andra mittbackar som jag mycket hellre vill se till kommande säsong, t.ex Chivu.
Barcelona Juan Román Riquelme
2004-07-20 13:51
Edmilson till Barça?

Brassen är en väldigt bra försvara i mina ögon. Ser det som ett mycket bra köp. Samtidigt är prislappen inte helt orimmlig.

Sedan vet jag inte om han har EU-pass eller inte. Har han det så föredrar jag honom före Marquez.

Vad tycker ni?
Barcelona Relay
2004-07-20 15:13
Mackahan
Vad vad det som hände i detta forum igår då??
Barcelona Tompa
2004-07-21 09:07
Hyypiä till Barca? Tycker inte det låter som någon bra idé. Hyypiä är mycket bra i Liverpool men det är ett helt annat spel i Spanien och hans senaste säsong i "Reds" lär ha varit hans hitills svagaste. Då finns det andra mittbackar som jag mycket hellre vill se till kommande säsong, t.ex Chivu.
Barcelona Patrik
2004-07-21 08:25
Izquierda, uppe med tuppen, som vanligt ;)

Härligt att Saviola får Eu-pass. Att jakten på en anfallare fortfarande pågår är väl ett tecken på att man vill ha tre anfallare att tillgå på den ensamma forwardsplatsen.

Barcelona Ronaldinho_barca
2004-07-19 12:46
ronnie..// jag sa inte att han skulle spela exakt så dära...! men deco kommer ha en likande roll som pilo...!! lite defensiv gemte xavi eller nått

barcelona och real madrid har kommit överens nu..! barça har lagt ett bud på 110-120 milj kr..!så det ser ut som att barcelona kommer värva eto'o så det ser ljust ut..!! nån som vet hur många mål eto'o gjorde i ligan ? och jag vill så gjärna ha ett svar..

en sista sak : hur ser det ut angående eduardo Cissé i psg ? Vill ha ett svar tack //
Real Madrid R.Carlos
2004-07-20 14:15

ni ska kalla oss köpe lag ni har köpt mer spelare en va vi ha köpt på dom fyra senaste säsongerna!!!!!!!!!! SÅ VA TYSTA KÖÖÖPPPEEEEE LAAAAAAAG...HALA MADRID AND VIVA R.CARLOS!!!!!
Barcelona Patrik
2004-07-21 08:25
Izquierda, uppe med tuppen, som vanligt ;)

Härligt att Saviola får Eu-pass. Att jakten på en anfallare fortfarande pågår är väl ett tecken på att man vill ha tre anfallare att tillgå på den ensamma forwardsplatsen.

Barcelona Patrik Andersson
2004-07-19 13:27
Ronaldinho_barca // Etoo gjorde på 32 matcher 17 mål förra året och året innan 14 på 30 matcher så killen kan göra mål.

Han är bara 179 lång ingen fyrtorn precis.
Barcelona Loran
2004-07-19 23:03
Jag gillar Barca mest av alla "Storlag" i världen, de spelar fotboll på det finaste och bästa sätt, mycket också för att jag är Bulgar, och Stoichkov är en stor legend i Bulgarien... Barca spelar bäst fotboll i världen, alla spelare gillar Barca, så är det bara...

Men klubben jag gillar mest är Portsmouth... Det låter kanske lite konstigt, men Pompey är laget i mitt hjärta...

Därför vill jag att Martin Petrov ska till Barca... Barcelona är ett lag som spelar mycket fin fotboll, fotboll jag kallar "total fotboll",det är därför jag tycker om Barca så mycket, ni fans gör rätt till att ställa så höga krav, Barca är ett lag, som åtminstånde borde vinna en titel på 6 år... och så är Barca forumet en av dem bästa i Svenskafans....

Lycka till... Jag kommer inte att skriva här så mycket, detta eftersom jag jobbar på Portsmouths redaktion här på Svenskafans... Men lycka till... Kanske ibland... Barca är ett lag jag respekterar med STÖRSTA MÖJLIGA RESPEKT... Jag tror på att Barca det här året vinner La Liga ;)...
Barcelona Zoran
2004-07-19 21:44
Ni verkar ha fått det här om bakfoten, som jag har förstått det så är det enda problemet med hans kontrakt att Madrid eventuellt kan stämma Mallorca om man skulle sälja honom till Barca. Vill inte gå in på detaljer, ni får själva läsa om det på marca.com

Jag tycker personligen att Eto'o är en av dom snabbaste och explosivaste anfallarna i la liga, han har även nos för mål. Vi skall inte vara rädda för det här med icke eu spelare, ledningen har ju uttalat sig om att både Sylvinho och Saviola är nära dubbelt medborgarskap.

Jag har sett Eto'o spela mycket, både i klubben och i landslaget och jag är mycket inponerad av honom, vill påstå att ingen av våra nuvarande anfallare är i hans klass! Skulle vi få Eto'o så tycker jag att han är sommarens värvning. Saviola å andra sidan är en helt annan typ av spelare och jag hoppas att han blir kvar hos oss, han har defenitivt en plats i truppen.
Barcelona Xavi
2004-07-19 12:36
Dinho//

Celtas Sylvinho är klar för Barca, mer info finns på silly season sidan. Det är också klart att Milito inte kommer till Barca då Zaragoza vägrar sälja honom. Aftonbladet påstog för c.a en vecka sen att Luis Fabiano var klar men Fabiano verkar inte komma utan Eto,o känns bäst till för platsen. Saviola är på väg bort från Barca, Man utd är intresserade.
Barcelona BARCA BLOD
2004-07-19 22:29
Saviola har vi redan, henke fick vi gratis, nästa anfallare kommer nog att kosta runt 100 milj, kanske det blir etoo vem vet. Alla de är jämna, ingen av de är så mycket bättre än den andra. Ingen av de har garanterad plats. det är dagsformen som kommer att avgöra vem som spelar.
-
Jag tror absolut inte att barcelona ledningen komme ofra saviola för etoo. saviola är en bättre spelare på alla möjliga sätt.
jag litar på ledningen, de har nog någon bak tanke, hoppas det iaf.
Barcelona Mackahan
2004-07-20 15:24
Relay

Inga kommentarer, du missade iaf inget kan jag säga =). Skämt åsido, stundtals handlade det om allt annat UTOM fotboll och Barca....
2004-07-19 06:40
Sedan ville jag bara vara 9000:e inlägget

Ser ut som Etoo kommer ändå, han har blivit lovad en ordinare plats i barcelona vilket han inte skulle få i real. Undra vem som ryker ur truppen? Saviola kanske, eller så använder Rijkaard alla anfallare som han har att tillgå. Eftersom säsongen är lång,kan det vara en fördel att ha mycket folk att rotera med.
2004-07-19 06:40
Nu när säsongen börjar inom en snar framtid, borde man inte gjort klart sina inköp redan nu så man hinner spela ihop laget.
Man har inte många träningar ihop innan asien resan. Annars så kan det gå illa nästa säsong.
Barcelona Xavi
2004-07-20 12:10
Varför kan vi inte ta upp den där Christian i a-laget och låta honom vara tredjeforwad bakom Henke och Saviola?
Spinbad
2004-07-19 01:10
Verkar inte gå något bra för Reals silly season:
Emerson till juve(inget nytt), seitaridis till porto, Carvalho kvar i porto och ingen Xabi alonso.
Riktigt skönt att Xabi Alonso inte går till real, jag hoppas verkligen vi kan värva han nästa sommar för i år lär han knappast värvas.
Barcelona Patrik
2004-07-19 11:52
Henke, Giovanni, Kluivert och Overmars kommer tillbaka den 21. Deco den 25:e. Saviola och Marquez efter Copa America.

Vet någon var Puyol och Giuly är? Skadade?
Barcelona ludovic giuly
2004-07-18 22:55
Gaucho_90_11//
enligt de nya reglerna är det bara tillåtet att ha 3 till den anmälda matchtruppen
Barcelona Patrik
2004-07-19 11:52
Henke, Giovanni, Kluivert och Overmars kommer tillbaka den 21. Deco den 25:e. Saviola och Marquez efter Copa America.

Vet någon var Puyol och Giuly är? Skadade?
Annons: