/spanien/barcelona/forum/26588.aspx/spanien/barcelona/forum/26588.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Patrik
2004-05-16 23:41
Dani

När Real filmar till sig straffar är det bara domaren som är inkompetent och ska hängas ;)
Barcelona kubala
2004-05-19 14:23
Gustaf//
Speltid får man inte som ung spelare. Speltid förtjänar man genom inställning på träningar och matcher. En som förtjänar speltid är Iniesta, som har fått mindre chanser än Quaresma, men hela tiden jobbat för laget.
Real Madrid Ike
2004-05-19 10:05
Camparn på nou:
Reijkaard har sagt att det kommer spelas ett 442 spel nästa säsong.
Jag kan inte se Xavi bredvid "Davids" som 1 av 2 DM.
Xavi spelar ju inte precis som Höger Ytter... :)
Vet att Quaresma spelade imponerande under för säsongen, och att han var galen i sporting.
Med spel tid kommer Quaresma bli riktigt bra.
Jag för en vill verkligen se Quaresma spela nästa säsong, annars vore det nästan ett brott att inte låna ut han, så han får spel tid.
PS.
Jag röstade på Oleguer :D
Barcelona juanito
2004-05-19 10:53
Gustaf: Högerkanten är väl inget problem? Luis Garcia har skött sig bra och jag tycker att han ska vara kvar nästa säsong. Luque är inget alternativ längre. Depor vill ha för mycket. Tjugo miljoner Euro är han definitivt inte värd!
Barcelona *Guardiola*
2004-05-16 23:29
Är det nån som vet en länk där man ser spanska juniorlandslagen?
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-14 19:27
Andreas; ärligt talat minns jag inte men jag vet att det har varit på tal, då han på hemsidan uttalat sig om att han vill ha så mycket katalaner i laget som möjligt om han kommer in, så länge det inte hindrar oss från att vara bäst i världen.

Ps X.Alonso kommer delvis från barcelona, något som talar för att han väljer oss.

Pelayo; skönt att för en gångs skull inte behöva ta strid med dig ;)
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-14 19:27
Andreas; ärligt talat minns jag inte men jag vet att det har varit på tal, då han på hemsidan uttalat sig om att han vill ha så mycket katalaner i laget som möjligt om han kommer in, så länge det inte hindrar oss från att vara bäst i världen.

Ps X.Alonso kommer delvis från barcelona, något som talar för att han väljer oss.

Pelayo; skönt att för en gångs skull inte behöva ta strid med dig ;)
Barcelona ZonD
2004-05-15 10:18
Bellettis match igår

Första halvlek

Slog en 60-70 meters krossboll från egen planhalva som friställde Anderson.

Sprang upp och ner längs sin högerkant och gjorde det riktigt svårt för Garrido.

Hade ett tung skott en bit utanför straffområdet som gick i ribban

Andra halvlek

Fortsatte att springa upp och ner längs HELA högerkanten. Dock mindre nu eftersom valencia började pressa

Visade sig gång på gång vara en spelare som inte slog bort en pass i onödan.

Om man ska klaga på nånting så var det att han två ggr i rad upphävde en offside fälla.
I övrigt en mycket imponerande insats och värvingen känns mycket bra så här långt
Barcelona juanito
2004-05-15 12:03
JAG: Håller med dig men utveckla gärna detta ;-)

en spelare som är SÅ osympatisk
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-14 17:16
Här är lite FAKTA

angående striden om X. Alonso
Barca letar efter en reslig och defensivt skicklig spelare som kan ersätta Cocu.
Även om Rikjaard ämnar att köra Cocu en säsong till så vill man köpa X i år.
Real har erbjudit större pengar men barcelona har i sin tur lovat att låna ut X till Sociedad i ett år för att de ska hinna hitta en ersättare.
Så Cocu kan vi nog ränka med nästa år.
Angående Beletti så är han i princip klar vilket gör att Puyol hamnar i mitten.
Kan terna blir då troligtvis Navarro-Belletti.

Det har varit tyst om mittbackspratet ett tag nu.
Faktum är att jag tror att barca kommer värva en ung spelare som lyckas i EM.
Vi ska komma ihåg att försvaret har haft hjälp att både Cocu o Davids + en storspelade valdes, så kom inte o säj att det är världsklass på det.
Jag hoppas dock att Pique kommer få chansen nästa sässong(något som är ganska troligt då Guardiola antagligen ska in i styrelsen, han har lovat att har så mycket katalaner i truppen som möjligt så länge det inte sker på bekostnad av kvaliteten)

Saviola har fått Eu-pass och kommer troligtvis vara en av två anfallare nästa säsong.
Fabiano har varit på G och har t.o.m ringt Dinho o disskuterat hur det skulle vara o lira i barca.
Om vi ämnar att spela 4-4-2 nästa säsong så är det en spelare jag är orolig för: Xavi

Han har gjort en underbar säsong och stått för kreativitet och spelbyggnad utan att diva sig.
Jag tror ärligt talat att han kommer får vara kvar, och sättas i en snarlik Dinho-position till höger.
För en sån uppställning krävs löpstarka ytterbackar som kan hålla HELA kanten.
Belletti är jag nästan säker på att han klarar det då han är en klassisk brasse-ytterback, men pallar Navarro?????

ps läste nya Goal idag.

tidningen har lyckats klämma in härliga kommenatarer som att Puyol är kantig(den denna säsongen otroligt duktiga Del Piero beskrivs däremot som ett spelgeni), att Guardiola var mer offensiv än vad Xavi är(!), och till på köpet placera Dinho som nr 7 på listan över bästa playmakers, efter storheter som Pirlo(och bara två steg för säsongens utropstecken Veron)

LÄS OFFSIDE!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-14 17:16
Här är lite FAKTA

angående striden om X. Alonso
Barca letar efter en reslig och defensivt skicklig spelare som kan ersätta Cocu.
Även om Rikjaard ämnar att köra Cocu en säsong till så vill man köpa X i år.
Real har erbjudit större pengar men barcelona har i sin tur lovat att låna ut X till Sociedad i ett år för att de ska hinna hitta en ersättare.
Så Cocu kan vi nog ränka med nästa år.
Angående Beletti så är han i princip klar vilket gör att Puyol hamnar i mitten.
Kan terna blir då troligtvis Navarro-Belletti.

Det har varit tyst om mittbackspratet ett tag nu.
Faktum är att jag tror att barca kommer värva en ung spelare som lyckas i EM.
Vi ska komma ihåg att försvaret har haft hjälp att både Cocu o Davids + en storspelade valdes, så kom inte o säj att det är världsklass på det.
Jag hoppas dock att Pique kommer få chansen nästa sässong(något som är ganska troligt då Guardiola antagligen ska in i styrelsen, han har lovat att har så mycket katalaner i truppen som möjligt så länge det inte sker på bekostnad av kvaliteten)

Saviola har fått Eu-pass och kommer troligtvis vara en av två anfallare nästa säsong.
Fabiano har varit på G och har t.o.m ringt Dinho o disskuterat hur det skulle vara o lira i barca.
Om vi ämnar att spela 4-4-2 nästa säsong så är det en spelare jag är orolig för: Xavi

Han har gjort en underbar säsong och stått för kreativitet och spelbyggnad utan att diva sig.
Jag tror ärligt talat att han kommer får vara kvar, och sättas i en snarlik Dinho-position till höger.
För en sån uppställning krävs löpstarka ytterbackar som kan hålla HELA kanten.
Belletti är jag nästan säker på att han klarar det då han är en klassisk brasse-ytterback, men pallar Navarro?????

ps läste nya Goal idag.

tidningen har lyckats klämma in härliga kommenatarer som att Puyol är kantig(den denna säsongen otroligt duktiga Del Piero beskrivs däremot som ett spelgeni), att Guardiola var mer offensiv än vad Xavi är(!), och till på köpet placera Dinho som nr 7 på listan över bästa playmakers, efter storheter som Pirlo(och bara två steg för säsongens utropstecken Veron)

LÄS OFFSIDE!
Real Madrid Ike
2004-05-15 15:33
Jag gemföre Carlos å V.bh spel stil, och sa även att Carlos va mycke bättre men dom spelar likadant. Ingen sån back jag vill ha i barca,
är man back ska man fan ha bra defensiva kvaliteér och inte bara köra offensivt.
Vi snackar om en av världens största klubbar, som har en bänkad mittfältare som vänstar back.
Det duger inte. Mycket heldre Navarro då.

-----------Valdes--------------
Belletti-Puyol-Marquez-Navarro
--------Xabi----Davids---------
Quaresma------------Ronaldinho
-------Saviola-Fabiano---------

Ett problem med 442 är vart man ska få in Xavi..
Barcelona Holländaren
2004-05-19 14:58
Drogba har väl inget EU-pass? Han är ju från Elfenbenskusten...
Barcelona Gabriel
2004-05-14 15:26
Zorro

Precis så är det han är vårat barn och vi sköter oss som riktiga föräldrar och vi kommer aldrig låta något annat lag adoptera varken han eller Puyol och för den delen inte heller Iniesta.

När det gäller Ronaldinho så känns han som vårat barn även om säkert hans mamma och pappa hade en stor del i det hela också:)
arman
2004-05-15 12:35
din 11:a ser också faktiskt rätt så bra ut!! är inte så förtjust i drogba!! skuller heller ha ruud eller trezeguet!!
Valencia Valencianista
2004-05-15 12:38
Ham$inHo11 :

Vart har du läst att Valencia erbjöd BARJA för 100 miljoner ?! hahahaha

det måste vara på något forum där någon skojat lite..

Baraja är inte ens till salu, och för 100 miljoner till BARCA är lika troligt som att Perez och Orti fikade ihop på söndagar..
Barcelona juanito
2004-05-14 14:53
Zorro: Förvänta dig inte för mycket säger jag bara. Har svårt att se att Xavi efter att han gjort sin bästa säsong i klubben skickas iväg..
Barcelona Cabbage
2004-05-16 23:01
Shit vav glad jag är!
Laddade precis ner tre barca filmer!!!
Goles.Barça.9_Ronaldo (alla barca mål från sesången ronadldo var med???) FC Barcelona - (Los buenos tiempos, Romario, goles, Barça, fútbol) - Por Vixen (alla mål när barca van ligan med cruyff?????) ROMARIO,RONALDO Y RIVALDO grymma mål med romario rivado och ronaldo!!!! i barca tröjan!!!
Barcelona Tompa
2004-05-15 12:02
Tror Belletti kommer göra succé i Barca. En mycket bra högerback som kommer tillföra laget en hel del.
Barcelona Tompa
2004-05-15 12:02
Tror Belletti kommer göra succé i Barca. En mycket bra högerback som kommer tillföra laget en hel del.
Barcelona Barca_91
2004-05-16 22:39
Jag vet att många kommer bli lite arga nu men.
Jag tycker han gjorde den filmningen så snyggt så domarn gick på den.
Huruvida den var inne i straffområdet eller ute bryr jag mig inte om.

Precis som Patrik sa så är resultatet det enda som räknas.

Om Lucho skulle tagit straffen eller inte bryr jag mig inte heller så mycket om, jag ville bara ha mål.
Men det är klart att Lucho skulle vilja lägga den.
Men han fick ju sin chans, men sumpade den när han sköt i kryssribban.

Skönt att Real ligger under med 2-0 mot Murcia!
Barcelona Tomasz
2004-05-26 11:52
Skulle bli mycket förvånad om man köper Fabiano för 20 Milj euros. 12 Milj sägs man vara beredd att betala för en etablerad stjärna som Trez och då betalar man väl inte mer för en "coming man" som Fabiano. Sao Paulo säger i ett uttalande att Barcelona måste betala summan i minimibudsklausulen. Om jag inte missminner mig så skedde ngt liknande när Milan ville köpa Kaka, det slutade med att Milan köpte brasilianaren för hälften av vad Sao Paulo begärt. Kostnaden för den övergången låg på ungefär 8 Milj euros, köper Barça Fabiano kommer sannolikt övergångssumman ligga därikring.
Real Madrid Dani
2004-05-16 23:24
Hur var det med dubbelmoralen här då?
Det blir ett jävla liv så fort Real Madrid filmar till sig en straff, men när Ronaldinho gör detsamma ska det hyllas... Undrar förresten hur det hade låtit om GvB eller Cocu gjort samma sak...

Murcia-RM 2-1 =)))
Spanien Ronald_Koeman
2004-05-16 22:47
Att fuska till sig seger är ju aldrig rätt!!
Nej, inga italienska stilar tack.
Barcelona Dani
2004-05-16 23:24
Hur var det med dubbelmoralen här då?
Det blir ett jävla liv så fort Real Madrid filmar till sig en straff, men när Ronaldinho gör detsamma ska det hyllas... Undrar förresten hur det hade låtit om GvB eller Cocu gjort samma sak...

Murcia-RM 2-1 =)))
Barcelona Patrik
2004-05-16 22:32
Jag kan inte förstå dig Dani. (Rättare sagt de flesta kommer väl inte att förstå mig) Varför var det fel av Ronaldinho att filma till sig en straff?

Jag är av den bestämda åsikten att det var rätt av Ronnie att få lägga sig. Varför? För att vinna. För mig är det enda som räknas vinst och jag tycker att man ska göra vad som krävs för att vinna. Ingen kommer att ge dig en klapp på axeln för att du vann fair play-ligan när du står som nr 2 på prispallen. Barcelona ska vinna, vi är en sån klubb som vinner, vad som än krävs.
Barcelona Patrik
2004-05-16 22:32
Jag kan inte förstå dig Dani. (Rättare sagt de flesta kommer väl inte att förstå mig) Varför var det fel av Ronaldinho att filma till sig en straff?

Jag är av den bestämda åsikten att det var rätt av Ronnie att få lägga sig. Varför? För att vinna. För mig är det enda som räknas vinst och jag tycker att man ska göra vad som krävs för att vinna. Ingen kommer att ge dig en klapp på axeln för att du vann fair play-ligan när du står som nr 2 på prispallen. Barcelona ska vinna, vi är en sån klubb som vinner, vad som än krävs.
Real Madrid Ike
2004-05-26 13:37
Tomasz:
Du måste skoja? :)
Tror du dom kommer köpa en för sånt pris och sen bänka honom?
Vore helt sjukt om dom hade en bänk värmare som tar en EU plats.(Marquez)
Till skillnad från förra året, är Reijkaard med och har en talan i nyförvärven, så det blir nog spelare som han vill använda som värvas.

Tydligen vill barca att Baptista ska bli Davids ersättare om denna försvinner.
(om jag förstått det hela rätt)

http://www.sport.es/default.asp?idpublicacio_PK=34&idioma=CAS&idnoticia_PK=121261&idseccio_PK
=637&h=

Ballack ersätter Cocu då antar jag, om Barca får som dom vill.

Barcelona tagee
2004-05-28 11:41
nån som kan spanska, och gå in på marca.com och läsa vad som står om ronaldinho o chelsea.
Barcelona ashkan
2004-05-14 15:52
Ike

Ärligt talat så tycker ja inte att GVB har varit bra framåt ens. Så många felpass killen gjort i anfall har lett till jäkligt många farliga kontringar, har tom för mig att någon i detta forum tog fram en statistik förut då det visade att han gjorde flest felpass i hela Barça..
Jag tror han är för labil för Barças nya försvar, där vi ska satsa om på unga, stabila och helst spanska spelare?
Annons: