/spanien/barcelona/forum/26587.aspx/spanien/barcelona/forum/26587.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona simao
2004-07-18 00:31
saviola skulle fixa ett eu pass senare i sommar/höst va? tycker att man kan göra sig av med rustu, jorquera gjorde strålande insatser de få matcher han fick stå medans rustu sjablade i stort sett varje match han, stod, vem kommer inte ihåg celta matchen?
Barcelona Puyolinho
2004-07-18 20:48
------------Valdes-----------------
--Belletti-Puyol-Oleguer-Sylvinho--
---Giuly--Xavi-Motta-Ronaldinho----
-----------------Deco--------------
---------Saviola-------------------
Barcelona Awinho
2004-07-17 22:48
Jao, Barca (hur skriver man förresten c:et som i BarCa på svenskt tangentborg?) har en riktigt grym trupp i år.. Och Real Madrid blir väl inte så jävla tuffa, både Figo och t o m Zidane är på väg neråt (och det säger jag som ett stort Zidane-fan) och dom har ju fortfarande ingen vidare bredd.

Jag har också några frågor :) Är det nån som vet var man kan hitta texten till Barca-hymnen? (Den på katalanska dom spelar innan matcherna) Och vad har egentligen hänt med Riquelme? Jag tyckte det var synd som fan när han gick till Villarreal, men det var väl ett lån?? Har inte läst nåt om honom när dom snackat om statusen på truppen på Barca-hemsidan..

Och snälla, är det ingen som vet nån internetsida som sänder träningsmatcherna? :)
Spinbad
2004-07-25 21:14
ludovic giuly:
Okej, du tycker alltså att en ev. värvning av Edmilson är mycket bra, skönt!

Någon som har någon länk till en sida som streamer copa america finalen?
Spanien rober
2004-07-17 09:11
GVB - grodan vacklar bakåt
Barcelona Savjola
2004-07-18 00:28
simao//
Har för mig att det är 3 man får ha och barca har ... Saviola, Ronaldinho, Marquez, Riquelme, Rüstü(Eller har han spanskt pass?). Rochemback är väl halv tysk eller ngt sådant.
Barcelona Xavi
2004-07-17 23:21
Där har vi addresen.
Barcelona Puyolinho
2004-07-17 21:48
Funkar dte o kolla på Barcas tränings matcher om man har Nokia parabol???
Barcelona Awinho
2004-07-25 13:29
Jag håller med om dina betyg på förra årets nyförvärv. Och Davids var faktiskt inte bara ett plus defensivt utan hans djupledslöpningar var väldigt bra för det offensiva spelet.

Lite kul att nu går det från holländsk koloni till brasiliansk, kanske blir lättare om de andra spelarna lär sig portugisiska än spanska. Skämt åsido så hoppas jag verkligen på Edmilson också, speciellt eftersom han tydligen håller på att få EU-pass. Bra i luften, placeringssäker och mycket bra i speluppbyggnaden. Jag har sett Lyon spela en del under senaste säsongen och jag tycker Edmilson absolut är värdig en plats i Barça. Blir till att bevaka fcbarcelona.es, men det verkar ju onekligen nära om man ska tro elmundodeportivo...

Cissé: Har inte sett honom så mycket, mest på Eurogoals :) Men han är snabb, teknisk och har ett otroligt skott. Han har absolut potential att bli en riktigt stor målskytt!

Och det som står i artikeln om honom nedan är att det beror på om Benítez får Mista till Anfield som han vill ha, och om Barça hjälper Liverpool med det eftersom dom har nån slags option på Mista. Cissé är själv öppen för ett lån. Jaja, det hela verkade väldigt komplicerat och känns som om det mest är kvalificerade spekulationer/skitsnack, haha. Bara inte Mista kommer hit! :)
Barcelona Xavi
2004-07-25 00:53

"Ja asså Beckshams,Zidannne och Fiiiiiiigo är klar för Barsa allt enligt bluff.com. Sen är även Henry,Aimar,Veron,Crespo,Vicente,Scheva,Totti,Cassano på gång bra va????????????

HOOOOOOOOPASSSS alla dom kommmmer. Haha,barsa vinnse Champjions lege denna säääsongg. HAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Såna här inlägg har bara blivit vanligare och vanligare, när man skriver sitt inlägg tänk på.

1.Börja med stor bokstav.
2.STORA bokstäver används vid namn och ny mening.
3.Vissa kan tydligen inte stava så kopiera in ert inlägg i word då och rätta texten.

Nu "rättar" t.e.x ricos inlägg 22.43.

Orginal.

Har oxo hört att cissé kan va på väg till oss på lån....vill bara säga att han skulle passa oss mckt bra..!!!!

Min text.

Har också hört att Cissé kan vara på väg till oss på ett lån. Tycker han skulle passa oss mycket bra.

Vilken text är lättast att läsa?
Barcelona Gaucho_90_11
2004-07-17 22:19
Barca_^^ // tryck på länken så kan du titta på fotbolls mål
Barcelona Belletti_91
2004-07-17 21:32
Gaucho_90_11//
Nej, det är inte klart. Det är endast ett rykte.

Sen rekomenderar jag er som kan läsa engelska hyfsat att läsa Bellettis dagbok. Han skriver varje dag om vad som händer. Ni kan läsa om varje dag på fcbarcelona.com.

Se länken, det är dagens dagboksinlägg.
Barcelona Zoran
2004-07-17 21:45
Till alla er som undrar hur man kan se alla Barcas matcher ink. träningsmatcherna. Ni kan få in Barca TV i Sverige, allt ni behöver är ett parabolpaket och Barca TV kort. Ni som har parabol, klicka på länken ovan (jag vet inte vad det kostar att abonera på Barca TV, skulle ni få reda på det så posta gärna det här!) för att se info om sateliten som sänder Barca TV.
Barcelona Mr Deco 20
2004-07-17 10:24
Jag tittade på matchen igår--fan vilken rolig match det var-hehehhe så SKÖNT at se ronaldinho i kaptens-rollen hehehe..beletti skötte sig utmärktt.kasnke släppte en boll eller nåt.men det spelar ju ingen roll..ronaldinho gjorde sin berömda fint-iniesta skojade friskt ockåå..men vi fick bara 1-1 ..och där ser man att larsson behövsss
saviola
och kasnke en milan barosss. motta trodde att han var ronaldinho..vilket är alltid kul att titta på..nae säger bara en sak.. Jag har saknat barca och det var kul att se de spela igår...
Barcelona GeRrInHo
2004-07-17 14:50
kommer inte kanalen TVCI visa matcherna från asientouren? :S ps: jag tycker att saviola borde stanna i barca!!
Barcelona Izquierda
2004-07-25 12:21
Många intressanta artiklar i El Mundo Deportivo idag, bl.a. går Quaresma till rätt hård attack mot Barca och Rijkaard, och så verkar Edmilson var riktigt nära nu.

Barcelona ludovic giuly
2004-07-25 10:32
el magico//
Läste du inte länken jag skrivit? Där står det att det mycket väl skulle kunna vara en bra lösning för både Barca och Liverpool. Enligt länken kommer Owen och Baros att få spela vilket innebär att Cissé får ta en plats på bänken. Och för att han ska få speltid skulle han då lånas ut. Vilket även Barca skulle tjäna på då de slipper lägga ut en massa pengar på ett forwardköp exempelvis Eto'o.
Barcelona Ronaldinho_barca
2004-07-24 19:44
Xavi../ jag skulle spela så här om det skulle va 3bakslinje..!

------------Valdes----------
----Puyol--Edmilson-Sylvinho----
--------Edu?-----Motta--------
-Giluy--------------Dinho---
-----------Deco-------------
------Larsson----Saviola-----
Barcelona Rickiboy
2004-07-25 15:23
tjenna grabbar..det finns en låt på www.ronaldistyle.com o den låten finns på den videon där de visar ronaldinhos presentation på nou camp..jag gillar verkligen den låten och om d e nu någon som känner till den låten så skulle det vara jävligt snällt o säga vad den heter...Forza barca
Barcelona el magico
2004-07-24 23:16
ja fattar inte ,varför ska liverpool låna ut cisse ,han är nyförvärv och har vunnit franskasytteligan två år i rad ,det är mycket jämnfört med baros och owen och diouf har gjort,jag ser ingen logik i detta ,och den nya tränaren benitez ser honom som en frälsare så detta rykte får sluta ,
Barcelona Jónathan
2004-07-17 03:01
Matchen ikväll mot Banyoles slutade 1-1.
Nedan följer lite info:

FC Barcelonas startuppställning: Valdés; Belletti, Oleguer, Navarro, Peña; Motta, Arnau, Iniesta, Verdú, Christian och Ronaldinho.

2. halvlek - FC Barcelona: Rustu; Oscar López, Rodri, Mora, Sylvinho; Gerard, Motta (Fran, m.58), Iniesta (Dani Fernández, m.64); Luis García, Oriol Riera (Dani Fragoso, m.78) och Messi

Banyoles: Gerard (Reig, m.84) (Lleal, m.89); Pitu (Antonio, m.56), Pibernat, Berga (Pujolar, m.69), Toni; Plaja (Vidal, m.46), Masferrer, Peri (Cortada, m.46); Parés, Jonathan (Recasens, m.69) och Pau (Gerard L.,m. 62).

Mål: 1-0, min. 16: Jonathan. 1-1, min. 31: Christian.

Domare: Josep Sierra Consul

Publik: ca. 5000

Real Madrid Ronnie
2004-07-19 22:28
ludovic giuly, Vi tjänar nog en hel del pengar eftersom att vi gick på + förra året... har för mig att laget var med på mer rekalm jippon än tidigare, allt för att hjälpa ekonomin och förhindra reklam på tröjan.
Barcelona Ronnie
2004-07-19 22:28
ludovic giuly, Vi tjänar nog en hel del pengar eftersom att vi gick på + förra året... har för mig att laget var med på mer rekalm jippon än tidigare, allt för att hjälpa ekonomin och förhindra reklam på tröjan.
Spanien rober
2004-07-17 10:11
mohamed, jag vet att du log ^^
Barcelona Alx
2004-07-19 23:46
Helt otroligt! Sällan har det här forumet sett så risigt ut som idag och det är oacceptabelt. Ett antal personer får ta och skärpa sig, andra har blivit avstängda (1 vecka).

Loran: Du skrev "Snälla, respektera min åsikt...". Vad menar du med det? Ingen har kritiserat dig, de har bara haft andra åsikter. Vad innebär att "respektera din åsikt"? Måste man hålla med dig?

Izquierda och Juanito: Tack för att ni gjorde ert bästa för att hålla forumet på en god nivå, men ibland så räcker det tyvärr inte.
Barcelona Patrik
2004-07-19 17:50
Martin Petrov? Herregud. När vi har Giuly, Ronaldinho och Luis Garcia som antagligen kommer att spela på den positionen. Nä, koncentration på att värva en Def mitt och en anfallare.
Barcelona Patrik
2004-07-19 17:50
Martin Petrov? Herregud. När vi har Giuly, Ronaldinho och Luis Garcia som antagligen kommer att spela på den positionen. Nä, koncentration på att värva en Def mitt och en anfallare.
Barcelona BARCA BLOD
2004-07-17 20:25
barcelona och baros har kommit överens om ett fyra års kontrakt. förhandlingarna pågår nu med liverpol, pris lappen ligger mellan 100-120 milj.
Barcelona Belletti
2004-07-20 19:46
JRC//
Ingen reklam i vårt forum!

ZizouLeFrancais//
Varför vill du ha en Barca låt?
Barcelona Izquierda
2004-07-19 18:02
Det här har egentligen inget med Barca att göra, men jag tycker det har sin plats här i alla fall.
Jag tror inte att nån av oss vill ha ett forum med den låga nivå som det faktiskt håller från och till nu för tiden.
Därför skulle jag vilja nämna några saker man kan tänka på när man svarar på nån annans inlägg.

1. Om du blir arg över något, kasta dig då INTE på tangenterna och skriv nåt argt, utan ta det lugnt, vänta ett par minuter och fundera igenom ditt svar ordentligt. På så sätt blir inte risken så stor att du skriver nåt som du får ångra sen.

2. Skratta inte åt någon annan! Även om den andre kommer med felaktiga faktauppgifter eller med en startelva som ser ut att vara helt uppåt väggarna, så har personen förmodligen gjort sitt bästa och då är det inte så schysst att skratta åt honom/henne. Man får självklart skratta MED folk, men inte ÅT dem.

3. Försök använda en trevlig ton. När du riktar ditt inlägg till någon annan, tänk då: hur skulle jag reagera om nån annan skrev det här till mig. Det är betydligt trevligare att läsa någon som skriver: "Den där uppställningen tror jag tyvärr inte skulle funka" än någon som skriver: "Du är ju pinsam! Din startelva är helt värdelös".
Jag vill inte låta som någon Bror Duktig-typ nu, men jag är rätt övertygad om att det blir betydligt roligare att diskutera här om vi tänker på såna här saker.

Så, nu ska inte lågstadieläraren tjata mer ;)

PS. Du Loran, jag är inte främmande för Petrov i Barca eftersom han imponerade på mig i EM, men dels är han icke-EU-spelare, och dels finns det andra positioner som är i större behov av förstärkning. Men fortsätter han att utvecklas, så kanske han kan bli intressant i framtiden (se där, nu fick jag in lite Barca-snack också)
Annons: