/spanien/barcelona/forum/26586.aspx/spanien/barcelona/forum/26586.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Xavi
2004-05-07 22:29
Barca Barca//

Ronaldiniho som Offensiv inerrmittfältare. Hur ska vi göra då? både du och jag vet att Xavi aldrig skulle kunna klara av en ensam pivoteroll. Men har du nåt annat alternativ? bänka Xavi? 3-backslinje?

Nä, jag ser helst att vi spelar så här.

--------------------Valdes---------------------

--------Ny mittback-----Oleguer/MARQUES------

-Puyol-------------------------------Ny v back-

----------------------Davids----------------------

----------------------Xavi------------------------

------L.Garcia/Inesta/Qauresma--------Dinho-------

--------------N Forwad---------Saviola-----------
Barcelona polly
2004-05-11 12:54
Gabriel/

Jag tänkte på videos som te.x 100 mål.. Filmer om Braca under 90-talet eller liknande. //Polly
Barcelona Patrik
2004-05-07 22:42
Barca Barca

Jag håller med. Drogba är helt fantastiskt bra. Jag blev ruggigt imponerad när de spelade mot Inter. För bra för franska ligan iaf.

Andreas
Att sälja en spelare mellan två klubbar i samma liga trissar upp priset rejält.
Barcelona Patrik
2004-05-07 22:42
Barca Barca

Jag håller med. Drogba är helt fantastiskt bra. Jag blev ruggigt imponerad när de spelade mot Inter. För bra för franska ligan iaf.

Andreas
Att sälja en spelare mellan två klubbar i samma liga trissar upp priset rejält.
Barcelona Barca Barca
2004-05-08 20:05
--------Valdes
Reziger-Marquez-Oleguer--Van.B
----Xavi---Cocu---Davids
-Iniesta-Saviola--Ronaldinho
Barcelona Barca Barca
2004-05-08 20:05
--------Valdes
Reziger-Marquez-Oleguer--Van.B
----Xavi---Cocu---Davids
-Iniesta-Saviola--Ronaldinho
Numancia Zeinedine
2004-05-08 19:35
Ronaldinho har varit väldigt bra i år men jag vet inte om man än kan säga att han är världens bästa spelare. Detta eftersom han inte visat sin klass mot topplagen. Han har varit bra mot "botten och mittenlagen" men har inte visat sin klass vare sig mot Depor, Valencia eller Madrid. Inte heller mot Celtic om man nu ska kalla dem topplag.

Det är ingen tvekan om att Ronaldinho tar över Zidane som kung. Men tiden är inte inne så länge han inte visar att han kan spela samma fotboll som han gör mot de sämre lagen i toppmatcherna.

Men men...enligt min mening är det Ronaldnhos och Davids förtjänst att ni ligger så bra till som ni gör. Xavi och Saviola har varit bra de också men har inte saknats så mycket som de två förstnämnda gjorts då de inte spelat.
Barcelona Barça-fan
2004-05-08 21:49
Barca_BEST, en andra plats o vi är direktkvalificerade. Så visst finns det något att spela för!
Barcelona Relay
2004-05-09 11:08
Jag tycker vi ska sälja Rustu för vi behöver honom inte sedan kan man ju undra vad Kluivert gör i laget när han nu inte gör några mål.
Barcelona Gustaf
2004-05-08 20:06
Valdés//

När jag menar dominerar menar jag inte på det sätt som Diego gjorde under sin tid. Kanske dåligt formulerat av mig.

Jag kallar inte Ronaldinhos insatser mot Celtic(h) och RM(b) för underpresterande men tycker inte du att man ska prestera mera om man ska kalla sig världens bästa?

Ja, jag såg matchen och jag kanske kan sträcka mig till att han gjorde 5 extraordinära grejer. Alla kom till i andra halvlek och 5 räcker gått och väll på 45 minuter men han var otäckt osynlig i den första. När Figo åkte ur kom han igång av någon orsak.

Mot Deportivo borta var han fantastisk, bäst på plan! Men vad gjorde han när vi mötte Depor och Valencia på Camp Nou? Då var läget helt annorlunda. Hela laget spelade skitfotboll helt enkelt. När vi tog bortavinsterna mot storlagen spelade Ronaldinho upp sig men var det för att laget var bättre eller var det han som gjorde laget bättre? Kanske det inte heller var så lätt att prestera när resten av laget spelar uselt? Obeservera att jag INTE har skrivit att jag tycker han är en medgångsspelare!

Jag har ingen jättekoll på Trez men vad jag vet sätter han bollar på de flesta. Får han en boll vid straffpunkten är det mål helt enkelt. Jag står för att jag tycker att han är en världsanfallare men jag har blvit mer och mer intresserad av Drogba. Fina mål på Newcastle. Vi får se vem det blir.

Jag jämförde inte Gio och Dinho, jag undrar bara varför inga Barça-supportrar kan erkänna att allt Ronaldinho gör inte är perfekt.

För en gång skull håller jag med dig ;). Vi vinner med 2-1 och Iniesta och Ronaldinho gör målen.
Barcelona Ham$inHo11
2004-05-08 18:34
jag har inte sagt att han va bra mot real....men han byttes ej ut och det var bra gjort av rijkaard...för att man vet aldrig vad han kan hitta på....och loppen till Xavi vart juh en klass för sig.....så han gjorde asist man kan itne säga att han var dålig men han va inte lika bra som man förväntade sig....men är real madrid de enda storlaget enligt dig eller....är inte valencia o deportivo storlag...och ronaldinho var inte dålig då heller...och ta t.ex zidane som nu vissa säger är den bäste spelaren....har han vart bra stora delar av sesongen?...svar NEJ...han har glänst ibland och itne vart så bra ibland och stor sätt dålig ibland....så man ska aldrig säga att ronadlinho itne är världens bäste spelare för att han inte var LYSANDE mot real men har zidane vart de hela sesongen???
Real Madrid Ike
2004-05-08 22:27
Jag är riktigt besivken...
Men 17 matcher, det höll ett bra tag iaf..
Hoppas bara vi vinner dom 2 andra matcherna.
Grattis till ett celta vigo som spelade bättre än oss.
Real Madrid Ike
2004-05-08 22:01
Sist barca spela så här dåligt var i höstas...
(santander matchen också då)....
Reijkaards byten:
Iniesta ut - gabri in 45
Reiziger ut - Kluivert in 65?
Xavi ut - Luis Enriqe in 80?

Slut uppställningen var väll nånting sånthär..
Valdes
--Marquez-Oleguer-Vbronkhorst---
--Gabri----Cocu----Davids-------
-----L.Enriqe-----Ronaldinho----
-------Kluivert--Saviola--------

Enligt mig gjorde Reijkard Bra byten.
Vart offensivare och offensivare...
Spanien Amunt Valencia C De F
2004-05-09 01:16
Vad hände idag mot Celta då? Ni får vara glada för våran skull=) Bättre att vi vinner la Liga istället för real det tror jag dom flesta Barca anhängare håller med om.

Amunt valencia
Real Madrid Ike
2004-05-08 19:54
Ronaldinho

"However, he dropped a broad hint he could be interested in a future move to Barca's eternal rivals Real Madrid by naming a host of Real's top stars amongst his favourite players."

"Spain is the most appealing for me because of the contrasting styles and tactics, plus stars such as Zinedine Zidane, Ronaldo, Luis Figo, Raul and, of course, David Beckham."
Barcelona Barca_91
2004-05-08 20:02
Jaaa Marquez spelar i mittförsvaret och Cocu tar Mottas plats!
Bra Reijkard!
Barcelona Will
2004-05-25 17:45
Skit i Davids nu...Tycker vi skulle satsa på Ballack som ersättare, även Ballack är en tvåvägsspelare som dessutom snittar en 10 mål per säsong...
Barcelona Valdés
2004-05-08 18:43
Gustaf; Du svarar fortfarande inte på mina frågor ( Du ger tex inga exempel på spelare som ensamma dominerar och dominerat hela matcher av betydelsefull karaktär ).

Eftersom ingen annan av de offensivt och konstruktivt inriktade spelarna i matcherna mot; Deportivo, Valencia eller Real Madrid övertygade mer eller gjorde prestationer av mer matchavgörande karaktär än Ronaldinho(s) tycker jag det är MYCKET märkligt att kalla hans insatser för underpresterande.

Man har absolut rätt att kritisera vilken spelare som helst i laget när de svarar för SVAGA insatser men när Du jämför Ronaldinhos lägstanivå med Gios, Cocus och Rüstüs måste Du skämta... eller?

Likadant så undrar jag om Du menar allvar när Du skriver...Ronaldinho gjorde kanske 2-3 fantistiska grejer i matchen", i så fall undrar jag om Du ens såg hela matchen? Så länge jag har tittat på fotboll har jag bara sett en enda spelare betyda lika mycket ( eller mer ) för det egna lagets offensiv och det är Maradona. Även när Ronaldinho inte ensam dominerat HELA matcher tycker jag att han övertygat och svarar för inte bara godkända insatser utan bra prestationer. Precis som Du hoppas jag dock på ytterligare ett "crack" till nästa säsong, en spelare som både kan göra mål på egen hand samt förvalta de passningar han får.

Du ger inte heller några exempel på matcher där Trez har dominerat eller ens gjort mål mot bätte motstånd under de senaste två åren, lite märkligt för att sägas vara en anfallare av världsklass.

Det blir tufft ikväll men vi vinner med 2-1 efter mål av Iniesta och Ronaldinho.
Barcelona Barca forever
2004-05-08 23:10
Känns inte bra det här....svek även barca genom att inte kolla åp matchen...
som sagt, det känns inte bra!
Barcelona Jairzinho
2004-05-08 19:28
Drömvärvningen till nästa säsong vore utan tvekan Fernando Torres. Varför det då?
Jo, för jag tror Torres kommer bli en av världens bästa anfallare inom ett antal år. Han är en ruskig talang och han besitter de kvalitéer som behövs för att lyckas. Målfarlighet, snabbhet, teknik och spelsinne. Andra saker som gör honom till en drömvärvning är att han är spanjor, Barça lider brist på spanska landlagsmän, och i landslaget kommer Torres vara given om något år. Barcelona behöver generellt mer spanjorer i laget! Barcelona är en spank klubb, inte en holländsk klubb!
För övrigt tror jag att hans skulle bli omåttligt populär hos Barça-fansen eftersom han kommer från Atletico Madrid. Fansen skulle älska att se när Torres flyttade från huvudstaden till Barcelona och därmed snuva Real Madrid på en av Europas största talanger. Att han också har uttalat sig negativt om Real Madrid i och med det att han aldrig skulle spela för Real, skulle inte göra fansen mindre lyriska!

Mitt råd till Laporta, glöm Trezeguet, glöm Fabiano, glöm Henke Larsson, glöm alla andra forwards! Köp Fernando Torres, kosta vad det kosta vill!

Vamos Barça!
Barcelona Barca forever
2004-05-08 23:10
Känns inte bra det här....svek även barca genom att inte kolla åp matchen...
som sagt, det känns inte bra!
Barcelona Anders
2004-05-08 19:19
hela den här Ronaldinho diskusionen har slagit in på fel väg tycker jag! från början va det bara menat som att det finns andra spelare förutom honom som förtjänar lite beröm, tror inte att nån tycker att han är en dålig spelare på nått sätt! sen att han inte dominerade matchen mot real är en annan sak! det är inget man kan kräva av en fotbollsspelare att dominera varje match, men så är ju Ronaldinho lite mer än en vanlig spelare! eftersom han brukar va outstanding i matcher så höjer man kraven på honom och när han inte gör allt det där lilla extra och lite till blir man lite besviken. men säg att tex Luis Garcia skulle svara för en sån insats... då skulle man tycka att han gjort säsongen bästa match (inte menat som kritik mot honom)!
Barcelona Gustaf
2004-05-08 17:12
Valdés//

Ronaldinho gjorde kanske 2-3 fantistiska grejer i matchen och det räcker för att få ett godkännt betyg men, återigen, världens bästa fotbollsspelare ska kunna göra mer. Mitt syfte med den här disskusitionen var inte att klaga på Ronaldinho, det var istället att få fram att så länge vi inte har några världsspelare, utöver Dinho, kommer han inte kunna få ut sitt max mot lag som Real Madrid. Samma sak gäller Totti och Henry som med jämna mellanrum underpresterar så fort som inte motsåndet stavas Leicester eller Ancona.

Jag sa att Trez var en världsanfallare, aldrig att han var världens bästa. Dessutom ska han BARA göra mål. Då behöver man inte dominera.

Ham$inHo11//

Vad menar du med dina citattecken vid fans? När folk klagar på Gio, Cocu och Rüstü är det ingen som bryr sig men så fort man nämner Dinho i negativ bemärkelse hoppar hela forumet till.
Barcelona juanito
2004-05-08 21:52
Nu är matchen slut. Ingen ligaseger blir det detta år. Nu väntar nästa match. Hoppas att Mallorca gör oss en tjänst nu och spöar marängerna!
Barcelona juanito
2004-05-08 22:38
Rijkaard sägs vilja ha en rörlig anfallare. Alltså ingen stillastående spelare typ Trezeguet. Mitt förslag - Samuel Eto'o.
Barcelona Der Afro
2004-05-08 23:58
Såg ni Real Madrid mot Mallorca? Marängerna var sämre än någonsin och förlorade trots att dom fick årets tveksammaste straff.

Vi tar nog andra platsen till slut.
Barcelona Der Afro
2004-05-08 23:58
Såg ni Real Madrid mot Mallorca? Marängerna var sämre än någonsin och förlorade trots att dom fick årets tveksammaste straff.

Vi tar nog andra platsen till slut.
Barcelona Barça-fan
2004-05-08 21:51
förlustfria sviten bruten nu. :(
Barca_BEST
2004-05-08 21:51
första förlusten på 17 matcher okej det e bra visst att den här förlusten skulle koma idag
Barca_BEST
2004-05-08 21:50
aaaaaaa Barca-fan men om vi kvalar vi får ändo möta lag som Djurgården Partizan Basel såna skit lag ska vi vinna över hur lätt som helst spelar ingen roll om vi får 3 för vi SKA vara med i cl annars om inte barca kvalar in då e säsongnen FÖRSTÖRD TYCKER JAG
Annons: