/spanien/barcelona/forum/26585.aspx/spanien/barcelona/forum/26585.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Izquierda
2004-08-26 17:55
Marcus Widgren//
Du tror inte att det var det intressanta i just det faktum att Henke ställs mot sina gamla lagkamrater som var det som åsyftades i artikeln?
Om en halvluddig formulering är allt som krävs för att du ska tappa all din respekt för en hel redaktion, så...ja, jag vet inte.
Barcelona ZonD
2004-08-26 18:28
Nemo: Nåja, återstår att se om deras försvar verkligen har blivit bättre. Samuel är ju helt klart en förstärkning, men jag är tveksam till engelsmännen. Och deras mittfält är helt oförändrat.
Chevantón
2004-08-26 18:02
Det ska sägas att Barcelona är klara underdogs mot Milan. Till skillnad från Barcelona har Milan vunnit massor med titlar de senaste åren.

Vem ser inte fram emot mötet mellan superbrassarna Kaka och Ronaldinho? Shit.
Barcelona cesaro
2004-08-26 17:43
väldigt svår lottning!

milan vet alla hur bra dom e..så dom behöver man inte säga nåt om.

celtic svårslagena hemma..men hoppas å tror på full pott kanske en ovavgord i matcherna.

shaktar: skall verkligen inte underskattas...alla länder därifrån är svårspelade.
har bl.a. spelare som julius aghahowa..som i en målspottare från nigeria. men tror ändå på full pott i dessa matcher..men får ej underskattas
Barcelona Lucho
2004-08-27 21:15
Gustaf: Det var inte det vi diskuterade. Tompa tyckte att Puyol visade sig vara riktigt lojal som inte gick till Real Madrid när dom erbjöd fördubblad lön. Jag tycker att man kan förvänta sig det av klubbens kapten utan att behöva höja på ögonbrynen. Om det varit Milan eller någon annan stor klubb hade jag hållit med men när det handlar om Barcelonas stora rival så är det en helt annan sak.
Barcelona Lucho
2004-08-27 16:47
Tompa: Bara för att man tackar nej till Real Madrid har man väl inte ett Barcahjärta av 24 karatigt guld? Jag tycker som sagt att det i princip är en skyldighet om man är kapten för FC Barcelona. Han gjorde några uttalanden i samband med att Perez började hota med att värva honom att han minsan skulle lyssna på alla bud. En riktig culé hade direkt gått ut och gjort slut på alla sådana spekulationer!
Barcelona Holländaren
2004-08-29 10:35
Cruyff har varit i farten och uttalat sig.
- "Barcelona have already had a bad experience from signing too many players from the same country. Now they're doing it with Brazilians. It's not possible to have success with so many players from the same country. I'm not judging the players individually, but success comes from the finer details and the morale of the team is very important. Sincerely, I see too many Brazilians at Barcelona."
Barcelona BARCA BLOD
2004-08-27 21:51
fan va underbart =), Deco bäst i europa. jag sa det tidigare, han är kungen av europa, xavi fick nästan lika många poäng!
deco kommer att dominera i Barca.
Fiban
2004-08-26 22:56
Hur menar du nu rivaldo??
Barcelona professorn
2004-08-27 00:39
Länk: http://www.fcbarcelona.com/eng/noticias/noticias/n04082515.shtml
Barcelona mishinio
2004-08-28 22:28
zond tack ska du ha det hoppas barca vinner nu
Barcelona Barca Lover
2004-08-28 21:04
vilken kanal kommer barcelonas match g på imorron??
Barcelona dunder
2004-08-26 20:07
Barça-Milan 3-2(larsson,ronald,eto)
Milan-Barca 2-1(iniesta)
Barca-Donetsk 5-0(ronald,larsson,larsson,guily,eto)
Donetsk-Barca 1-2(larsson,eto)
Barca-Celtic 3-0 (motta,xavi,deco)
Celtic-Barca 0-3 (larsson,guily,ronald)

Jag tror att henrik får starta majoriteten av matcherna i championsleuge....igår va henrik den som var centern från start o han bytes ut för o sparas till söndags matchen... läste om det in en spansk tidning
Spanien MrViktor11
2004-08-29 16:07
Läste i aftonbladet idag att man bara får ha två icke-europeiska spelare varje match. Varför har man då så många utlänningar?
Barcelona Daniel17
2004-08-29 09:52
Min start uppställning

---------------Valdes-----------------
Belleti-Puyol-Marquez-V.Bronkhorst----
--------------Motta-------------------
---------Xavi---------Deco------------
Giuly----Larsson-------Etoo-----------

Om Ronaldinho hade spelat så hade jag tagit bort Etoo.

Barcelona JulianCasablancas
2004-08-29 15:47
Ska bli riktigt kul med premiär idag. Den preliminära startelvan som presenterades här på forumet låter helt okej. Synd att Rondalinho är borta. Hoppas vi startar med Xavi och Deco innermittfältet. Jag tippar 3-0 till Barcelona, Deco,Larsson och Eto'o gör målen.
Krossa Racing!!!
Barcelona Tompa
2004-08-27 09:34
Angående vår kapten Carles Puyol:
Tackade han nej till 100 % löneförhöjning så har han verkligen ett riktigt Barcahjärta, t.om större än vad jag trott innan och det säger en hel del. Kul att klubben som fick nobben ifråga verkat varit Real Madrid... De fick nöja sig med Woodgate. Jag säger bara en sak, klasskillnad!
Barcelona Izquierda
2004-08-27 11:37
Barcelona Tompa
2004-08-27 09:34
Angående vår kapten Carles Puyol:
Tackade han nej till 100 % löneförhöjning så har han verkligen ett riktigt Barcahjärta, t.om större än vad jag trott innan och det säger en hel del. Kul att klubben som fick nobben ifråga verkat varit Real Madrid... De fick nöja sig med Woodgate. Jag säger bara en sak, klasskillnad!
lill_yngve
2004-08-27 11:08
nån som vet vilka lag Barca har i Joan Gamper trofén och vilka som vunnit den?
Barcelona professorn
2004-08-27 00:39
REAL MADRID ERBJÖD PUYOL DUBBEL LÖN!!!!! Det tror jag iallafall. I Laportas presidentrapport som hölls idag eller igår så sade han att medan Barca förhandlat om Eto'o så hade Puyol fått ett bud med DUBBLA lönen från en klubb Laporta inte vill säga namnet på, men alla med förmåga att läsa mellan raderna förstår att det är RM som åsyftas. Sedan fick de nöja sig med Jonathan Woodgate (gapskrattar för mig själv)!

"After a brief presentation of the 30 million euro reduction in costs and the 40 million euro growth in income during the previous season, including the reduction in player salaries by 22%, Joan Laporta gave special acknowledgement to the "'barcelonismo' of Carles Puyol". The President revealed that, whilst they were negotiating the transfer of Eto'o, the Club Captain rejected "an offer that would have doubled his salary". "There's no need to name the club who were prepared to double his wages and who Puyol said no to", signalled the President. "

Tunga grejer, eller vad? :) Bara att konstatera, PUYOL HAR ETT HJÄRTA AV GULD!!
Fiban
2004-08-26 22:38
Nja jag tror mer så här jag..
Barca-Milan 1-1
Milan-barca 3-1
Barca-Donetsk 3-0
Donetsk-Barca 0-2
Barca-Celtic 2-1
Celtic-Barca 0-2

Vi ska tänka på att milan hade impresivt bara sitt
b-lag med sig nu på nou camp... De lämnade spelare som crespo,sheva, pirlo inazghi stam m.m hemma tyvärr tror jag att milan kommer bli ett nr för stort när de har hela sin trupp.. Annars så ser både celtic o doneskt ut som lag som de borde ta...
1.Milan
2.barca
3.Celtic
4.Doneskt
Real Madrid real Ricky
2004-08-27 10:59
hola.... va e barcas officiela hemsidaa??
lill_yngve
2004-08-27 11:08
nån som vet vilka lag Barca har i Joan Gamper trofén och vilka som vunnit den?
Barcelona ZonD
2004-08-26 21:14
Nu börjar väntan inför säsongen att bli närmast olidlig. Försäsongen har varit strålande så alla höga förväntningar på laget känns motiverade. Många härliga nyförvärv och harmoni i klubben och det finns en hel del grejer som gör det hela bara än mer spännande:

*Rijkaard verka ha hittat hem. Från att ha varit en av de mest hatade i Barca, till att vara i full färd med att vinna fansens förtroende. Jag själv har börjat acceptera hans plats i Barca, trots att han har vissa stora svagheter. Han är hur som helst värd att vara den som försöker ta våran första titel på länge.

*De två dyraste nyförvärven: Deco och Eto'o har båda visat vad de går för i träningsmatcherna. Många (inklusive mig själv) kliade sig i skallen och undrade hur i h*vete man skulle få in Deco i laget. För inte skulle väl rijkaard våga testa med ett så offensivt mittfält som Xavi, Deco, Motta? Jo, det verkar fatiskt som det (även om Motta kanske byts mot Edmilson)och det ska bli oerhört intressant att se om det kommer fungera.
Synd för Saviola, men Eto'o passar bättre in i systemet, och likaså Henke.

*Marängerna fortsätter att göra sig till åtlöje under SS. det gyllene undantaget heter dock Samuel, en av europas bästa värvningar. Får de backlinjen och mittfältet att fungera blir de farliga, men vi litar väl på att de floppar igen va ? ;)

* Champions leagu lottningen blev inte så lyckad för våran del, men vi har mycket spännande matcher att se fram emot.

FORZA BARCA!
Barcelona steffi
2004-08-27 00:41
Ämne: Surman
Jag var fakt....Hej!
VART skaffar man biljetter till NouCamp?
HJÄLP mig då vi skall dit och se Henke Larsson (förhoppningsvis)?
Barcelona Nemo
2004-08-26 18:30
ZonD, ändrade lite som du kan se. Jag tror inte försvaret kommer att bli bättre. Woodgate - Samuel. Woodgate har inte varit skadad alltför mycket för att lita på. Samuel är en bra mittback, men aldrig sett honom som en av dom stora.
Barcelona Nemo
2004-08-26 18:26
Spotti vs Barbie. Kommer bli otroligt roligt. Skulle inte förvåna mig om Barbie drar på sig ett rött kort. Så många gånger han kommer bli uppsurrad av Spotti, kan inte en man (?) tåla.

ZonD, Med talanger som Raúl Bravo, Nuñes, Meija. Är det ett lag för framtiden.

hahaha. Klockren. Jackson som talangscout.
Barcelona Rivald0
2004-08-26 19:14
Det här blir tufft!!! men vi ska se till att ta oss vidare
Barcelona B_a_r_c_a
2004-08-27 01:59
Deco blev utsedd idag för både årets mitfältare och årets spelare i Europa:)
Annons: