/spanien/barcelona/forum/26584.aspx/spanien/barcelona/forum/26584.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Izquierda
2004-08-24 16:57
Belletti//

Tror faktiskt att Iniesta är den bäst lämpade för att ta Ronaldinhos roll. Hur Rijkaard ser på saken tänker jag däremot inte ens försöka gissa.
Barcelona albert svanberg
2004-08-26 09:09
valdes

belletti puyol marquez sylvinho

l. garcia xavi motta ronaldinho

torres saviola

men efter som att laporta lägger alla pengarna på onödiga spelare som edmilson 100 milj och han kanske inte får ett eu-pass så att han inte kan och deco som är ett helt onödigt köp eftersom vi har xavi. varför köpa eto'o för 220milj kr när man har saviola som är minst lika bra och han är yngre och spanskt pass.
Barcelona Tompa
2004-08-25 16:46
Butragengo:
"Under ett tag kanske inte superstatus, mest tyskar, engelsmän, holländare, Italienare och sydamerikaner som hade hög status. Men Sovjetunionens lag i Mexico 86, var ruggigt bra, blev dock helt bortdömda."

Jag menar naturligtvis inte att spelarna på andra sidan järnridån var dåliga och att de av mig nämnda var de enda som förtjänar att kallas superstjärnor. Jag glömde ju förstås några spelare från Ungern - Puskas, Kocsis, Hidegkuti som samtliga uppnådde status som megastjärnor även i väst. Och Puskas räknas ju än i dag som en av alla tiders främsta spelare.

Förutom dessa fanns det under kalla kriget mängder med ryska, polska, ungerska, jugoslaviska och ryska spelare som garanterat kallats "superstjärnor" om de tillhört något västland.

Och vad gäller bra fotbollslag från Östeuropa är ju det bästa laget som aldrig blev världsmästare från Östeuropa, nämlingen Ungerns 1954 (jo, jag anser att de var ännu bättre än Brasilien 82, inget lag har varit större favoriter att vinna VM). Själv nämnder du Sovjetunionens lag 86 som definitivt hade kapacitet att vinna VM. Och det finns ett antal andra lag som var väldigt bra. Vi har återigen Ungern (och Sovjetunionen) 1966 och vi har Polen 1974-82. Polen vann ju två VM-brons under dessa år.

Men för att återgå till Barca - detär underbart att ligan äntligen drar igång igen, väntan har varit lång.
Spinbad
2004-08-24 17:43
Jag skulle gissa på att Henke spelar vänsteranfallare när Ronaldinho är borta. Han gjorde det i alla fall senast Ronaldinho saknades och Eto'o värvad. Med Guily höger och Eto'o centralt då.
Deportivo Fabian
2004-08-24 22:09
Åter igen slår ni rekord i dålig textanalys, ni slår ner en delessens av holländarens utrop med hån och meningslöst namedroppande och förbiser det verkliga problemet. Ni har ingen ersättare till davids således inget mittfält och följdaktlingen summa summarum 0 chans till att vinna ngt.
Men missttrösta ej, eran eminente skribent (jag reds. anm) presenterar en lösning på detta predikament. Flytta upp Puyol, allt som behövs där är ngn som springer runt som en dåre och stör motståndarna utav själva satan och ingen kan väl kontradiktera att detta är precis Puyols gebit. Ni har ju det trots allt väl förspänt på mittbackspositionerna (Oleguer, Marquez Edmilson o.s.v.) så det är ju bara att slå näven i bordet!!!
Barcelona ashinho
2004-08-24 21:59
Är det nån som vet vad som hände killen som skadade ronnie? rött kort eller vad?
Barcelona Groggmannen
2004-08-25 12:59
Vet någon vart man kan vända sig om man vill ha biljetter till Barca- R.Madrid 21/11...
Barcelona Hristo_S
2004-08-24 14:52
Jag ska åka ner till Barcelona i December o se barca - Malag. Vet någon nåt ställe där man kan köpa barcas nya tröja.(helst relativt billigt).
fiddeson
2004-08-24 21:13
fortfarande ingen som kan hjälpa mig?
Real Madrid Ronnie
2004-08-24 21:12
Holländaren, Alla nyförvärv detta år har visat stort hjärta tycker jag! De flesta har gått med i fan-klubben, och de flesta har sagt att de drömmer om att spela i Barça!
Barcelona Ronnie
2004-08-24 21:12
Holländaren, Alla nyförvärv detta år har visat stort hjärta tycker jag! De flesta har gått med i fan-klubben, och de flesta har sagt att de drömmer om att spela i Barça!
Barcelona Holländaren
2004-08-24 20:06
Ämne: Jag fattar inte hur ....
Barca Forever /
För att få det där att funka måste vi köpa Edilson också :/
Barcelona Barca forever
2004-08-24 19:48
Jag fattar inte hur Barca kan sälja Luis Garciá...! Han var enligt mig en av dom bättre spelarna på våsäsongen förra året. Jag ser mycket hellre att man t.ex bänkar deco o kör med enbart Xavi, Luis Garcá och kanske Edilson lr GvB på mittfältet. Tycker att köpet av Deco var helt onödigt då vi har Xavi.
Barcelona Andreas
2004-09-05 13:02
Gustaf//
Är verkligen Edmilson avstängd ytterligare två matcher? Jag trodde att han var avstängd de två första matcherna (Racing och Sevilla).
Barcelona Edmilson
2004-09-05 13:27
Jag håller med dig Daniel17
Barcelona Barca forever
2004-08-24 19:48
Jag fattar inte hur Barca kan sälja Luis Garciá...! Han var enligt mig en av dom bättre spelarna på våsäsongen förra året. Jag ser mycket hellre att man t.ex bänkar deco o kör med enbart Xavi, Luis Garcá och kanske Edilson lr GvB på mittfältet. Tycker att köpet av Deco var helt onödigt då vi har Xavi.
Barcelona Andreas
2004-09-05 13:02
Gustaf//
Är verkligen Edmilson avstängd ytterligare två matcher? Jag trodde att han var avstängd de två första matcherna (Racing och Sevilla).
Barcelona Rivald0
2004-08-24 19:37
Izquierda håller med dig till 100% med att Iniesta är bästa tänkbara som ska ersätta. men återstår å se. Puyol kanske oxå missar Camper trofe
Barcelona Bopi
2004-09-05 03:11
Super-Barca : håller me dig till 100% . Oki deco e bra...men jag tycker att Iniesta e minst lika bra!! + att han e talang..å att han e från våra egna källor!! =))
Barcelona Super-Barca
2004-09-05 01:24
Kommer aldrig förstå varför Barca köpte Deco jag gillar honom inte o i EM tyckte jag bara att han slog bort bollen så fort han fick den jg tycker Riijkard ska peta Deco o lira med Iniesta från start istället e de nån mer som tycker att Iniesta ska få chansen från start i ställett för Deco? FORCA BARCA
Barcelona ashinho
2004-09-05 11:15
Visst är Iniesta mktmkt duktig o en egen talang vi skapat, men låt oss inte dra några slutsatser redan ..Deco har jag själv alrig gillat för att han petade Rui Costa i landslaget =), men man kan ju inte förneka att han inte är en bra fotbollsspelare ..Visst kan vi sitta här o säga att Iniesta är mkt bättre, men jag tror att anledningen varför Rijkard blev tränare var att han kunde aningen mer än oss om fotboll ..
Så han vet nog vad han gör ..
Barcelona Couture
2004-09-04 17:59
Ahminho_A10. Där:
http://www.cybercomm.nl/~twi/zlatan-5-1.mpg
Barcelona RonalDanho
2004-08-24 17:19
allstå den sparken ronaldinho fick va idiodiskt man sparkar inte på spelare för det e ingen karate fotboll ..därför borde han lätt fått rött kort och blivit bötfälld samt avstängd i många matcher framöver sånt ska bara inte ske på en fotbolls plan kunde ha ¨gått så illa att han kunde fått men för livet oxå..näää bort me idioten helt från fotbollen skit spelare som blir avundsjuka på de bra ..
Barcelona Cheno
2004-08-24 15:34
Tacklingen på ronni var tråki att se, men landningen är de som besvärar mej mest.
BigBoi
2004-09-04 15:25
vet någon när Oriol Riera är född?
Barcelona Gustaf
2004-09-04 17:59
Edmilson//
Edmílson är avstängd i två matcher till.

Ike//
Visst är Eto'o mannen för framtiden och han har redan nu otroliga kvaliteter men brände 2-3 chanser i slutet som han borde satt. Det är trots allt målskyttet som är hans uppgift. Nu vet vi alla att han varit en stark målskyttet dem senaste åren och det finns nog ingen anledning till oro.

Betyder den sparade #11 att en ytter är tänkt att förstärka i vinter? Vi får se.
Barcelona Edmilson
2004-09-04 17:31
Hur länge kommer att Edmilson vara avstängd?
Barcelona Bopi
2004-08-24 15:57
han fick gult,,asså grabbar..Om man kollar på videon så ser man att rolle hoppas precis innan..de e färför han flyger..+ att han landar fel...det e där han får skadan!! men men ,,,de va en ful takling..De jag tror,hade han inte hoppat till precis innan så hade han inte vart skadad nu!!! men men
Barcelona Rivaldinho9
2004-08-24 15:19
Tacklingen på Ronnie var av modell fulare, men det är sånt som händer i på den nivån.

Jag tycker att vi skall gå över till 4-4-2 när inte Ronaldinho kan vara med, eller sätta in Iniesta där.

-----------Valdes------------
Belletti-Puyol-Marquez-Silvinho
Giuly------Edmilson--------GvB
-----------Deco---------------
-----Saviola--Eto'o
Barcelona Jairzinho
2004-08-26 22:17
98 771 åskådare på Joan Gamper, mäktigt värre!
Annons: