/spanien/barcelona/forum/26582.aspx/spanien/barcelona/forum/26582.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona GeRrInHo
2005-03-20 00:31
vilket inhopp av maxi Ir va säger ni? :P
Barcelona Kharles_Kubala
2005-03-20 00:31
Visca el Culé Kickboxer!

BARÇA! BARÇA! BARÇA!
Barcelona Giuly
2005-03-20 00:23
Va SLUTade Matchen idag?
Barcelona Puyolinho
2004-09-11 17:26
Asså kan någon GARANTERA att Ronaldinho inte ska vara med ?

Äre nån som e 100 på det ?
Barcelona Bopi
2004-09-11 17:10
aja...men tack. tråkigt män sant!!
Barcelona Gabriel
2004-09-11 14:43
Ham$inHo11 och ZonD

Tack..men texten är inte klar:D
Såklart jag lägger ut det när d är klart ;)
Barcelona Cricce
2004-09-11 13:24
Om Etoó är fit for fight tycker jag nog att han ska spela istället för Henke. Börjar Henke på bänken får han nog hoppa in med 15-20 minuter kvar.
Barcelona Puyol(l)lök
2005-03-20 00:05
Ämne: Förstår inte vilken ....
Där fick jag så jag teg...
Men jag byter tillbaka vid nästa Real Madrid vinst:P
Barcelona ZonD
2004-09-11 12:30
Gabriel: Du lägger väl upp ljudfilen här på forumet när den är klar? :)

.Jag fattar fan inte hur man kan spela Dinho i 180 minuter när det ena bara var en träningsmatch och det adnra en match mot Bolivia. Herregud, killen var ju skadad!

Jaja, vi får väl se om Rijkaard kör med samma startelva som förr eller om han kanske flyttar ut Deco på kanten och Iniesta i mitten (man kan ju hoppas i alla fall). Vi får väl se hur det blir med Dinho också, ahn kan ju trots allt vara med även om det verkar bättre att han inte är det. Det är ju match på tisdag också.
Barcelona Relay
2005-03-20 00:02
Ämne: Tack för en god matc....
Jag trodde att 3 poängs skulle flaxa iväg för Barcelona dom sista 20 minuterna. Fasen vilken press.
Spanien Doctor Livingstone
2004-09-11 19:56
Luis Garcia har verkligen öppnat på ett bra sätt hos oss (Liverpool). Tackar för den här guldklimpen
Barcelona Edmilson
2004-09-18 15:07
Skönt att Edmilson får vara från start imon jag ser framemot att han gör något nyttigt i matchen.
Pep Guardiola
2004-09-18 13:34
Boka söndagen den 26/9. Barcelonas match mot Mallorca sänds med start 19.30
Barcelona B_a_r_c_a
2004-09-11 19:55
Alla som kan kan gå in på www.tv4.se och sen på sport och sen på la liga och rösta på vilket lag man helst vill se på tv4+
Barcelona Barca Barca
2004-09-11 11:12
Jag fattar inte vad problemet är igentligen med Ronadinho. Blir så galen har väntat så länge på att se honom spela så plötsligt så är han skadad igen tack vara Brasiliens onödiga träningsmatch mot Tyskland.

Roberto Carlos sa en gång att "Landslag och Klubblag måste samarbeta bättre med varandra" och det är sant. Kolla på Tyskland-Brasilien matchen helt jävla onödigt. Okej om det var ett långt uppehåll i spanska ligan så går de har tränings match men inte när spelarna har Liga match tre dagar senare.

Barcelona Gabriel
2004-09-11 03:46
Hallå alla, jag ville bara visa er en låt jag håller på med om Barcelona..hoppas ni orkar läsa den.
Gärna kritik efteråt :D

Barcas Revanch
Songwriter : Gabriel
Artistname : Gaberile
Verse 1
Borned 1889 now were born again
2004 and were born to win
Back on the throne as the number 1
The story of glory is about to begun
Known as the club with catalunyas pridness
Francos coldness got us under depressed
He would't even confess that we were the best
Madrid,Valencia,Depor...man that's nothing
been through president-murdering
With money-players and suffering
Catalunya is where we living
haters hate that were winning
that's why I'm singing
We've been the best from the beginning
Were like the "dream team 2"
puttin' on our nike-shoes
Where coming after you
Aint nothing you can do
Ronaldinho pass it
The ball's at Eto'o, he scores
Every kid in the area's in barca-stores
So 1, 2, 3 and four
Time for da 5 then we'll go for more

Verse 2
Bienvendos al Nou Camp,,..man this is hell
C Figo he kissed his ass farwell
Judas by the money is your nick-name tell
Couldn't get more lower even with bodysell
Gaberile 5 years later for a new fairytell
Everybody out there wanna know what we got
Ronnie, Puyol an Xavi on the spot
way fast max-piont no stop star drop
Lil-Diego is my nickname don't ask me why
Indeed I need not take a lie
I'm Gaberile and I'm a make ya cry
Take a try ain't no shy
Puyol in the back like a Tarzan-guy
An this year we going to dance with your ass
Come down whit your best
You wont have a chanse
YEAH!! We gonna shine and we gonna glanse
Couse this is the year of Barcelonas --- REVANCH!!!
Barcelona Barca Barca
2004-09-11 11:12
Jag fattar inte vad problemet är igentligen med Ronadinho. Blir så galen har väntat så länge på att se honom spela så plötsligt så är han skadad igen tack vara Brasiliens onödiga träningsmatch mot Tyskland.

Roberto Carlos sa en gång att "Landslag och Klubblag måste samarbeta bättre med varandra" och det är sant. Kolla på Tyskland-Brasilien matchen helt jävla onödigt. Okej om det var ett långt uppehåll i spanska ligan så går de har tränings match men inte när spelarna har Liga match tre dagar senare.

Barcelona RonalDanho
2004-09-12 17:21
Iniesta iniesta kan knappt vänta tills den dagen killen verkligen får lira i 90 min me ronaldinho vilket samspel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! visca barca
Barcelona ZonD
2004-09-12 15:11
lill_yngve: Jag vet inte om du såg det men han hade en back efter sig som täckte skottvinkeln. Han gjorde helt rätt som försökte skapa sig en lucka.
Barcelona Gabriel
2004-09-11 11:30
Jag hoppas att ni alla förstår att jag meande born 1899 och inte 89, hehe skrev det rätt sent.

Otroligt skönt med spanska ligan igen, känns som det har gått åter en sommar, hehe. Måste säga att jag är riktigt förbannad och irreterad över att Ronaldinho skadade sig. Vad är meningen med att spela en vänskapsmatch mot Tyskland och riskera en skada när Barcelona har en viktig ligamatch bara några dagar efteråt. Det är så himla onödigt. Självklart så förstår jag att man måste låta spelarna få spela med landslaget när det är viktiga matcher, men i det här fallet så kunde det inte vara mer onödigt. Dessutom så har Brasilien så många skickliga spelare att använda så det skulle inte vara ett problem att ersätta Ronaldinho med någon annan, missförstå mig inte med det nu. Självklart är Ronaldinho en klass för sig själv, men jag tror att vi alla förstår vad jag menar med det.
Så himla onödigt, det är bara att hoppas på det bästa utav det här. Att det bara var en lätt skada och att han snart kommer tillbaka, och att detta aldrig upprepas igen med någon av våra spelare.
lill_yngve
2004-09-12 16:54
betyg, skala 1-5.

1, underkänd
2, godkänd
3, bra
4, utmärkt
5, världsklass

V. Valdes 2, behövde inte göra mkt mer än att slå några insparkar.

Gabri 2, kom stundtals på högerbacken, skötte defensiven bra, kanske Belletti ska starta mot Celtic.
Puyol 2, behövde inte heller han göra mycket, som lagkapten trea.
Marquez 3+, mycket bra bryttsäker, snurrade upp en Sevilla spelare i första halvlek och hade förutom Giulys mål första halvlekens bästa målchans, vilket tryck i den dojan.
Sylvinho 3, slog inte bort några passar, bra defensiv, kunde komma mer på kanten i offensiven.

Motta, spelade ju för kort tid, riktigt tråkig för den näste Davids.
Xavi 4, Barcas bäste spelare, slog många bra passar, löpte mycket i djupet och överhuvudtaget, en assist.
Deco 2+, väldigt, väldigt hård bevakning, kapades hårt, man förväntar ju sig att Deco ska slå fler rätta passningar, en assist när han flyttades ut på högeranfallet.

Giuly 3+, sprang, skapade, kämpade. Ett mål var värd att bli utbytt.
Eto'o 2-, helt osynlig, ville inte släppa bollen ifrån sig speciellt inte till Henke. Bättre andra halvlek då han kom ner och hämtade boll. Är man värd 200 miljoner + ska man kunna spela bättre
Larsson 2+, gjorde inte mycket mer än vann nickdueller där Eto'o skulle vart med och tagit hand om bollen, lite seg i skottlägena, men mycket stark när han gör målet.

Gerard 2, syntes inte mycket, men gjorde jobbet i det tysta
A. Iniesta 3+, spelade en halvtimma, slog många bra passar. Han fick igång bollen i ett bra tempo. Deco misslyckades, men Iniesta lyckades då han knappt fick ta emot en smäll.
Oleguer 2, hoppade in för en halvskadad Puyol, märktes inte mycket.

Rijkard 3, smart byte när Giuly var slutkörd och plocka in Iniesta, var glad när målen kom.

ps. Laporta såg väldigt nervös ut på sin plats, brätt leende efter Henkes 2-0.
"JimmyJump" kan han inte portas, ds.
lill_yngve
2004-09-12 16:36
oops, tryckte två gånger.
lill_yngve
2004-09-12 13:35
vad är det för skillnad på Valencias röd-gula flagga och Barcas motsvarighet?
Barcelona Couture
2004-09-12 15:24
Där har du Bopi.

http://www.przemas77.neostrada.pl/Barca_Sevilla/jimmy.avi
Barcelona Bopi
2004-09-12 14:12
någon som kan fixa jimmyjump och Etoó filmen!=))
Barcelona Tompa
2004-09-12 14:08
Lider verkligen med Motta. Han såg verkligen bra ut i matchen mot Mallorca och så drabbas han av detta, borta minst ett halvår...

Hoppas verkligen de andra spelarna ger honom så mycket stöd som bara är möjligt.
Jompdinho
2004-09-12 14:57
Betyg mot Sevilla skala 1-5......
V.Valdes 3 stabil
Gabri 3 snabb och pigg
Puyol 3 styr och ställer där bak med framgång
Marquez 3 blandar mindre bra saker med riktigt bra saker grym glenn hysen brytning
Sylvinho 2 väntar mig mkt mer av honom svag 2
Xavi 4 planens kung och lagets motor gjorde återigen en lysande insats
Gerard 2 Gjorde en stabil insats
Deco 2 Slår bort för mkt passningar och tappar boll mkt bättre som forward
Guily 3 Snabb,kreativ och dessutom målskytt
Etoò 1 Totalt osynlig i första dessutom slarvade för mkt
Larsson 3 Ska göra mål gjorde det också
Iniesta 4 Måste ge han en fyra fantastiskt passningspel,grym blick och lyfte hela laget
Oluguer 2 Gjorde vad han skulle inte mer

Barcelona Rivald0
2004-09-12 12:45
Vad tråkigt för Motta asså..shiiiiiit han har varit riktigt stabil asså...synd..
lill_yngve
2004-09-12 11:59
Jairzinho

Henke borde få starta mot Celtic. Henke gjorde inte särskilt mycket igår men han vann många nickdueller och gjorde sitt mål, Henke var annars lite slö när han väl fick chanserna och dröjde med bollen.
Eto'o där emot var loj och seg, han spelade mycket fel och kände nog rivaliteten av Henke för det var sällan Eto'o släppte bollen till Henke.
När Eto'o rundar målvakten gjorde han som Henke, mot Rumänien 94, tog för lång tid på sig vid avslutet, där ska en spelare som är värde 200 miljoner+ bara lägga in bollen med vänstern.
Barcelona Tompa
2004-09-12 14:08
Lider verkligen med Motta. Han såg verkligen bra ut i matchen mot Mallorca och så drabbas han av detta, borta minst ett halvår...

Hoppas verkligen de andra spelarna ger honom så mycket stöd som bara är möjligt.
Annons: