/spanien/barcelona/forum/26580.aspx/spanien/barcelona/forum/26580.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2004-08-30 17:51
Härligt med seger i första matchen. 2-0 på bortaplan efter en mycket solid insats av laget. Mest glädjande tycker jag var:
1) Att spelet fungerade så bra utan Ronaldinhos närvaro på planen
2) Mottas strålande spel på den defensiva mittfältspositionen. Fortsätter han i samma stil kommer vi inte sakna Davids
Barcelona Tompa
2004-08-30 17:51
Härligt med seger i första matchen. 2-0 på bortaplan efter en mycket solid insats av laget. Mest glädjande tycker jag var:
1) Att spelet fungerade så bra utan Ronaldinhos närvaro på planen
2) Mottas strålande spel på den defensiva mittfältspositionen. Fortsätter han i samma stil kommer vi inte sakna Davids
Barcelona Håkansson
2005-03-17 22:26
Kickboxer

Precis, men å andra sidan kanske man inte ska klanka ner på Etoo, har gjort det strålande hittills...fast man märker av en temposkillnad på många i första elvan nu, ett par byten skulle behövas, fast i rätt sorts matcher...Deportivo borta är kanske inte en sådan match...
Barcelona Kickboxer
2005-03-17 22:08
Håkansson

Jag tror inte att man ändrar taktiken just nu när allt går så bra som det gör. Att spela med två forwards och ha Ronaldinho som en offensiv mittfältare bakom dem kommer nog aldrig att införas, iallafall inte under Rijkaards styre.

Vi leder ligan, och då ändrar inte vår mister på taktiken. Vi har spelat med samma system i snart en och en halv säsong och det har gett oss "framgång". Med framgång menar jag inte att det gett oss titlar än, men att vi spelar världens vackraste fotboll.

Rijkaard ändrade inte ens taktiken mot Chelsea när vi "bara" behövde skydda ett ledningsmål på bortaplan. Han ställde inte upp med ett defensivt lag, så detta är ett bevis på att Barça kör sitt 4-3-3 system vart som helst, när som helst.

Visca el Barça!!!
Barcelona Maxi Lopez
2005-03-17 21:26
När det gäller om Andrade o Colliccini så tycker jag att Maxi ska hopppa in i andra halvlek.
Barcelona Håkansson
2005-03-17 23:08
yes...man blir lite extra glad helt enkelt=)
Barcelona Messí
2005-03-17 19:30
Match nummer 100 för Valdés på lördag!
Barcelona Kickboxer
2005-03-17 23:03
Håkansson

Sant som du säger, Kluivert höll inte hög klass och Saviola fick inte chansen riktigt. Därför är det kul för en culé att vårt lag nu äntligen har en pichichi.

Visca el Barça!!!
Barcelona exxet
2004-08-30 15:01
Kul att se Barca igår, en härlig offensiv som oftast lämnade Puyol (bäst igår) och Marquez ensamna i försvaret vilket dom klarade galant.
Tycker att dom flesta klarade sig bra förutom ytterbackarna som hade vissa problem.
Att bredden finns visar Iniesta när han kommer in, han var riktigt bra Deco får se upp.
Henke och Etoó visar klass och Giuly har mer att ge.
Och mot Sevilla kommer troligtvis Dinho.......man längtar redan.
Barcelona Kickboxer
2005-03-17 23:01
Kharles_Kubala

Han kanske förbereder sin familj för en framtid i Barcelona =D

Visca el Barça!!!
Spinbad
2004-08-30 17:50
Som jag fattat det så har Fabregas varit 'ordinarie' för Arsenal under det lilla som gått av den här säsongen. Och det jag har sett av honom i arsenaltröjan är verkligen imponerande. Det svider för killen är bara 17 år, hur bra kan han inte bli då?
Barcelona Kickboxer
2005-03-17 22:21
Håkansson

Jag håller med om att Eto'o verkat lite sliten senaste tiden. Han kanske inte heller är sliten utan bara hamnat i en formsvacka?

Det skulle vara kul om Maxi fick chansen från start mot Depor, det tycker jag med. Men jag tror ärligt talat aldrig att Rijkaard kommer starta med Maxi. Eto'o kan känna sig säker på sin plats i de resterande matcherna för den här säsongen (om han inte drabbas av nogon skada).

Rijkaard är ganska känd vid det här laget för att köra med samma startelva i stort sätt varje match. En "rotation" av våra forwards kommer därför inte att ske tror jag. Speciellt inte i en sådan svår bortamatch som vi har nu i helgen.

Men som sagt, det hade varit kul om vi fått se lite mer Maxi i action.

Visca el Barça!!!
Barcelona Gabriel
2004-08-30 17:28
Alx

Respekt säger jag bara mannen..du har så rätt i allt du säger där..haha hade också skrivit det om jag hade sett dett innan.

Peace man :D!!
Real Madrid Ike
2004-08-30 16:56
NazGûL:
Jag gnällde på att dommaren GAV er straffen (som omöjligt skulle kunna ha misstagits för en straff)http://www.svenskafans.com/spanien/barcelona/forum.asp?todo=answerThread&id=93094
Medan Xavi´s filmning nu, var en omöjlighet att se, kan nog med 99.99% säkerhet säga att ingen såg att det inte var straff för än slowmotion bilderna kom upp.
(Madrid fans får bara inte nämna filmningar med figo i laget, han ramlar ju var 30 sek.)

Spelare filmar, så är det bara. (sen filmar dom mer eller mindre, men det är en anann sak.)
Men sen om dommaren dömmer för 1 lag bara är en annan sak.

2-0 direkt när jag rijkaard bytte in till min spelar 11! :P
Barcelona B_a_r_c_a
2004-08-30 17:40
Läste nyss på www.planetfootball.com att Barca vill värva Wiltord som är utan kontrakt just nu. Ska man satsa på någon så tycker jag att man ska köpa någon ung duktig ytter från en mindre liga som kan spela upp sig i Barca som kan vila andra oc få lite speltid. Man kommer nog att erbjuda honom (Wiltord) mycket pengar för att han kommer gratis.

Sedan så blir jag galen för varje dag när jag ser och hör vad de unga spelarna som Barca har släppt gör ute i stora klubbar som Cesc, den unga talang backen som gick till Man Utd och Quaresma. Alltså jag kan hålla med några om att Quaresma inte har visat så mycket i Barca men om någon av er spelar fotboll och vet att tränaren inte har förtroende för en så tappar man motivationen, men jag är glad att det går bra för honom. Men största misstaget var att släppa Cesc för att killen är otrolig.
Barcelona Lucho
2004-08-30 13:52
Nu skriver media (Sport, Marca, Libredirecto) att Saviola går till Monaco. Dessutom har han fått sitt spanska medborgarskap. Det är goda nyheter. Det började bli lite väl utdraget..
Barcelona Xaviola
2004-08-30 13:19
Måste säga att det ser riktigt bra ut! Eto'o, våran nya anfallsstjärna spelade riktigkt bra! Och Motta spelade övertygande och kan bli en nyckelspelare om vi ska lyckas iår. Giuly var stundtals riktigt bra på kanten och han känns som en av våra bästa värvningar. Puyol gjorde som vanligt ett kanon jobb i försvaret. Även om Ronaldinho var borta så gick det riktigt bra och det tyder på att årets Barça har en riktigt bra bredd i truppen.
Det känns som att detta lag mycket väl kan ta hem ligan.
Barcelona Alx
2004-08-30 16:11
Ronaldanho: Jag har försökt att inte säga något om det, men varför använder du alltid "hala"? Att säga "hala Barça" är ungefär som att säga "visca el Madrid". En spansktalande skulle ALDRIG säga "hala Barça" och ALDRIG "visca el Madrid". För att vara helt ärlig så gör det ont i ögonen när jag läser något sådant ;). Besudla inte vårt fina smeknamn "Barça" med ett real-associerat "hala" framför... plz. (Hala = Madrid, Visca = Barça)
Real Madrid Solari = Gud
2004-08-30 14:39
/Rivaldo
Menar du att man använder andrastället varje bortamatch även om man inte behöver? Låter konstigt.
Real Madrid Solari = Gud
2004-08-30 13:24
Varför spelade ni i andrastället igår?
Barcelona RonalDanho
2004-08-30 15:08
länge leve motta..vilken spelare allstå han har verkligen vuxit till sig ett snäpp och blivit den defensiva spelaren vi behöver för att grabben e fortfarande ung han har inte nått sitt klimax än det börjar vid 25-26 års ålder när det gäller defensiva mittfältare..så motta kan bara bli bättre o bättre och han e enligt mig världens skönaste i sin position som han spelar allstå..hala motta hala barca
Barcelona ZonD
2004-08-30 14:29
För att kommentera Deco's insats kan man väl kort och gott säga att han kan bättre, men var helt klart godkänd. Han visade prov på sin känsla vid passen till 1-0 och vid skarvningen till Henke. Belletti kan ävenhan bättre, åtminstonde i offensiven, men han var bra i överkant i defensiven.
Barcelona exxet
2004-08-30 14:46
Från Barcas hemsida....

Frank Rijkaard praised the work of Andres Iniesta, who came on for Larsson on the hour mark: "he made an important impact. He's a player who creates a lot of movement, plays well between the lines and he put in a very good performance tonight".

The boss also praised the performances of Larsson, Eto'o, Motta and Belletti.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-09-05 20:42
Nej men vad är det här. Snott mitt namn, det gillar vi inte :( hehe :)
NÄ nu får du faktiskt ta o byta!
Barcelona Håkansson
2005-03-17 22:14
Kickboxer...ok jag förstår helt vad du menar, min tanke va bara att Etoo har inte varit allt för lyckad och ser ut som om han behöver lite vila...
Att sätta in Maxi mot Depo ser jag därför som ett bra alt. Inte troligt men kanske behövligt?
Barcelona Savve
2004-09-05 20:03
Ämne: JAg kan rekommendera....
Tackar för tipset, kan bara instämma i att det var en riktigt rolig artikel.

Sen är jag precis som Ludovic Giuly intresserad av att veta varför Edmilson blev avstängd så länge, såpass många matcher måste som sagt vara pga av en riktigt allvarlig förseelse.
Barcelona Savve
2004-09-05 20:03
Ämne: JAg kan rekommendera....
Tackar för tipset, kan bara instämma i att det var en riktigt rolig artikel.

Sen är jag precis som Ludovic Giuly intresserad av att veta varför Edmilson blev avstängd så länge, såpass många matcher måste som sagt vara pga av en riktigt allvarlig förseelse.
Barcelona Håkansson
2005-03-17 21:14
Holá amigos
nu när Colloccini (stavning???) spelar i mittförsvaret så är Depo ett stabilt lag igen...tror att det blir det lag som spelar det snabbaste passningspelet som kommer att vinna...
Barca då alltså=)
Ser gärna Maxi från start...behövs mot Andrade o Colliccini...
Barcelona Jocke (Izquierda)
2004-09-05 19:20
Gast//
Han stod med på den där listan Rijkaard hade knåpat ihop förra hösten, den som även innehöll Wiltord, Bastürk och Robben. Sedan dess har jag dock inte hört något, och lika glad för det är jag.

Ronaldinho Jr//
Vad är det som gör att Deco och Iniesta är så helt olika spelartyper? De är offensiva, tekniska innermittfältare och skickliga passningsspelare. På vilket sätt skiljer de sig så kraftigt?
Barcelona Rivald0
2004-09-05 22:32
13' [2 - 0] Ronaldinho (pen.) mot boliva.
Annons: