/spanien/barcelona/forum/2658.aspx/spanien/barcelona/forum/2658.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2015-06-15 14:47
Munir är egentligen inte så dålig, inte lätt att skina i B-laget numera. Han är mer fotbollssmart än Adama och sandro men han saknar spjutspets som tex Adama har.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-15 13:48
snälla LE förklara för mig vad har munir som inte sandro, adama och deulofeu inte har. fattar nada
Barcelona the cameroonians
2015-06-15 12:59
Dilemmat för Adama är att han är en typisk högerytter och där spelar som bekant världens bästa Messi som vilar typ en match per säsong och aldrig byts ut. Synd, för Adama är så nära en riktig winger vi kan komma och man får lite Guily- och Overmars-vibbar när man ser honom accelerera med bollen vid fötterna.

Kanske därför Lucho värderar Munir lite högre eftersom denne kan spela på fler positioner och är en "smartare" spelartyp. Tror också LE gillar hans attityd, vår tränare gillar ju spelare som ger allt och har vinnarskalle.
Barcelona 11-9-10
2015-06-15 12:11
Läser ni ens? Det står tydligt att lucho vill ha honom i truppen. Ser lucho något i han så gör han det, behövs det gnällas åt varje beslut som tas Det är en la masia produkt som är talangfull och som behöver utvecklas och få stöd
Barcelona Barclasico
2015-06-15 12:09
@B-Guden:
Det känns som att Adama inte är önskvärd av klubben längre.. lite synd då han kan bli en riktig stjärna i klubben. fattar inte hur de tänker, snubben får ju knappt några a-lags minuter på plan när vi möter "Amatör" lag.
Barcelona Neymar N11
2015-06-15 12:07
Everton will pay 6M for Gerard Deulofeu (21), who will sign a 3+1 year deal. Buy-back options of 9M in 2016 and 12M in 2017. [sport] Va säger ni?? Vi är säkert den enda storklubb som inte kan göra bra deal. Det blir väl som vi gjorde med Tello
Barcelona BARCA-més que un club
2015-06-15 11:55
Munir haha skojar denna ledningen med mig fan ska vi med han i truppen till när vi har Pedro som avlastar Neymar eller Suarez, herregud låna ut killen ett år eller nåt till någon engelsk klubb.
Barcelona B-Guden
2015-06-15 11:55
@Barclasico:

Fattar inte varför, står det i hans kontrakt eller ? annars är ju Adama och även Sandro mycket mer intressant, och hade velat se Dongu nån match nu när Messi är på kanten
Barcelona Barclasico
2015-06-15 11:51
Barcelona B forward Munir (19) will be part of the first team squad next season. Luis Enrique wants him to stay at the club. [marca]

Ibland är det svårt att veta hur ledningen tänker vid dessa situatoner.
Real Madrid D.M.E
2015-06-15 10:33
Längtar tills man får se Neymar och Coutinho tillsammans. De har spelat med varandra i landslaget sen de var 15.
Barcelona R85
2015-06-15 09:55
Det verkar som att barca kommer göra klart med en ung talang från Brasilien, Gerson 18 år från Fluminese. Nån här som har bra koll på grabben? Jag har sett några youtube klipps men sånt säger inte mycket.
Barcelona 11-9-10
2015-06-15 08:49
Lion24 Håller med dig i stort sett allt förutom Brasilien. Dom gjorde bra ifrån i sig igår, enda chansen Peru hade var målet utöver det hade dom inget att komma med. Brasilien ledda av neymar är livsfarliga, visst dom är för beroende av neymar men vad gör det när han levererar varje gång! Brasilien är den enda nation som har visat besked. Spelar stundtals fantastisk snabb anfalls fotboll Dock måste luiz ut, coutinho måste in med men tardelli gillade jag. Han slet och skapade yta för neymar Colombia förväntade jag mig mycket mer av Argentina borde redan nu skicka iväg Tata och låta Messi ta hand om allt
Barcelona Z_Z
2015-06-15 08:14
När Messi släpper ifrån sig guldbollen nästa gång så kommer det att vara till denna härliga Barcalirare. Fan så bra han är. Skönt att vi säkrat upp framtiden där framme åtminstone på en position 10 år framåt.

Hittills detta år är han i mina ögon helt klart nummer två i världen.
Barcelona Rayonel Hudssi
2015-06-15 03:37
@Flavía:

Det började väldigt intensivt. Luiz gjorde bort sig återigen och målvakten fick hjärnsläpp. Brasilien tryckte på direkt och efter en lång sekvens där Neymar ostört sprang runt i mittplan passade han vidare och avslutade senare anfallet själv, 1-1. Inom loppet av 5 minuter. Det var som sagt väldigt intensivt och det skapades chanser åt båda hållen. Neymar var väldigt pigg inledningsvis och utmanade vid varje tillfälle given, Willian var också på tårna och var enligt Phil och Ray första halvleks bästa. efter 15-20 min var det 4-2 i skott till Brasilien. Högt tempo och hawaii fotboll där det ena sekunden var farlighet för Brasilien för att i nästa ögonblick vara 4-5 stormande Peruaner mot Luiz och co. Det avtog dock lite i fart och runt 25-30 börjades det med mycket slarv och egoismen växte.
Det är min bild av första halvtimman iallafall.
Barcelona Lion24
2015-06-15 01:50
En mycket mycket intressant första runda i Copa America. Inget av storlagen imponerar och smålagen ger det verkligen en match. Små lagen i Sydamerika kan konkurrera eftersom dom har en extrem stort hjärta. Dom är mycket fysiska men kan samtidigt hantera bollen när dom får den. Till skillnad från många mindre smånationer i Europa så går dom här mindre lagen in för att verkligen ge giganterna en match. Matchen är inte färdig på förhand om man säger så.

Chile imponerade inte mot Ecuador och jag har stora förväntningar på Chile. Men är det något lag som kan börja lite skakigt så är det Chile eftersom det är premiär på deras hemma arena, framför sitt folk. Så jag förstår att det kan vara lite pirrigt och för emotionellt. För Bravos skull så hoppas jag mer på Chile. Man såg väldigt uddlösa ut mot Ecuador och det var först efter Chiles 1-0 som man började spela ordentlig fotboll. Ecuador hade faktiskt en boll i ribban när det stod 1-0. Jag hade inga stora förhoppningar på Mexico-Bolivia, jag såg inte matchen men förstår att den slutade 0-0. Mexico är egentligen ett mycket bra lag men man tar alltid ut ''B-laget'' inför Copan. Satsar mer på Gold Cup.

I grupp C så vill jag inte ens uttala mig om Argentina-Paraguay. Paraguay borde ha vunnit den matchen och fortsätter Argentina spela den här typen av gå-fotboll så kommer det bli extremt jobbigt för dom. För Messi och Mascheranos skull så hoppas jag att dom rycker upp sig. Jag såg inte Uruguay-Jamaica men 1-0 talar väl också sitt språk? Jamaica som i mina ögon är turneringens svagaste lag. Uruguay borde kanske gjort 1-2 mål till.

Jag såg inte Colombia-Venezuela men 0-1?!!!!!!!!!!!! WOW. Att Venezuela gick bra i VM-kvalet var kanske inte en ''lycko år''. Förvisso är det bara första matchen men det är ändå en bedrift att vinna mot Colombia med idel världsstjärnor. Brasilien imponerade inte på mig mot Peru heller. Peru visar hjärta och inställning som jag verkligen uppskattar.

Jag trodde jag hade sett allt i fotboll men tydligen inte. Hur kan nån bänka Thiago Silva för David Luiz? Hade Silva känningar eller? Jag vet att matchen Brasilien spelade innan den här så spelade Dunga med Miranda-Luiz också. Brasilianska tränare alltså... I VM kom inte Miranda eller Filipe Luis med, säkert nån till som jag inte kommer på nu. Nu finns inte Luiz Adriano med (Shaktar) och man spelar med Tardelli från start som 9:a istället för Firmino. En Tardelli som spelar i Shandong Luneng. Eller varför inte inhoppande Ribeiro som spelar i Al-Ahli? Coutinho som var enorm i Liverpool spelade inte heller. Jag förstår verkligen inte.

Hur som helst så kan jag förstå att det spelades in lite nerver inför premiären för stornationerna men jag förväntar mig en rejäl uppryckning från alla 5 (Arg, Bra, Chi, Col & Uru). Oftast så går lag som börjar lite knackigt och spelar upp sig ju längre turneringen går längre än lag som börjar mycket bra men samtidigt spelar sämre när det gäller.
Barcelona 11-9-10
2015-06-15 01:27
Gabriel Dagsböter väl? Pengarna man sparar in på att inte behöva köpa alla möjliga tv-paket räcker gott och väl för det haha!
Barcelona Liunil Masse
2015-06-15 01:26
Neymar ska ha andraplatsen i årets Guldboll efter Messi!!
Barcelona Gabriel
2015-06-15 01:25
11-9-10 Det är väl straffbart numera att ha dreambox? Förut var det väl bara olagligt för "the guy" som fixade allt men har för mig att det nu även är straffbart för de som skaffat sig dreambox?
Barcelona Gabriel
2015-06-15 01:22
Vilken jävla passning! Neymar!!!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2015-06-15 01:21
Han har lärt sig av Messi!!!
Barcelona 11-9-10
2015-06-15 01:21
Underbar passning av neymar 2-1 Brasilien i den 92 minuten
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-15 01:20
Får man inte gul kort i sydamerika när man drar en spelare i tröjan och förstör chanser??

Domaren från Arg- matchen var likadan??

Man behöver inte hinna ifatt spelare för att försvara..
Det enda man behöver göra är att dra i tröjan juu
Barcelona 11-9-10
2015-06-15 01:19
Gabriel Skaffa dreambox, finns alltid någon i ens stad som har det utbudet. You just need to know a Guy Idag har Brasilien bara otur borde ha stått 5-1 tills nu
Barcelona Gabriel
2015-06-15 01:15
Hel otroligt störande det är att behöva se Copa America via stream, det hackar något otroligt mycket för mig, var 10:e sekund försvinner bilden typ. Är det bara jag som har det så här eller e det likadant för er andra? För övrigt så har varken Brasilien eller Argentina imponerat på mig de gånger bilden varit fungerande haha.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-06-15 00:46
Det skottet påminde lite om Ronnies avslut ibland.

Det jag hoppas Neymar gör är att bygga på sig ytterligare lite muskler , kommer ihåg att ronnie hade helt sjuka lår när han var som bäst, och väldigt stark i kroppen med.
Barcelona Liunil Masse
2015-06-15 00:42
Neymar vilket skott!!! förtjäna ett bättre öde...
Barcelona 11-9-10
2015-06-15 00:41
Neymar bombar i ribban
Barcelona 11-9-10
2015-06-15 00:38
Tardelli*
Barcelona 11-9-10
2015-06-15 00:37
Ingen som sitter på någon information angående tradelli? Gillar hans spelartyp enormt, en jävla skillnad mellan han och fred från VM
Flavía
2015-06-15 00:33
Som sagt, hur var matchen under de första 30 minuterna? :)
Annons: