/spanien/barcelona/forum/26575.aspx/spanien/barcelona/forum/26575.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nemo
2004-08-21 18:44
Vet någon här om la liga kommer att visas nästa vecka? Var inne på TV4+, såg tyvärr inget om någon match i helgen.

forca... ja, ni vet vilket lag;)
Barcelona Gustaf
2004-09-05 15:13
Andreas//
I ligan missar han bara dem två matcherna men han är också avstängd i vår första Champions League-match mot Celtic.
Spinbad
2004-08-19 21:43
Enligt sport är Luis Garcia väldigt nära Liverpool nu. De ska tydligen tredubbla hans lön, av artikeln sas det inget om transfersumma så man får väl utgå att de använder hans 'utköpsklasul' som väl låg runt 100 miljoner kronor?

Om vi får bra/hyfsat med pengar kommer faktiskt inte jag sörja en förlust av Luis Garcia. Jag anser att han är relativt medelmåttig (för att spela i Barca), vi har många bra offensiva spelare och om han försvinner är Iniesta (och även Messi) närmare en ordinarie plats.

Rüstu förhandlar tydligen också med Fenerbahce. Hoppas vi lyckas få han såld/utlånad snarast.
Barcelona GeRrInHo
2004-08-21 18:33
varför inte denna startelva...

----Valdes----
Belletii--Marquez--Edmilson--GvB
-------Puyol-----
-- Xavi--
--Deco--
----Guily -- Ronaldinho---
Eto'o

jag tror faktiskt att puyol skulle kunna göra davidsrollen.. bara ett förslag
Deportivo Fabian
2004-08-27 15:06
Om ni bläddrar lite bakåt i forumet så ser ni att det bar jag, EN FIENDE! som presenterade förslaget om Puyol.
Då fick jag dock bara skit...
Barcelona Lucho
2004-08-27 14:01
Tompa: Tackade han nej till 100 % löneförhöjning så har han verkligen ett riktigt Barcahjärta, t.om större än vad jag trott innan och det säger en hel del.

Jag tycker att man kan förvänta sig att Barças kapten är klubben trogen när den värsta rivalen kommer och vill locka över honom. Hur mycket pengar han än blir erbjuden så finns det för mig bara ett alternativ och det är att stanna. Allt annat vore ett svek utan dess like. Jag tänker därför inte gå omkring och vara tacksam över att Puyol stannar.
Barcelona Johny
2004-08-27 15:24
Tack för en bra krönika jocke! /Bark
Barcelona Alx
2004-08-27 12:46
Puyol på mittfältet? Låter inte som en höjdare i mina öron. Puyol är vår enda mittback som är det minsta kvick. Oleguer, Márquez och Edmílson är ju inte direkt snabba. Puyol behövs därför, i min mening, mer i mittförsvaret än som mittfältare. Det hade varit en annan sak om vi lyckats köpa Milito, men vad jag vet så spelar Milito i Zaragoza den här säsongen. Jag är inte så hemskt orolig för innermittfältet trots allt. Det som däremot är direkt oroväckande är vår brist på yttermittfältare efter att Luis García flyttat till leverpölen. Vad händer om Giuly och Ronaldinho inte orkar spela 50+ matcher den här säsongen? Vad händer om någon av dem skadar sig?

Tyvärr har Sylvinho inte lyckats få sitt EU-pass, vi kan nog räkna med Gio på vänsterbacksplatsen den här säsongen. Navarro ses tydligen som vänsterfotad mittback (där placerades han på föreningsstämman), men det kanske var för att den positionen inte skulle se så "tunn" ut.
Barcelona RONALDINHO LEKER
2004-08-27 14:57
Någon som vet eller tror något bra/dåligt om Dinihos skada? Hinner han tillbaka till ligastarten?
Barcelona Izquierda
2004-08-26 12:05
Patrik Andersson//

1-0 mot Parma (Iniesta)
2-1 mot Milan (Giuly, Iniesta)
Inga nya spelare.
Luis García såld till Liverpool för 9 miljoner euro.
Eto'o har spelat bra det lilla jag har sett av honom. Kanske någon som sett mer kan fylla i?

Förresten, CL-lottningen är idag klockan 16.00. Inte missa!
Barcelona Gabriel
2004-08-27 11:44
Till alla som pratar om vilka milan spelade med så kan jag säga att dom faktiskt hade med...Nesta,Dida,Maldini,Cafu,Gattuso,Kaka på planen så så himla B-betonat var det inte..Dom saknade spelare som..Sheva,Stam,Pirlo och Crespo..ok men dom hade ändå ett bra lag...

Barca saknade Ronaldinho och Puyol..världens bästa spelare och världens bästa försvarare...dessutom spelade nte sylvinho och edmilson i första halvleken..

Sant att det ser riktigt bra ut i anfallet...men i försvaret så såg man tydligt att Marques inte funkar...tur att vi har edmilson som ett annat alternatvi på backplatsen..nu har vi..puyol,oleguer,edmilson och marques som kan vara mittbackar..Någon här inne nämnde att flytta upp Puyol till en så kallad "Davids-position"..ingen dålig ideé tycker jag, min pappa nämnde det också till mig och det skulle kunna vara årets genidrag nu när man har edmilson..Puyol har allt som krävs för att tom bli en bättre Davids, eller iaf lika bra..
Man borde testa detta i en match där man leder med ex.3-0 i halvlek..det skulle vara spännande att se hur han klarar sig..
Barcelona professorn
2004-08-27 12:32
Gabriel, det har jag inte ens tänkt på! Trots att jag är professorn... Det kan som sagt vara årets genidrag, tror han hade passat perfekt som det! Han kan ju springa hur mycket som helst under en match!
Spanien Nilzon
2004-08-24 17:19
Tjau. Någon här som har en aning vilka matcher barcelona spelar i juni nästa sommar? och hur mkt biljetterna kostar. ska nämligen dit då och funderar på se dom :) tacksam för svar..
Real Madrid Ronnie
2005-03-17 15:38
little_x

Som det står här bredvid under ligamatcher så spelas matchen den 10/4...
Barcelona Ronnie
2005-03-17 15:38
little_x

Som det står här bredvid under ligamatcher så spelas matchen den 10/4...
Barcelona Jocke (Izquierda)
2004-08-27 15:31
Johny och ZonD//

Tack ska ni ha! Sånt värmer.
Barcelona Tompa
2004-08-25 16:46
Butragengo:
"Under ett tag kanske inte superstatus, mest tyskar, engelsmän, holländare, Italienare och sydamerikaner som hade hög status. Men Sovjetunionens lag i Mexico 86, var ruggigt bra, blev dock helt bortdömda."

Jag menar naturligtvis inte att spelarna på andra sidan järnridån var dåliga och att de av mig nämnda var de enda som förtjänar att kallas superstjärnor. Jag glömde ju förstås några spelare från Ungern - Puskas, Kocsis, Hidegkuti som samtliga uppnådde status som megastjärnor även i väst. Och Puskas räknas ju än i dag som en av alla tiders främsta spelare.

Förutom dessa fanns det under kalla kriget mängder med ryska, polska, ungerska, jugoslaviska och ryska spelare som garanterat kallats "superstjärnor" om de tillhört något västland.

Och vad gäller bra fotbollslag från Östeuropa är ju det bästa laget som aldrig blev världsmästare från Östeuropa, nämlingen Ungerns 1954 (jo, jag anser att de var ännu bättre än Brasilien 82, inget lag har varit större favoriter att vinna VM). Själv nämnder du Sovjetunionens lag 86 som definitivt hade kapacitet att vinna VM. Och det finns ett antal andra lag som var väldigt bra. Vi har återigen Ungern (och Sovjetunionen) 1966 och vi har Polen 1974-82. Polen vann ju två VM-brons under dessa år.

Men för att återgå till Barca - detär underbart att ligan äntligen drar igång igen, väntan har varit lång.
Barcelona Izquierda
2004-08-24 16:57
Belletti//

Tror faktiskt att Iniesta är den bäst lämpade för att ta Ronaldinhos roll. Hur Rijkaard ser på saken tänker jag däremot inte ens försöka gissa.
Barcelona albert svanberg
2004-08-26 09:09
valdes

belletti puyol marquez sylvinho

l. garcia xavi motta ronaldinho

torres saviola

men efter som att laporta lägger alla pengarna på onödiga spelare som edmilson 100 milj och han kanske inte får ett eu-pass så att han inte kan och deco som är ett helt onödigt köp eftersom vi har xavi. varför köpa eto'o för 220milj kr när man har saviola som är minst lika bra och han är yngre och spanskt pass.
Barcelona Tompa
2004-08-25 16:46
Butragengo:
"Under ett tag kanske inte superstatus, mest tyskar, engelsmän, holländare, Italienare och sydamerikaner som hade hög status. Men Sovjetunionens lag i Mexico 86, var ruggigt bra, blev dock helt bortdömda."

Jag menar naturligtvis inte att spelarna på andra sidan järnridån var dåliga och att de av mig nämnda var de enda som förtjänar att kallas superstjärnor. Jag glömde ju förstås några spelare från Ungern - Puskas, Kocsis, Hidegkuti som samtliga uppnådde status som megastjärnor även i väst. Och Puskas räknas ju än i dag som en av alla tiders främsta spelare.

Förutom dessa fanns det under kalla kriget mängder med ryska, polska, ungerska, jugoslaviska och ryska spelare som garanterat kallats "superstjärnor" om de tillhört något västland.

Och vad gäller bra fotbollslag från Östeuropa är ju det bästa laget som aldrig blev världsmästare från Östeuropa, nämlingen Ungerns 1954 (jo, jag anser att de var ännu bättre än Brasilien 82, inget lag har varit större favoriter att vinna VM). Själv nämnder du Sovjetunionens lag 86 som definitivt hade kapacitet att vinna VM. Och det finns ett antal andra lag som var väldigt bra. Vi har återigen Ungern (och Sovjetunionen) 1966 och vi har Polen 1974-82. Polen vann ju två VM-brons under dessa år.

Men för att återgå till Barca - detär underbart att ligan äntligen drar igång igen, väntan har varit lång.
Spinbad
2004-08-24 17:43
Jag skulle gissa på att Henke spelar vänsteranfallare när Ronaldinho är borta. Han gjorde det i alla fall senast Ronaldinho saknades och Eto'o värvad. Med Guily höger och Eto'o centralt då.
Deportivo Fabian
2004-08-24 22:09
Åter igen slår ni rekord i dålig textanalys, ni slår ner en delessens av holländarens utrop med hån och meningslöst namedroppande och förbiser det verkliga problemet. Ni har ingen ersättare till davids således inget mittfält och följdaktlingen summa summarum 0 chans till att vinna ngt.
Men missttrösta ej, eran eminente skribent (jag reds. anm) presenterar en lösning på detta predikament. Flytta upp Puyol, allt som behövs där är ngn som springer runt som en dåre och stör motståndarna utav själva satan och ingen kan väl kontradiktera att detta är precis Puyols gebit. Ni har ju det trots allt väl förspänt på mittbackspositionerna (Oleguer, Marquez Edmilson o.s.v.) så det är ju bara att slå näven i bordet!!!
Barcelona ashinho
2004-08-24 21:59
Är det nån som vet vad som hände killen som skadade ronnie? rött kort eller vad?
Barcelona Groggmannen
2004-08-25 12:59
Vet någon vart man kan vända sig om man vill ha biljetter till Barca- R.Madrid 21/11...
Barcelona Hristo_S
2004-08-24 14:52
Jag ska åka ner till Barcelona i December o se barca - Malag. Vet någon nåt ställe där man kan köpa barcas nya tröja.(helst relativt billigt).
fiddeson
2004-08-24 21:13
fortfarande ingen som kan hjälpa mig?
Real Madrid Ronnie
2004-08-24 21:12
Holländaren, Alla nyförvärv detta år har visat stort hjärta tycker jag! De flesta har gått med i fan-klubben, och de flesta har sagt att de drömmer om att spela i Barça!
Barcelona Ronnie
2004-08-24 21:12
Holländaren, Alla nyförvärv detta år har visat stort hjärta tycker jag! De flesta har gått med i fan-klubben, och de flesta har sagt att de drömmer om att spela i Barça!
Barcelona Holländaren
2004-08-24 20:06
Ämne: Jag fattar inte hur ....
Barca Forever /
För att få det där att funka måste vi köpa Edilson också :/
Barcelona Barca forever
2004-08-24 19:48
Jag fattar inte hur Barca kan sälja Luis Garciá...! Han var enligt mig en av dom bättre spelarna på våsäsongen förra året. Jag ser mycket hellre att man t.ex bänkar deco o kör med enbart Xavi, Luis Garcá och kanske Edilson lr GvB på mittfältet. Tycker att köpet av Deco var helt onödigt då vi har Xavi.
Annons: