/spanien/barcelona/forum/26573.aspx/spanien/barcelona/forum/26573.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Chelz!
2005-03-09 13:57
Ekholm // Vilken Chelsea vetare du verkar vara. Ta och fundera på ditt.

Det är ganska lustigt att se hur folk fortfarande klagar på vårat sett att spela fotboll, "fotboll ska spelas inte springas" avd LOL!

Vi fick sista ordet, vi är värdiga vinnare. Vi bevisade igår att man kan spela offensiv fotboll utan att glömma bort att försvara sig.

Carefree
Barcelona B_a_r_c_a
2004-04-30 23:54
Det har sagts att Quaresma får chansen istället för den skadade Luis Garcia :) och Cocu ersätter Puyol, det hade varit skönare och spela med Marquiz i försvaret som känns som ett bättre altenativ med tanke på att han är back.

Robinho ryktas nu mer o mer för varje dag att komma till Barca och om vi skulle kunna få Torres, Mexes istället för Marquiz(EU pass)och Evra egentligen så skulle vi verkligen ha världens mestlovande stjärnor i världen.
Tänk att vi redan har Quaresma,Saviola,Iniesta,Oleguer,Valdes.
Men det är bara en tanke och spelare som inte kommer komma till Barcelona så ingen behöver komentera det på ett dåligt sätt ;)
Espanyol Ibra
2005-03-09 13:51
Läs och begrunda :

"Johan Cruyff said Jose Mourinho is death to football, but the ageing Dutch master could not have got it more wrong. Death to polite and temperate behaviour, maybe; death to sweet modesty and decorum, as he proved again when he blew brief kisses to the shattered Barça fans after this stupendous match, but not football, and certainly not Chelsea."

James Lawton, The Independent

PS ! "decorum" betyder ungefär "korrekthet"

WE ARE BLUE FOREVER
Barcelona Scorpius_Cx
2005-03-09 14:32
Med facit i hand kunde både lagen avgjort men de drog det längsta strået...tyvärr tycker jag att Barca borde köpa en riktig världsback till sommar...Gio gav de många chanser...Puyol var ensam men var mycket bra som vanligt...en back med ett världsnamn krävs..sen är det ett perfekt lag bygge Laporta och CO har gjort.
Barcelona jools88b
2004-05-02 14:46
Förstår inte tankesättet när det gäller Rijkaards vara eller icke vara hos en del på forumet. Kan förstå att man kan irritera sig på att han i vissa fall gör i våra ögon sett konstiga byten. Klart man vill se en hungrig Quaresma istället för den gamla Overmars. Det handlar ju dock mycket om att ta sin chans när det gäller och det har väl inte Quaresma gjort, även fast han inte fått så många.

Tycker att det gäller att se det långsiktigt. Över säsongen har han gjort ett bra jobb och när man ska skaffa en ny tränare så är det inte bara att skaffa en som funkar bra i nån förening och tro att att han ska äga i Barca. Vem blev inte glad när vi fick tillbaka Van Gaal för nåt år sen och trodde att alla problem skulle lösa sig bara för att han gjort bra ifrån sig några år tidigare. Man tänker oftast väldigt naivt i de här situationerna och tror att allt ska lösa sig vid en enkel förändring.

Detsamma tycker jag gäller när man värvar spelare. Vem blev inte överlycklig när vi värvade Riquelme och trodde att det skulle få fart på barcas anfallspel. Det blev precis tvärtom, har nog aldrig sett en mer stillastående fotbollsspelare än han den säsongen. Nu är han tydligen kung i Villareal.
Ett annat exempel är Dani som var ruskigt bra i Mallorca innan tyvärr våran förening körde han i bott.
Dom kom in fel i laget och kanske kom vid fel tillfälle till klubben.

Det jag vill komma fram till i detta meddelande är att: Det gäller att ge spelare och tränare tid i föreningen. Dom kanske inte alls passar bra hos oss. Tycker vi ska vara nöjda med vad Rijkaard har gjort hittills.

Ser med stor förväntan fram emot kvällens derby, och avslutningen i ligan. Vi spelar lätt ligans roligaste fotboll!

Heja Barca!
Barcelona S.W.A.T
2005-03-09 14:13
snälla kan ni inte lägga av nu! det finns ingeting mer att diskutera! vi barca fans ska vara stolta över vårt lag! alla visste att den här matchen skulle sluta hur som hälst! chelseas taktik är att spela defensiv på borta plan och sen på hemma plan att spela på kontringar och det var det som hände igår oxå! Barcelona måste lära sig att det inte går alltid att spela roligt fotboll! barca gjorde ett misttag att dom inte backade hem när det vara 20 minuter kvar att spela! men men livet går vidare
Barcelona Barca_^^
2004-05-01 12:43
Gustaf:

Vart har du fått reda på att quaresma ska spela? vore kul om han fick en chans. verkar som många här inn tror på honom så oxå jag!
Barcelona Majsan
2005-03-09 14:46
Sir John Spencer/

Är det manligt att som Lampard maska nere vid hörnflaggan, trots att man hade bra läge att göra mål? Det är bland det mer kvinnliga jag kan tänka mig inom fotboll, allra värst på sin egen hemmaarena. Och kom inte och säg att britterna är särskilt vackra, om det ska ha någon betydelse.
Barcelona Valdés
2005-03-09 13:33
Ämne:
så tog balettdanse....
Sir John Spencer; Efter att ha läst aldeles för många inlägg av Dig på vårt och Ert forum har jag märkt att Du hela tiden kommenterar spelares utseende och därför skulle jag vilja fråga Dig om Du har gått ut med att Du är homo eller är Du bara är smyghomo? Att det verkar vara väldigt viktigt för Dig att medela Dina egna preferenser om vad Du anser vara "riktiga män" är helt ointressant för oss men diskutera gärna fotboll.
Kong1
2005-03-09 14:43
I fotboll är försvaret lika viktigt som anfallet, Chelsea hade anfall Barca hade försvar, men Chelsea har ett bättre anfall än Barcelona har bra försvar, därför vann Chelsea...
Albacete Sir John Spencer
2005-03-09 13:43

Valdés //

hoppsan, börjar herrn relatera till bögar nu också, hur kan det komma sig, är det bara en tillfällighet, öhh :)

vidare, inlägget nedan är mitt premiärinlägg och detta är mitt sista, dra ned rullgardinen nu tjejer !
Kong1
2005-03-09 14:42
I första matchen kan jag omöjligt påstå att Chelsea var bättre men igår säger jag faktiskt det... Och eftersom Chelsea vann och gjorde fler mål så var det rättvist även om det hade kunnat sluta hursomhelst... Tycker bara det är larvigt med massa 12-åriga "barcasupportrar" som klagar på Chelsea jämnt.
Albacete Sir John Spencer

Valdés //

hoppsan, börjar herrn relatera till bögar nu också, hur kan det komma sig, är det bara en tillfällighet, öhh :)

vidare, inlägget nedan är mitt premiärinlägg och detta är mitt sista, dra ned rullgardinen nu tjejer !
Kong1
2005-03-09 14:29
Barca hade chanser men likaså Chelsea hade chanser... Men Chelsea gjorde fler mål och det räknas i slutändan... Sluta diskutera om bögar plz?
Barcelona Valdés
2005-03-09 13:56
Halldór; Matchbilden var den förväntade. Ni inledde med ett lågt försvarsspel och inväntade våra misstag. Så efter en katastrofal insats av Xavi gör Ni mål på en snabb spelvändning. Även övriga mål görs efter individuella misstag ifrån vår sida - 2-0 Valdés retur rakt ut, 3-0 Belletti visar otroligt dålig inställning som inte löper hem och vid 4-2 "skiter" Gerard i att ta markering på "kanske" europas bästa huvudspelare.

Spelmässigt stod vi för teknik, kreativitet, fantasi och underhållning och Ni i huvudsak för taktik och effektivitet. Hade vi inte spelat som vi brukar, dvs bjudit upp till dans hade detta blivit en otroligt tråkig match med ett förmodat ställningskrig. Jag hoppas att Ni får möta Milan eller Juventus i kvartsfinalen så Ni verkligen får bekänna färg som det underhållande lag Ni nu påstår Er vara.

Vi förlorade alltså pga individuella misstag och att vi inte gjorde mål på våra egna chanser. Det finns inga ursäkter - men jag anser att man som Barcelonasupporter har rätt att vara fruktansvärt besviken på resultatet.

Jag erkänner att detta var en av de absolut bittraste förluster jag varit med om under mina många år som Barcelonasupporter.
Barcelona Valdés
2005-03-09 14:06
Sir John Spencer; fortfarande inte fotboll....varför inte söka Dig till forum där man diskuterar de saker Du är mest intresserad av, dvs mäns utseende.

Chelz! Ni spelade inte offensivt igår utan Ni spelade utpräglad kontringsfotboll (som alltid) där Ni enbart inväntade våra misstag.
Real Madrid JRC
2004-05-01 00:08
Hör ni själva hur det låter: "Real Madrid får hjälp utav hela domarkåren och det är en hel konspiration".
Snart får väl Real hjälp utav UFOs också.
Det kommer alltid att finnas konstiga domslut men sånt jämnar ut sig över en säsong.
Att Figo slipper rött är mer än rättvist!!!!
Ni har haft domarslut och liknande som har varit till fördel för er men inga Realfans kommer hit och gnäller, sånt är fotboll, domarna är människor och kan göra fel.
Det är hela charmen med fotboll.
Låt oss hålla diskussionerna sportsliga och njuta av Madrids och Barcas vackra spel istället!

Lycka till i ligan!
Spanien Aimar#21
2004-05-01 01:09
Fan va skönt att det går bra för Barca nu...för när La Liga e slut så ska det va dom 4 topplagen längst upp..Valencia, real madrid, barca och deportivo..det e dom 4 lagen som skall vara med i champions league, det här årets champions league var det 2 spanska flopplag real sociedad och celta vigo..snälla?...det ska va, barca, deportivo, real och valencia punkt slut!!...resten ska va i uefacupen och annat...VIVA DEPORTIVO
Deportivo Ekholm
Tycker det är väldigt synd att ni åkt ur Champions League.

Grejen med fotboll är att det lag som gör flest mål vinner. Chelsea gjorde flest mål och är därmed vidare till kvartsfinal.
Som någon sagt redan så delas inga stilpoäng ut.

Dock är fotboll också underhållning. Utan publik skulle fotboll inte finnas. Jag håller med Keegan som nyss sa att Chelsea och Manchester United 'förstör' fotbollen. Jag är av den uppfattningen att fotboll ska spelas, inte springas, tacklas, filmas eller vad det nu kan vara. Barcelona spelar fotboll, Chelsea gör tyvärr något annat. Chelsea var trots allt igår mer underhållande än nånsin den här säsongen, det säger en del.

Mourinho hyllas, men är ruskigt överskattad enligt mig. Såna som han är de som verkligen förstör fotbollen. När destruktiviteten segrar, vilket den gjorde i London igår, kan man inte vara annat än bitter. Det är bara att hoppas att Chelsea åker ur så snart som möjligt. Jag undrar om inte t.o.m Juventus spelar roligare fotboll än Chelsea.

Mourinho gnäller. Han gnällde på Deco som filmade mot Chelsea, han gnällde dock inte när Deco filmade till sig frisparkar och straffar när de båda var i Porto. Han gnällde på domaren, han gnällde på Barcelona med mera, med mera. Mourinho förvandlar sina lag till destruktiva försvarsmaskiner... han förstör fotbollen.

Rasistattack igår? Den tystas inte alls oväntat ner. Hade detsamma hänt mot Makelele i Barcelona hade det blivit ett himla väsen. Det verkar som om engelsk media styr med järnhand.
Barcelona Patrick_Kluivert
2005-03-09 23:20
Fyfffffffffffan va gött ut med real madrid !!!!

blir inga titlar för real madrid... borde skämmas me de laget de har!!!

Nu ska vi fan ta hem ligan...!!!!!!!!!!
Barcelona Gabriel
2004-05-01 10:57
Redaktionen: Har ni inte skrivit fel nu? Barcelona spelar inte idag, utan imorgon 21.25. Lura mig inte så igen;)
Barcelona barcapimp
2005-03-09 22:42
I dags läget ser jag bara ett skifte som absolut nödvändigt,och det är vänsterbacksplatsen.Vem som helst utom Gio.Helst Sylvinho,men om vi ska värva någon ny så gärna A.Cole.Någon som vet varför vi inte värvade Sorin då han var här.Han är väl ändå hyfsad bra spelare med stort hjärta.
Barcelona cheito_guacho
2004-04-29 16:47
ashkan ´håller inte med dig, alla har inte samma smak men jag tror att 80% av alla fotbollsälskare vet att ronaldinho är idag världens bästa fotbolls-spelare, trodde också att du som barca fans hade mer kärlek för vår nya barca idol. han har lyckats höja upp barca till platsen dom verkligen ska vara,nåt som ingen på sistondet hade uppnåt inte ens riquelme som va så stor löfte, och tror ingen annan världs spelare hade lyckats med det heller. ronaldinho är inte bara en fotbolls-spelare han är en barcafans som brinner för sitt lag.
Barcelona Andreas
2004-05-02 16:19
jools88b//
"Tycker att det gäller att se det långsiktigt." Just det! Varför satsar då Rijkaard då på gamla spelare som ändå kommer att försvinna inom en snar framtid. Det är sällan ett generationsskifte går helt utan problem men med Rijkaards ständiga ovilja att ge de unga spelarna chansen gör han det bara ännu svårare.
Barcelona Andreas
2004-05-02 16:19
jools88b//
"Tycker att det gäller att se det långsiktigt." Just det! Varför satsar då Rijkaard då på gamla spelare som ändå kommer att försvinna inom en snar framtid. Det är sällan ett generationsskifte går helt utan problem men med Rijkaards ständiga ovilja att ge de unga spelarna chansen gör han det bara ännu svårare.
Barcelona juanito
2004-05-02 13:54
Kluivert#9: EMD tror att Lucho spelar medan Sport tippar att Overmars spelar. För att Quaresma skulle få chansen att spela krävs det nog att bägge tidningarna "tror" att han ska få spela. Men ofta när det ryktats om att ynge spelare ska få chansen brukar Rijkaard ändra sig i sista stund och kasta in nån gammal holländsk zombie.

Näe, nu ska jag sluta klaga! Under matchen mot marängerna lovade jag faktiskt mig själv att sluta klaga på Rijkaard om Barça vann men det är tyvärr väldigt svårt att sluta ;-)
Barcelona Barca Lover
2004-05-02 19:33
kan man kolla på internet?+ isåfall äre nån som vet vart??
Spanien Aimar#21
2004-05-01 01:10
Så ni vet..så står det Aimar#21..men det ska va Valeron 21..Deportivo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona juanito
2004-05-02 13:32
Argh! Jag vet att jag är gnetig som klagar men varför denna hemska favoerisering av holländare?! Det går liksom inte ihop för mig detta. Overmars är väl den spelare som med största sannolikhet försvinner under sommaren men ändå så tippas han vara med i startelvan ikväll (eller kanske Lucho vilket tyvärr också känns synd). Okej, vissa tycker säkert att det är smart att låta honom spela då hans värde höjs men jag håller inte med där. Samtidigt som Overmars ökar i värde sänks framtidsmannen (?) Quaresmas aktier och för mig känns det självklart att satsa på den senare. Visserligen har han inte imponerat men hur vanligt är det att unga spelare lyckas när tränaren har NOLL förtroende för en?
Kluivert#9
2004-05-02 13:44
Hoppas verkligen att Quaresma får chansen ikväll. Jag hoppas såklart på min favorit Kluivert, men Saviola går väl också =) Vi vinner med 3-1 ikväll, målskyttar: Saviola, Cucu och Kluivert kommer in och gör ett mål..
Annons: