/spanien/barcelona/forum/2657.aspx/spanien/barcelona/forum/2657.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-06-14 23:13
Jag tror att många brasilianska klubbar, spelare och agenter är lite rädda för den regel som FIFA infört och som förbjuder att en spelares rättigheter ägs av en tredje part. Det gör att de inte kan få ut lika mycket cash för sina spelare eftersom den köpande klubben måste backas upp av riskkapitalister (tredje part).

Därför kommer vi säkert att se ännu fler köpoptioner för spelare som hypas av olika mellanhänder, agenter och andra intressenter - allt för att fortsätta tjäna pengar.
Och vem är där och dras med i racet om inte vår inkompetenta ledning - såklart.

men hej, har man dealar med Qatar vet man att pengarna aldrig lär sina, så lika bra att använda dem och stoppa dem i fickor som kan vara bra för den egna vinningen framöver.

Låter jag bitter? Bra, det var nämligen menat som så. :-)
Barcelona 11-9-10
2015-06-14 23:13
The camerooninas Livet leker för han nuförtiden, undrar nästa gång han ska dra ner byxorna på instagram. Eller drar han ner danilos nu? Haha
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2015-06-14 23:07
För övrigt, en interim-ledning kan inte värva spelare, eller? Har för mig den bara har mandat att sköta den dagliga driften av klubben? Inte fan kan klubben ge upp på Deulofeu redan nu och ge bort honom för kaffepengar? Hur kan Colombia med den elvan förlora mot Venezuela? Rondon, ex-Malaga, enda målskytt.
Mascherano#14 el Jefecito
2015-06-14 23:03
Rambla Jag tänker att om dom nu skulle vilja ge 1-2 år i B-laget och kan hjälpa oss upp till Segundan igen så är dom mer än välkomna. Men att gå från "The next thing" i Brasilien till spanska tredjedivisionen är nog ingenting någon vill göra. Samtidigt så kan jag inte hjälpa att jag alltid blir hypad på brasilianska talanger. Om de nu inte är tänkta till B-laget så har väl ett år eller två i Porto aldrig varit skadligt för någon? Om det nu ens ligger någon sanning i ryktet. Knoxxx Tack för informationen. Nu fick du mig riktigt hypad på Gerson =) Även om jag är lite inne på Ramblas spår att de kanske inte behövs så är sånna här rykten alltid roliga. EDIT: Måste bara tillägga att jag absolut inte gillar det här med köpoptioner heller som det verkar röra sig om i detta fall. Men kan vi göra ett fynd och hitta en guldklimp så hade det varit lika kul som ovanligt.
Barcelona Frodo
2015-06-14 23:01
the cameroonians Det känns som att den nuvarande ledningen sysslar med pengatvätt i Brasilien där de fyller sina egna fickor. Köpoptioner på flera miljoner euro för brasilianska tonåringar? Hur efterblivet är inte såna deals? Antingen köper man spelaren eller så gör man inte det. Gersons agent har bekräftat att Barca betalat köpoptionen på hans klient. Så om Barca inte väljer att utnyttja optionen har man kastat flera miljoner i sjön om jag förstått det rätt.
2015-06-14 22:53
@11-9-10:

NIx, även Fabinho finns med. Men Alves är Alves :-)
2015-06-14 22:50
Rambla~

Kan bara hålla med.
Den nuvarande ledningens strategi verkar vara att fixa köpoptioner för en massa talanger(?) i stället för att prioritera att fixa till den egna akademin först.
Om Bartomeu vinner kommer vi att se ännu fler spelare som värvas till B-laget och kullkastar la Masia som fundament.

Jag vet inte om de tror att vi på så sätt kan komma undan en potentiellt större summa framöver, men det troliga är ju att det i de allra flesta fall slutar med en utlåning där vi står för lönen och där spelaren inte får tillräckligt med speltid och eller utveckling. Detta i sin tur slutar med att den befintliga tränaren ber om ett mer etablerat namn som ska värvas i stället.

Sen en personlig åsikt som jag iofs inte kan validera källmässigt;
Jag litar inte ett skit på Bartomeu/Rosell när det kommer till affärer i Brasilien.
Shady deals som syftar till helt andra saker än att i första hand förstärka laget.

Kan för övrigt inte tänka mig att Gerson skulle vara mycket bättre än Kaptoum och Aleña som är i samma ålder, och Kennedy är troligtvis inte bättre än Seung woo Lee.

Satsa på la Masia och spara miljoner!
Barcelona 11-9-10
2015-06-14 22:42
Alves var inte ens uttagen till truppen i copa America och helst plötsligt ska han starta För Brasilien Hade dunga med sig endast en högerback?
Barcelona Rambla~
2015-06-14 22:16
Vad ska vi med dessa talanger? Vill de spela i Segunda B? Skulle inte tro det va. In i truppen går de heller knappast nu. Helt onödiga värvningar som jag ser det. Samtidigt som vi ska ge bort egna talanger för struntsummor?
Barcelona Frodo
2015-06-14 22:15
Några blandade tankar från säsongen:

* Otroligt fint att se Xavi och Iniesta lyfta Copabucklan tillsammans. Det var symboliskt på något sätt. Det sa ganska mycket om hur osjälvisk Xavi är, på ett liknande sätt som Puyol CL 2011.

* Messi, Suarez och Neymar har varit osjälviska hela säsongen gentemot varandra och det är en stor anledning till vår trippel. Jag har aldrig upplevt 3 så stora anfallare vara så givmilda mot varandra.

* Ter Stegens glädje efter ligaguldet. Han spelade inte en enda minut. Bravos glädje efter cupen och CL. Han spelade inte en enda minut. Båda målvakterna visade sin storhet både på plan och utanför.

* De angivna 5 minuterna av övertiden har redan gått. Vi närmar oss den 7 minuten. Det är matchens sista anfall. Pedro har precis kommit in och kan gå för egen glory men väljer ändå att ta rätt beslut genom att passa Neymar som sedan gör mål.

När jag reflekterar tillbaka på den här säsongen tänker jag främst på sekvenser där spelare satt laget först.
Barcelona knoxxx
2015-06-14 22:07
Har kollat på ett par av flumineses matcher denna säsong. Kort sammanfattning av det jag sett av gerson och kenedy:

Kenedy: en jävla bössa till skott. Likt adrianos. Lång och ser lite klumpig ut emellanåt, men har trots allt bra teknik.

Gerson: ser jag som mycket mer lovande. Smart, stark, teknisk och har en bra inställning (filmar aldrig av det jag sett). Box-to-Box. En blandning av kaka, rafinha och pogba typ. Lite för få intiativ tar han dock än, men är bara 18. Lugn och fin med bollen. Räknas som en av Brasiliens främsta talanger...
2015-06-14 21:40
@Mascherano#14 el Jefecito:

Det bekräftades nyligen av Gersons agent att Barcelona har första option på spelaren i fråga plus ytterligare två lagkamrater. Det lär ha kostat oss cirka €3,2 miljoner.

Å andra sidan har vi ju första option på Gabigol plus ytterligare en eller två spelare i Santos sedan Neymar-dealen.
Barcelona petersays
2015-06-14 21:25
@Yellow cake:

Tackar för svar! Tyvärr tyckte jag kvaliteten var precis lika dålig som jag minns :/ Desutom ett jäkla hustle med deras identifikationsprocess som jag nu måste gå igenom osv. Sicket rövställe. Får bli atdee istället.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-06-14 21:23
Jeffson Kul att se att du lever, min vän ;)
Barcelona ( Xaviesta )
2015-06-14 21:21
el Flaco Laporta alltså.. vilken kung! Hans karisma och hans charmiga fåfänga ger ett riktigt presidentintryck till skillnad från Bartomeu som mest ser ut som en söndertrampad maskros i jämförelse. Jag är till skillnad från många andra inte speciellt imponerad av Bartos arbete under våren då trippeln knappast varit hans förtjänst samt att han endast fattat "säkra" och självklara beslut för att stärka sin kandidatur under hela våren. Han har inte stått för några skickliga schackdrag så att säga, utan han har istället, för er som kan spelet, lirat backgammon och låtit tärningarna avgöra vad hans nästa drag ska bli hela tiden. Förläng här, ge xavi en fest där, le brett här tillfredsställ där osv. Jag tror att socios kommer att se rakt igenom illusionen om att Bartomeu är rätt man att leda oss in i framtiden. Åtminstone vill jag tro att dom inte går i fällan i alla fall. Han gled in på ett rejält bananskal och har egentligen inget att göra i en sådan hög post. Och har man jobbat så nära Rosell som han gjorde har han säkerligen ett par lik i garderoben och det om något ger mig kalla kårar. Orkar inte med några fler skandaler nästa säsong.
Mascherano#14 el Jefecito
2015-06-14 21:20
Ligger det nån sanning i detta rykte? Någon som har hört/läst nåt mer?

Är de något att ha eller är det nya Lords?

Jag har bara sett dem på FM och där är de ju lovande men det behöver ju inte betyda något. Intressant rykte tycker jag iallafall. Vad tycker ni?
Barcelona lapulgatomica
2015-06-14 20:57
Nytt nicknamn, mitt tidigare var Rafa Alcantara - 12. Nog om det. Förresten, är det bara jag som blir riktigt less när folk snackar om att Di Maria bar Argentina till VM-final? Hör det dag ut och dag in. Under gruppspelet var han både osynlig och oduglig, och åttondelsfinalen mot Schweiz var han enda godkända match. Inte ens då var han bra, utan slarvade som bara han kan göra. Tvärtom vad ni nu tror så hyser jag inget agg mot den argentinske virtuosen, utan tycker att han är riktigt bra. Måste dock steppa upp nu för att öka Argentinas chanser i Copa América. Vilket fantastiskt mästerskap ändå, skandal att ingen svensk kanal sänder. Med det sagt, ¡vamos Argentina!
Flavía
2015-06-14 20:55
Skall ni se Sverige-Montenegro som går nu eller Colombia-Venezuela som börjar om bara några minuter?

För mig är det blågult...
Barcelona Ali G
2015-06-14 20:28
@petersays:

Skippa den matchen och kolla på Sverige matchen istället.
Barcelona enkos
2015-06-14 20:14
Zaragoza och LAS Palmas ska nu spela avgörande där vinnaren går upp i La ligan .. det har jag får mig medan Aftonbladet skriver att båda lagen är klara för La ligan.. märkligt
Barcelona B-Guden
2015-06-14 20:06
@enkos:

kanske dom inte ville gå upp ?
så gjorde vi division 6, vi ville inte gå upp till 5an så vi förlora vissa matcher med flit.
Barcelona Shanghai
2015-06-14 20:05
@barcastuff: Valls (French prime minister): "I recall atmosphere at Camp Nou in Aug 1975, few weeks before Franco's death. Barça is more than football." Kom inte och säg att "Real Madrid CF" har vunnit 32 ligatitlar och 10 CL igen.
Barcelona enkos
2015-06-14 20:04
Det måste vila någon förbannelse över Girona. Först leder man med 1 -0 i sista Serie omgången fram till 91 min och är direkt kvalificerad till La ligan men släpper mål på övertid och får kvala istället. . I kvalet vinner man borta med hela 3 - 0 men förlorar hemma med 4 - 1 och fortsätter spel i segunda
Stoichkov90
2015-06-14 18:22
Off-topic (sorry!): WTF Girona vann första kvalmatchen borta mot Zaragoza med 3-0 och nu ligger man under på hemmaplan med 4-0. Vad håller de på med?!
Barcelona Yellow cake
2015-06-14 17:31
@petersays:

Jag brukar kolla la liga via detta, har märkt att jag kan förstora fönstret på min mac om jag drar utåt så att säga på musplattan.Tror inte det gick i förr, blev snopen när jag gjorde det och det funkade. Lite grynig bild, men helt ok, får försöka anpassa strlk till upplösningen typ
Barcelona petersays
2015-06-14 17:24
Ot: Såg att bet365 livestreamar Copa America om man dunkar in en femtilapp. Nån som provat deras streamar på senaste tid och vet om du håller kvalitet? Lite sugen på Colombias match mot Venezuela i kväll. Edit: Förut vet jag t.ex. att de inte tillät helskärm utan bara ett pyttefönster.
Barcelona AndreD
2015-06-14 16:42
@Flavía:

Som sagt, totalt meningslöst det han gjorde.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-14 16:29
Såg matchen inte hela matchen melan Arg-Para igår utan jag såg bara andra halvleken.

Vilken bedrövlig tempo det var från Arg! Minns att jag tänkte för mig själv, missar jag min sömn p.g.a den här spelet. Paraguay visade däremot hungern och vilja. De kämpade till sista sekunden.

Det som var tråkigt att se var att alla sökte Messi hela tiden. Det var därför det var så lätt för Paraguay att läsa av spelet. Barca vann den här säsongen över sina motståndare för att laget varierade sitt spel.

Hela andra halvleken för Argentina gick ut på att rulla i sidled (O la Tata's föra säsong och söka efter Messi till varje pris). Jag tror att mitt korp skulle kunna försvara mot ARGentinas taktik igår.

Jag kan inte heller påstå att Messi kämpade i andra halvleken. Skulle vara tacksam om någon kunde ta gram statistik på hur mycket han sprang igår i hela matchen.

Han, Messi har kaptensbindan. Han om någon borde/ska manna på hela laget att slita och kämpa. Om han vill att laget ska kriga så ska han kriga. Anser att kaptensbindan borde gå till Masken.

Tycker också att Tata bär anvaret för hur spelet såg ut igår....
Barcelona Ney
2015-06-14 16:27
Lite off topic:

Har varit lite jämförelser mellan Guardiolas och Lucho's Barcelona. Kan hålla med om att Peps fotboll var mer attraktiv ... att det var lite mer publikfrierier. Däremot har elitfotbollen förändrats något enormt de senaste 4-5 åren då många lag hunnit etablera försvarsspel som varit destruktivt för Barcelonas tiki taka. Kan man inte bryta sig igenom en köttmur med hjälp av tiki taka uppstår det enorma problem (tänk Chelsea och Inter).

På så sätt är Luchos lag betydligt effektivare och mer direkt. Man är betydligt bättre på att slå bollen mellan motståndarnas mittfält och backlinje innan de hunnit samla sig. Man dröjer inte lika länge tills man är uppe i den sista tredjedelen heller. På så sätt har Lucho's lag ännu större killerinstinct än vad Guardiolas lag hade. Sedan kan man ju inte bortse från att Messi även då som bjöd på räder, kombinationsspel, smörpassningar osv. Så vare sig Guardiola eller Lucho tränar så blir laget ändå ganska mycket en produkt av hur Messi spelar. Visserligen har han också börjat ta mer mogna beslut och lärt sig prioritera bättre med åren ... men han är fortfarande den avgörande drivkraft i anfallsväg. Det unika med Lucho's lag är att Messi kunnat ta en mer "diskret" roll ... trots att han ligger bakom ungefär två tredjedelar av lagets mål ... om inte mer.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-14 16:17
hoppas inte nån hoppar på mig nu men tänk er Alexandre Pato som supersub. vet att han inte är gamla pato. men jag är fan kär i killen. sägs går i lösa för typ ingenting då hans klubb ej har betalat hans lön. minns att pep oxå älskade killen o sa en gång att han älskade patos steg..
Annons: