/spanien/barcelona/forum/26568.aspx/spanien/barcelona/forum/26568.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien El Klebs
2004-07-03 18:41
Ska Deco till er?
läste länken Davids skickat,är det en sida man ska tro på?
Barcelona B_a_r_c_a
2004-07-03 19:00
ZonD:
Jag hörde för ett tag sen att han är utlånad i 3 år med rätt för Barcelona att ta tillbaks honom, men om han skulle säljas så skulle Sporting Lisabon få en del.
Barcelona Tompa
2004-07-03 10:28
Deco kommer allt närmare Barca men jag är fortfarande skeptisk till köpet? Visst, Deco är en väldigt bra spelare men eftersom vi har Ronaldinho (som är unnu bättre) så förstår jag inte varför klubbledningen lägger så stora resurser på att köpa honom. Deco är helt enkelt inte en spelartyp vi behöver! Och då Barca inte har hur mycket pengar som helst borde de läggas på de positioner där det verkligen behövs förstärkningar - defensiva mittfältat (då Davids antagligen försvinner och Cocu är såld) samt en mittback av högsta klass. Ja, egentligen behövs ytterligare en striker då Kluivert försvinner.

Jag köper inte riktigt argumentet att köpa Deco om att "Dinho" behöver avlastning. Det är visserligen sant att man behöver en "back-up" men samtidigt är Deco för bra att sitta på bänken. Tänker man bänka Xavi? Det är i så fall något jag inte alls är förtjust i.
Barcelona Ham$inHo11
2004-07-03 13:40
en bra fråga?

VARFÖR tar man inte tillbaka Rockemback?????
somdefensiv mitfältare..han är bra defensivt och gör en heldelmål...19sttror jag han gjorde i ligan förra sesongen då han var ut lånad till Sporting...såkanman köramed han Xavi och Deco/Ballack vem som nu kommer..(själv hoppas jag på Ballack

såvi får ett stabilare mittfält med 2 lite defensiva mittfältare....

Valdes
Belletti Puyol Marquez Gio
Ballack Rocky
Xavi
Gitly Ronaldinho
Larsson/Saviola

shitt vilket lag det skulle vara...=)=)=)
Barcelona Xavi
2004-07-03 18:38
ZonD//

Barca kan ta tillbaka honom ifall Rocky själv vill det. Han kommer ju knappast om han inte blir lovad speltid.
Barcelona Tompa
2004-07-03 10:28
Deco kommer allt närmare Barca men jag är fortfarande skeptisk till köpet? Visst, Deco är en väldigt bra spelare men eftersom vi har Ronaldinho (som är unnu bättre) så förstår jag inte varför klubbledningen lägger så stora resurser på att köpa honom. Deco är helt enkelt inte en spelartyp vi behöver! Och då Barca inte har hur mycket pengar som helst borde de läggas på de positioner där det verkligen behövs förstärkningar - defensiva mittfältat (då Davids antagligen försvinner och Cocu är såld) samt en mittback av högsta klass. Ja, egentligen behövs ytterligare en striker då Kluivert försvinner.

Jag köper inte riktigt argumentet att köpa Deco om att "Dinho" behöver avlastning. Det är visserligen sant att man behöver en "back-up" men samtidigt är Deco för bra att sitta på bänken. Tänker man bänka Xavi? Det är i så fall något jag inte alls är förtjust i.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-07-10 09:49
juanito:
Jag grundar det på va jag har sett(tre matche) sen så har scolare sagt det och sen så har Mourinho varit tränare i Portugal och är nu i Chelsea och Tiago är den ända spelaren som han vill ha just nu vilket betyder att han vet va spelaren går för. Mourinho tackade nej till Davids och Chelsea kan köpa många spelare men Tiago är första valet och kommer att bänka Makelele förmodligen.
Barcelona barcelona_10
2004-07-03 14:17
Varför sattsar inte Barca på att försöka värva Carvalho. Han har ju varit grym i champions league och i Em.
Fabiano
2004-07-12 16:49
Bra det, jag tror på Fabiano
Barcelona ZonD
2004-07-10 13:02
Davids: Du kan nog lägga det där åt sidan. Så länge ingen spansk eller brasiliansk sida inte ens nämner detta så är sannolikhetensotr att det bara är ett misstag.

Izquierda: Som jag sagt tidigare är jag livrädd för att det kommer bli för många nyförvärv. att slussa in 7-8 nya spelare i startelvan kommer med största sannolikhet inte sluta bra.
Barcelona Davids
2004-07-03 00:18
Som sagt det klagas vädigt mycket på Gio här i forumet och jag är villig att hålla med om hans insatser. Men den ända jag i dagsläget skulle vilja se är DEL Horno på vänsterbacken han kan väl inte kosta alltför mycket??
Barcelona Gaucho
2004-07-03 11:45
Så nu är vi på god väg att köpa Deco! Hmmmm 20 miljoner låter väl lite för mycket! men det är inte en dålig spelare vi får föt 20 mil. Balleti kostade oss 4 miljoner, Giuly 7 och nu Deco 20. Så totalt blir det 31 miljoner. Vi har spenderat 31 miljnoner på nya spelare. Laporta sa i mitten av säsongen om jag inte minns fel att det bara fanns 90 miljoner Euro för de närmaste tre säsongerna för spelarköp, 30 miljoner per säsong. Men nu är vi på väg att köpa för 31 miljoner, och vi kommer även att köpa en defensiv spelare eller an anfallare till.

OK, om nu vo köper Deco, vart ska vi få plats till honom? Kommer vi tvungna att bänka Xavi kanske? hmmmm hoppas inte.

Även om vi ska köpa Deco nu så kommer min drömupställning bli så här!

-------------------Valdes-------------------------

Balleti----------Puyol-------Marquez----------Gio´

---------------------Davids----------------------

Giuly-----------Xavi----------Deco---------Ronnie

------------------Saviola/Henke------------------
Barcelona Gustaf
2004-07-03 10:20
Visst finns det själ till tveksamhet till Deco-värvningen men det kan vara smart just som avlastning för Dinho. Nu menar jag naturligtvis inte att Deco ska växla med Dinho när han är trött eller sliten. Båda ska finnas på plan. Förra säsongen var vi väldigt beroende av Dinho och allt gick genom honom. Då vinner man inga titlar. Med Deco på plan har man en till spelare som kommer bevakas av motståndarna och ge Dinho större ytor. Dessutom är det ännu en spelare som kan göra "det". Frågan man ställer sig är väll kanske om inte Xavi också kan det.
Barcelona Barca_91
2004-07-03 12:54
Läste även att Saviola kommer få 1,3 miljoner euro ifall han får ett spanskt pass.
Barcelona Ostholm
2004-07-03 04:46
Enligt SPORT så är Deco klar för barca. Jag är som många andra en aning tveksam till denna värvning då jag tycker pengarna kunde spenderats på en spelartyp som vi verkligen behöver istället (läs. pivote). Å andra sidan så har Deco visat sig vara en sjudundrans fotbollspelare och sådana skall man inte tacka nej till. Skall bli intressant o se hur mittfältet formeras, vågar man satsa på tre bollkära spelare eller bänkas Xavi? Resonemanget som SPORT för om att det är viktigt med en spelare som kana avlasta Dinho köper jag till viss del, vi ska kriga på tre fronter och Dinho kommer spela matcher med det brasilianska landslaget så nog kommer vi ha användning av Deco, frågan är bara hur mycket?

Priset som nämns är 12mille + Quaresma (med återköps klausul), inte så farligt enligt med tanke på vilken topspelare det är vi ändå köper.
perry
2004-07-03 18:20
Ballack är offensiv mittfältare för er som inte vet.
Barcelona Izquierda
2004-07-05 15:14
ZonD//

Tycker inte alls det du presenterar ser ut som ett "mycket slagkraftigt lag". Tycker snarare det ser ut som ett lag som kommer att få samma problem som vi hade i höstas, dvs det är framtungt. En sådan elva måste tillföras defensiv tyngd om den ska kunna stå upp ordentligt i konkurrensen. Om det är sant att holländaren (vi kommer förmodligen bara att ha en holländsk spelare i truppen nästa säsong) ska spela defensiv mittfältare, så har vi alltså: Xavi, van Bronckshit, Motta och Gerard som möjliga pivotes. Detta räcker ICKE!!
Vill vi vinna titlar måste Davids ersättas.

Annars håller jag med dig om att klubbens själ inte får gå förlorad mitt i alla köp, men vi ska komma ihåg att vi håller på med en utrensning av den gamla Gaspart-eran, och en uppbyggnad av nånting nytt nu, och då behövs ett par säsonger med många nyförvärv.

Ike//
"Vi har Saviola och Henke i anfallet, fan så mycket starkare duo än Motta Gerard som Defensiva mittfältare."
Kloka ord.
perry
2004-07-03 17:29
Davids är enligt uppgifter i Liverpool och förhandlar!
Barcelona Gustaf
2004-07-03 17:06
Rivald0//
Säker på det? Har det inte snackats om att Porto ska få Quaresma men att Barça komma ha en utköpningsklausul på portugisen?

Om nu Deco köps är väll knappast Ballack rätt man att bli nästa värvning. Han har defensiva kvalitéer men är knappast någon bollvinnare som vi just nu är i stort behov av.
Barcelona B_a_r_c_a
2004-07-03 14:29
barcelona_10 :
För att Real har lagt bud på honom ca 250 miljoner och det är nästan klart, den summan har inte barca råd me.
Barcelona juanito
2004-07-05 21:20
JLB: Jag skrev inte att Barça var intresserade utan av dem utan att "Tidningen räknar upp de alternativ som klubben har".
Barcelona Xavi
2004-07-10 13:21
Belletti//

Byt plats på Deco och Dinho så kan du ha rätt.
Barcelona Xavi
2004-07-10 12:40
Davids//

Fyller 31 i år.
Barcelona Barcelona evigt troget
2004-07-02 23:05
Jag förstår inte riktigt varför mitt kära barca är så förtjusta i van Bronckhorst och skrev ett nytt kontrakt med honom.
Jag skulle gärna sett att dem värvade nån mkt mer stabil vänsterback, tycker inte att "Gio" är så speciellt duktig, visst han är "hyfsad", men inte mer....De matcher jag såg av honom i EM imponerade inte nå speciellt på mig, ska vi vinna ligan å CL så krävs en bättre vänsterback
Barcelona Grozzan
2004-07-02 23:44
Barca blir farliga iår mkt farliga.....
Barcelona juanito
2004-07-05 12:16
Nemo: Varför hoppas på Davids? Om nu Barça varit hans första alternativ som han sa så borde han ju ha skrivit på för klubben. Det fanns absolut inget som hindrade honom från det. Förslaget som styrelsen gav matchade andra klubbars men ändå valde Davids att vänta. Förmodligen hoppades han väl förstärka sina aktier i och med EM-slutspelet. Jämför honom med dom andra spelare som klubben värvat. Dom har uttryckt en önskan om att verkligen få spela för Barça..
Barcelona Izquierda
2004-07-05 16:56
Barca_91//
25 eller 26 har jag för mig.
Barcelona Barcelona evigt troget
2004-07-05 21:44
Jag håller inte med dig Izquierda, jag vill gärna behålla Saviola. Han har ett bättre målsinne än Luque, något som jag prioriterar högt, plus att han är snabbare..
Barcelona Davids
2004-07-05 18:33
Vet inte vad barca sysslar med å värva deco hatar verkligen filmare. Hoppas verkligen man gör några bra vävningar defensivt nu PS. kunde inte Baros va nån anfallare att köpa in för framtiden han är ung och visade under EM att han är en målskytt av rang????
Barcelona Puyol_20
2004-07-05 18:08
Har alla glömt att riijkard fixade 2 plats??
viist vill ja ha nån mer meriterad tränare.. tycker han skött det hela ganska ok,,,quaremasma passar inte in,,inte just nu luis garcia kan spanska ligan bättre o det har han bevisat,,det måste ligga nåt logiskt tanke varför quarsm inte spelat så mycket,,iniesta fick chansen då o då för att han va värd den..Forza barca
Annons: