/spanien/barcelona/forum/26564.aspx/spanien/barcelona/forum/26564.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2004-08-25 11:45
Butragengo:
En spelare som Stoichkov hade ingen större stjärnstatus när han kom till Barcelona - det hade nästan inga öststatsspelare f.ö. Nåja några undantag under "kalla kriget" som målvalterna Jasjin, och Dasajev, Polens Bonjek samt Dynamo Kievs Blochin fanns. Faktum är dock att det var först i Barcelona som "Stojkan" blev en RIKTIG superstjärna. Bakero var en fantastiskt bra spelare men knappast någon superstjärna internationellt.

Vad gäller dagens trupp så måste vi ändå vara ense om att Ronaldinho är en av fotbollens allra största stjärnor (och enligt mig världens bäste spelare) En spelare som Etóo är jag övertygad kan bli en s.k. superstjärna även om han inte är där än.
Barcelona Tompa
2004-08-25 11:45
Butragengo:
En spelare som Stoichkov hade ingen större stjärnstatus när han kom till Barcelona - det hade nästan inga öststatsspelare f.ö. Nåja några undantag under "kalla kriget" som målvalterna Jasjin, och Dasajev, Polens Bonjek samt Dynamo Kievs Blochin fanns. Faktum är dock att det var först i Barcelona som "Stojkan" blev en RIKTIG superstjärna. Bakero var en fantastiskt bra spelare men knappast någon superstjärna internationellt.

Vad gäller dagens trupp så måste vi ändå vara ense om att Ronaldinho är en av fotbollens allra största stjärnor (och enligt mig världens bäste spelare) En spelare som Etóo är jag övertygad kan bli en s.k. superstjärna även om han inte är där än.
Barcelona RonalDanho
2004-08-26 16:54
riki// att sakna världens bästa spelare och världens bästa mittback me det största hjärtad räcker mot dina diva spelare som du nämner!!!
Barcelona surman
2004-08-28 10:34
Trolig uppställning i morgon.

--------------------Valdés-----------------
--------------Puyol---------Oleguer--------
-Belletti----------------------------GVB---
-------------Gerard----------Motta---------
-----------------------Xavi----------------
---------Deco----------------------Giuly---
-----------------------Eto,o---------------

Bänk:

Rubén
Marqúez
Navarro
Iniesta
Gabri
Messi
Henke
Barcelona fc_2002
2004-08-25 13:37
om nu Ronni å Puyol inte medverkar i kväll så tror jag att vi ställer upp me följande 11a:

----------Valdes------------

Beletti---Marques--Oleguer--Sylvinho

------Edmilson----------Motta---------
-----------------Xavi-----------------

---Guily---------------------Deco-----

----------------Eto'o-----------------

Nån kommentar!?

Barcelona surman
2004-08-28 11:03
Belletti//

Man får bara ha 7 pers på bänken, Edmilson har nog inte hunnit hem från Italien ännu. Dessutom ska det finnas 3 pers på mittfältet, inte 2.

Har hällre Billy Olsson eller Pontus Kåmark istället för Zoran.
Barcelona Nemo
2004-08-26 17:45
CL.

Milan: Bästa laget i Italien mot Spaniens näst bästa lag. Hur kommer det att gå ? Ronaldinho kommer att leka bort gattuso ett antal gånger. Tills Gattuso tappar humöret och sparkar ner brassen, Gattuso rött kort, Ronaldinho kylsprej. Barca vinner med 1-0 på San Siro. Returen på Camp Nou kommer dom heltaggade långhåriga Italienarna att spela 1-1. Shevan sätter första. Barca pressar som in i helvete. Eto'o sätter äntligen dit den, och Barca går ner i omklädningsrummet som vinnare.

Celtic: CL nu. Inte Uefa. Hela laget kommer vara ur balans tills Eto'o springer förbi mittbackarna och sätter den iskallt mellan benen på målvakten. Efter det gör Ronaldinho och Deco varsitt 3-0 till Barca. På Camp Nou så kommer Celtic att försöka spela fotboll, men det kommer inte att gå. Ronaldinho tystar klacken från skottland redan efter 10 minuter. Höjdpunkten blir väl den katalanska ölen för skottarna.

Shakhtar: Aldrig hört talas om detta lag. Låt Laporta byta om och spela. 3-0 i båda matcherna. Laporta hattrick i båda.

Önsketänkade, eller vadå ? ;-)

Barcelona carlos_18
2004-08-26 15:25
live 16.00 Lottning av gruppspelet till UEFA Champions League på eurosport
Barcelona Rivald0
2004-08-26 15:10
ngn som kan ge mig info. om var man kan beställa Barca Channel ?. och hur ?
Barcelona ZonD
2004-08-25 09:31
Fabian: Visst är det möjligt att Puyol skulle klara av den positionen. Jag ser dock ingen anledning till att Motta inte skulle göra det. Han har styrka, Pondus, arbetskapacitet och bollbehandling, Dessutom bra skott och bra på huvudet. Jag ser heller ingen anledning till att man inte ska försöka få Xavi, Deco, Edmilson/Motta att fungera tillsammans.

Vad gäller medelålders holländare var Cocu den enda som jag verkligen tyckte kunde vara kvar (även Davids), alla andra blev jag mest irriterad på och de hade inga som helst argument till deras höga löner. Jag gick nog onödigt hårt åt holländarens inlägg, brukar bli ganska irriterad på dem. Ber om ursäkt för det.

Det finns egentligen bara en sak som jag funderar över anågende Puyol på terrier platsen. Rör han sig verkligen över tillräckligt stora ytor. Visserligen är han en ganska offensiv ytterback, men att spela defensiv mittfältare är långt ifrån samma sak. Vore dock helt klart intressant att testa detta.

Butragengo: Jag vill nog påstå att vi fortfarande har den dragningskraften.
Barcelona Kluivert9
2004-08-26 15:16
Ämne: ni kan kolla här..de....
Rickyboy, tror jag hittade kolla på den här www.eurosport.se
Barcelona Kluivert9
2004-08-26 14:59
hörrni vet ni om de visar CL-lottningen på Eurosport?
Barcelona Izquierda
2004-08-26 14:18
Belletti//

Håller med dig om lättaste gruppen. Liverpool vore inte helt fel heller. Det går att resa dit ganska billigt och deras lag skrämmer inte direkt, även om de gjort några bra värvningar på sistone.
Deportivo Fabian
2004-08-25 13:55
Gustav!!! Eftersom herr Edmilson har blivit designerad mittfältare har ni ju fortfarande bara tre. Ni måste ju ha insett att ni inte klarar utan en davids.

Vad gäller Motta så kan det vara svårt då han blir så mycket utvisad att han kommer vara avstängd hälften av matcherna..
Real Madrid Butragengo
2004-08-25 09:05
Tidigare hade Barcelona en dragningskraft som fick spelare som Hagi, Stoichkov, Bakero och Romario att spela i Barcelona. Vet inte om dessa spelare hade gigantiska hjärtan för klubben, eller om pengarna drog. Däremot Pupescu, han spelade (och höll samman) laget, och var om jag inte missminner mig lagkapten också. I dagens Barcelona är det en spelare som höjer sig över mängden, Ronaldinho. I mina ögon kanske världens bästa offensiva spelare för tillfället.
Barcelona el magico
2004-08-28 00:09
såg nån quaresmas mål mot valencia,
fantastisk!ojojoj,om nån här inne kan läga ut en länk till målet skulle jag vara tacksam
Real Madrid ellet
2004-08-28 12:08
Ursäkta skrev fel. Den startar idag.

Barcelona RonalDanho
2004-08-28 11:53
zoran: va tror du om matchen tjeckien mot grekland vem tror du vinner?..zoran svarar: jag tror inte jag vet att tjeckien vinner!!!!!!!!!!
Real Madrid ellet
2004-08-28 12:07
Hej alla barcalovers!

Ny säsong av La liga startar imorn.

Vi alla hoppas på en bra säsong med härliga insatser av spanska lagen i europa.

Barcelona Zoran
2004-08-26 09:08
Med trippeln menar du Katalanska Kuppen, Gamper och Spanska Kuppen?

Skämt å sido, vi skall nog inte hurra för mycket över denna vinsten.

Anfalls spelet var suveränt, men defensivt...mamma mia. Maquez är definitivt inte den backen jag hade hoppats på, jag är mycket tryggare i Oleguer. Maquez är slarvig och i en mot en situationer är han rakt av usel (ortoligt slö).

Jag tror att vi kommer att finnas med i toppskiktet i Ligan, Kuppen och Champs. Men att gå så långt att säga att vi tar trippeln vågar jag inte säga. Det här laget behöver mer tid på sig för att spela ihopa sig, så ligan är den titeln jag anser vara rimmlig.

Skulle vi vinna ligan så kan vi nog aspirera på större titlar nästa säsong. En sak i sänder!
Real Madrid Butragengo
2004-08-25 10:36
Gustaf//
Etoò, Larsson, Giuly osv.... Är helt klart spelare som höjer sig över mängden, men dom har inte samma klang som Romario, Hagi, Bakero och Stoichkov (helt otroligt att dessa spelat samtidigt i samma lag). Nu skall tilläggas att spelare av den kalibern och med den stjärnstatusen inte finns tillgängliga på löpande band. Xavi har jag alltid beundrat, men han är ingen Pupescu, i mina ögon en av nittiotalets största spelare.
Real Madrid Ronaldo9#
2004-08-26 14:33
Ämne: Gott folk: Barcelona....
Real är lika populärt lag:)
Barcelona Davidsito
2004-08-24 23:25
Vet att det inte har nått med BArca att göra men fan vilket mål Zlatan gjorde mot NAC Breda, top quality.. nån som har en länk till målet så man kan kolla på det en gång till?
Spanien Kenneth il Bomber
2004-08-25 10:11
Barcelona - Milan blåser igång klockan 22:00 ikväll.
Barcelona Buba
2004-08-28 10:04
kommer ronaldinho spela mot racing santander?
Barcelona Gustaf
2004-08-25 10:25
Fabian: "Ni har ju det trots allt väl förspänt på mittbackspositionerna (Oleguer, Marquez Edmilson o.s.v.)..."

Ja det är väll ungefär dem tre som jag kan komma på om man skulle spela Puyol på mittfältet. Tre mittbackar räcker inte en hel säsong. Puyol behövs där bak.

Butragengo//
Är inte Giuly, Deco, Puyol, Xavi, Larsson och Eto'o spelare som höjer sig över mängden?
Barcelona Cricce
2004-08-28 11:48
Kul att det äntligen börjar igen. Tycker nog att både Henke och Etoó bör spela.
Real Madrid Solari = Gud
2004-08-28 01:50
Kommer ni Barca-fans inte bli lite väl trötta på att höra Kåmarks kommentarer om hur bra Henke e (om han e på plan) eller hur otroligt de e att han inte får spela (om han bänkas)

Anser ni för övrigt att han ska bänkas till förmån för Etoó eller? kanske båda två?
Barcelona Belletti
2004-08-28 10:59
JA, vad kul! Gissa vem som kommer vara expertkomentator i studion före La Liga matcherna? Zoran Lukic! Vi kommer få njuta av hans bra åsikter en hel säsong framöver. (Ironi)
Barcelona Blaugrana_1899
2004-08-24 17:42
Om du ska ner till Barcelona
så kommer du inte få svårt att hitta en underbart fin blåröd tröja där nere, utanför Camp Nou säljer dom Barça grejer!
Annons: