/spanien/barcelona/forum/26563.aspx/spanien/barcelona/forum/26563.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rivaldinho9
2004-08-17 16:56
Ämne: vilka spelare är det....
Marquez, Sylvinho(Skall få innan ligan startar), Rustu(Säljs), Ronaldinho och Eto'o har inte EU pass. (Edmilson fick idag)
3 spelare i truppen utan EU pass är tillåtet.
Man får ha 3 spelare utan EU pass på plan samtidigt. Vissa säger 2, men 3 är korrekt.
mw
2004-08-17 17:07
Rivaldinho9: Nej man får ha 3 i truppen och 2 på planen samtidigt... Precis som man fick ha 4a i truppen och 3 på planen förra säsongen så minskas det med 1 på varje punkt...
Barcelona ZonD
2004-08-19 20:17
Alx: Det är ett angemänt problem som Barca har där. När så många bra spelare att de inte får plats vill till barca, ja då känns det äntligen som om vi är tillbaka i världstoppen och den speciella känslan med klubben är tillbaka.

Ashinho: Vad får dig att tycka att Sylvinho är överskattad??
Barcelona Rivaldinho9
2004-08-17 18:23
mw:

Okej, sorry
Barcelona Cheno
2004-08-17 14:25
ja tror att d e fler här som prioiterar eto före larsson, vore spännande att se Larsson o eto spela samtidigt med larsson som offensiv mittfältare som han spelade bra i bland annat em matcherna mot Danmark o italien i de sista minuterna.
Barcelona ludovic giuly
2004-08-17 15:49
Blir Peralada i Katalanska cupens semifinal nu på fredag den 20:e för Barca.. i den andra spelar Espanyol mot Tarragona
Barcelona Hristo_Stojchkov
2005-03-15 14:08
Drömvärvningarna är uppenbarligen inte Ballack, Sjevtjenko eller Henry. Både Rijkaard och många här på forumet verkar tro att man kan vinna Champions Leauge med elva anfallare. Dörmvärvningarna heter Zambrotta, Nesta, Samuel, Ayala, Chivu etc etc. Det är den typen av spelare vi behöver men dom är förstås inte särskilt troliga.
Barcelona Majsan
2005-03-15 16:41
Lucho/
Inte ens fem spänn i dagens euro-spanien ; )
Sevilla hussein2
2005-03-18 14:07
ni kan titta på barca-deportivo
Barcelona Rivaldinho9
2005-03-15 16:04
Hristo_Stojchkov:

Håller med dig. Man vinner inget med elva anfallare. Man måste ha BALANS.

Enligt mig så finns det ett fåtal realistiska spelare som man kommer satsa på. Jag brukar få rätt när det gäller värvningar:)

Luque(som spelar på Guilys plats) kommer i byte mot Riquelme som går till Depor.

Rafael van der Vaart kommer komma till klubben för en relativt billig peng. Han kan spela på de flesta offensiva platser.

Antingen kommer Evra från Monaco eller Cole från Arsenal att anlända och peta Gio som troligen får kicken.

Slutligen kommer en mittback anlända, antagligen en ung lovande spansk. Ingen Nesta eller liknande.

Spelarna som kommer få kicken till nästa säsong är följande:

Giovanni van Bronckhorst, Gerard Lopez, Albertini, Fernando Navarro och troligen framåt årsskiftet Henke Larsson som likt Patrik Andersson bryter kontraktet.

Mitt tips som elva nästa säsong:
---------Valdes
Belletti-Puyol-Marquez-Cole
----------Edmilson
-------Deco------Xavi
Luque------Eto'o--Ronaldinho

B-lag:
----------Jorquera
Gabri-Oleguer-(Ny spelare)-Sylvinho
-----------Motta
----Iniesta---van der Vaart
Giuly-----Maxi---Larsson

Om Fernando Torres kommer till nästa säsong(troligen då i någon form av byte med Saviola)
så Maxi lånas ut till någon klubb och Eto'o kommer bli sur.

Visca

Deportivo Krille
2005-03-15 16:02
Har många gånger funderat på hur jävla komplett lag ni skulle vara om ni fixade en ny mittback i klass. Typ en Jorge Andrade som vi har. Då skulle ni ha ett grymt mittlås med Puyol + en ny klassförsvarare. Sen tycker jag att ni ska söka en Mauro Silva typ på det deffensiva mittfältet. Då skulle ni vara oslagbara för det finns inget lag i världen som kan matcha barcas offensiv.

Vi ses på lördag kväll på riazor, det blir en bra match jag lovar.

Kom gärna och diskutera kring abramovich på deporforumet. Jag anser då att en sån kriminell människa inte ska ha nått med fotboll att göra!
Barcelona el magico
2004-08-18 00:17
vet någon när supercup finalen mellan valencia-fc porto spelas och vilken kanal som sänder matchen
Barcelona Cheno
2004-08-17 14:42
puyolinho//

flytta ner deco på GvB.s möjliga backplats o flytta ner henke på deco position. som sagt skulle vara spännande att prova på i slutminuter mot ett riktigt köttmurlag alá grekland.
Barcelona Patrik
2004-08-17 14:32
Ämne: Fortsätter trenden. ....
test
Barcelona Patrik
2004-08-17 14:32
Ämne: Fortsätter trenden. ....
test
Barcelona Za
2005-03-15 14:13
Besökte Camp Nou i lördags, var en riktigt härlig upplevelse. Kanske ingen stormatch egentligen men härlig inramning.

Får tacka er på forumet för snabba svar på frågor samt den eminenta guiden för biljetter med mera! Lysande!

För er som ännu inte varit där så föreslår jag ett besök så snart som möjligt. Skön stad, trevliga människor, underbar fotbollsarena och bra krogar...
Real Madrid Butragengo
2004-08-19 18:54
Alx//

Din lilla oppositionsbildare.... "jag inte är den enda", stå för dina egna åsikter!
Jag ville inte provocera, "reta gallfeber". Och givetvis så är jag intresserad av vad andra tycker. Men jag står fast vid att det sägs mycket dumt och o objektivt, men vissa sanningar finns det. Och att säga att inte Larsson har bevisat något är i mina ögon en grov felsägelse, sedan kan man tycka vad man vill om honom. Sedan mognaden i att ifrågasätta min ålder!? Det är lite lågvatten nivå.......
Athletic Teodoro
2004-08-17 23:56
Ämne: Ämne: Vad har....
Amen vadå henke ska inte starta?!
De e väl klart han ska! Och det där snacket kan man ju bara lägga ner! Han gjorde TVÅ mål i Uefa cup finalen, han är skitbra på huvet, och kämpar jämnt för laget. Gör han inte mål så spelar han fram...
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-08-17 21:07
Ämne: Vad har etoo gjort s....
Hr du aldrig hört talas om Eto'o? Han är grym och en äkta RealMadrid-killer, gör alltid mål mot dem så det gillar vi :)
Inget ont mot Henke men den skotska och spenska ligan kan ej jämföras och på försäsongen har han öst in mål, men mot medelmåttiga lag, och dessutom har han i stort sett varje gång blivit framspelad av främst Dinho och vart ren med målvakten när han gjort sina mål. Eto'o ska starta i mina ögon..men Henke kan vara MYCKET bra framför allt mot lite sämre motståndare då han som sagt nästan alltid gör mål!
Athletic Teodoro
2004-08-19 18:41
Ronnie Show i landslaget! TRE mål och två målpass i en 6-0 vinst mot Haiti
Barcelona ashinho
2004-08-19 20:15
Ämne: Om jag trots andra s....
Max//
trots att du är real madrid fan så har du en del hum om barca oxå..imponerad av din 11..o du har heeelt rätt i att Gvb är underskattad o Sylvinho motsatsen.. =)
Real Madrid Butragengo
2004-08-19 18:21
B_a_r_c_a//
Världens bästa lag? Tror helt ärligt och ofärgat att springa på Milan i CL kvarten skulle vara förödande......... Där är i dags dato världens bästa lag, detta Barca har en del att bevisa. Däremot en av världens absolut bästa spelare, Ronaldinho.....
Barcelona el magico
2004-08-19 17:46
är riquelme i os nu eller ,för han spelade inte för villareal sist mot atletico madrid
Barcelona ZonD
2004-08-19 18:37
Ostholm: Att Rijkaard körde med rotation i början säsongen hörde ihop med resultaten. Så fort det började gå bra körde han samma uppställning match efter match.

Jag säger dock inte emot er som tror på rotation, jag tror/hoppas även jag på¨det. Jag påpekar bara att jag inte tror att det finns i Rijkaards natur att rotera, men nu är han så illa tvungen.
Spinbad
2004-08-19 18:17
el magico:
Han spelade med Argentinas 'ordinarie' landslag mot Japan om jag nu inte missuppfattat något.
Barcelona ludovic giuly
2004-08-17 16:01
Rivaldinho10//
Tackar tackar..

För er som är intresserade så kommer Barcelonas B-lag i år spela i Segunda B grupp 3. Den inleds liksom La Liga den 29:e Augusti.
Följande lag kommer vi möta där:

Castellón
Girona
Benidorm
Hércules
Osasuna B
Alcoyano
Levante B
Novelda
Figueres
Peña Sport
Espanyol B
Real Zaragoza B
Huesca
Gramenet
Alicante
Villajoyosa
Badalona
Peralta
Sabadell
Barcelona Puyolinho
2004-08-17 14:28
Ämne: ja tror att d e fler....
Vart ska alla andra Offensiva spelare få plats om Etóo o Larsson ska spela samtidigt ?
Barcelona B_a_r_c_a
2004-08-19 17:45
Alltså brukar folk här inne tänka på vilket lag vi har i år, det är sjukt fan. Absolut de bästa i världen. Vissa snackar om nyförvärv och att Barca inte kommer att köpa spelare nästa säsong för de ekonomiska problemen, men vi har 3 talang backar utlånade +att vi har ungt backlinje som kommer att hålla. Sen kommer vi att få tillbaka Rocky om han fixar Eu pass så vi har en deffensiv mittfältare av klass. Vi har massa unga mittfältare som kommer att komma tillbaks och Requilme som har börjat vänja sig med spansk fotboll och visar klass nu i Villareal. Om vi lånar ut Saviola så har man både honom och S.Garcia me i truppen oxå till nästa säsong. Alltså vi har en ung trupp som håller minst 5 år utan att vi behöver köpa in nåt.
Men helt ärligt så tycker jag synd om Van der vart för han platsar inte i Barcelona, men ändå går han ut varje gång det snackas om övergång och snackar om att Barca är det ända klubben han vill till, han fick massa bud från andra lag och han tacka nej trots att han är en av de största talangerna i världen och skulle kunna platsa i många topplag:(.
Honom och Robinho är de ända jag saknar i Barcelona, men de kommer att komma.
Barcelona Puyolinho
2004-08-17 14:23
Ämne: Ämne: -------....
Jag tycker att Etóo är bättre !
Barcelona ludovic giuly
2004-08-19 17:07
Rivaldinho9//
Van der Vaart spelar tillbaka dragen forward/offensiv mittfältare. På din andra fråga är svaret nej. Barcelona sålde/släppte (kommer ej ihåg)Dani till Zaragoza och han har nu sålts till Espanyol.

Jag är ej säker men har för mig att Riquelme har lånekontrakt hela denna säsong med? rätta mig om jag har fel. Men han är iaf ordinarie i Villareal, vilket han inte skulle vara i Barcelona om han återvände, därför kanske han hellre vill vara kvar där än att återvända till oss.
Annons: