/spanien/barcelona/forum/26562.aspx/spanien/barcelona/forum/26562.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Kong1
2005-03-09 15:05
Jag håller helt med Danne E om ödmjukheten, Valdes att du e efter i din utveckling får ju stå som ditt problem och inte mitt..
Deportivo danne.e
2005-03-09 15:17
det är bara att läsa inläggen i ert forum. här är många som klagar på att chelsea spelar tråkig fotboll , dem vinner tack vare våra misstag inte för att dem är bättre osv. chelsea är ett bättre lag tack vare deras laguppbyggnad

din andra fråga kan jag inte svara på då jag inte är inne på så många forum.

jag menar naturligtvis inte alla men många.
förstår inte varför du skulle skylla på domaren då det var chelsea som drabbades i första matchen.
Barcelona c.gälman
2004-05-01 16:46
---------------------Valdes--------------------

-----Marques/Oleguer-----------Cesar-----------

-Puyol-------------------------------Juanfran-

--------------Xavi------Davids----------------

-Inesta/L.Garcia-----------------Ronaldiniho--

------------Berbatov--------Saviola-----------

Xavi/ är det är inte lite för offensiv uppställning jag tror det behövs tre balans spelare som idag
Barcelona Valdés
2005-03-09 14:50
Kong1; Du svarar fortfarande inte på frågan -Varför anser Du att resultatet var rättvist?
Señor Laporta
2005-03-09 15:04
Även om det är riktigt tråkigt att Barça förlorade kan man se förlusten från den ljusa sidan. Om Real Madrid nu slår ut Juventus och går vidare i Champions League så kommer Real sikta in sig på Champions League och "låta" Barça ta hem ligatiteln i år. Jag hoppas att det blir så och att vi kan utnyttja detta.

Nu är det bara att komma igen och inte gå och grubbla över förlusten, men vi var ju så nära. Nu kommer vi in i en väldigt tuff period av svåra matcher, där La Liga sannerligen avgörs, och på sätt och vis kan det kännas skönt att spelarna inte har Champions League i huvudet. Först väntar Athletic till helgen och det blir en svår uppgift. Bilbao har varit väldigt pigga offensivt i år, men desto svagare i defensiven.

Visca el Barça
Barcelona Xavi
2004-05-01 12:15

---------------------Valdes--------------------

-----Marques/Oleguer-----------Cesar-----------

-Puyol-------------------------------Juanfran-

--------------Xavi------Davids----------------

-Inesta/L.Garcia-----------------Ronaldiniho--

------------Berbatov--------Saviola-----------

Bänk.

Jouqaera
O.Lopez
Oleguer/Marques
Motta
Inesta/L.Garcia
D.Sanchez
S.Garcia

In. Juanfran,Davids,Cesar och Berbatov.

Ut.Rustu,Gabri,Reiziger,Overmars,Cocu,Kluivert,
Luis Enrique,Giovanni van Bronkhorst och Mario.

Utlånade.

Qauresma och F.Navarro.
Barcelona Aubri
2005-03-09 14:41
Ja ja.. då va allt det roliga över för den här gången.. Men vi kommer tillbaka.

Vi måste titta på de positiva sakerna från CL

1. Valdes har verkligen blommat ut
2. Rijkaard lär sig förhoppningsvis av sina mistag
3. Barca har insett att "typ Motta" spelare är viktigt i alla lag. En som tar förlust, eller när någon spelar loj personligt "tyå Gattuso, Keane, Viera, Davids"
4. Att vår back linje behöver möbleras om rejält

men framför allt, att vi kommer vara extra sugna till nästa år, då vi är mer ihop spelade och stabila..

Barcelona Gabriel
2004-05-01 14:52
Xavi: Berbatov. Skojar du eller? Vi tjatar om att få en riktigt bra målskytt till nästa säsong och så kommer du och snackar om en viss Berbatov. Innan Barcelona visade intresse(?) för honom så hade jag aldrig hört talas om han. Men jag kollade upp lite statistik om honom av ren nyfikenhet. Han har gjort 13 ligamål i den tyska ligan. Detta är iaf inget som imponerar på mig. Inte nog med att den spanska ligan är klasser bättre än den tyska. Vi behöver en riktig anfallare som kan göra 25 mål på en säsong. Jag tycker att vi lägger oss i striden på allvar om V.Nistelrooy
Real Madrid Bangalter
2005-03-09 14:48
Båda lagen spelade utmärkt och jag tyckte det var den bästa CL matchen jag sett sedan Real M. - Man UTD möten för ett par/tre(?) år sen.

En sak som jag tyckte Barca gjorde fel mot erkänt starka Chelsea på fasta situationer var att man inte hade en gubbe vid varje stolpe på hörnor.
Chelseas fjärde mål hade inte gått in om Valdéz haft en man vid sin vänstra stolpe.
Barcelona Barcelona_4Life
2004-05-01 14:48
faaan va sköönt o se Quaresma spela :D:D:D!!

han kommer inte göra nån besviken
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-02 18:12
Jag håller med Jools88b
Känns som att Rikjaard är Liiiiiiite mer insatt i hur bra/dåliga spelare är.
JAg tror även att han spelar tex Overmars för att höja hans marknadsvärde inför nästa säsong.

"overmars spela som inte äns kan passa eller göra nåt"

Säjer du B_a_r_c_a
Högst inponerande av en spelare att bli såld för ca 250 miljoner när han inte kan passa eller göra nåt.
Jag kan faktiskt passa hyfsat, får jag komma in i startelvan då????
Spar på överdrifterna TACK!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-02 18:12
Jag håller med Jools88b
Känns som att Rikjaard är Liiiiiiite mer insatt i hur bra/dåliga spelare är.
JAg tror även att han spelar tex Overmars för att höja hans marknadsvärde inför nästa säsong.

"overmars spela som inte äns kan passa eller göra nåt"

Säjer du B_a_r_c_a
Högst inponerande av en spelare att bli såld för ca 250 miljoner när han inte kan passa eller göra nåt.
Jag kan faktiskt passa hyfsat, får jag komma in i startelvan då????
Spar på överdrifterna TACK!
Barcelona Gabriel
2004-05-02 20:39
Valdes och Chieto_gaucho: Tagga ner er, framför allt du cheito_gaucho. Det blir inte bättre utav att ni börjar bråka. Kan ni verkligen inte klara av att diskutera utan att det blir personligt är det ju erat problem men snälla håll oss andra borta från erat småtjaffs.
glöm inte att vi alla är och drar åt samma håll. Vi är alla bröder och systrar, visst syskon bråkar ibland men de säger också "förlåt". Det är vad jag tycker ni ska göra nu och skita mot tre p till kvällens derby.

Annars så måste jag säga att jag håller med Valdes om att Rijkaard visat lite brister i sitt lederskap. lite ironiskt är det också för Rijkaard gick själv ut i pressen och saatt Quaresma borde ha pratat med honom om hans problem och inte med pressen sen gör Rijkaard samma sak som Quaresma.
Barcelona Gustaf
2004-05-01 11:58
Tack för det Gabriel. Nu stog det 2/5 så det var bara ett halvt fel ;).

Skulle verkligen inte förvåna mig om Cocu spelar mittback imorgon. Jag försår inte vad det är han fösöker bevisa. Cocu är mycket bra som mittfältare men mindre bra som mittback. Skulle inte heller förvåna mig om Gerard ersätter honom istället för den självklare Motta. Skulle vara intressant och se vad Motta kan göra på 90 min (om han får vara kvar så länge). Saknar förra säsongens Motta.
Barcelona Valdés
2004-05-02 20:03
cheito_guacho; jag är med all säkerhet lika glad som vad Du är över att vi vinner igen men jag tycker fortfarande att Rijkaard visar upp otroliga brister i sitt sätt att leda laget - man behandlar inte spelare på det sätt som vad Rijkaard gör och har gjort.

Har man rätt att behandla spelare hur som helst bara för att man vinner - Du verkar inte vara så gammal så utgå ifrån Dig själv, om Din lågstadieläre samlar hela klassen och samtliga klasskamraters föräldrar för att diskutera Din stavning - hur skulle Du reagera då? Är det ett bra ledarskap?

Flera saker är riktigt bra i Barcelona just nu och dessa hoppas jag att man satsar vidare på; de yngre talangerna och världsspelarna Ronaldinho och Puyol.
Chelz!
2005-03-09 13:57
Ekholm // Vilken Chelsea vetare du verkar vara. Ta och fundera på ditt.

Det är ganska lustigt att se hur folk fortfarande klagar på vårat sett att spela fotboll, "fotboll ska spelas inte springas" avd LOL!

Vi fick sista ordet, vi är värdiga vinnare. Vi bevisade igår att man kan spela offensiv fotboll utan att glömma bort att försvara sig.

Carefree
Barcelona B_a_r_c_a
2004-04-30 23:54
Det har sagts att Quaresma får chansen istället för den skadade Luis Garcia :) och Cocu ersätter Puyol, det hade varit skönare och spela med Marquiz i försvaret som känns som ett bättre altenativ med tanke på att han är back.

Robinho ryktas nu mer o mer för varje dag att komma till Barca och om vi skulle kunna få Torres, Mexes istället för Marquiz(EU pass)och Evra egentligen så skulle vi verkligen ha världens mestlovande stjärnor i världen.
Tänk att vi redan har Quaresma,Saviola,Iniesta,Oleguer,Valdes.
Men det är bara en tanke och spelare som inte kommer komma till Barcelona så ingen behöver komentera det på ett dåligt sätt ;)
Espanyol Ibra
2005-03-09 13:51
Läs och begrunda :

"Johan Cruyff said Jose Mourinho is death to football, but the ageing Dutch master could not have got it more wrong. Death to polite and temperate behaviour, maybe; death to sweet modesty and decorum, as he proved again when he blew brief kisses to the shattered Barça fans after this stupendous match, but not football, and certainly not Chelsea."

James Lawton, The Independent

PS ! "decorum" betyder ungefär "korrekthet"

WE ARE BLUE FOREVER
Barcelona Scorpius_Cx
2005-03-09 14:32
Med facit i hand kunde både lagen avgjort men de drog det längsta strået...tyvärr tycker jag att Barca borde köpa en riktig världsback till sommar...Gio gav de många chanser...Puyol var ensam men var mycket bra som vanligt...en back med ett världsnamn krävs..sen är det ett perfekt lag bygge Laporta och CO har gjort.
Barcelona jools88b
2004-05-02 14:46
Förstår inte tankesättet när det gäller Rijkaards vara eller icke vara hos en del på forumet. Kan förstå att man kan irritera sig på att han i vissa fall gör i våra ögon sett konstiga byten. Klart man vill se en hungrig Quaresma istället för den gamla Overmars. Det handlar ju dock mycket om att ta sin chans när det gäller och det har väl inte Quaresma gjort, även fast han inte fått så många.

Tycker att det gäller att se det långsiktigt. Över säsongen har han gjort ett bra jobb och när man ska skaffa en ny tränare så är det inte bara att skaffa en som funkar bra i nån förening och tro att att han ska äga i Barca. Vem blev inte glad när vi fick tillbaka Van Gaal för nåt år sen och trodde att alla problem skulle lösa sig bara för att han gjort bra ifrån sig några år tidigare. Man tänker oftast väldigt naivt i de här situationerna och tror att allt ska lösa sig vid en enkel förändring.

Detsamma tycker jag gäller när man värvar spelare. Vem blev inte överlycklig när vi värvade Riquelme och trodde att det skulle få fart på barcas anfallspel. Det blev precis tvärtom, har nog aldrig sett en mer stillastående fotbollsspelare än han den säsongen. Nu är han tydligen kung i Villareal.
Ett annat exempel är Dani som var ruskigt bra i Mallorca innan tyvärr våran förening körde han i bott.
Dom kom in fel i laget och kanske kom vid fel tillfälle till klubben.

Det jag vill komma fram till i detta meddelande är att: Det gäller att ge spelare och tränare tid i föreningen. Dom kanske inte alls passar bra hos oss. Tycker vi ska vara nöjda med vad Rijkaard har gjort hittills.

Ser med stor förväntan fram emot kvällens derby, och avslutningen i ligan. Vi spelar lätt ligans roligaste fotboll!

Heja Barca!
Barcelona S.W.A.T
2005-03-09 14:13
snälla kan ni inte lägga av nu! det finns ingeting mer att diskutera! vi barca fans ska vara stolta över vårt lag! alla visste att den här matchen skulle sluta hur som hälst! chelseas taktik är att spela defensiv på borta plan och sen på hemma plan att spela på kontringar och det var det som hände igår oxå! Barcelona måste lära sig att det inte går alltid att spela roligt fotboll! barca gjorde ett misttag att dom inte backade hem när det vara 20 minuter kvar att spela! men men livet går vidare
Barcelona Barca_^^
2004-05-01 12:43
Gustaf:

Vart har du fått reda på att quaresma ska spela? vore kul om han fick en chans. verkar som många här inn tror på honom så oxå jag!
Barcelona Majsan
2005-03-09 14:46
Sir John Spencer/

Är det manligt att som Lampard maska nere vid hörnflaggan, trots att man hade bra läge att göra mål? Det är bland det mer kvinnliga jag kan tänka mig inom fotboll, allra värst på sin egen hemmaarena. Och kom inte och säg att britterna är särskilt vackra, om det ska ha någon betydelse.
Barcelona Valdés
2005-03-09 13:33
Ämne:
så tog balettdanse....
Sir John Spencer; Efter att ha läst aldeles för många inlägg av Dig på vårt och Ert forum har jag märkt att Du hela tiden kommenterar spelares utseende och därför skulle jag vilja fråga Dig om Du har gått ut med att Du är homo eller är Du bara är smyghomo? Att det verkar vara väldigt viktigt för Dig att medela Dina egna preferenser om vad Du anser vara "riktiga män" är helt ointressant för oss men diskutera gärna fotboll.
Kong1
2005-03-09 14:43
I fotboll är försvaret lika viktigt som anfallet, Chelsea hade anfall Barca hade försvar, men Chelsea har ett bättre anfall än Barcelona har bra försvar, därför vann Chelsea...
Albacete Sir John Spencer
2005-03-09 13:43

Valdés //

hoppsan, börjar herrn relatera till bögar nu också, hur kan det komma sig, är det bara en tillfällighet, öhh :)

vidare, inlägget nedan är mitt premiärinlägg och detta är mitt sista, dra ned rullgardinen nu tjejer !
Kong1
2005-03-09 14:42
I första matchen kan jag omöjligt påstå att Chelsea var bättre men igår säger jag faktiskt det... Och eftersom Chelsea vann och gjorde fler mål så var det rättvist även om det hade kunnat sluta hursomhelst... Tycker bara det är larvigt med massa 12-åriga "barcasupportrar" som klagar på Chelsea jämnt.
Albacete Sir John Spencer
2005-03-09 13:43

Valdés //

hoppsan, börjar herrn relatera till bögar nu också, hur kan det komma sig, är det bara en tillfällighet, öhh :)

vidare, inlägget nedan är mitt premiärinlägg och detta är mitt sista, dra ned rullgardinen nu tjejer !
Kong1
2005-03-09 14:29
Barca hade chanser men likaså Chelsea hade chanser... Men Chelsea gjorde fler mål och det räknas i slutändan... Sluta diskutera om bögar plz?
Barcelona Valdés
2005-03-09 13:56
Halldór; Matchbilden var den förväntade. Ni inledde med ett lågt försvarsspel och inväntade våra misstag. Så efter en katastrofal insats av Xavi gör Ni mål på en snabb spelvändning. Även övriga mål görs efter individuella misstag ifrån vår sida - 2-0 Valdés retur rakt ut, 3-0 Belletti visar otroligt dålig inställning som inte löper hem och vid 4-2 "skiter" Gerard i att ta markering på "kanske" europas bästa huvudspelare.

Spelmässigt stod vi för teknik, kreativitet, fantasi och underhållning och Ni i huvudsak för taktik och effektivitet. Hade vi inte spelat som vi brukar, dvs bjudit upp till dans hade detta blivit en otroligt tråkig match med ett förmodat ställningskrig. Jag hoppas att Ni får möta Milan eller Juventus i kvartsfinalen så Ni verkligen får bekänna färg som det underhållande lag Ni nu påstår Er vara.

Vi förlorade alltså pga individuella misstag och att vi inte gjorde mål på våra egna chanser. Det finns inga ursäkter - men jag anser att man som Barcelonasupporter har rätt att vara fruktansvärt besviken på resultatet.

Jag erkänner att detta var en av de absolut bittraste förluster jag varit med om under mina många år som Barcelonasupporter.
Annons: