/spanien/barcelona/forum/26561.aspx/spanien/barcelona/forum/26561.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Der Afro
2004-08-16 12:26
Ska vi göra oss av med Saviola samtidigt som vi köper Eto för 220 miljoner? Dumt. Säkert Reijkard som "tänkt" till. Jag är glad över köpet av Eto dock, Deco kändes däremot ganksa meningslöst med tanke på Xavi.

Deportivo är värda all respekt. Sett till resurser kontra framgång är dom klart bäst i la liga och Real skandal klart sämst.
Barcelona O fenômeno
2004-08-15 13:52
Hela...
Barcelona svenskafans.com
2004-08-15 13:34

När Henke slutar kommer Saviola komma! Om man inte går till 2-mannaanfall! Torres,Eto,o,Saviola,Garcia,Messi. DAMN!
Barcelona the_dog
2005-03-15 23:11
jag tror att om Rijkaard köper Luque kommer han spela på högerkanten efter han gillar att skära in i banan och bomba med sin bazoka som sitter i vänsterdojan
Barcelona the_dog
2005-03-15 23:08
ta emot reklam så får vi extra cash:p tycker jag
Real Madrid Butragengo
2004-08-16 17:59
JAG//
Är medveten om Reals brister, tycker ändå att en ledande back inte hade varit fel liksom en Davids typ i Barcelon. Just dessa spelartyper behövs ännu mer och akut till Real, dock är Samuel en förstaback! Men ett kompliment till honom förutom Helguera. Jag står fast vid att sist Barca hade en försvarare av klass var Pupescu!
Barcelona Messí
2005-03-15 17:45
Ämne: Luque skulle tyvärr ....
Håller med dig. Även om vi skulle kunna få ner priset med Riquelme/Saviola i delbetalning så skulle Luque knappast peta Ronaldinho. Ronaldinho på högerkanten eller Luque på högerkanten skulle inte vara något genidrag precis.
Barcelona Messí
2005-03-15 17:31
Om det nu blir en tröjsponsor nästa säsong så blir jag självklart inte glad. Men, om vi verkligen MÅSTE ha en sponsor för att kunna hänga med ekonomiskt med de andra klubbarna så är det bara till att bita i det sura äpplet, tyvärr.

Vet inte hur mycket 18 miljoner Euro/år är jämfört med andra lag men visst borde man betala lite extra för att vara den första tröjsponsorn i lagets historia?
Barcelona Gustaf
2005-03-15 17:42
Luque skulle tyvärr inte vara någon billig investering. När vi var ute efter han förra gången var det väll siffror över 20 milj. euro det handlade om? En personlig favorit som jag gärna hade sett på Camp Nou, kan tillföra fart och djupledlöpningar som dagens Barça kan sakna ibland. Problemet är att han inte är att för vass med högern. Att flytta ut Dinho på högerkanten är inte aktuellt, hur ska han kunna skära in mot mitten som han gör nu från vänsterkanten? Den fantastiska högerfoten skulle utan tvekan missgynnas av det. En högerfotad Luque hade varit perfekt, nu är jag lite kluven.
Spinbad
2004-08-15 12:47
Andreas:
Det låter bra men jag tror tyvärr det är ganska orealistiskt att de går med på det. De förkastade ju Reals erbjudande med Eto'o på lån för att de ville ha en option på Torres (visserligen är de från samma stad men ändå). OM vi lyckas få en option till 2006 som det stod i artikeln vore det hur grymt som helst dock!
Barcelona Axione
2004-08-15 13:14
Det vore ju guld. Lagom till att henke slutar så kommer Torres och ersätter honom. Men som någon sa det låter någorlunda orealistiskt om inte för att jävlas med Real.
Barcelona Daniel17
2004-08-16 10:54
kolla in den här sidan Jimmyjump.com
Barcelona ludovic giuly
2004-08-16 20:49
svenskafans.com//
Jo visst rädda han oss i ligan, men vadå, du kan ju inte börja snacka om turmål, skulle vi gjort vårt jobb skulle vi slagit ut dom, eftersom vi fick oavgjort på bortaplan. Han gjorde ett hyfsat bra jobb, men var ändå i klubben för kort tid för att han ska klassas som en lyckad tränare
Barcelona RonalDanho
2004-08-16 20:41
jag tycker att allt ser bra ut för barcelonas vidkommande de närmaste ladningar inför liga starten vi måste börja med segrar när ligan startar annars kan vi ej vinna ligan ...
Barcelona Alx
2004-08-16 19:04
puyol skrev: "hörde att han spelade de 10 sista minuterna i en match i kina med belleti som c anfallare"

Då hörde du fel, jag minns inte mot vilket lag det var (jag kan inte lagens namn utantill), men Rijkaard lät Belletti spela högerytter sista halvtimman. Den centrala anfallaren var då Luis García, inte Belletti. Hur ovanligt är det att offensiva ytterbackar får spela som yttermittfältare? Inte särskilt.

Buitre: Puyol är en back av världsklass, kan man påstå något annat? Sedan så är det i och för sig sant att han är lite "ryckig" på grund av att han är så ettrig. Men han gör det som ska göras.

Angående Márquez: Jag tycker att han spelat bra när han fått chansen och jag ser något hos honom som får mig att tro att han kommer att växa ut den här säsongen, antingen som mittback eller som defensiv mittfältare eftersom han har mer att ge. I Asien har han spelat som både defensiv mittfältare och som försvarare. På bägge positionerna har han imponerat på mig, men han var riktigt bra som defensiv mittfältare.

Behöver vi bollvinnare? Edmílson spelar på mittfältet på ett sätt som får mig att tänka på Cocu, han gör inga misstag men han gör inget utöver det vanliga. Utmärkt! Låt andra göra det där extra... Vi har ju även Motta, Gabri, Gerard och Márquez att slänga in på mittfältet. Gabri imponerade förresten som innermittfältare, det är lite "pitbull" över hans spel. Den jag tror minst på är nog Gerard, han har aldrig haft mitt förtroende...

Slutligen, en spelare som springer 2 mil under en match skrev Butra att vi behöver. Vi har redan en! Han är innermittfältare, har bäst kondition i truppen och är en lysande spelfördelare... Xavi. Hur springer sina mil? Han är ständigt spelbar...
Real Madrid Butragengo
2004-08-16 19:30
är det ingen av barca fansen som faller in i mina hyllningar av Pupescu??? Han höll ihop hela laget medan Bakero, Romario, Stochkov, Hagi och grabbarna sprang omkring och surade....
Barcelona B_a_r_c_a
2004-08-16 19:33
Alx: Jag håller med dig till 100 om Marquez, jag ser något hos den spelaren när han spelar som får mig att tro att han kommer att bli riktigt stor. Han fick spela några matcher förra säsongen och efter va jag har sett så är han riktigt bra och borde få plats i startelvan. Sen är han en riktig ledare på plan när han spelar.
Barcelona O fenômeno
2004-08-15 14:25
Skit...

Barcelona Puyolinho
2004-08-15 14:06
Är et klart med Torres eller ?
Barcelona ZonD
2004-08-15 14:36
Det här Torres ryktet är något jag verkligen gillar. Att ha en option på den killen låter strålande och om det dessutom innebär att Saviola får speltid, ja då är det helt perfekt.
Spinbad
2004-08-15 14:34
Någon som vet var man kan se målet från igår?
Barcelona O fenômeno
2004-08-15 13:52
Iniestas mål igår:

Han driver bollen in mot straffområdet, spelar Henke som har en försvarare i ryggen som drar honom i tröjan, Henke kan klackar bollen, Iniesta tar emot den och placerar den i mål. VACKERT

Tack och lov för Barca TV

Ronaldo och Dinho hella säsongen för mig!!
Barcelona Palma_021
2004-08-15 11:37
Vet Någon om Barca kommer spela med Henke och etoo på topp??
Real Madrid Butragengo
2004-08-16 18:02
Divine//
Puyol är hög klass, säger inget om detta, kanske inte en ledare till backlinjen dock, se Hyppiä, Nesta, Campell osv. Edmilson har alltid varit bra dom gånger jag sett honom också, men lite av samma fenomen en lysande andra försbarare. Marquez har jag inte sett så mycket av, vet inte om han motsvarade förväntningarna när han kom från Monaco!?
Real Madrid Butragengo
2004-08-16 17:11
Ni ser starka ut i år, men ni måste försöka balansera truppen lite. Någon som springer och sparkar på allt och alla skulle inte skada, en bollvinnare vars inlägg landar bakom egna målet men som springer 2 mil under en match. Tycker faktiskt att backlinjen ser hyfsad ut, även om den självklara förstamittbacken saknas. Edmilson, Puyol, marquez, Oleguer, bra men inte Nesta klass... Jag fortsätter och ropa efter barcelonas ersättare för Pupescu!
Las Palmas edvard
2005-03-16 17:00
Ska ned till Barcelona nu ett halvår och jobba. Om det finns intresse kan jag hjälpa till med lite saker nere ifrån Barcelona. Hör gärna av er, droppa en line på Sheffield Uniteds redaktion/forum här på SF. Adios!
Barcelona Ronaldinho_barca
2004-08-15 12:13
Det är många som skriver sin laguppställning..men det är många som inte har med DECO ! alla vet att deco kommer att vara given i laget Han ska ta en del defensiv annsvar.. så han lär vara given i laget..Barcelona-parma 1-0 iniesta

det var en mycket bra match av barca.. kul att se iniesta i laget..han kommer bli en mycket bra talang..det är jag säker på..!¨

Nån som vet några nya Rykten ?
Barcelona Farhanio11
2004-08-18 11:52
Ämne: vet någon när superc....
nästa fredag visar Viasatsport 1 Uefas Supercup final mellan Valencia - Porto. Den börjar klockan 20.40 =D
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-08-16 17:12
Nejj! Det var bara på någon hemsida där det stod att SAviola kan bli utlånad eller såld till Atletico och att vi istället skulle få en option på deras Torres!
Barcelona Gaucho_90_11
2004-08-16 15:13
Är Torres på väg till Barca eller inte?
Annons: