/spanien/barcelona/forum/26557.aspx/spanien/barcelona/forum/26557.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Pelada
2005-09-28 17:15
Havaldinho

Det skulle inte funka med åldersgräns, allt går att komma runt på ett eller annat sätt. Dessutom är Svenska Fans till för alla fans. Men visst är det riktigt störande...

Sen är alla yngre inte "idioter". Finns en hel del bra forumskribenter här.
Barcelona Havaldinho
2005-09-28 17:08
Robinho

Bara gör mål på frisparkar?
Vissa gör aldrig ens ett enda mål på frisparkar...
Han får gärna bara göra mål på frisparkar om de är som den igår...
Idiot tänk innan du uttalar dig...
Robinho var ju så grym mot Lyon ;)

Alltså seriöst om Redaktionen hade lyssnat på min förslag från början hade vi sluppit såna som han..
Inför åldergräns!!!
Man får ej inträda forumen om man inte har kvitto på att man köpt sin egen tröja och inte fått den av pappa!!!
En regel som borde vara enkel bio släpper inte n folk under 15 varför ska vi...
Denna idé har jag ensam rätt på och vet att den är uppskattad!!!
Barcelona Nemo
2005-09-28 17:06
Att Messí får mindre speltid än Robinho beror kanske på konkurrensen i diverse lag?

Ge oss mer Ezquerro. Bra teknik, fina inlägg, bra på huvudet. Så Barca, men samtidigt något vi saknat...

Tyckte någon mer än jag att kommentatorerna gjorde matchen tråkig? DOM SA INGENTING förutom vid 4 tillfällen. Dom 4 tillfällena var vid: 1-0-målet, 1-1-målet, 2-1-målet, 3-1-målet och 4-1-målet. Värre idioter får man leta efter.
Barcelona Kharles
2005-09-28 17:04
Höjdpunkter. Tips: Använd getright, servern är aningen ostabil

Tips till er andra på forumet; Att argumentera om Robinho med "Robinho är bäst_" är som att argumentera för att jorden är platt med en Professor i Astrofysik.

Robinho är 84:a, Messi är 87:a.
Real Madrid Robinho är bäst_
2005-09-28 16:57
Halvadinho

Du säger att båda har lyft sina lag? messi har bara spelat några matcher för barca, han har inte ens fått 90 min, robinho är bättre i dagsläget, han har bättre teknik och är en bättre dribbler, messi har inte bevisat tillräckligt, låt han spela några matcher till sen kan ni komma och jämföra honom med vår nr 10
Barcelona Blaugrana_1899
2005-09-28 16:56
R9 Ronaldo: Han är världens bästa spelare just nu och det är klart att man är stolt att han spelar för klubben i våra hjärtan, sen att folk kallar han gud är bara ett sett att tala om hans storhet.
2005-09-28 16:55
Aubri

2 Jag missade inte hans 2 mål, utan jag menade att han nästan bara gör mål på straffar och frisparkar.

Jag har inte sagt att messi inte har flyt eller att han är en dålig spelare, men han har fortfarande mycket att bevisa om han ska jämföras med robinho, han har spelat några matcher i barca tröjan och ni tycker redan att han e bättre?

Barcelona Lucho
2005-09-28 16:53
Skulle vara kul att se lite mer av Santi Ezquerro. Spontant känns han lite som Luis Garcia. Om inget annat så är han åtminstone inte lika endimisionell som Giuly och just därför skulle jag gärna se att Rijkaard gav honom lite mer speltid.
Barcelona Aubri
2005-09-28 16:48
Robinho är bäst_ //

1. Den sorts "fakta" vår du gärna behålla i Real Forum

2. Missade du Ronaldihno's 2 mål? Det kanske gick försnabbt med den väl placerade bredsidan?
Inte bara straffar och frisparkar här inte

3. När du säger dagsläget? Snackar du formen till följd av matchvana eller kunnandet som spelare?

Hmmm va lite mer specifik, om du ska uttala dig
saker som du saknar belägg för, de matcher
jag själv sett med Messi så håller än HÖG klass
och fler matcher lär det bli, dessutom har Messi mer eller mindre varit grym i de matcher han spelat hittils och visar på bra jämnivå så länge konditionen räcker, vilket kommer med mer speltid.

Jag säger bara, VM-06 i tyskland, Njut av Messi
i startelvan, och sug på den karamelen tills dess
Real Madrid R9 Ronaldo
2005-09-28 16:45
Ni Barca-fan som kallar Ronaldinho för Gud är så jävla barnsliga, han gör hattrick och då är han plötsligt Gud?
Barcelona Havaldinho
2005-09-28 16:45
Balugrana

oki piss out ;)

Robinho

I vilka ögon kan du se att Robinho är bättre för tillfället?
Båda har lyft sina lag lika mycket...
Vill inte utropa Messi till kung i detta slag för mitt hjärta klappar för min klubb men skulle hellre inte säga att Messi är bättre än Robinho...
Glöm heller inte att Messi är 2 år yngre...
Real Madrid carlos.
2005-09-28 16:41
Alex:Ja Ronaldo var mycket bättre i barca än vad han är nu,MYCKET bättre då.
Är en stor Real fan men kan säga redan nu att det var en fröjd att se honom spela då.
TVE INT visade ligamatcher på den tiden då så det gjorde saken inte sämre liksom:)

Lycka till barca i nästa match
Hala Madrid
2005-09-28 16:37
Fakta är fakta, robinho är bättre än messi i dagsläget, men messi kanske kan bli bättre än robinho i framtiden, ronaldhino gör mål på straff och frispark som vanligt
Barcelona Blaugrana_1899
2005-09-28 16:34
syftade lite ironiskt på att du skriver mycket men håller dig till sanningen. get it?
Barcelona Havaldinho
2005-09-28 16:16
Blaugrana

Jag snackar lika mycket som lallarna hänger inte med?
Får gärna formulera dig bättre...
Barcelona Aubri
2005-09-28 16:12
Angående Robinho 10 gånger bättre än Messi
är det bara att skratta åt. 10 gånger? vet (alex) hur stor en sådan siffra är i fotbolls sammanhang? Då skulle messi vara sämre än junior och robinho i klass med Maradona.. Hoppas han inser vikten av hur stor skit han snackar.

---
Angående Valdes och att han Buades ut, gör ont
men stämmer tyvärr. Jag va nere o såg matchen.
Dessutom enligt min spanks talande kompis som var nere med mig (han håller för övrigt på sevilla, så lite skeptisk är man allt)så var det just detta ETO var sur över, och inte att han byttes ut, gesterna var mot publiken,
då han insåg att bua valdes "egen spelare" när laget spelat så bra, va förjävligt och otacksam
-------
Önska jag kunde spanska, så slipper man förlita sig på en Sevilla fan till kompis översättningar.. :-)

Kommentarer? Nån som läst Marca och allt va de heter?
Barcelona Blaugrana_1899
2005-09-28 16:09
haha så tung havaldinho: snackar lika mycket som lallarna som kommer in här men skiljer sig från dom genom att skriva om saker som stämmer.

Drar inte alla över en kam men jag är trött på lallare som ba slänger ut sig saker i forumet och sen mår bra med sin beckhamtröja och tror att dom kan fotboll.
Spanien Romano Africano
2005-09-28 16:06
Om Ronaldino spelade som igår ikväll varje match så kan man inte begära mer som en fotbollälskare.

Hoppas att han vill spela som går ikväll varje match eller i alla fall de viktiga matcherna.
Barcelona Xavilicious
2005-09-28 15:54
Två ord, Ronaldinho och klubbkänsla.. Det är med dem vi ska besegra Chelsea!
Barcelona Havaldinho
2005-09-28 15:50
De som glädjer mig med rotationen är inte bara att vi vilar upp nyckelspelarna och låter bänken röra på sig utan att nyförvärven Van Bommel & Santi visat fin fin klass vilket är bara kan tydas som ett fantastisk jobb av styrelsen att visa fingertoppkänsla i nyförvärven...
Billiga men otroligt klass spelare...

Förra säsongen kunde man vara orolig om nyckelspelarna gick sönder i år spelar de noll roll i längden om Xavi, Deco, Dinho går sönder vi har ersättare, de är sånt som gör mästare i längden...

Apropå att jämföra Messi med Rooney måste vara ett skämt...
Vad menas med att Rooney var bättre vid den ålder?
Medans Rooney bara behövde slåss med spelare som Alexandersson, D.Ferguson, K. Campbell, A.Stubbs, G.Naysmith osv osv osv
Ursäkta mig om jag nu råkar nedvärdera dessa spelare och klubben Everton en klubb som alltid slåss undan nedflyttning (undatag förra året då slutade de 4 och -80talet då de var grymma) känns som de inte är nån vidare spelare att slåss med om man jämför i en med EUROPEISKA mått storklubben FCB...
Ronaldinho VS Alexandersson, Eto´O VS D.Ferguson, Xavi VS L.Carsley...
Vet inte vad ni andra experter tycker men känns som ljusår mellan spelar nivåerna och skrattretande att dra paraller...
Detta menas då inte att Rooney är en dålig spelare, men ta bort hans arbetskapacitet och ni har inget mer...
Messi register är större...
Att jämföra den spelaren som kallas den nya "Gascoigne" med en spelare som jämförs med " El Dios" är pinsamt kunnande...
Vad gjorde Gazza med sin karriär?
Han söp och knarkade bort den!
El Dios passade åtminstone på att bli den störste genom tiderna och vinna titlar under tiden han knarkade och levde livet!!!

OM NI TÄNKER STRATA EN BRAND HÄR INNE KAN NI VÄL FAN KOMMA MED ANNAT ÄN TÄNDSTICKOR, KOM MED NAPALMER ELLER NÅT!!!
VI SOPAR JU FAN BANAN MED ERA DAGIS PÅSTÅENDEN!!!
Barcelona La_Rambla
2005-09-28 15:35
BatiGoal//
Han får ha sina åsikter om han vill, jag stör mig inte så värst. Men när du säger det så håller jag med om att han inte haft mycket positivt att säga om dagens Barça.

Angående Puyol, kan bara instämma. Ett föredömme för alla fotbollsspelare!
Barcelona Kharles
2005-09-28 15:25
Vbg:arn

Kan inte du ta på dig en merengue-tröja och förmedla din visdom till madridforumet? Ingen här bryr sig om vad du vräker ur dig, men kanske får du medhåll där.

Sen såg det mer ut som att Van Bommel missade markeringen vid första målet. Samma anledning som Van Basten petade honom ur Oranje för. Dessutom är det knappast Valdés fel att Rijkaard fortfarande envisas med att inte ha en spelare vid vänstra stolpen.

Härlig reaktion av El Mejor Jugador Del Mundo. Vilket hypnotiserande anfallsspel Ronaldinho, Eto'o och Messi bjöd oss på. Tänk att få se detta i varje ligamatch. Messi var värd ett mål och borde haft straff vid ett tillfälle, men antar att domaren tyckte synd om Udinese. Men de två första målen föregicks av en spektakulär Pibe.

Och Puyol, vilken Kapten.
Barcelona Havaldinho
2005-09-28 15:19
Cicnho_89

Finns en anledning till att du tycker de också...
Anledningen är att du nog är född 89 och fortfarande inte är torr bakom örat än...
Barcelona BatiGoal
2005-09-28 15:16
Cicinho_89:

Det är din åsikt de.
Får messi tid och utvecklas så kommer han bli nåt utöver det vanliga. Messi vände ut och in på Cannavaro och co jag skulle gärna vilja se Robinho göra det eftersom Robinho är fem gånger så bättre.

alex163 [Sergio Ramos] :

Du tror inte det va Udine publike da som ville få Valdes ur balans?
Aja om du säger att det är Barcas publik så måste det stämma eftersom du satt så pass nära eller hur? =)

La_Rambla:

Kritik är en sak men den här (Vbg:arn) ogillar ju hela truppen och gillar bara spelare som inte spelar i Barca,med sina dumristiga inlägg försöker han skapa oro härinne. Att han inte blivit avstängd är för mig en gåta
Barcelona Blaugrana_1899
2005-09-28 15:05
Kan inte alla lallare som inte kan fotboll bara tagga här ifrån och sluta förstöra Les Rambles!.

skulle ochså vilja ha mål och höjdpungter från igår, länka gärna!
Barcelona Valdés
2005-09-28 15:03
Om segern mot Werder Bremen var tursam kan gårdagens match istället liknas vid ren fotbollspropaganda. Vi var närmare 10-1 än vad Udinese var 4-2.

FC Barcelona gav igår fotbollsälskarna en tydlig bild av själva anledningen till att fotboll är världens största sport.

Speciellt kul ifrån igår;

Messis (och Ronaldinhos och Eto´os osv) spelsinne och teknik, Decos "vrål" efter sitt frisparksmål, Rijkaards "rotationer" (Ezquerro och Van Bommel är riktigt bra) vilket höjer motivationen på samtliga och minskar skaderisken och hela den anfallsfotboll som vi i det närmaste är ensamma om i fotbollsvärlden.
Barcelona La_Rambla
2005-09-28 15:02
Spinbad//
Han gjorde en mycket bra instats igår. Låg bakom frisparken som Ronaldhino gjorde 1-0 på. Startade kontringen som gav 2-0 bla. Sen hade han ett par läckra finter och väggspel. Verkar ha en otrolig spelförståelse och split vision.
Sen har han en otrolig speed med bollen som limmad vid fötterna, hur läckert som helst att se. :)

Han mattades i slutet av matchen, helt förståeligt och byttes ut mot Eqzguerro.
Barcelona Leo Messi
2005-09-28 15:00
nån som vet var man kan ladda ner målen från igår? tacksam för svar :)
Real Madrid Cicinho_89
2005-09-28 14:50
jag måste erkänna att jag tycker att robinho år fem gånger så bra som messi.
Spinbad
2005-09-28 14:41
Jag såg inte matchen igår men är lite nyfiken på Messi, gjorde han en bra insats? Jag tycker det roliga med Messi är att han redan nu känns så mogen och jämn, alltså totala motsatsen till en spelare som säg Quaresma som spåddes en lysande framtid i Barca för några år sedan.
Annons: