/spanien/barcelona/forum/26556.aspx/spanien/barcelona/forum/26556.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona O Fenômeno
2005-03-08 22:47
ackish,

Det var så lite.
Barcelona Daniel el magnific
2005-03-09 11:21
Ginger:
du är fan patetisk Vi lever inte bar på Ronaldinho ta Eto´o till exempel han leder den spanska skytteligan och då lär man ju knappast var dålig.
Dessutom så Är Deco en jävligt bra fotbollspelare.
och Puyol i sina bästa stunder.
Det där med att det bara är Ronaldinho som skulle platsa i Chelsea är fel.
Chelsea försökte ju faktiskt värva Deco i sommras.

Barcelona O Fenômeno
2005-03-08 22:47
Jag säger bara:

Om det var Ronaldo istället för Eto'o...
Ni hade chansen att värva honom men Van Gaal nobbade...
Barcelona kubala
2005-03-09 10:51
Ämne: BARCA BLOD //

Ni ....
Ginger
Det hoppas jag verkligen vi är. United mötte oss flera gånger på 90-talet och det blev fantastiska matcher mellan två fantastiska lag som spelade fantastisk fotboll. Det kan vi inte säga om er direkt, även om ni gick vidare.
Så njut av karamellen för den tar snart slut.
Barcelona barcapimp
2005-03-09 10:33
Vill bara säga att jag alltid varit emot Gio,jag visste att detta skulle hända förr eller senare i nått oerhört viktigt match.Har ogillat han som spelare från första stund jag såg han spela.Han är varken snabb,brytsäker eller stark i närkamper.Det enda han kan göra är att skjuta och det tycker jag inte räcker för att spela i Barca.
Fighters_Curva_Nord
2005-03-08 22:44
@ O Fenômeno

Nee de behövs ej, vi gör "skitjobbet" en repris från 02/03 tack!

Merda Madrid e Barca!
Barcelona Ronaldinho Jr.
2005-03-08 22:33
O så var vi ute ur CL. Bara att satsa på ligan istället och hoppas att Chelsea åker ut så tidigt som möjligt!!!
Barcelona barcapimp
2005-03-09 10:28
Ike
Spelare som springer mycket och ofta brukar ha en tendens att missa många målchanser,medans spelare som väntar på målchanser ofta sätter dem.Har ni tänkt på hur överlägsen Chelseas backlinjen är jämfört med vårt,fast ändå var vi så nära att gå vidare.Tänk om vi till nästa säsong fick några riktiga backar,hur bra skulle inte vi bli då.
Barcelona penta
2005-03-08 22:44
Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!!!!! Jag har inte varit inne på det här forumet på typ 1år men det skiter jag i för nu vill jag bara förklara för alla hur jävla deprimerad jag är! Om vi bara hade satt de chanserna vi hade!! ÅÅÅÅÅÅÅHHHHH!!! (ursäkta språket!)
Fighters_Curva_Nord
2005-03-08 22:43
@ Damia

Tack!
Barcelona Majsan
2005-03-09 07:17
Barcelona är verkligen världens roligaste lag. Man satsar alltid allt framåt, och man gör hellre en sak snyggt än två saker fult. Det är verkligen så fotboll ska spelas i mina ögon. Det är verkligen en fröjd att se Barca spela, men tyvärr hade det också varit en fröjd att få se dem lyfta segerpokalen.

David Ronaldinho/

Så skönt för dig att det lag som spelar den odiskutabelt finaste fotbollen i Europa åkte ur CL, medan bonka-gänget Juventus fortfarande har chans att hålla sig kvar. Och det är klart, det visade sig ju igår att "ju fulare desto bättre", så Juve har säkert god chans att slå ut Real ikväll..

Serpico/

Att säga att Ronaldo aldrig varit spektakulär (han kallas "fenomenet"..) är som att säga att Ralf Edström var bättre än Ronaldinho på att dribbla. Har du sett några filmer från Ronaldos tid i Barca, eller hans första tid i Inter? Det slår det mesta, inklusive mycket som är gjort av vår egen Ronaldinho, "den lille Ronaldo"..
Spanien neo
2005-03-08 22:42
Chelsea suger, lider med barcelona i kväll
Barcelona Daniel el magnific
2005-03-09 10:17
Chelsea, Chelsea, Chelsea vad kan jag säga den tråkiga fotbollen vann igår var händer med denna värld.

Men nu ska jag vända på det hära tänk på att bli utslagna ur CL kan vara det bästa som har hänt då Barcelona & co kan satsa allt på att vinna ligan.
Hoppas att Real Madrid tar säg vidare då det kan bli så att deras spelare inte kommer att orka att försöka vinna ligan och CL.
Medans våra spelare får en välbehövlig villa.
Deco_Barça
2005-03-08 22:40
Men men skit i nu tar vi ligan!!!!!!!!
Barcelona Maxi Lopez
2005-03-09 10:01
Fan oxå att vi förlora men hoppas att Barca värvar Milito till nästa säsong och ge de Oleguer.
Fighters_Curva_Nord
2005-03-08 22:40
One down, one to go!
Barcelona Effet77
2005-03-09 11:09
Ämne: kubala//
Ni är bara....
Ginger/
Såg du matchen igår eller? tycker du att det var rättvist? du är ju bra bakom flötet om du tycker att vi lever på en spelare , men du kanske inte vet så mycket om fotboll, verkar inte så iallafall
Real Madrid finteknik
2005-03-09 12:23
Simpa ///

det finns olika syn på bra fotboll... vissa gillar taktik och defensiv och andra gillar skönspel ( gärna en kombination )

jag antar att du har spelat in alla greklands EM matcher och sitter o kollar på dem på dagarna,,,upphetsande eller ?
Real Madrid Ike
2005-03-09 10:13
Jag viste i stort sett att vi skulle förlora, så fort Marquez vart skadad.
Puyol och Marquez är dom enda defensiva krafter vi har.

Att vi förlorade matchen tycker jag beror helt på Gio´s prestationer, (under prestationer).
Det sprangs upp och ner på hans sida, som om han inte ens fanns på plan.

3-0 på 19 minuter.. måsta vara det löjligaste jag sett...
Förstår inte riktigt hur Reijkaard tänker, när laget spelar offensivare den här matchen en hemma matchen.
vi hade 1 back som inte spelade anfallare, och det var Oleguer, och hur hög klass han håller vet vi redan.
Tycker att Puyol var aldeles för högt upp på banan.
Belletti skötte sitt jobb lite bättre än Gio iaf som var icke excisterande på plan.
Gerard, är en rolig prick... killen gjorde kanske 1 brytning på 90 minuter, annars sprank chelsea spelarna lite hur dom ville på plan.
Den jag tycker kämpade bäst i defensiven var deco. Som hela tiden var på boll hållaren.
Valdez gjorde ett par bra räddningar, men han släppte inte mål som han kunde spelat bättre på också. Han går ut vid hel fel tillfällen ibland.
Förstår inte riktigt om Etoo har blivit mittfältare eller nått.. Vi spelade ju med Xavi på topp ett bra tag, med eto allt ifrån försvarare till mittfältare, ja alla positioner nästan utom just anfallare.

Folk som säger att chelsea spelar tråkig fotboll förstår jag mig inte på. Dom spelade bra taktiskt och spel mässigt, ALLA deras anfall kunde lika gärna ha slutat med mål, och det var inte få med anfall. Att barca har bollen 65% av matchen spelar ingen som helst roll, gör inte att dom spelar bättre fotboll. (just den matchen iaf).
Vi har otroliga spelare i anfallet, men matchen slutar 4-2 i en match där chealse har sina 2 bästa offensiva spelare borta.
Kezman som inte är något vidare snabb sprang cirklar runt Gio, medan våra anfallare stod och passa sidleds.
Första målet, var hands som resulterade i straff, för vilket jag vart djävligt förbannad att se.. Ronaldinho ta straffen!, varför?? låt Eto skjuta,
en sak ingen kan ha missat, är att ronaldinho inte är någon direkt säker straff skytt.
Andra målet var en ren individuel prestation av Ronaldinho.
Vi gjorde inget mål, som lag. med över 60% boll innehav. Barca har inte spelat bra fotboll, sen slutet av hösten ungeför. Vi kanske har vunnit matcher, men vi slutade spela "BRA" fotboll ett bra tag tillbaka i säsongen.

Diskutionen om vem att Eto och Ronaldo som är effektivast, är rätt lätt att svarar.
Ronaldo är en av världens bästa avslutare, om inte den bästa, men Etoo är en bättre anfallare (Generelt sätt) Springer mer, hugger mer, och kommer därför i mycket fler lägen.
Jag har heldre Eto i laget än Ronaldo, men efektivitet, i avsluten vinner, Ronaldo. punkt slut. I Ronaldos bättre dagar, tex när han spelade i barca, var han något helt otroligt.
Då han sprang som Eto, men hade bättre avslut.

Samman fattning: Chelsea spelade bra, Barcas försvar sög, Gio är skulden för allt ont.
Vi hade vunnit matchen med Marquez =)

PS. KÖR LITE SKOTT TRÄNING FÖR HELVETE!

Fudge: Ronaldinho får 2/5 i matchen. Han gjorde 1 snyggt mål, och 2-3 andra bra saker, sen var han osynlig. (tycker jag iaf)
Barcelona Tompa
2005-03-09 09:33
Chelsea är verkligen inget roligt lag att titta på, man kan dock inte ta ifrån att de är väldigt effektiva.
Gabriel:
Tyvärr vinner man inga matcher på att bara spela den vackraste fotbollen. Man måste göra MÅL och sätta chanserna. Och tyvärr är vårt kära Barca inte så effektiva när man väl får chansen Trist men sant. Hade vi varit lika effektiva som Chelsea så hade inte ryssens lag haft en chans! Speltekniskt är Barca överlägsna Chelsea, basta!

Teknikos:
Begriper inte hur du kan påstå att Oleguer är en grym mittback. Han, liksom Gerard håller inte måttet på den här nivån.

Begriper fortfarande inte varför Albertini fick chansen som defensiv mittfältare. Kände på mig att det skulle gå åt skogen när Gerard spelade pivote. Sen behöver vi större bredd i försvaret till nästa säsong.
Barcelona Tompa
2005-03-09 09:33
Chelsea är verkligen inget roligt lag att titta på, man kan dock inte ta ifrån att de är väldigt effektiva.
Gabriel:
Tyvärr vinner man inga matcher på att bara spela den vackraste fotbollen. Man måste göra MÅL och sätta chanserna. Och tyvärr är vårt kära Barca inte så effektiva när man väl får chansen Trist men sant. Hade vi varit lika effektiva som Chelsea så hade inte ryssens lag haft en chans! Speltekniskt är Barca överlägsna Chelsea, basta!

Teknikos:
Begriper inte hur du kan påstå att Oleguer är en grym mittback. Han, liksom Gerard håller inte måttet på den här nivån.

Begriper fortfarande inte varför Albertini fick chansen som defensiv mittfältare. Kände på mig att det skulle gå åt skogen när Gerard spelade pivote. Sen behöver vi större bredd i försvaret till nästa säsong.
Barcelona Puyol_21
2005-03-09 01:50
O Fenômeno:
Har man en tjockis till anfallare blir det 10 mål kanske men här har vi nu en anfallare som springer o hugger på allt.därav blire det fler än 10 mål i stort sett vilken klubb han än spelar för!
Barcelona Gabriel
2005-03-09 07:38
Det känns så jävla bra att vara Barcelonafan idag, ni kanske inte förstår men jag ska sträcka mig upp och lyfta huvudet med stolthet när jag förklarar för alla idag att Barcelona är världens bästa lag, oavsett gårdagens resultat.

Att vi alltid spelar sån offensiv oavsett vilka motståndare vi möter och oavsett hur svårt det ser ut är värkligen en bra förebild för andra lag som dom borde i alla fal försöka att ta efter.

Chelsea må ha gått vidare och vunnit striden Barça - Chelsea målmässigt, min vi vann "fotbollsmässigt" och hade det inte varit för Terrys nick på en hörna som Valdes borde ha fått frispark så hade vi idag även vunnit själva mötet. Missförstå mig inte, att gå vidare var det som var viktigt det enda jag säger är att vi igår gav ut en signal, en possitiv sådan och även om chelsea gick till kvartsfinal så visade vi alla varför vi är "världens bästa lag". Dom första 20 minutrarna var förödande för oss och det bode aldrig ha hänt, men vi kämpade oss fram till 3-2 vilket jag tycker är beundransvärt av vårat lag.

Jag är tvärsäker på att vi tar hem ligan, just nu känns det inte som någon speciell tröst men det kommer det att vara i slutet av säsongen. Man kan skylla förlusten på många anledningar så som att Marques saknades eller att Collina var orättvis, men en förlust är alltid en förlust och precis som laget som borde vi föregå med ett gott exempel och inte sänka oss själva så lågt som Chelsea gör när dom förlorar.
Jag tänker dock aldrig erkänna att Chelsea är det bättre laget mellan Barcelona och dom, för det stämmer inte. Det taktikaste isånnafall och mer effektivaste av dom båda.

Till slut vill jag bara säga precis som Etoo sa "vinner detta chelsea champions league så är det ett skratt för oss. Detta laget trots så många miljoner lagda på världsspelare vet inte hur man spelar fotboll".

London skratter, världen gråter !
A Por Todos, Visca El Barça !!!
Ginger
2005-03-09 12:06
Marco//
Vad min ålder beträffar har jag inga kommentarer kring detta då jag närmar mig de 35....
Ni kanske skulle rensa lite i de egna leden först med hänvisning till hur det såg ut på The Shed igår..
Sen är vi väll överens om underhållningsvärdet igår..oavsett vilka som vann...
Barcelona BARCA BLOD
2005-03-09 10:26
fan va jobbigt att förlora mot sånt skit lag´, men samtidigt är jag stolt som många andra här inne. vi spelade verkligen ut chealse. skämde ut de totalt sen att vi förlora på våra egna misstag, ska inte betyda att chealse var bra och spelade rolig fotboll. för 3 av målen var ju vårat eget fel.
tur att man inte bestälde biljeterna till cl final.
Barcelona Serpico
2005-03-09 01:36
Jag är nog en av få som aldrig riktigt förstått storheten med Chelsea, förrän nu då kanske.
Följer inte Premier League så mycket, men har väl tänkt att typ "jaha, så chelsea tar det iår", har inte lagt nån större eftertanke i det.
O när de bara förlorade 1 av 6 matcher i sitt CL-gruppspel ryckte jag också på axlarna, jag menar tex Arsenal o Inter gick ju obesegrade igenom det o jag tycker att Chelseas grupp var den lättaste.

Men efter att ha sett Chelsea idag blir man ju nästan lite rädd. Jag var nog dåligt påläst. Jag var övertygad om att vi skulle gå ikapp vid 3-0 och vi gjorde ju 2 snabba mål, sedan trodde jag att det skulle fortsätta i 2:a. Jag hade varit räddare om vi tex mött Milan, Real, Juve eller Espanyol men absolut inte Chelsea!! Tji fick jag!!

Jag menar Ronaldinho, Deco, Xavi, Gerard, Etoo, Iniesta - alla gjorde en jättebra match. Som vanligt var försvaret darrigt, men jag var övertygad om att vi skulle sätta både en 3:a o en 4:a. Sedan plötsligt får detta Chelsea en hörna o en omarkerad Terry nickar in 4-2. Inte ens nu trodde jag på allvar att Chelsea skulle slå oss. Vi har världens bästa attackerande spelare i Etoo och Ronaldinho - men målet kom aldrig.

Det är ju bara till att visa detta Chelsea respekt, som trots att man har ett bollinnehav på 36% lyckas vinna denna matchen...
Men jag känner mig tom... vad hände egentligen? Är Champions League verkligen slut för Barcas del nu...för vår del...
Barcelona Barça_best_forever
2005-03-09 01:16
Jemi bit e Frank Rijkaard kemi veq nje nanë..
Hajde bre, te lutem... Qija nanen Anglezve !!
Vi ska vinna Ligan !! (ursäkta att jag skriver på ett annat språk, albanska, men jag var tvungen) ! Visca
Barcelona Puyol
2005-03-09 09:40
det är många som skyller på deco, gerard , oleguer men ingen råkar skriva nånting om Gios insats....jag tycker att det är på honom man ska skylla....båda två målen kom från hans kant..han springer med chelsea spelarna men försöker inte ens ta bollen .......kommer ni också ihåg belletis själv mål ....det kom ju från Gios kant efter dålig insats av honom.........

ni märkte väl hur försvar spelet förbättrades efter att sylivino kom in....kanske inte ett enda inlägg från chelsea från hans kant.........

fattar inte varför Rejkard fortästter spela med idioten Gio.......
Barcelona Börje
2005-03-09 09:22
Katastrof! Vi åker ut mot ett pajaslag vars bäste målskytt är en mittback!
Jag lider nåt fruktansvärt.
Barcelona Puyol
2005-03-09 09:40
det är många som skyller på deco, gerard , oleguer men ingen råkar skriva nånting om Gios insats....jag tycker att det är på honom man ska skylla....båda två målen kom från hans kant..han springer med chelsea spelarna men försöker inte ens ta bollen .......kommer ni också ihåg belletis själv mål ....det kom ju från Gios kant efter dålig insats av honom.........

ni märkte väl hur försvar spelet förbättrades efter att sylivino kom in....kanske inte ett enda inlägg från chelsea från hans kant.........

fattar inte varför Rejkard fortästter spela med idioten Gio.......
Annons: