/spanien/barcelona/forum/26554.aspx/spanien/barcelona/forum/26554.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Klint
2005-03-15 23:54
Sen för övrigt så är mina drömvärningar nästa säsong följande:

V.Kompany
Torres
Jorge Andrade
Barcelona ronaldinh0
2005-03-16 12:17
fyfan va gött att real losade mot getafe ...elr..??
Barcelona J. skånberg
2005-03-16 09:45
någon som är intresarad av ett helt barcelona match ställ från 04/05 med storlek large på allting, köpte det när jag var i spanien för ett tag sen´.
Señor Laporta
2005-03-16 17:18
Barcelona på en gräsplan nära dig!

Nu är det klart att Barcelona kommer spela en träningsmatch i danska Århus på Jylland i slutet av juli månad. Århus fotbollstadio rymmer 21 000 besökare och Barcelona kommer komma med sitt bästa lag.

Kanske det är värt och besöka våra grannar i väster till sommaren?
Barcelona Fedor
2004-08-20 23:37
Motta!!! 4-0! Min Favoritspelare efter Puyol!!!!
Barcelona Gaucho_90_11
2004-08-20 22:27
Gast det sägs att han är klar
Barcelona Fedor
2004-08-20 22:27
2-0 Larsson!!
Barcelona Rivaldinho9
2005-03-16 00:39
Don Toni:

Jag vet att du är en nolla som inte har någon koll på fotboll men jag måste ändå förklara för dig hur saker och ting ligger till.

Petar Maxi Lopez La Ligas skyttekung?? Svar nej
Petar van der Vaart Deco? Svar nej
Petar Iniesta Xavi? Svar nej
Petar Guily Luque? Svar kanske, troligen ej

Så vad kallar man spelare som inte får plats i startelvan?? Jo reserver. Alternativt B-lagspelare, fast ta det inte så bokstavligt.

Så tänker jag.

Jag föreslår att du håller dig till ditt forum och inte snackar om saker du ej vet.

Visca
Barcelona Aubri
2005-03-16 17:55
När vissa börjat prata om Quaresma, efter 45 min i TV, och några finter, det är då jag saknar de som annars skriver vettiga och logiska inlägg/ ni vet vilka ni är, o tack för att ni finns..

Lägg ner Quaresma, han håller inte Barca class, behåller hellre Guily då..
Real Murcia Gast
2004-08-20 22:24
Är Luis Garcia klar för Pool?
Barcelona Gaucho_90_11
2004-08-20 22:19
Är Deco Offensivmittfältare eller spelar han på Centralen?
Barcelona Rivaldinho9
2004-08-19 15:43
..........Valdes
Belletti-Puyol-Marquez-GvB...
.........Xavi-Edmilson......
............Deco............
..Giuly............Ronaldinho..
............Eto'o..............

Det här laget är enligt mig solklart det bästa vi kan ställa upp på plan. Enda frågan är Silvinho eller GvB. Hellre en spelare som är ordinarie i Hollands landslag på den positionen än en som åkte ner i tvån med sitt lag förra året. Har jag fel?? motivera
Barcelona RONALDINHO LEKER
2004-08-21 13:17
Jag tror att http:// wwitv.com/tvtv/7764.asx sänder Barca-Espanyol testa!
Barcelona maximilliano_iniesta
2005-03-16 07:38
ajax ute efter rijkaard
Barcelona ludovic giuly
2004-08-21 12:39
På söndag spelar Barca final mot Espanyol i Katalanska cupen, matchen börjar 21.45.
Barcelona ludovic giuly
2004-08-21 00:15
Matchen är slut och Barca tog en komfortabel 4-0 seger efter mål av Eto'o, Giuly, Henke och Motta.
Barcelona valde att vila Ronaldinho, Puyol och Valdés.

Startelva:
Rubén
Gabri
Oleguer
Márquez
Sylvinho
Xavi
Edmilson
Deco
Giuly
Eto'o
Larsson

Byten:
Gabri, Sylvinho, Eto'o och Xavi ut, F. Navarro, Peña, Iniesta och Gerard in (45')
Deco ut, Motta in (69')

0-1: Eto'o (12')
0-2: Larsson (33')
0-3: Giuly (35')
0-4: Motta (81')

Oleguer utvisad (79')
Señor Laporta
2005-03-18 21:27
hammabarça

Då får vi bara hoppas att han inte drar på sig en varning och missar el Clasico.
Barcelona Rawazinho
2004-08-20 21:41
Hejsan alla bröder och systrar!

Det är nu så att jag har planerat in en resa till Barcelona i början av september. Där ska jag vara i två veckor och sola, festa och kolla på barça. Jag hade tänkt att inte åka med charter utan endast betala tur och retur flygbiljett som jag hittat runt 1800-2500 kr på nätet. Min fråga till er var om ni kan rekommendera något hotell som är billigt i Barcelona. Behöver inte vara så värst centralt men helst nära en strand? Priset ska inte vara så högt som sagt med tanke på att jag ska bo där i två veckor.

Skulle vara VÄLDIGT tacksam om någon kan ge mig nån hemsida eller liknande där jag kan kolla.

Sköt om er och tacksam för alla råd!
Barcelona the_dog
2005-03-15 23:59
2 nyförvärv Evra eller A.Cole och luque
Barcelona hammabarça
2005-03-18 20:56
Ämne: hammabarça

Deco s....
Okej! Men i lördags stog det 10 och sen nåt om avstängning om inte jag minns fel! Hur som helst, bra att han är med. Han kommer behövas.
Barcelona hammabarça
2005-03-18 20:48
Är inte Deco avstängd imorgon? hade för mig det. Han fick väl sin 10:e varning i lördags?
Deportivo Fabian
2004-08-19 14:17
Om jag var Rijkaard skulle jag göra om Puyol til def mitt. Han är en av få som är ettrigare än Davids och förra säsongen gjorde ju gällande att det var precis vad som behövdes. Puyol har ju även klart godkända offensiva egenskaper medans han som mittback är så irrationell så ingen kan spela med honom. Det är därför Marquez sett så kass ut... Så jag föreslår denna start11

------------------Valdez-----------------
---Belleti---Edmilson---Marquez----GvB---
----------------Xavi----Puyol------------
-----Giuly----------Etoo---------Dinho---
Barcelona Rivaldinho9
2004-08-19 15:51
Är det någon som vet nåt om Rafeal va der Vaarts eventuella ankomst till Blaugrana? Han har ju många gånger uttalat sig om att Barca är hans drömlag att spela för och han hoppas en övergång kan genomföras inom några år.
Barcelona the_dog
2005-03-18 16:55
barca åker till marocko
Barcelona Damia
2005-03-18 20:39
Kul att Motta snart är tillbaka :D

Hoppas att han får hoppa in nån match innan El clasico och kanske spela El clasico från start.

Men det kanske är lite för tidigt, och man kan vara osäker på Mottas form, och kondition efter dessa månader han varit skadad.

Visca El Barça !
Barcelona ludovic giuly
2004-09-05 16:45
Varför är Edmilson avstängd så lång tid? Det kan ju inte vara ett vanligt rött kort, han måste brutit hårt mot reglementet.
chalar
2005-03-18 15:43
Hur ser det ut i erat lag, vilken elva kommer till oss på Riazor? Inga skador på träning nu under veckan eller andra gla..., förlåt, tråkiga nyheter? ;)

Som det ser ut hos oss spelar ordinarie lag utom Manuel Pablo på högerbacken och Molina i mål om jag är rätt informerad.

Tristan
Luque Valeron Victor
Sergio Silva
Romeo Andrade Coloccini Scaloni
Munua

Serio, Luque och victor har visat grym form på sistone, det lär bli en riktig höjdarmatch!!

Ni lär väl inleda med tokoffensiv som ni alltid gör, era galningar (galningar på ett mycket beundransvärt sätt)och min analys säger att om depors fyra centrala försvarare hanterar detta tillräckligt väl kan laget med iruretas lömska list styra tempot neråt och besegra barca men om eto,o nätar för fort är jag rädd att ni kniper en pinne.
Barcelona __robin__
2004-09-05 13:32
deco verkar inte ha dt rätta självförtroendet.. men jag tycker att dt e bättre att iniesta får starta istället för deco så får deco komma in efter ungefär 60 min.. för dt e mkt svårarre att bli utbyt än att bli petad..
Barcelona B_a_r_c_a
2004-08-21 04:23
Quaresma gjorde det ända målet igår när Porto vann super cupen mot Benfica. Han har redan börjat bevisa va han går för.
Barcelona Valdés
2004-08-21 00:45
Spinbad; Du har helt rätt i att det tydligaste beviset för att Rijkaard är en dålig tränare är frånvaron av vunna titlar.

Och den största måttståcken för en hög kvalité på träningar visar sig i vinster i avgörande matcher ( och titlar ). Jag tycker inte att man kan skylla på avsaknaden av enstaka spelare/spelartyp utan istället tycker jag att det brustit i just tränarens förmåga att få ut det maximala av de spelare vi haft och likadant så tycker jag att han visat otroligt dålig fingerkänsla vid upprepade tillfällen ( laguttagningar och byten ) som gjort att vi förlorat avgörande matcher.

Jag skulle vilja att Du själv gav några exempel där Rijkaards laguttagningar, taktiska "rävspel" eller finurliga byten överraskat motståndarna eller förändrat en matchbild.

Vad det gäller den kommande säsongen är jag också hoppfull och vi borde absolut på allvar kunna konkurrera om såväl ligatiteln som champions leaguetiteln. Precis som Du så tror jag att de största hoten till en ligatitel finns i Deportivo, Real Madrid och faktiskt också Sevilla. Jag ser Valencia som outsiders just pga tränarbytet, även Atletico Madrid ser ut att få ett starkt lag. Egentligen tror jag att vi har något större chans i CL då den typen av cupspel passar oss. Detta tror jag även om vi skulle behöva tre defensiva förstärkningar ( en ytterligare mittback, en vänsterback av hög kvalité och en defensiv mittfälltare ) för att ha en spelartrupp som kan mäta sig med ex Milans. Förstaelvan ser dock ruskigt stark ut och de värvningar som gjorts av uteslutande spelare med "vinnarskalle" gör att det går att kräva en titel ( även om jag önskat fler unga spelare och likadant fler spanska spelare, men dessa är dyrare att lösa ). Nedräkningen till nästa veckas avspark har börjat på allvar.

- Hur ser Du på Deco versus Xavi och Eto'o versus Henke, vilka skall spela ( eller skall kanske alla fyra spela )?
Annons: