/spanien/barcelona/forum/26553.aspx/spanien/barcelona/forum/26553.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Krax
2005-01-23 11:41
Ni möter ju Chelski i åttondelen i CL. Hur tror ni det går egentligen? Chelski ser väldig, väldigt staka ut för tillfället.
Barcelona Messí
2005-01-22 20:56
Äntligen är vi tillbaka med vårt riktiga spel! D.v.s världsklassigt passningsspel och dålig effektivitet. :-)

Borde stått 3-0 nu. Om Racing fortsätter så här så tror jag att vi vinner med 5-0 om vi sätter våra bollar!
Barcelona Barça-fan
2005-01-22 22:46
Señor Laporta
ursäkta
Sylvinho 3
Inista 4
Barcelona jaxx
2005-01-21 12:10
Romano Africano///Jag håller me dig till 100%,,jag vill oxå se Anelka i barca tröja..Jag menar han e ung,biligt och jätte sugen på cl,,och jag tycker fortfarande att han bland dom 5 bästa anfaller i världen,iaf när han vill spela fotboll,,,Ibland undrar jag hur fan han hamnade i en bottenklubb som man city,,jag menar det var inte länge sen han var värd typ 400milj,,
Atlético Greko
2005-01-21 19:00
Är det nån som har nyheter angåenda basinas transfer till barca? ser att det ryktas om albertini, men basinas e ju båda yngre o bättre! o säkert billigare fattar inte varför han inte värvats redan?!
Barcelona Valdés
2005-01-21 18:16
tarrak; Dina helt principlösa resonemang gör att jag måste fråga Dig;
- Är Du utfrån Din egen definition en "värdefull" supporter?
- Om Du är det, skulle vi i så fall inte kunna sälja Dig för att bredda supporterklubben?

Sonde; Vem påminner Maxi Lopez om i spelstil?

Du har gjort en klockren betygsättning av nyförvärven.
Barcelona Lucho
2005-01-21 15:20
Alx: Har de tröttnat på italienarna?

Nix, Maxi Lopez har nämligen italienskt medborgarskap ;-)

Angående Saviola.. vi har diskuterat det där tidigare och jag vet inte om jag riktigt håller med dig om att han skulle vara en spelare som inte gör dom viktiga målen. Både under Radomir Antic tid och under Rijkaards vårsäsong 2004 var ju Saviola en av lagets absolut bästa spelare med många mål och assists. Annars har han ju mest fått nöta bänk. Att låta honom spela en säsong till i Monaco vore iofs inte fel..

Om ryktet om att Rijkaard tackat nej till Mascherano stämmer känns det tråkigt men Albertini är nog ändå ett vettigare alternativ. Dels för att han blir billig och dels för att sannolikheten att han anpassar sig snabbare än argentinaren är betydligt större. På MD spekulderades det i att han kunde komma att få samma roll som Alexanko hade när Cruyff tränade laget, dvs en äldre spelare som står tränaren nära och fungerar som en form av länk mellan truppen och denne och som dessutom inte har några problem med att vara back-up.
Señor Laporta
2005-01-21 08:34
Iaqunita har spelat med Udinese i Uefa Cupen detta året. Han spelade en halvtimme i den första matchen borta mot Panionos som Udinese förlorade med 3-1. Och spelade hela matchen hemma mot Panionos när Udinese vann med 1-0.
Iaqunita kan alltså läggas till i Champions League truppen.
Länktips: www.uefa.com
Barcelona Puyol_20
2005-01-21 18:55
Sonde:

Verkar som laporta o co verkar ha gett sig in i leken angående maxi lopez. Fungerar denna deal som en backup ifall iquinta dealen nu inte skulle gå igenom lr är dem ute efter både iquinta och maxi o lånet albertini?

tacksam för svar

Skönt att Gerard e tibax,med hans grymma huvudspel så e han klart saknad då han inte spelar. Välkommen tillbaka Gerard
Barcelona Alx
2005-01-21 18:30
Ämne: Alx: Har de trött....
Det jag menar är snarare att de kanske tröttnat på att förhandla med italienarna. De är ju oresonliga förhandlare. Hur kan man tacka nej till ett bud på 8M för Iaquinta?
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-20 22:46
Puyol_20

Precis. Därutöver finns det också Gerard som snart är tillbaka (kanske på lördag?) och även Edmilson.

Marca skriver att Mascherano kunde ha värvats av Barça, men Rijkaard ville inte ha någon ung sydamerikan som behöver tid att anpassa sig, han behöver en erfaren ledargestalt som han kan lita på presterar om en vecka. Därav Albertini.

Förresten, är det någon som säkert vet om Iaquinta kan registreras för Champions League..?
Barcelona Kickboxer
2005-01-29 12:58
Försöker igen:

Grabbar, e det någon i sthlms trakten som vet om "Capital" visar Barça matchen imorn? Rodrigo du brukar veta sånt, någon annan som kanske vet? Jag vet att de typ alltid visar men ja tänkte om det va nåt undantag eller så imorn. Vill bara vara säker så att ja inte åker in till stan i onödan.

Tacksam för svar från någon som är 100% säker!

Visca el Barça!!!
Barcelona Kim
2005-01-21 16:51
Just det som Davidsito nämnde, tycker jag är ett viktigt plus när det kommer till Saviola. Jag har aldrig hört honom gnälla över att vara bänkad. Han är en spelare som skulle ha en del att lära Eto'o (hur konstigt det nu än låter). Saviola vet hur man springer i djupled rakt igenom försvar, med och utan boll. Eto'o har en alltför stor förmåga att välja de svåra alternativen jämt och ständigt.
Barcelona Davidsito
2005-01-21 15:59
ALX: ang. Saviola..
Där sa du det många cules tänker men inte nämner högt... Saviola är han så bra? jag håller med dig om att han verkligen inte imponerat han är bra men inte mer. Inget skott inget huvudspel.. Nåja jag är villig att ge han en till chans. .Men det är bara för att han verkar så trevlig, klagar aldrig och kämpar!
Barcelona frío como el hielo
2005-01-20 22:07
ok.. som d verkar nu så de Albetini å Iaquinta som gäller för oss!!

Men vem kan ärlit säga att dom trodde på dessa spelare innan transferfönstret öppnade :P ??
Barcelona Gustaf
2005-01-21 17:23
Det som främst talar för Saviola är väll att han redan finns i klubben och som ersättare håller han defenitivt tycker jag, försvinner han måste en ersättare köpas in. Men ska han säljas bör det ske snarast för hans värde höjs knappast om han får sitta och åldras på Camp Nous bänk.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-20 22:22
Noterat. Av någon anledning uppmärksammade jag inte den länken (alla artiklar) tidigare..

Vi får hoppas på att allt löser sig med transfern, det börjar bli lite ont om tid nu.
Barcelona Barca Barca
2005-01-21 19:28
Kom på en sak. Om inte Barcelona lyckas värva Iaquinta eller Maxi Lopez så tycker jag att man ska ge sig på Pandiani från Deportivo. Han och tränaren verkar inte vara vänner längre, och läste på planetfootball att klubben har lagt honom på transfer listan vilket gör att det inte skulle vara så svårt hämta "El Rifle".

Har någon läst på Marca. Ronalinho säger att han kommer också lämna om Rossell sticker från Barcelona. Om det verkligen stämmer så kan han lika gärna dra för då visar han inget hjärta för klubben. Det kan också vara en massa skit snack, läste igår att han var glad över att våra rivaler Real Madrid åkte ut ur Copa Del Rey. Men i alla fall så fattar ja ingeting av Ronaldinho ryktet(som ja numera ska kalla).

Kolla länk ifall någon vill läsa om Ronaldinho ryktet.

Visca EL Barca
Barcelona Barca Barca
2005-01-21 19:28
Kom på en sak. Om inte Barcelona lyckas värva Iaquinta eller Maxi Lopez så tycker jag att man ska ge sig på Pandiani från Deportivo. Han och tränaren verkar inte vara vänner längre, och läste på planetfootball att klubben har lagt honom på transfer listan vilket gör att det inte skulle vara så svårt hämta "El Rifle".

Har någon läst på Marca. Ronalinho säger att han kommer också lämna om Rossell sticker från Barcelona. Om det verkligen stämmer så kan han lika gärna dra för då visar han inget hjärta för klubben. Det kan också vara en massa skit snack, läste igår att han var glad över att våra rivaler Real Madrid åkte ut ur Copa Del Rey. Men i alla fall så fattar ja ingeting av Ronaldinho ryktet(som ja numera ska kalla).

Kolla länk ifall någon vill läsa om Ronaldinho ryktet.

Visca EL Barca
Barcelona Sonde
2005-01-21 13:46
YES! nästan för bra för att vara sant. Läste nyss att man har lagt ett bud på Maxi Lopez, som är högre än det bud Benfica tidigare lagt. Affären med Benfica var i stort sett klar, men nu har alltså Barça gett sig in i leken.

För en idiot som jag, som aldrig kan se klart när det handlar om sydamerikanska talanger, är det här otroliga nyheter. Jag har som jag tidigare nämnt sett Maxi spela en del matcher, och han har imponerat. Mycket intressant spelartyp.

Hoppas.
Barcelona Sonde
2005-01-21 13:46
Messí: Fan du var före :)

hoppas ändå.
Spinbad
2005-01-21 09:41
Romano Africano:
Att man inte värvar Anelka tror jag handlar om hans personlighet, det var delvis samma anledning som gjorde att man inte var intresserad av Gravesen om jag förstått det rätt. Anelkas historia är ju full av konstiga dispyter med tränare och krav på att lämna klubben.

Ang. Iaqunita är jag rätt tveksam, bara sett honom 1-2 gånger dock. Han är åtminstone en stor anfallare och bra i huvudspelet så värvningen kanske blir lyckad trots allt.

Att man skippar Mascherano tycker jag är rätt tungt, även om han kanske inte tillfört så mycket i år så är det en gigantisk talang och blir (troligtvis) en stor spelare. Men Barcas ledningen kanske fått nog av argentiska talanger osm inte blommar ut efter de förväntningar som finns på dem (Saviola och Riquelme). Jag har oavsett det svårt att se hur Albertini ska kunna ta en plats i startelvan. Visserligen kanske Rijkaard vill ha bort Oleguer ur startelvan och sätta ner Marques i backlinjen för Oleuger har inte imponerat på mig de sista matcherna.

Någon som hört hur det går för Gerard, Motta, Edmilson och Gabri? Jag är tveksam till om någon utöver Gerard kommer spela alls den här säsongen faktiskt.
Barcelona Sonde
2005-01-20 22:13
Kharles: Alla artiklar som skrivits finns under "artiklar" på sidan.
Barcelona Messí
2005-01-20 22:07
Ronaldinho sa idag så här till spansk press:
"Mentiría si dijera que no me alegro de la derrota del Madrid"

Om inte min spanska är allt för dålig så tror jag att han menar att han är glad över att Real Madrid åkte ur cupen. Är nog första gången på länge jag hört någon Barçaspelare säga något sånt. :-)
Spanien Romano Africano
2005-01-21 09:04
Fattar inte vad barcelona ledningen håller på med att försöka köpa Iaqunita när det finns Anelka som kostar knappt ett öre.

Jag har sett Iaqunita flera gånger i serie a i år och kan säga nu att han inte kommer lyckas i barca om han kommer.
Barcelona Rivald0
2005-01-21 00:19
Kharles_Kubala ..hur kan Edmilson vara tillbaka ? blev inte motta skadad innan ? :S...
Barcelona Spielmann
2005-01-21 14:21
fanatico-- En defensiv mittfältare med stor rutin, tidigare given i italienska landslaget. Passningssäker, defensivt smart, hyfsat skott, dock kanske inte vindsnabb längre och har så aldrig varit, men tidigare har det inte varit en större svaghet. Han är ändå så pass rörlig att han kan skifta "riktning i löpningen", vilket t.ex Marquez har problem med i vissa situationer.

Frågan återstår dock: Hur är formen?
Señor Laporta
2005-01-21 13:21
jaxx

Skämtar du med mig? Anelka bland de fem bästa anfallarna i världen? Nicolas Anelka hamnade i Manchester City därför att han inte kan ställa sig i ledet hos de andra klubbarna han spelat i. Han accepterade inte sin roll i Arsenal, inte heller i Real Madrid. I Manchester City är han nummer ett, det var han inte i Arsenal, det var han inte heller i Real Madrid och han kommer inte bli det i Barcelona heller. Anelka har attitydsproblem och jag tror inte Laporta och co vill lägga ut dyra pengar på en spelare som man inte är säker på att han kommer passa in i klubben, dessutom är jag mycket kritisk till varför Manchester City skulle släppa honom då han behövs i deras lag.
Anelka är inte bland de fem bästa anfallarna i världen. Han kommer inte bli det heller. Skulle han vara en utav de fem bästa skulle han ha lyckats betydligt bättre i Arsenal och Real Madrid. Han har fått sina chanser i en storklubb, och han har bevisat att han inte är bra nog att ta den!

PS. Lär dig stava! Dålig svenska gör att nivån på forumet sjunker. DS.
Real Madrid Robinho10
2005-01-22 15:33
Ni kan drömma om att Lecce säljer Bojinov!!
Real Madrid Paco Buyo
2005-01-22 13:46
Varfor har Barça drojt sa med att varva, undrar jag. Med den trupp de har idag ar det ju omojligt att halla sasongen ut. Vem ar bromsklossen. Hittar inte fragetecken pa det har forbannade tangentbordet, sorry.
Annons: