/spanien/barcelona/forum/26552.aspx/spanien/barcelona/forum/26552.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Deportivo Krille
2004-08-15 23:50
Donjel/ Monaco matchen är historia, iof visade sig vara europas näst bästa lag men iaf. Sånt glömmer man efter matcher som mot Milan, som faktiskt är klasser bättre än (Inter). Jag sa inte att depor vinner ligan utan att de har stora möjligheter att göra det, sen vem som nu vinner får vi väll se men tror att det blir ganska öppet och står mellan Depor, Valencia, Barca och Real. Favoriter är helt klart Barca och Real men man ska aldrig räkna bort depor och valencia det har det senaste fem åren visat klart. Förövrigt mycket intressanta spelare som barca värvat, Deco och Etoo är rena drömspelare, gäller bara att få stjärnorna att spela bra ihop vilket inte blir det lättaste.

Depor forever!!!
Barcelona Barcelona KUNG
2004-08-15 22:52
Är quaresma bara utlånad till Porto elle köpt dit elle spelar han kvar ?
Spanien Donjel
2004-08-15 22:25
Barcelona KUNG // Larsson!!!
Barcelona Alx
2004-08-18 20:26
fc_2002: Det är förresten aldrig populärt att skriva med VERSALER, de inläggen brukar ryka direkt!
Barcelona Jairzinho
2004-08-13 12:49
Av alla värvningar som Barça har gjort inför denna säsong så känns det senaste, Samuel Eto´o, som det allra bästa för oss. Tillsammans med Giuly så är dom de kalrt bästa värvningarna kvalitetsmässigt. Köpen av Deco och Sylvinho ser jag som ytterst överflödiga. Vi har redan Xavi på Decos position och han är en mer komplett och bättre spelare än Deco, dessutom spanjor. Ska dom peta Xavi? Tjänstefel isf.
Varför inte satsa på unge Fenando Navarro i stället för Sylvinho som jag anser kan bli riktigt bra? Varför inte tagit dom pengarna som vi köpte Deco och Sylvinho och kanske Belleti också och värvat en riktigt bra defensiv mittfältare. Hade vi lagt till lite så hade vi haft råd med Patrick Vieira, iaf om prislappen ligger runt 300 mille som ryktena säger. Om Vieira hade velat komma till oss är en annan fråga men det hade varit grymt bra!
Jag tror det kommer bli ett probelm för Barça om någon utav Xavi eller Deco kommer få stå åt sidan...
Real Madrid Ike
2004-08-13 12:53
Martin89:
Jag hoppas du skojar :)

Zlobban:
Tycker absolut inte köpet av Etoó är konstigt,
Vi hade Saviola och Larsson, Vi har 3 stora tävlingar, Larsson håller max 1-2 år till.
Kan man ro åt sig en av världens super forwards nu, som har bevisat sig i La liga, så visst gör det! Blir Saviola eller Henke Skadade känns det som det blir jobbigt för 1 anfallare att spela i 3 turneringar sammtidigt. Ingenting ovanligt att 1 blir skadad. Skulle hålla med om att det kanske är lite onödigt om detta vore hammarby eller AIK, Men Barca är en av världens största Klubbar och bredden måste vara stark, inte bara utfyllnad.

Jag är inte specielt rädd för def.mittfältet heller. Edmilson kommer sköta jobbet bra där tillsammans med Motta.
Vi har gott om back allternativ nu och det offensiva spelet behöver jag inte ens ta upp.
Vi har alla ingridienser för att lyckas stort.
Nu gäller det bara att spela ihop spelarna, och ställa upp med rätt spelare på plan.
Herr Rijkaards jobb.
RAUL 4EVER
2004-08-17 12:29
Hur ska ni spela nu när ni köpt Giuly,Etoo och Larsson
Barcelona rattaxes
2004-08-19 10:24
jag vet inte
Barcelona B_a_r_c_a
2004-08-19 00:15
Jag va på Råsunda och såg Sverige-Holland och jag satt på östra läktaren, precis bakom Van bronchost och det såg inte bra på det deffensiva alls, men han springer som fan och spelar bra i offensiven. Sedan har Ronaldihno gjort 3 mål idag i landslags uppdraget:)
Det sägs att Requilme låg bakom segern för Argantina.
Och Barca vinner och spelar med både Deco och Xavi på mittfälete(underbart)+att Etoo visar va han går för.
Barcelona ludovic giuly
2004-08-18 23:06
asinho//
Det där med vad Barcelonas hemmaarena "egentligen" heter är lite olika, spanjorerna själva säger Camp Nou. Nou Camp är lite mer svenskt känns det som då de även i andra länder säger Camp Nou precis som spanjorerna. I Spanien används även namnet L'Estadi när man pratar om Camp Nou. Kärt barn har många namn.
Barcelona Johan1
2004-08-18 18:19
Spinbad:
Skicka gärna ditt inlägg igen, för oss som inte han läsa det.
Barcelona ashinho
2004-08-18 22:42
Är det någon som vet på 100% säkerhet om vad Barcas hemmaarena heter?

Nou Camp vs Camp Nou..??
Själv så föredrar jag det förstnämnda alternativet =)
Barcelona ZonD
2004-08-18 19:48
Hur kommer det sig att redaktionen inte är inne mer och disskuterar. Det skulle höja nivån rejält härinne. Kan ju passa på och berömma er för ett mycket bra jobb även om ni sällan skriver härinne;)

För att dra igång ett disskusionsämne: Eto'o vs. Larsson.
Jag personligen vill nog att Larsson spelas majoriteten av matcherna och låta Eto'o långsamt slussas in i startelvan, för att till slut ta över helt efter Henke. För tillfället ser jag de som jämbördiga rent spelmässigt, men Henke vinner på att hans har enorm erfarenhet, men också de spetskvaliteter som vi behöver just nu. Men, smaken är som baken och därför undrar jag vad ni andra har för tankar om detta?
Barcelona Axione
2004-08-13 11:59
Ronaldinho_barca
Dessvärre är Xabi redan klar för Liverpool. Han stod högst uppe på listan för nyförvärv då Rafael Benitez tydligen gillar honom väldigt mycket.

Grymt kul med Etoo även fast man kastats fram och tillbaka en längre tid så har det hela tiden kännts som om det skulle ordna sig.

Vilka nyförvärv vi har den enda positionen jag är lite osäker på är den defensiva mittfältspositionen. Förhoppningsvis kan Motta som är en liten personlig favorit komma in där och blomma ut till en världsspelare. Annars har vi ju marquez och Edmilson som kan ta steget upp men man vill ju ha en naturlig defensiv mittfältare allra helst. Jag antar att det inte är bara jag som drömmer våte drömmar om hur laget hade sett ut om Davids hade stannat kvar.
Barcelona Gabriel
2004-08-17 12:49
fc_2002

Jag antar din utmaning och ställer upp med det laget som jag tror Rijkaard kommer att spela med i första matchen förutsatt att ingen skadar sig..

-------------------Valdes--------------------
-Beletti---Puyol-----------Oleguer--Sylvinho-
----------Xavi---Edmilson---GVB--------------
---Guily-----------Eto'o-----------Ronaldinho
Barcelona Gio Style
2004-08-15 23:59
Till depor fansen som snackar om att underprestera//

Barcelona har väl haft den bästa försäsongen bland top 5 lagen förra säsongen va??
Underpresterat har dem inte gjort.. dem ha rövertygat tycker jag
Barcelona Alx
2004-08-17 12:36
Patrik, mw... Hjärnsläpp! Skulle klämma in att Saviola är på väg att bli utlånad och la in honom "lite" fel... Tack för att ni uppmärksammade mig på det!
mw
2004-08-17 12:30
Patrik, Jo han har fått ett EU pass...

Så jag undrar också vad Alex Vázquez pratar om =)
Barcelona TheRealFan
2004-08-17 11:32
Joo jag tänkte på det efter jag gjorde namnet ..
Jag menar att jag är "the real fan" altså den riktiga suporten men jag ska ändå byta namn eftersom att det kan ses som om jag hejar på real madrid vilket jag aldriga har gjort och aldrig kommer att göra...

FORCA EL BARCA
Spanien RP 7
2004-08-17 02:39
När börjar la liga?????
Barcelona Izquierda
2004-08-15 22:45
Giovanni van Bronckhorst var tillbaka på vänsterbacken mot Parma. Vad ska det betyda? Jag som trodde att vi skulle slippa honom där den här säsongen. För övrigt är jag överraskad över hur mycket förtroende Rijkaard har visat Márquez. Oleguer har inte alls fått spela lika mycket och det förvånar mig. Extra förvånande är det förstås om det dessutom ligger någon sanning i ryktet om att Márquez skulle vara på väg till Lazio.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-08-18 18:15
Spinbad/

Det blir så ibland at vilket inlägg som helst tas bort...fattar inte varför!
Barcelona surman
2004-08-17 00:12
el magico//

Offensiv mittfältare och anfallare. Ungefär som Totti.
Spinbad
2004-08-18 17:54
Får man fråga varför mitt inlägg om prisnivån på biljetterna togs bort? Enligt reglerna ovan:
"Undvik personangrepp, skällsord, upprepningar (spam), korta innehållslösa utrop och icke-fotbollsrelaterade ämnen, tack!"
I vilken kategori hamnade mitt inlägg?
Barcelona surman
2004-08-17 00:11
TheRealFan//

Ska du inte byta namn?
Barcelona Daniel17
2004-08-18 16:06
ZonD
Du glömde Henke.
Deportivo Fabian
2004-08-15 19:37
GeRrInHo Barca Barca// Eftersom vi inte spenderar en cent och ändå kommer före er 3 av de 4 senaste åren tycker jag inte du ska snacka. Det blir hemskt jobbigt för er nu då trots att ni köpt skit för 30 miljarrrrder så kommer ni underprestera som ni jämt gör.

TÄNK innan du pratar grabben, när vann ni ligan senast???
Barcelona isestedt
2004-08-16 22:36
Oscar Lopez har skrivit på ett ett-årskontrakt med Lazio. Jag tycker att det är lite synd att han inte får chansen i år, men det är klart med bara 6 spelade matcher förra året och alla förstärkningar så blir det väl svårt att få någon speltid i årets lag. Jag antar att han går dit på lån, eller är det en transfer?

Deco debuterar på onsdag!!
Barcelona fc_barca
2004-08-18 15:19
visar dom matchen ikväll? i så fall vuilken kanal ??
Spanien donut
2004-08-15 22:27
Krille//

Bara för att ni slog Milan för ett tag sedan så betyder det inte att ni ska vinna ligan.
Annons: