/spanien/barcelona/forum/26551.aspx/spanien/barcelona/forum/26551.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana_1899
2004-08-17 16:52
vilka spelare är det som inte har eu pass kan någon skriva det?

och hur många är tillåtna att ha i truppen och på planen som inte ha eu pass? tack för svar
Barcelona Kickboxer
2005-03-15 17:18
Angående sponsor på tröjan så önskar man givetvist att vår vackra tröja ska förbli orörd. Hoppas att ledningen aldrig hittar "det rätta budet", så vi slipper någon ful sponsor på tröjan.

Visst så kanske vi måste acceptera olika sponsorer för att tjäna fler miljoner varje år, så som Real, United mfl gör. Men jag vill verkligen inte att detta ska vara ett scenario som ska intfräffa.

Keep the Blaugrana shirt clean!!!

Visca el Barça!!!
Barcelona surman
2004-08-17 15:22
Vad krånligt det blev nu!
Barcelona Patrik
2004-08-17 14:32
Fortsätter trenden.

---------------Valdes-----------------
-Belletti---Puyol---Marquez---Sylvinho
------Edmilson----Xavi----Deco---------
--Guily------Larsson-----Ronaldinho---

Sylvinho hinner få sitt pass, Larsson går inte peta efter sin försäsong och Deco går inte att sättas på bänken pga kommersiella och ekonomiska skäl.
mw
2004-08-17 16:42
Blaugrana_1899 Barcelona's första match spelas emot Racing Santander 29:e augusti.

O den lär sändas på tv4+
Barcelona Patrik
2004-08-17 14:32
Fortsätter trenden.

---------------Valdes-----------------
-Belletti---Puyol---Marquez---Sylvinho
------Edmilson----Xavi----Deco---------

Sylvinho hinner få sitt pass, Larsson går inte peta efter sin försäsong och Deco går inte att sättas på bänken pga kommersiella och ekonomiska skäl.
Barcelona fc_2002
2004-08-17 13:45
I å för sej kan ju Deco sättas som def mittfältare.. de hade ju inte vatt konstigare än när Beckham gick över till den postitionen. Jag tror dessutom Deco kan kan klara av det mycket bättre än va Beckham gör i Real
Han fick ju trots allt lira vänsterback ett tag i EM.. om jag inte minns fel ;)

En sak till..

Jag märker att många har satt Sylvinho som vänsterback. Det finns ju en STOR risk att han inte får eu-pass innan liga starten å då lånar barca ut honom.
Då blir det GVB hoppar in som vänsterback, med Navarro (är han utlånad?) som backup.. tyvärr
Barcelona ronnie10
2005-03-15 16:00
Vad vi behöver är ingen mittback. Duger inte Marquez, Edmílson och Puyol?

Vi behöver en bättre vänsterback, kanske en renodlad högeranfallare (vi har Larsson och Maxi som anfallsalternativ då jag utgår från att giuly försvinner från klubben), och alternativt en bättre tvåvägsspelare på mittfältet än vad Deco och Xavi är.
Men jag skulle inte kunna peta någon av de 2, de har skött sitt defensiva arbete riktigt bra denna säsong och båda är riktigt duktiga offensivt.

Vi leder ligan med 11 poäng med Edmilson och Motta på skadelistan, så vad har vi att klaga på?
Jag tror att om Marquez inte skadat sej exakt fel vecka så hade vi kanske varit i kvartsfinal i CL nu.
Barcelona Majsan
2005-03-15 16:51
ronnie10/

Varför förutsätter du att Guily lämnar klubben? I mina ögon är det mer hans placering i laget än hans egen prestation som gjort att han inte alltid kommit med i matcherna. Men jag tycker han i vissa matcher verkligen visat vilken enorm fart han har, och framförallt, vilka enormt bra djupledslöpningar han tar. Tycker verkligen att han fyller luckan efter Luis Garcia, eller åtminstone tror jag att han kommer att göra det framöver.
Barcelona Blaugrana_1899
2004-08-17 16:20
När spelas första liga matchen? dag? tid? kanal? plats? har hört olika men vill va säker.
Real Madrid Solari = Gud
2005-03-15 16:54
-Rivaldinho

Är det inte lite dumt att sätta Luque som högerytter, han har alltid spelat till vänster. Bättre isf att flytta ut Ronaldinho till höger.
Barcelona giovani
2005-03-15 11:25
BigBadOla ... Jag kan bärätta för dig istället för vem eftersom jag skrivit samma sak innan.

Om tänker rent taktiskt och hur Rijkard vill att spelet ska fungera så passar Ballack in på Decos plats bättre. Deco är just nu en spelare som får sköta mycket mer än bara det offensiva spelet och då passar Ballack bättre eftersom han är mer komplett som spelare. Det kan väll ingen ifrågasätta att han är mer komplett ?

Om Deco får en plats längre upp i banan så är jag hundra procent för Deco där är han ett par klasser bättre en Ballack. Men där han spelar för tillfället och med den uppställningen var har för tillfället så är Ballack klassen bättre.

Så enkelt är det för mig. Det handlar helt enkelt om positioner.
Real Madrid Dani
2005-03-15 16:08
Ämne: Har många gånger fun....
Som jag tidigare skrivit, tycker jag att det är en vänsterback vi behöver (personligen skulle jag även se en ny högerdito om inte Belletti skärper sitt positionsspel) - inte en mittback.

Marquez-Puyol tycker jag är ett av ligans bästa mittbackspar, med Edmilson och Oleguer som ersättare behövs ingen ny mittback.

Ang pivote, tror jag att en skadefri Motta absolut har potential att bli den nya Mauro Silva...
Barcelona Dani
2005-03-15 16:08
Ämne: Har många gånger fun....
Som jag tidigare skrivit, tycker jag att det är en vänsterback vi behöver (personligen skulle jag även se en ny högerdito om inte Belletti skärper sitt positionsspel) - inte en mittback.

Marquez-Puyol tycker jag är ett av ligans bästa mittbackspar, med Edmilson och Oleguer som ersättare behövs ingen ny mittback.

Ang pivote, tror jag att en skadefri Motta absolut har potential att bli den nya Mauro Silva...
Barcelona ZonD
2004-08-17 13:11
Jag drar till med ungefär samma uppställning som isestedt, men jag undrar om det inte blir Marquez som får chansen. Alltså:

------------Valdes-------------
Belletti-Puyol-Marquez-Sylvinho
------------Edmilson--GVB------
--------Xavi-------------------
---------------------Ronaldinho
---Giuly----Larsson------------

Det är svårt att se vad rijkaard egentligen tänker om värvningen av Eto'o. Hans första uttalande lät inte alltför positivt, men det var också han som ville ha Eto'o när det först började ryktas om honom. Jag tror dock att han blir inhoppare de första matcherna på grund av att han har fått mindre träning än Larsson. Av samma anledning hamnar också Deco utanför i de första matcherna.
Barcelona Puyolinho
2004-08-17 13:35
---------------------Valdes----------------------
--------------Puyol---------Marquez--------------
Belletti---------------------------------Sylvinho
--------------Edmilson----Deco-------------------
----------------------Xavi-----------------------
Giuly----------------------------------Ronaldinho
----------------------Etóo-----------------------

Jag tycker att GVB Helt enkelt inte platsar!!...
Och jag tror att Deco kommer klara av den Rollen Tillsammans med Edmilson !
Barcelona Hristo_Stojchkov
2005-03-15 14:15
För övrigt kan jag slå vad om att prioritet UNO inför nästa säsong är att värva Torres. Jag sätter hundra pesetas på att Torre spelar i Barca nästa säsong, någon emot?
Barcelona el magico
2004-08-17 20:08
håller med fc 2002 ,
etoo har redan visat vad han kan göra i den spanska ligan och plus att det var i ett mitten lag han spelade i , det enda henke har visat på klubb nivå är att han kan pumpa in 30 -35 i skotska ligan som vi ju alla vet är på korpen nivå,förutom rangers och celtic förstås
Barcelona giovani
2005-03-15 12:30
BigBadOla ... Motta har haft 2 allvariga skador nu. Jag är medveten om hans kvaliter men jag är inte lika säker på att han kommer tillbaka som alla andra. Sen rent taktiskt så tror jag inte att Deco kommer flyttas upp när dom kommer tillbaka. Rijkard kommer köra med samma uppställning. En defensiv mittfälltare. Barca ville ju ha Ballack i somras men han blev för dyr. Jag tror att Rijkard hade tänkt sig den här taktiken redan under sommaren och hade Ballack som potencial spelare där Deco spelar. Men sen så gick inte Ballack och han såg på Deco att han kanske klarar av det och satte honom där. Så jag tror att Deco kommer fortsätta där även om dom andra kommer tillbaka.
Barcelona Gabriel
2005-03-15 13:17
giovani

Exakt så var det. Barcelona förde otroligt intensiva förhandlingar med Bayern men dom vägrade att sälja honom. Ballack själv verkade vilja gå till Barcelona då han främst tyckte att han blivit orättvist behandlad i klubben.

Själv skulle jag mer än gärna se Ballack i Barcelona, jag tror verkligen han skulle kunna göra Marques arbete lika bra, om inte tom bättre. Dessutom skulle Ballack säkerligen göra ett flertal mål för oss då han är lika bra som Marques på att nicka, dessutom har en ett jä*** bra skott.

Har ingen tänkt på att det faktiskt skulle kunna gå att spela med både Deco och Ballack ? jag tror att detta skulle fungera utmärkt. Då spelar man precis som man gör nu bara det att man drar ner Marques och spelar med Ballack där.

Jag antar att det är många som inte gillar denna tanken främst pga väldigt många här inne e kära i Motta. Precis som dom personerna så ser jag Motta som en otrolig talang med en kapacitet till att bli en nyckelspelare för oss.

Men när det kommer till själva saken så håller jag fast i att jag skulle bli glad om Ballack kom, han är en världspelare!
Barcelona isestedt
2004-08-17 13:04
fc_2002

Här kommer mitt lag:

------------Valdes--------------------
-Belletti---Puyol---Oleguer---Sylvinho
------Xavi----Edmilson----GVB---------

Jag tror att Larsson väljs före Eto'o eftersom afrikanen inte är fulltränad än och då Larsson varit vass på försäsongen. Vidare tror jag att Deco får vila pga av skadan, men att man lirar Edmilson och GVB som mer defensiva innermittar.

Forca los Culés!
BigBadOla
2005-03-15 11:13
Daniel el magnific
Ballack? Du är rolig du
I stället för vem?
Skulle nog hellre se en riktigt bra mittback och en bra vänsterback i första läget
(--MadriEntes--)
2005-03-15 16:10
snart förstörs eran tröja ;)
Barcelona KungKeane
2004-08-17 14:22
----Mitt lag-------
-----Valdes----
Belleti---Puyol---Oleguer---Sylvinho(GVB)
-----Deco---Ronaldinho----Xavi---
-----Giuly----Larsson------Etoó
(--MadriEntes--)
Barcelona Rivaldinho9
2004-08-19 16:27
2 frågor:

På vilka positioner trivs Rafael van der Vaart på?
Jag läste för nån vecka sen i Aftonbladet att Barca har fått tillbaka Dani Garcia efter hans utlåning, men jag har inte läst någonting om det på nätet trots dammsugning. Någon som vet?

Ps. En fråga till. Hur går det för Riquelme i Villareal och när kommer han tillbaka??
Barcelona Sóm més que un club
2005-03-15 16:19
Ämne: Hristo_Stojchkov:
....
Rivaldo9:
Intervju med Henke í senaste "sport":
Han är uppe och joggar och räknar med full form och inför nästa säsong. Han brukar inte lova för mycket......
(--MadriEntes--)
Spanien Sir. Smokealot
2005-03-15 15:54
Hristo_Stojchkov

Chivu ska väll inte vara en omöjlighet att fixa fram ??.. Men han är ju rätt skadedrabbad tyvärr.. Gabrielle Milito eller Nigel de Jong skulle jag inte tacka nej till i sommar.
Barcelona Sóm més que un club
2005-03-15 16:15
Ämne: Drömvärvningarna är ....
Hristo_Stojchkov //
Håller med om att anfallare råder det ingen akut brist på.
Annons: