/spanien/barcelona/forum/26548.aspx/spanien/barcelona/forum/26548.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-25 13:57
Hoppas alla Real- Suppotrar kryper in i sina forum igen. När vi kommer tillbaka och spöar skiten ur real så ska jag iallafall integöra provocerande inlägg i deras forum. Dock är jag glad att nån biter tillbaka när inte alla orkar bry sig, tack Izquierda, du är vårt forums puls.

Liten krönika:

Angåene backarna som det har talats om att värva är det goda spelare. Vaart är även han en perfekt spelare att få se i barca.
Något som dock gör att de två relativt okända backarna inte skulle lyckas är att de inte är några kända namn.
Detta gör dem inte till sämre spelare men tyvärr krävs superstjärnor som Puyol och Ronnie för att de frekvent ska tas ut i startelvan.
Det ska även bli skönt när holländarnas tid är förbi. Den enda som enligt mig har gjort sig förtjänt av sin lön nån gång under tiden i barca är Kluivert, som dock har en av världens högsta löner idag(likvärdig med Beckhams har jag hört) och knappast gör skjäl för den.

Jag måste även säja att problemet med holländarna är större än vad många här tror.
Holländare har en speciell filosofi som kan välta ett lag ner i helvetet.

"Jean Calvin var reformatorn som omvände holländarna. På 1500- talet manade han de rättrogna att sluta lyssna på prästerna och istället gå hem och bilda sig en egen uppfattning. Detta är ett kulturellt drag som lever kvar i holländarna.
Det betyder att en 20- årig holländsk fotbollspelare anser det lika sannolikt att han ska sitta inne med sanningen som att nån annan ska göra det."
Ur OFFSIDE

Den enda anledningen att Gubbar som Overmars, Reiziger, Kluivert, Coco mfl anses som superstjärnor är att de just spelar i Barca. Det är det faktumet som gör att de gång på gång tas ut i hollands landslagstrupper. Det känns hemskt att vackra Barca ska fungera som katalysator för avdankade holländare. Det är något som förstör både för oss och holländska landslaget.

Det bör även säjas att bland de flesta hoklländare betraktas Kluivert som den stora stjärnan i Holland, trots att han gång på gång underpresterar. Detta är något som visar hur stora Barca är i landet där droger är legala. '
Cruyffs storhet har gjort att de som har kommit till barca har blivit superstjärnor, och superstjärnor är något som ett lag definitivt kan få för många av.

den gamla generationens holländska fotbollspelare är än idag superstjärnor enligt många. Jag minns när jag häromdagen satt och såg en barcamatch(Bilbao).
Och han utbrast: Ja, Coco och Kluivert Reiziger, superstjärnor så långt ögat kan nå.

Jag gjorde naturligtvis min plikt och tillrättavisade honom, men man märker vilka djupa spår de har satt.
bland halvt okunniga som min far är dessa fotfarande superstjärnor medan Puyol är för många ur denna grupp helt okänd.
(ett syndrom som för övrigt gör Real- Madrid till de okunnigas lag)
Men det är oftast inte de okunniga som köper tröjor och ger sina liva(smärre överdrift) åt sina lag.
Vi måste göra oss av med de lata innan de vräker med oss i sin misär.
jag ser dock positivt på saken även om jag inte har nån konkret lösning.
jag tror fotfarande att barcelona är inne i en baksmälla från framgångarna på 90- talet.
Det vi nu kan göra är att ge spelare den lön de förtjänar och bli betydligt kräsnare, istället för att mata in band på Em- 96 när vi ska inhandla superstjärnor.
Barcelona Gabriel
2004-01-29 14:08
Barca-fan

Nej det gjorde jag inte, ditt inlägg hade inte kommit fram på min data när jag skrev mitt inlägg, backlinjen kom jag på helt själv;)
Barcelona B_a_r_c_a
2004-01-25 15:29
Puyol=Hjärta: Det är sant som du säger att de båda backarna är mindre bra för de är okända, men för det första så har vi inte råd med professionella backar + att de här två har vart bra tycker jag och med tanke på vår backlinje så borde vi tacka o buga om vi får dem gratis, för det andra så kommer dem två att bli kända över hela världen om de spelar i Barca. snälla Cocu är sämst men de flesta vet vem d e för att han spelar i Barca.tänk att vi får två nya backar som är bättre än de vi har.sen är de unga o visat att de är bra. Sen som jag sa från början, får vi Vieri och puyol tillbaks i backlinjen så kommer vi att klättra snabbt.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-25 13:57
Hoppas alla Real- Suppotrar kryper in i sina forum igen. När vi kommer tillbaka och spöar skiten ur real så ska jag iallafall integöra provocerande inlägg i deras forum. Dock är jag glad att nån biter tillbaka när inte alla orkar bry sig, tack Izquierda, du är vårt forums puls.

Liten krönika:

Angåene backarna som det har talats om att värva är det goda spelare. Vaart är även han en perfekt spelare att få se i barca.
Något som dock gör att de två relativt okända backarna inte skulle lyckas är att de inte är några kända namn.
Detta gör dem inte till sämre spelare men tyvärr krävs superstjärnor som Puyol och Ronnie för att de frekvent ska tas ut i startelvan.
Det ska även bli skönt när holländarnas tid är förbi. Den enda som enligt mig har gjort sig förtjänt av sin lön nån gång under tiden i barca är Kluivert, som dock har en av världens högsta löner idag(likvärdig med Beckhams har jag hört) och knappast gör skjäl för den.

Jag måste även säja att problemet med holländarna är större än vad många här tror.
Holländare har en speciell filosofi som kan välta ett lag ner i helvetet.

"Jean Calvin var reformatorn som omvände holländarna. På 1500- talet manade han de rättrogna att sluta lyssna på prästerna och istället gå hem och bilda sig en egen uppfattning. Detta är ett kulturellt drag som lever kvar i holländarna.
Det betyder att en 20- årig holländsk fotbollspelare anser det lika sannolikt att han ska sitta inne med sanningen som att nån annan ska göra det."
Ur OFFSIDE

Den enda anledningen att Gubbar som Overmars, Reiziger, Kluivert, Coco mfl anses som superstjärnor är att de just spelar i Barca. Det är det faktumet som gör att de gång på gång tas ut i hollands landslagstrupper. Det känns hemskt att vackra Barca ska fungera som katalysator för avdankade holländare. Det är något som förstör både för oss och holländska landslaget.

Det bör även säjas att bland de flesta hoklländare betraktas Kluivert som den stora stjärnan i Holland, trots att han gång på gång underpresterar. Detta är något som visar hur stora Barca är i landet där droger är legala. '
Cruyffs storhet har gjort att de som har kommit till barca har blivit superstjärnor, och superstjärnor är något som ett lag definitivt kan få för många av.

den gamla generationens holländska fotbollspelare är än idag superstjärnor enligt många. Jag minns när jag häromdagen satt och såg en barcamatch(Bilbao).
Och han utbrast: Ja, Coco och Kluivert Reiziger, superstjärnor så långt ögat kan nå.

Jag gjorde naturligtvis min plikt och tillrättavisade honom, men man märker vilka djupa spår de har satt.
bland halvt okunniga som min far är dessa fotfarande superstjärnor medan Puyol är för många ur denna grupp helt okänd.
(ett syndrom som för övrigt gör Real- Madrid till de okunnigas lag)
Men det är oftast inte de okunniga som köper tröjor och ger sina liva(smärre överdrift) åt sina lag.
Vi måste göra oss av med de lata innan de vräker med oss i sin misär.
jag ser dock positivt på saken även om jag inte har nån konkret lösning.
jag tror fotfarande att barcelona är inne i en baksmälla från framgångarna på 90- talet.
Det vi nu kan göra är att ge spelare den lön de förtjänar och bli betydligt kräsnare, istället för att mata in band på Em- 96 när vi ska inhandla superstjärnor.
Barcelona Xavi
2004-01-21 17:27
Menar Rustu
Celta Vigo Celtavigo
2004-01-25 23:53
Grattis till vinsten!

Barcelona är ett helt nytt lag med Davids, han var sjukt bra idag.
Barcelona Barca_91
2004-01-20 19:52
Killarna kommer få det tufft för dom har cupmatchen på torsdag sen har dom liga matchen på lördag...tror ni dom orkar spela 100% mot Sevilla?
Barcelona ZonD
2004-01-29 15:57
Gabriel: I det närmaste en perfekt laguppställning. Skule dock hellre vilja se Davids som den mer defensiva av han och Xavi.

tror ni det finns något sätt att maila till rijkaard personligen eller filtreras allt bort av sekreterare. Skulle nämligen vara skönt att få avreagera sig på npgon och vem passar bättre om inte rijkaard själv. Det är dock 99.99% chans att han läser det och ännu mindre att han bryr sig. Men man kanske kan få honom att börja fundera lite i alla fall. Han e väl åtminsonde man nog att inse sina mistag. Så, tror ni det finns något sätt att få tag på idioten för i så fall tycker jag att vi skriver ihop ett gemensamt brev och mailar.

En sista grej också: Jag håller på med ett skolarbete om Katalanska. har ni något intressant att berätta eller känner ni till någon bra sida.

Barcelona Tompa
2004-01-20 18:13
JAG:
"Hur hade matchen mot At. Bilbao sett ut om de fenomenala passningar från Ronaldinho hade gått fram till ex Ronaldo, Henry eller Torres?"

Håller med fullständigt. Vi har en fenomenal tia men vi har ingen anfallare som är i närheten av t.ex Henrys eller Nistelooys klass. Hade Ronnie haft en nia i ansolut världklass att skicka upp sina gudomliga passningar på hade vi legat betydligt bättre till. Det är jag övertygad om.
Barcelona Tompa
2004-01-20 18:13
JAG:
"Hur hade matchen mot At. Bilbao sett ut om de fenomenala passningar från Ronaldinho hade gått fram till ex Ronaldo, Henry eller Torres?"

Håller med fullständigt. Vi har en fenomenal tia men vi har ingen anfallare som är i närheten av t.ex Henrys eller Nistelooys klass. Hade Ronnie haft en nia i ansolut världklass att skicka upp sina gudomliga passningar på hade vi legat betydligt bättre till. Det är jag övertygad om.
Barcelona Xavi
2004-01-25 14:36
Dessutom är han inte så gammal-
Barcelona Xavi
2004-01-25 14:35
PUYOL=Hjärta//

Håller med dig, men Coco spelar ju i Inter och han är ju Italienare.
Spanien A4E
2004-01-21 18:51
Tjena alla Barcare!

Jag är Arsenal-supporter, men kunde inte logga in här utan att ha valt ett Spanskt lag, så jag valde helt enkelt Zaragosa eftersom jag coachar dem i TCM...hrm...hursomhelst.

Jag såg att ni hade diskuterat Kluivert-ryktet, det verkar som om ni hoppas att han går till Arsenal och jag kan väl inte säga att jag är förvånad, han har väl inte gjort er så lyckliga på bra länge, antar jag.

Reaktionerna hos Arsenal fansen är blandade, vissa jublar, andra har börjat gråta och hotat med självmord om det är sant o s v. Väldigt blandat alltså. Jag tillhör själv kategorin som hoppas att, utifall det är sant, Kluivert kan få en nytändning hos Arsenal och det ska bli väldigt intressant att se vad Henry och Kluivert kan göra tillsammans. Pannkaka? CL-pokal? Vem vet?
Real Madrid el rey
2004-01-25 13:37
Izquierda//

Håller med dig att vi inte ska göra en debatt av det hela.
Är säker på att majorietet av fotbolls-fansen håller med att Real spelar den mest underhållande fotboll.
Några exempel på det är matchen mot Valencia förra veckan, förra året mot Man Utd och Valencia åter igen.Matchen mot Man utd och Valencia (förra året) är det bästa man sett ett lag prestera under dom senaste 5 år, eller hur?
Inget lag förutom Real skulle klara av att spela ut Man Utd&Valencia som Real gjorde. Sen så ska du inte bedömma. Tycker för övrigt att matchen mot Valencia och Villareal var mycket underhållande. Prov på att Real kan spela som ett lag, man spelade kmpakt och aggresivt somman då blandade med fantastiska stunder av fotboll.

mÅ VÄL, KOMPIS!

Hala Madrid!
Barcelona Andreas
2004-01-25 13:53
Barca_91//

Veri -Ja tack!

Christian Vieri är en av världens bästa anfallare. Barcelona har problem med att göra mål. Den ekvationen går väl ganska bra ihop. När han spelade i A.Madrid gjorde han 24 mål på 24 matcher. Förra säsongen i Inter gjorde han 24 mål på 23 matcher. Vieri gör mål vart han än spelar. Han är helt enkelt en målmaskin och bränner inte sådana lägen som Kluivert tyvärr gör.

I Barça får han heller inte det problemet som han nu har Inter d.v.s i Barça blir han ensam nummer 9. Saviola får usäkta men om man jämför med Vieri har Saviola en hel del att bevisa. Vieri blir den stora stjärnan tillsamans med Ronaldinho och Puyol. Det är så Vieri vill ha det. Nä, det skulle nog bli riktigt bra om han kom. Sen, vad jag har förstått, pratas det väl bara om ett lån till en början så om Vieri skulle floppa kan man bara skicka tillbaka honom till Milano.

Bobo till Barça!!!!!!!!!
Barcelona Andreas
2004-01-25 13:53
Barca_91//

Veri -Ja tack!

Christian Vieri är en av världens bästa anfallare. Barcelona har problem med att göra mål. Den ekvationen går väl ganska bra ihop. När han spelade i A.Madrid gjorde han 24 mål på 24 matcher. Förra säsongen i Inter gjorde han 24 mål på 23 matcher. Vieri gör mål vart han än spelar. Han är helt enkelt en målmaskin och bränner inte sådana lägen som Kluivert tyvärr gör.

I Barça får han heller inte det problemet som han nu har Inter d.v.s i Barça blir han ensam nummer 9. Saviola får usäkta men om man jämför med Vieri har Saviola en hel del att bevisa. Vieri blir den stora stjärnan tillsamans med Ronaldinho och Puyol. Det är så Vieri vill ha det. Nä, det skulle nog bli riktigt bra om han kom. Sen, vad jag har förstått, pratas det väl bara om ett lån till en början så om Vieri skulle floppa kan man bara skicka tillbaka honom till Milano.

Bobo till Barça!!!!!!!!!
Barcelona JAG
2004-01-20 16:03
Rijkaard kommer säkerligen sitta kvar som Barças tränare säsongen ut (förutsatt att det inte skulle bli en total kollaps förståss). Skulle Barça också knipa en CL - plats får vi troligtvis se Rijkaard fortsätta därefter. Laporta verkar ha ett stort fortroende för Rijkaard och hans uttalande om att "Rijkaard kommer att vara tränare även nästa säsong" kan man tolka på två sätt: Visar Laporta stöd bara för att minska pressen från Rijkaard? Visar Laporta stöd för att han verkligen menar det och Rijkaard kommer att fortsätta nästa säsong?

Hur som helst helst kan jag hålla med om till viss del. Alla Barças problem kan man inte lösa genom att bara sparka och anställa tränare hit och dit. Hur hade matchen mot At. Bilbao sett ut om de fenomenala passningar från Ronaldinho hade gått fram till ex Ronaldo, Henry eller Torres? Vi är för tunna där framme, med en klassanfallare hade saker sett annorlunda ut. Givetvis är allt detta Gasparts fel. Han lyckades varken ersätta Figo, Ronaldo eller Rivaldo utan radade upp med ett antal dyra medelmåtta spelare.
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-30 22:05
Ursäkta mig för min helt puckade kompis som har lagt in mig som nyförvärv, men så är han från Real Madrid laget också. Ta gärna bort hans mejl.

Tack!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-01-30 22:05
Ursäkta mig för min helt puckade kompis som har lagt in mig som nyförvärv, men så är han från Real Madrid laget också. Ta gärna bort hans mejl.

Tack!
Barcelona Barca_91
2004-01-25 13:03
Vieri-Nej tack!
Jag vill absolut inte se Vieri i Barca...
Varför?
För han är nog en av dom suraste spelarna jag sett...det sista vi behöver är en spelare som gnäller och är sur.
Vi behöver någon som Puyol förresten varför är inte Puyol lagkapten?

Rena tröjor!
Barcelona ronaldinho
2004-01-30 18:22
ASSÅ ALLVARLIGT JAG E SKIT FÖRBANNAD jag har hållt på barca sen jag var liten och kolla den där Rejkard har tagit sönder laget....
han har planerat att ta ut 8 spelare från Barca

Spelarna som måste söka ny arbetsgivare är enligt Marca; Patrick Kluivert, Luis Enrique, Gerard, Philip Cocu, Marc Overmars, Rüstü Recber, Michael Reiziger och Giovanni Van Bronckhorst.

allvar komigen.. okej ifall dem tar ut Rustu för jag gillar inte han vi har ju självklart Victor Valdes som kan behöva lite mer träning men så som han spelar nu så e han riktigt bra asså hur fan kan man ta ut ,kluivetr eller overmars allvarligt eller cocu eller reiziger....

om bara Barca fick Real:s förra tränare skulle dem vara bra nu.. och till Frank Rijkard (SUG MIN K*K)
Barcelona Barca_91
2004-01-30 22:57
Inter fans krävde att Inters ägare skulle avgå och det gjorde han...om alla Barca fans kräver att Reijkard avgår då måste han väl göra det...vilka kommer spela anfall på söndag?
Saviola,Kluivert och Ronnie är borta kommer det bli Sergio Garcia och Luis Garcia eller?
Då kommer vi ju spela 4-4-2 va?
Barcelona Tomasz
2004-01-30 21:06
Kjell...

Planen är att Barcelona ska gå ungefär +/- 0 de två kommande åren. Åren därefter ska klubben börja betala av sin skuld och om 6 år ska hela skulden vara betald. Hur exakt får du nog fråga Laporta, hittills verkar allt gå enligt den tänkta planen om man tittar på den senaste ekonomiska rapporten.

Värre med det sportsliga, målet är att kvalificera sig till Champions League-spel nästa säsong. Just nu har vi 4 poäng upp till 4:e platsen.
Barcelona Barca Barca
2004-01-30 21:48
aj aj aj!!!!

Saviola, Reziger och Kluivert är skadade och det finns en stor risk att de missar matchen på sönda.

Så de som missar matchen på sönda är Ronadinho, Puyol, Kluivert, Saviola, Motta, Iniesta, Overmars och Reziger

Rijkaard borde ställa upp så här:

------------Valdes
O.Lopez---Marquez----Oleguer--F.Navarro
-----------Davids---Cocu
---Quaresma---L.E------L.Garcia
------------S.Garcia

4-1 e mitt tipp på sönda.

Visca EL Barca
Barcelona Barca Barca
2004-01-30 21:48
aj aj aj!!!!

Saviola, Reziger och Kluivert är skadade och det finns en stor risk att de missar matchen på sönda.

Så de som missar matchen på sönda är Ronadinho, Puyol, Kluivert, Saviola, Motta, Iniesta, Overmars och Reziger

Rijkaard borde ställa upp så här:

------------Valdes
O.Lopez---Marquez----Oleguer--F.Navarro
-----------Davids---Cocu
---Quaresma---L.E------L.Garcia
------------S.Garcia

4-1 e mitt tipp på sönda.

Visca EL Barca
Barcelona Barca Barca
2004-01-29 14:46
Gabriel: Jag kan bara hålla med dig om Quaresma och Saviola.

Asså kolla bara på försösongen vad de gjorde Saviola pumpade in mål, Quaresma blev kallad för Harry Potter eftersom han var så magisk med bollen. Men vem är det som förstör allt? Svaren är lätt som än plätt HOLLÄNDAREN Rijkaard.

En tränare som Keoman och assisterade tränare som Stoichkov så är det löst.
Barcelona Barca Barca
2004-01-29 14:46
Gabriel: Jag kan bara hålla med dig om Quaresma och Saviola.

Asså kolla bara på försösongen vad de gjorde Saviola pumpade in mål, Quaresma blev kallad för Harry Potter eftersom han var så magisk med bollen. Men vem är det som förstör allt? Svaren är lätt som än plätt HOLLÄNDAREN Rijkaard.

En tränare som Keoman och assisterade tränare som Stoichkov så är det löst.
Barcelona Barça-fan
2004-01-30 10:20
Gabriel...vart har han sagt det??
Barcelona juanito
2004-01-29 13:07
Barça-fan: Varför ska vi sätta en mittback som ytterback? Vi har två naturliga högerbackar i Gabri och Puyol. Dessutom har Oscar Lopez spelat på högerkanten. Som vänsterytterback har vi Fernando Navarro och nämnde Oscar Lopez. Ytterbackar i Barça råder det ingen brist på även om man skulle kunna tro det i och med att van Bronckshit får spela hela tiden. Det är snarare mittbackar som saknas och då är det väl ändå smartare att spela in Oleguer som en sådan.

Alx: har inte Gerard gått med på att sänka sin lön?
Barcelona Rivald0
2004-01-30 08:55
Ronaldinho var inte ens med igår tror jag ??:..inte säker men de stog ngt om de iaf...
Annons: