/spanien/barcelona/forum/26547.aspx/spanien/barcelona/forum/26547.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Axione
2004-08-13 14:33
Opartisk fotbollsälskare

Hmm jo det är möjligt att GVB gjorde det men tycker ändå inte han känns som han har tillräckligt med aggressivitet för def mittfältsplatsen. För mig känns GVB lite för späd och vek för den platsen.
Sen är jag lite nyfiken på vem den elfte spelaren i din uppställning är:) då du bara har tio...

Belletti
Tack för infon...
Barcelona ludovic giuly
2004-08-11 00:11
Nån som vet vart man kan hitta seddningsgrupperna för gruppspelet i Champions League?
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-08-12 23:32
Puyolinho/

Jodå, det är väl så det kommer se ut, men jag tycker bara att det är lite synd att bänka både Henke o Saviola, speciellt nu när Henke har gjort så bra ifårn sig hittills!
DÄrför skulle det häftigaste vara att spela...så här, men det är knappast troligt eftersom mittfältet blir för offensivt för Xavi är inte lika bra deffensivt som t.ex davids, men iaf...kolla in

----------Valdes---------
Belletti--puyol--Edmilson..Silvinho
Giuly------Xavi----Deco
--Etoo---Henke---Dinho

Eller ännu offensivare och mindre troligt

-----valdes
Belletti--Puyol--Edmilson--Silvinho
Giuly--Xavi/Deco--Dinho
Etoo--Henke--Saviola
Barcelona Xaviola
2004-08-10 22:55
Decinho/ Den börjar söndagen den 29 agusti... 19 dagar kvar.

Det ska bli kul att se Barças spel i år. Med den truppen dom har nu så tror jag dom har en stor chans att ta hem ligan.
Atlético Decinho
2004-08-10 22:31
@ Blaugrannapaugen
Edmílson är en mcyket stark spelare,han kan vara både back och defensiv.Hans teknik kan blixta till lite då och då.Faktisk väldigt lik Cocu.

(P.S. när börjar spanska ligan?)
Atlético Decinho
@ Blaugrannapaugen
Edmílson är en mcyket stark spelare,han kan vara både back och defensiv.Hans teknik kan blixta till lite då och då.Faktisk väldigt lik Cocu.

Atlético Decinho
@ Blaugrannapaugen

Atlético ElGreco
2004-08-10 22:11
När börjar La Primiera Division?
Atlético ElGreco
Atlético ElGreco
Barcelona (Barça)
2004-08-10 19:23
skulle inte Xabi Alonso passa bra in i Barça. han är ung och mycket bra.

Styrkor
Har ett fint och tungt skott samt en bra speluppfattning. Xabis passningar är oftast vältajmade och precisa. Stor arbetskapacitet.

Svagheter
Försvinner emellanåt ur matchbilden. Är beroende av mycket boll för att göra en bra match.

och Philippe MEXÈS när hans kontrakt går ut han har Precis skrivit på ett kontrakt med ROMA men när det går ut.

Barcelona cheito_guacho
2004-08-10 14:02
hej ERIKSVEN, jag har oxå försökt hitta biljeter , här e nåra hemsidor där du kan hitta biljetter, actiontravel.com. gosporttravel.se , om du hittar nåt bra och billigt hoppas du kan tipsa mig vet inte hur ja ska göra om nån annan vet tack för tipset. vill gärna se barcelona mot sevilla visca el barca
Barcelona Daninho#7
2004-08-10 20:31
har mexes skrivit på ett kontrakt för roma? d visste jag inte.. varför ska barca då vänta på mexes? dem kan ju värva milito som är mer än dubbelt så bra
Barcelona Gottwald
2004-08-10 17:20
GeRrInHo

Vi tog Luis Enrique från real 1996 så dom vet redan hur det känns att förlora en bra spelare till sina ärkerivaler
Barcelona exxet
2004-08-13 08:55
Nu är det bara att ge sig in i fighten om Xabi Alonso, tänk om vi kunde sno han framför näsan på Real Madrid (och Liverpool).......
Barcelona Tompa
2004-08-13 09:50
Xaviola:
Etóo är en kanonspelare och jag är övertygad om att han kommer lyckas mycket bra. I mina ögon är han faktiskt bättre än Saviola, vilket inte alls betyder att jag tycker "kaninen" är en dålig spelare.

Jag sätter dock också frågetecken kring om det är värt att lägga ut så mycket pengar på honom då vi har både Saviola och Henke - en defensiv mittfältare borde ha prioriterats före Etóo. Köpet av Deco ifrågasätter jag dock mera. Fast som sagt - Etóo kommer lyckas. Vad gäller Saviola så kommer han förmodligen inte spela för Barca kommande säsong men jag hoppas verkligen att han inte blir såld utan bara utlånad så Barca kan ta tillbaka honom igen. Henke är ju ingen långtidslösning...

Jag är verkligen optimistisk och kan Rijkaard bara få nyförvärven att fungera i ett lag så är chanserna till ligaguld större än på länge!
Barcelona Tompa
2004-08-13 09:50
Xaviola:
Etóo är en kanonspelare och jag är övertygad om att han kommer lyckas mycket bra. I mina ögon är han faktiskt bättre än Saviola, vilket inte alls betyder att jag tycker "kaninen" är en dålig spelare.

Jag sätter dock också frågetecken kring om det är värt att lägga ut så mycket pengar på honom då vi har både Saviola och Henke - en defensiv mittfältare borde ha prioriterats före Etóo. Köpet av Deco ifrågasätter jag dock mera. Fast som sagt - Etóo kommer lyckas. Vad gäller Saviola så kommer han förmodligen inte spela för Barca kommande säsong men jag hoppas verkligen att han inte blir såld utan bara utlånad så Barca kan ta tillbaka honom igen. Henke är ju ingen långtidslösning...

Jag är verkligen optimistisk och kan Rijkaard bara få nyförvärven att fungera i ett lag så är chanserna till ligaguld större än på länge!
Barcelona Ronaldinho_barca
2004-08-10 15:56
Jag Tycker med att man ska förstärka Def mittfälts rollen.. och ha edmilson på Mittbackspositionen Med Puyol..!
Barcelona GeRrInHo
2004-08-10 12:37
nu kommer real få smaka på sin egen medicin.. dom tog figo ifrån oss o alla tyckte att de va historiens bästa o roligaste förvärv.. en från barça till real.. men nu när barça vill köpa en som egentligen är real spelare såå vill dom helt plötsligt inte uppleva hur de känns att förlora en till ärkerivalerna.. såå ge er nu real madrid.. smaka på din egen medicin :P
Barcelona BARCA BLOD
2004-08-13 00:41
Jag har läst det tidigare men ville inte komentera det eftersom det kan man inte mena med att real har misslyckats med sina nyförvärv, vad är det det för skitsnack egentligen.
de ha vunnit både ligan och CL så vad ska man mer kräva, senaste året var till viss del misslyckat men man kan inte vinna varje år Ex. barca 90 - 94 de vann allt sen gick det sämmre osv.
jag tycker att barcelona gör rätt i att köpa in många spelare framför allt namnkunniga. villket har saknats i Barcelona i flera år.
Jag tycker att vi gjort bra köp ekonomiskt sätt, vem konde tänka sig att man kude få deco eller gully för runt 100 milj.
-
Angående L.Garcia måste ni skämta om att han e snabb, han måste vara den segaste högeryttern som spelar på så hög nivå. 90 milj är inte lite för han, vi nöjde oss inte med typ 100 för kluivert föra året och i år ville inte ens något lag ha honom, tro mig det komme hända garcia samma sak.
Celta Vigo DIEXEL
2004-08-13 02:03
Delijannis: 150 miljoner pesetas?..det är ju fan bara £ 600,000.
Barcelona ludovic giuly
2004-08-10 11:42
Senaste nyheterna om en eventuell värvning av Eto'o
Barcelona Gio Style
2004-08-10 04:25
Zidane tror du inte att vi försökte?
Det var divan som inte tackade ja
Barcelona Daninho#7
2004-08-10 12:47
Hadilicious ;D hahaha..

Läste nyss att enligt en spansk tv kanal så har Barcelona lagt ett bud på 15 miljoner euros på Albert Luque! Dem kommer troligen dra tillbaka budet om Etoó affären blir av.
Barcelona Martin89
2004-08-10 09:11
Den bästa elvan enligt mig:

Valdés
Belletti-Puyol-Marquez-Sylvinho
Xavi-Edmilson-Deco
Giuly-Larsson-Ronaldinho

Det kanske behövs en defensiv mittfältare till, och då kommer Deco att petas för Xavi ÄR "barca" så om Rijkaard petar honom kommer han troligen att förföljas på gatorna i Barcelona.
Barcelona Puyolinho
2004-08-12 23:32
Bra skrivet Xaviola .. Håller med dig..
Men angående Etoó sä tycker jag att det e en grym värvning
Barcelona Daninho#7
2004-08-10 06:28
Då får vi se om "källorna" man har stämmer idag då! Sägs iaf att Barcelona vägrar vänta på Samuel Eto ó en sekund längre än klockan 11:50 idag! Den som lever får se! Håll tummarna mina vänner! :)
Barcelona Daninho#7
2004-08-10 12:11
Hadilicious haha stämmer bra det :P

"Florentino Perez håller ej med Joan Laporta om att Samuel Etoó affären skulle bli av senast idag, utan insisterar att det skall vara klart innan fredag"
Barcelona Guardiola
2004-08-10 12:18
Har följt Etoo affären! det är nästan kul att se hur Real Madrid och Perez gör bort sig. Real Madrid har inte plats för etoo , etoo vill till barca. men perec vill till varje pris hellre sälja eller låna ut honom till en annan klubb. Pinsamt
Barcelona Emsellen
2004-08-12 23:42
Hej! Tänkte se en Barcelonamatch på plats. Genom Barcelonas svenska penya kan man köpa biljetter. 700-800 kr kostar dom. Låter väldigt mycket, är det verkligen ett rimligt pris? Nån som vet vad dom kostar på plats och hur man kan få tag i biljetter? Tips emottages gärna. Matchen det gäller är hemmapremiären Barca-Sevilla.
Annons: