/spanien/barcelona/forum/26545.aspx/spanien/barcelona/forum/26545.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien RP 7
2004-08-17 02:39
När börjar la liga?????
Barcelona Izquierda
2004-08-15 22:45
Giovanni van Bronckhorst var tillbaka på vänsterbacken mot Parma. Vad ska det betyda? Jag som trodde att vi skulle slippa honom där den här säsongen. För övrigt är jag överraskad över hur mycket förtroende Rijkaard har visat Márquez. Oleguer har inte alls fått spela lika mycket och det förvånar mig. Extra förvånande är det förstås om det dessutom ligger någon sanning i ryktet om att Márquez skulle vara på väg till Lazio.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-08-18 18:15
Spinbad/

Det blir så ibland at vilket inlägg som helst tas bort...fattar inte varför!
Barcelona surman
2004-08-17 00:12
el magico//

Offensiv mittfältare och anfallare. Ungefär som Totti.
Spinbad
2004-08-18 17:54
Får man fråga varför mitt inlägg om prisnivån på biljetterna togs bort? Enligt reglerna ovan:
"Undvik personangrepp, skällsord, upprepningar (spam), korta innehållslösa utrop och icke-fotbollsrelaterade ämnen, tack!"
I vilken kategori hamnade mitt inlägg?
Barcelona surman
2004-08-17 00:11
TheRealFan//

Ska du inte byta namn?
Barcelona Daniel17
2004-08-18 16:06
ZonD
Du glömde Henke.
Deportivo Fabian
2004-08-15 19:37
GeRrInHo Barca Barca// Eftersom vi inte spenderar en cent och ändå kommer före er 3 av de 4 senaste åren tycker jag inte du ska snacka. Det blir hemskt jobbigt för er nu då trots att ni köpt skit för 30 miljarrrrder så kommer ni underprestera som ni jämt gör.

TÄNK innan du pratar grabben, när vann ni ligan senast???
Barcelona isestedt
2004-08-16 22:36
Oscar Lopez har skrivit på ett ett-årskontrakt med Lazio. Jag tycker att det är lite synd att han inte får chansen i år, men det är klart med bara 6 spelade matcher förra året och alla förstärkningar så blir det väl svårt att få någon speltid i årets lag. Jag antar att han går dit på lån, eller är det en transfer?

Deco debuterar på onsdag!!
Barcelona fc_barca
2004-08-18 15:19
visar dom matchen ikväll? i så fall vuilken kanal ??
Spanien donut
2004-08-15 22:27
Krille//

Bara för att ni slog Milan för ett tag sedan så betyder det inte att ni ska vinna ligan.
Barcelona Barcelona KUNG
2004-08-15 21:54
jag har en fråga vem startar Eto elle Larsson ?
Spanien Donjel
2004-08-15 22:28
Krille// Men sluta en match mot Milan... Vi slog Inter med 5-1 på deras hemmaplan gör om det ni... Men vad säger du om matchen borta mot Monaco.
Barcelona Blanco10
2004-08-18 16:16
Måste instämma till dem som tycker det är synd att våra canteras inte får chansen. Titta vad Cesc åstadkommer i Arsenal, skulle inte han varit en perfekt ersättare till Davids? Är det ngn som vet varför han (Cesc) lämnade Barca?
Tycker också det är synd att Iniesta inte får chansen i första 11an, när han fick spela förra sessen tycker jag han var lysande.
Barcelona Ostholm
2004-08-19 14:41
Jag tror vi kommer få se rotation på startelvan i år, Rijkaard är inte främande för att lufta spelare, förra säsongen skedde många byten i ett tidigt skede och med en såpass bred trupp som årets tror jag vi kommer få se Iniesta, Motta, Oleguer, Gabri mfl. från start i ett flertal matcher.
Barcelona Gustaf
2004-08-18 19:08
Spinbad//

Jag ber om ursäkt. Jag rensade här och tyvärr så föll ditt meddelande antagligen bort vilket inte alls var meningen.
Barcelona Lucho
2004-08-18 22:05
ZonD: Men hallå!? Det är Eto'o som är på hemmaplan. Han må vara ung men han har gjort fyra säsonger i Mallorca (+ spelat med Real Madrids reservlag några år). Han ska vara försteanfallare!Några europa-matcher och ett fåtal landskamper i all ära men Henke får ursäkta. Jag tycker att han har mer att bevisa än Eto'o. Henkes försäsong har varit intressant men jag väntar med mitt omdöme tills att han spelat mot tufft motstånd. Henke passar utmärkt som andreanfallare. Han är inte den som kommer att klaga om han får sitta på bänken och kommer att göra bra ifrån sig när han väl får chansen. Tror däremot att Eto'o kommer att må dåligt av bänken..
Barcelona ashinho
2004-08-17 11:51
La Liga startar den 31aug.
Barcelona Gio Style
2004-08-18 22:37
Vad använde barca för uppställning för att ha larsson o eto'o samtidigt? och gerard deco o xavi?
Barcelona ludovic giuly
2004-08-18 22:06
VILAFRANCA, 0 - BARÇA, 6

0-1 Deco
0-2 Marquez
0-3 Eto'o
0-4 Giuly
0-5 Luis Garcia
0-6 Eto'o

Laget:
Valdés (Rubén 45'), Gabri, Márquez, Fernando Navarro, Oleguer, Xavi, Gerard, Giuly, Deco, Eto'o (Arnau 74'), Larsson (Luis García 45').
Barcelona ludovic giuly
2004-08-18 22:31
Matchrapport Vilafranca- Barcelona:

Det var dags för debut för våra kanske största stjärnor bland de sju nyförvärven, Deco och Eto'o. Eftersom en del av stjärnorna var på landslagsuppdrag och Silvinho och Motta på skadelistan fick ett antal B-lagsspelare ta plats på Barca bänken. Vilafranca är ett lag som harvar i de lägre divisionerna och deras mål är att nå katalanska första divisionen, med andra ord ett lätt byte för ett stjärnlag som Barcelona. Barcelona satte tryck mot motståndar målet från första minut och redan i 12:e minuten kunde Deco sätte ettan framspelad av Navarro. 2-0 kom efter en hörna från Deco som Marquez nickade i målet. I den 35:e minuten kom nog det målet vi mest eftertraktat den senaste veckan, Eto'o´s första kasse i Barca-tröjan. Gerard spelade fram till Eto'o som kom fri med målvakten och hade inga problem att sätta bollen i nätmaskorna. I halvlek gjorde Barca 2 byten, in kom B-lags målisen Ruben, Valdes hade inte mycket att göra i första, samma scenario blev det för Ruben i andra halvlek. Även Larsson fick kliva av och in gick Luis Garcia. Larsson hade ett par farliga lägen men ltckades inte få in bollen. 3-0 i halvlek var i underkant för Barca, det kunde blivit många fler mål. Giuly inledde målskyttet i andra efter en mycket fin framspelning från Xavi och i den 62:e minuten kunde Luis Garcia utöka till 5-0. I minut 66 var det dags för Eto'o´s andra mål för dagen, framspelad av Deco. 8 minuter senare hade Eto'o gjort sitt för dagen och blev utbytt mot ynglingen Arnau som hade en gyllene chans att utöka ledningen till 7-0 i 90:e minuten efter en fin framspelning av Deco, men missade. Sammanfattningsvis kan man summera Deco´s och Eto'o´s debuter som strålande då de tillsammans med Giuly var de mest framträdande i dagens match
mw
2004-08-18 22:53
ashinho: Camp Nou...
Barcelona ZonD
2004-08-18 20:56
Lucho: Varför ska man spela in en 32-årig svensk. Det är Eto'o som har framtiden framför sig. Jag tror det är bättre att låta honom anpassa sig i en säsong, och låta en mer rutinerad spelare gå in i stället. Självklart betalar man inte 22m för att en spelare ska sitta på bänken, men han har trots allt ett 5 års (tror jag) kontrakt.

Alx: Henkes försäsong verkar inte direkt ha sänkt hans aktier :)
Barcelona surman
2004-08-17 09:58
"Lopez är ett klassiskt lån; inga köpoptioner eller klausuler är inblandade i övergången."

Koppat från Lazios svenskafans, han kommer gå in som vänsterback.
Barcelona ludovic giuly
2004-08-17 11:22
Kom bara att tänka på en sak, varför släppte vi Sorín. Tyckte att han var en av de bättre under våren 02-03 då han kom på lån. Undrar varför vi inte förlängde hans kontrakt. Han är dessutom kung i Paris nu.
Barcelona Farhanio11
2004-08-14 18:10
Fan har krigat med parabolen hela dan....utan nån större lycka....ville verkligen se matchen =(
Barcelona mateo
2004-08-17 09:46
Nån som har tips om hur man lämpligast fixar biljett till Barcas matcher? Helst real hemma men, den blir nog dyr isåfall. Har kollat olika svartabörssidor på nätet, men kan man lita på dem? Om man inte kan få tag på biljetter av FC.Barcelona,är det svårt o köpa svartabörs utanför arenan? Vore tacksam för svar!
Barcelona Belletti
2004-08-14 18:47
Ronaldinho Jr.
Matchen har inte börjat än. Den börjar kl 19.45 svensk tid.
Barcelona surman
2004-08-16 22:32
Bytt namn nu, är samma person som "svenskafans.com"
Barcelona svenskafans.com
2004-08-16 22:17
ludovic giuly//

Gjort vårt jobb? jag tycker nog vi gjorde det och vi hade oflyt, Juve ställde ju upp med en 8-backslinje efter deras utvisning!
Annons: