/spanien/barcelona/forum/26542.aspx/spanien/barcelona/forum/26542.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Patrik Andersson
2004-08-12 15:44
Barca har mer Lysande stjärnor, Real har mer avdankande stjärnor som är påväg neråt i sin strjärnstatus. Om något år har de inte många kvar som kan kallas världsstjärnor. Medan Barca har många unga hungriga stjärnor(undantag Henke på ung).
Barcelona svenskafans.com
2004-08-12 16:59
Eto,o klar enligt Uefa.
Barcelona ZonD
2004-08-13 16:57
Tompa: Ja Reals SS är alltid lika rolig. Som vanligt har det ryktats om Vieira och alla tror att de äntligen ska få sin efterlängtade stjärna på det defensiva mittfältet. Resusultet: Owen!?
Till deras försvar ska väl sägas att priset var mycket överkomligt.

Eto'o vs Owen = (jag vägrar svara på en sån dum fråga!)

Ädet förresten bara jag som är ett stort frågetecken vad gäller startelvan i första ligamatchen?

Ronaldinhop: Jag skulle vilja byta plats på Marquez och Edmilson, ochdessutom ha Eto'o som central anfallare. Annars tycker jag faktiskt att det ser intressant ut.
Barcelona Belletti
2004-08-09 19:47
O fenômeno//
Saviola gjorde 14 mål förra säsongen. Tror han gjort näst mest spelmål, bara Ronaldo gjorde mer.

Henke anser jag vara den mer kraftfulle spelartypen. Och Saviola den lille kvicka spelare. Om man spelar med två sådana i en 4-4-2 uppställning skulle det gå mycket bra. En som kanske nickskarvar vidare bollen (Henke) till den andra som springer ifrån försvararen och gör mål (Saviola). Det är mycket svårt att försvara sig mot.
Barcelona Daninho#7
2004-08-09 18:40
Håller nästan med Izquierda på denna punkt! Tycker nog Xavi var/är den som följer med mer av dem två i anfallen, sen att han passar bättre å därför är nyttigare i anfallen, det vet alla.
Barcelona fc_2002
2004-08-09 21:50
De verkar som de avgörs imorgon om Eto'o går över till Barca eller ej- så här sa etoos agent:

"For us, the term finishes Tuesday at midnight," said Mesalles. "I believe that Madrid must take the bull by the horns and equal the offer that has been made at a general level, sporting and economic.

"The first and most important thing is to give a place to him in the first team to play from the first official game. And soon to give him a spot for the Champions League.

"If they fulfill this, we will not have problems in respect to the conditions of the contract, although we continue showing that our desire is to play with Barcelona."

Real are unlikely to meet Eto'o's demands of a first team place, with his non-EU status proving a stumbling block.

www.tribalfootball.com
(ok inte den mest pålitliga källan, men dom citerar ju bara va hans agent sa)

2004-08-12 16:43
Är Etoo klar nu?
Det verkar så enligt artikeln?
Barcelona ashinho
2004-08-09 20:38
Svebbe!!
vad kostar biljetten som du köpte för Barca-Milan?
2004-08-12 16:33
Gamlajaka // Vet inte säkert men eftersom Premier Leauge och OS visas på känns det inte som någon kanal lägger pengar på att köpa in en träningsmatch. Möjligen om den streamas på nätet, isåna fall kommer det nog dyka upp en länk på forumet snart.
Barcelona Blanco10
2004-08-12 16:21
Tycker fortfarande att vi saknar en Pitbull, och tycker precis som el Gaucho att Davids var den som borde prioriterats som nyförvärv. Samtidigt så ska man ju inte värva en spelare som inte vill vara kvar. Tycker Barca borde chansa och spendera en peng på Gravesen, han e stark, har spelförståelse och är billig! både till pris och lön. Är lite orolig för att vi ska torska mittfältskampen nu när RM köper Vieira.

Annars håller jag med om att Barca har unga stjärnor på uppgång medans RM's är på dekis.

Tveksamt om Deco behövs med Dinho, Iniesta, Xavi, Giuly etc i truppen..hade hellre satsat pengarna på att behålla Davids el köpa liknande spelartyp.

Annars ser ju truppen otroligt spännande ut, speciellt med Etoo på ingång.
Barcelona Kluivert9
2004-08-13 02:42
There can be only one nr.9!
Barcelona Dinho
2004-08-12 15:19
Stäng av de som skriver att Fabiano e klar för Barca, jag har tröttnat
Real Madrid Butragengo
2004-08-13 15:48
Ronaldinho Jr.
Ja det brukar inte vara så svårt att förutspå vilka som kommer att bli bra spelare, eftersom dom oftast har producerat en tid i sina tidigare klubbar/länder, typ saviola och nu Tevez.Men det var inte det jag diskuterade, tycker att vissa "lagutagningar" är så naiva att det låter som mats nyströms ideer om hur fotboll skall spelas.
Barcelona GeRrInHo
2004-08-12 20:37
diexel//

va!? ingen def mitt? aja.. de syns att du e inte en barca supporter
Barcelona ludovic giuly
2004-08-12 19:20
Eto'o har anlänt i Barcelona. Han kommer presenteras som Barca spelare klockan 19.
Barcelona Xaviola
2004-08-13 16:26
Hur tänker Real Madrid???
När dom inte får Viera så ska dom värva Owen, när dom redan har tre första klassiga anfallare!
Vem ska han konkurera ut? Totalt onödig värvning enligt mig.
Barcelona Majsan
2004-08-12 16:09
Daninho#7 /Etoó är inte klar för Barca, och då borde väl inte du heller skriva nåt i det här forumet, eftersom du anser att de som inte kan något bör hålla sig borta? Läs på officiella hemsidan och se att man tror att affären KANSKE blir klar idag, men att inget är säkert, innan du skriver något så dumt.
Barcelona Daninho#7
2004-08-12 15:23
Luque kommer EJ att köpas till Barcelona.
JO, Etoó är klar för barca, det var bara läkarkontrollen som inte var klar, han presenteras som Barca spelare ikväll 19:00

Ps. Håller med Dinho, sånna som ej kan nåt om barca varför skriver ni ens i ett barca forum? det vet ALLA ÄKTA barca fans att Fabiano affären inte blev av för flera månader sen
Barcelona ZonD
2004-08-13 16:35
Butragengo: Visst kan man se smått ofattbara laguppställningar härinne, men jag kan slå vad om att de flesta härinne har provat, spelar eller är hängivna fans till cm. Jag tillhör de som spelar väldigt mycket, men jag tycker ändå att jag har en objektiv syn på det hela. Jag kan inte påminna mig själv om att jag använt en viss bulgar (Anatoli Todorov) i mina laguppställningar eller vill spel någon taktik som fungerar bra på spelet. Så länge man inser skillnaden mellan cm och verkligheten så ser jag inget fel med att spela simulator spel. Jag har svårt att förstå den kritik som många skickar mot cm. Ett bättre spel får man leta länge efter.

Och när vi ändå är inne på ämnet: Vilka här spelar cm? ;)
Barcelona Belletti
2004-08-09 20:51
Gerinho//
Barça ska också möta Parma faktiskt om några dagar.

Den här är nog den mest troliga uppställningen.
--------------------Valdes-----------------------
---Belletti---Puyol---------Marquez---Sylvinho---
------Xavi/Deco--------Edmilson-------Gio--------
-----Giuly---------Larsson--------Ronaldinho-----

Tror Rijkard kommer ställa upp så. Inte nån dålig uppställning.
Barcelona O fenômeno
2004-08-09 19:38
Både Saviola och Henke är ju mycket beroende av bra passningar. Saviola lite mindre kanske men Henkes stora fördel är att han är en mycket bra huvudspelare också!

hur många mål gjorde Saviola förra säsongen?
Barcelona Kurd_84
2004-08-12 12:29
OJ OJ OJ.....så mäktigt...

"Jag har för en tid velat bära Barcelona-tröjan och hjälpa dem i deras försäsong. Det har inte varit möjligt på grund av hinder som satts i min väg av en klubb som ni alla känner väl (Real Madrid). Det är en klubb jag inte vill återvända till för de har aldrig visat förtroende för mig", säger ETO....som är klar för FC Barcelona.
Barcelona GeRrInHo
2004-08-09 20:05
de e många som glömmer luis garcia faktiskt.. jag tycker att han e en grym kantspelare o han e bra me huvudspelet oxå.. guily är dock en klasspelare men han är ingen jätte i luftrummet om han skulle få ett inlägg såå tror jag inte att han skulle nå den.. inte ens me ett mirakel :P.. missförstå mej inte nu,, men jag tycker att alla verkar ha glömt bort luis garcia
Barcelona Gio Style
2004-08-13 16:01
Fan vad skönt att etoo har kommit!!!! :D:D:D
en ung talang som redan nu e en klasspelare! e helt lycklig alltså.
Hmm men tycker att det vore synd ifall larsson inte fick spela så mycket... med tanke på att han s svensk. Hoppas att larsson får spela mycket och spelar lika bra osm han har gjorti för säsongen. Sedan får etoo o saviola ta över eftersom dem e mycket yngre.
Ere slut värvat för barca?
LGL
2004-08-14 18:10
Lucho
Tack för infon.

Och för er som undrar; förmodligen går han rätt in vår startelva. Endast tre backar finns i dagsläget att tillgå...

Vi får helt enkelt hoppas på att jag kan komma in här i Augusti 2005 och tacka för lånet.
LGL
2004-08-14 18:10
Lucho
Tack för infon.

Och för er som undrar; förmodligen går han rätt in vår startelva. Endast tre backar finns i dagsläget att tillgå...

Vi får helt enkelt hoppas på att jag kan komma in här i Augusti 2005 och tacka för lånet.
Barcelona Belletti
2004-08-12 14:36
En regel! Lita aldrig på Svenska tidningar, när det handlar om allt annat än Allsvenskan. Om ni vill veta att något är helt säkert ska ni titta på Fcbarcelona.com

Aftonbladet och Expressens koll på utländsk fotboll är skamligt...
Barcelona Daninho#7
2004-08-12 13:27
Rivald0 ::

Bra poäng hehe. Etoó är en stor spelare, grym rutin med även fast han är så pass ung!

Sänker ta mig f*n Real Madrid varje år ;D
Barcelona svenskafans.com
2004-08-12 12:09
Ham$inHo11//

Varför säger du ajaj? man borde vara glad om Real har probelm!
Spinbad
2004-08-14 19:20
Den här siten länkas det till från abu dhabi sports ( http://www.emi.ae/ ). Någon här som kan arabiska och kan se om det finns någon 'stream' möjlighet?
Annons: