/spanien/barcelona/forum/26541.aspx/spanien/barcelona/forum/26541.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona frío como el hielo
2004-12-03 11:59
Våran hemliga intreselista ang. anfallare som Rijkaard gett till Laoprta:

1. Batistuta
2. Singori
3. Roberto Baggio
4. Di Canio
5. Van Basten

OM inte nån av dessa kan så får vi ta kontakt me antigen me nån av de heta svenska kandidaterna Kennet Andersson, Martin pringle eller Yksel Osnmanovski.
em1l
2004-12-03 09:34
kolla länken..

vad ska barca med batistuta till han är ju fan gammal jag vill iaf inte ha han till barca..... då tar jag hellre tomasson...
Barcelona Sonde
2004-12-05 20:28
Av det ytterst lilla jag sett av Ljuboja tycker jag att han verkar gansla intressant. Han verkar vara en snabb teknisk spelare som löper mycket i ljupled. Skulle säkert kunna avlasta Giuly som kantspringare, men som anfallare är jag tveksam. Jag känner dock att jag har sett för lite av honom för att kunna bedömma.

gör en edit på det: Skysport brukar inte vara de mest tillförlitliga när det gäller spansk fotbol.
Deco_Barça
2004-12-05 21:29
Lista över de spelarna, en av de ska Barca värva?

Tomasson
Saviola
Batisuita
Anelka
Van Hooidonk
Saha
John Carew
2004-12-05 21:36
Jag tycker vi borde vila vissa av nyckelspelarna mot Shakatar!! Vila Deco eller Xavi, Beletti. Sylvinho kan få starta kanske..
Man kan låta Messi få spela mer än en 10 min..
2004-12-05 21:32
Mina hetaste kandidater till affalspositionen är :

1. Saha
2. Ljubolja
3. Batistuta
Sist. Tomasson :D
Señor Laporta
2004-12-05 19:54
Sonde

Måste hålla med dig. Inget kan gå fel och alla som spelar i startelvan ska vara där. Det är bara att tillägga att Oleguer är bra i stora matcher och har varit mycket duktig på sistone.
Det är bara synd att han inte får mer speltid, riktigt synd.
I dagsläget är det mycket viktigt att rotera då startelvan har fått spela i stort sätt varje match och inte får bli slitna.
Barcelona Messí
2004-12-05 21:31
Giuly spelar inte mot Shaktar Donetsk i CL under veckan.

De som är uttagna är:
Målvakter: Valdés y Rubén
Backar: Belletti, Oleguer, Puyol, Gio, Rodri, Fernando Navarro, Sylvinho
Mittfältare: Márquez, Xavi, Deco, Iniesta, Verdú
Anfallare: Eto'o, Ronaldinho, Javito, Messi
Deco_Barca
2004-12-01 20:50
killing:
Jag tror faktiskt matchen flyttas då till Lördag. Vilken otur för dig då men kan man inte ändra,men det är ju om vi kommer till CL-Final. En positiv sak är att vi är i final i CL o en negativ sak är att du missar matchen då om inte du ändrar resan dit :)
PS:HA så kul i Barca!
Barcelona Puyol_20
2004-12-06 19:26
Ingen batistuta o han lär inte komma då snacket om honom har tystnads ner ordentligt..Kom ihåg verklighet fungerar inte som spelet Championship manager!!! Tycker vi ska låna/köpa nån allround spelare som kan spela på kanten även som mitten helst en som är bra på huvudet..Tomasson får mycket kritik hära av de som tydligen inte följer italienska ligan..han är en måltjuv som e bra inne i straff området..vad mer kräver ni igentligen vi har iniesta ronaldinho eto som bjuder på slit/finesser runt hela plan ..en måltjuv skulle inte sitta dåligt..aja e mest sugen på 2 pivotes tacci o dacourt skulle ja vilja se då dem är i marknaden..Forca Barcelona
Señor Laporta
2004-12-05 20:57
Då var Villarreal-Real Madrid slut. Matchen slutade 0-0. Det var dock ingen dålig match. Villarreal pressade på och fick också ett mål bortdömt, ett mycket märkligt beslut av domaren. De gula ubåtarna vann skottstatistiken med 11-3. Försprånget ner till Real är nu nio poäng.
Barcelona Gabriel
2004-12-01 23:20
Gilardino

Självklart skulle nog vem som hällst vilja att man antingen lånade eller köpte Gilardino till uppehållet, men det är nog inte möjligt precis som i Baptistas fall så är nog inte Parma villiga att sälja honom och verkligen inte låna ut honom.

Det var även snack om honom i somras där jag rankade honom själv som en av mina största önskemål, tom högre än Eto'o, nu ångrar jag dock inte att Eto'o kom.

Det börjar tom att oroa mig nu med alla skador, jag har försökt att behålla lugnet men va fan är detta egentligen. Känns precis som någon sa att det enda som kan hindra oss från att vinna titlar är alla dessa skador. Innan säsongen började hade vi en otroligt bredd trupp, aj va tunn den känns nu!!

Jag litar som alltid på Laporta att han fixar detta, visca el barca !!!
Barcelona fanatico
2004-12-03 15:07
Jag tycker att barca borde köpa Johan Vonlanthen från psv o sen låna ut han ett par säsonger en spelare för framtiden.......va tycker ni
Barcelona Messí
2004-12-01 23:05
Jag vet inte varför, men på något sätt känns inte det här som vårat år. :-/ Alla de här skadorna är bara negativt, det känns som vi drar på oss en skada per match. Om inte skadorna slutar komma och om vi inte förstärker vårt lag så tror jag inte vi vinner något i år...
Barcelona Kharles_Thiago-Gabri-José-Enrique
2004-12-01 21:30
Hmm, man ska värva 3 spelare.. Låt spekulationerna börja!

Spelare som nämnts, mittfältare:
Edu-Arsenal
Tacchinardi-Juventus
Torrado-Sevilla(klubblös sen nån vecka)
Dacourt-Roma
Vagner-Celta(?)
Mascherano-River Plate

Anfallare:
Saviola-Monaco(tillbaka från lån)
Tomasson-Milan
Saha-ManU
Bojinov-Lecce

Kommentarer?

Edit: Förresten, är det bara jag eller kom Jorge Campos också in som utespelare igår(och således lagkapten efter Nakata)?
Barcelona kubala
2004-12-01 23:27
Ämne: Hmm, man ska värva 3....
Torrado har redan skrivit på för Racing Santander, tror jag.
Barcelona Kluivert9
2004-12-02 15:30
Ämne: Haha.. "Batigol....
ooohhh mitt hjärta slår snabbt nu efter att jag läst den artikeln...börjar undra om det kan hända... :D
Barcelona Xaviii
2004-12-06 20:44
Lucho//

Damiá är inte registrerad i CL så han får inte spela nån match i CL
em1l
2004-12-01 22:07
vet någon vart man kan se målen från igår?
Real Madrid Alban-Robinho
2004-12-06 16:02
Alban-Robinho får använda det närmsta dygnet till att lugna ner sig.
/admin
Barcelona Kluivert9
2004-12-03 11:53
Ämne: Em1:
Ja, det verkar....
jo han var på G ett tag förr i tiden men hade för mig att man istället för honom köpte in sony anderson om jag inte minns fel.
Och Kluivert VAR bättre...eller ja, inte sämre iaf. Men sen att han inte lyckades, iaf på senaste åren är väll en annan sak.

Sen angående anfallare köpet/lånet låter ju varken Saha eller Tommasson som nåt bra.
Isånafall det de flesta varit inne på Anelka men som sagt kan kosta mycket och tror knappast han blir utlånad. Därför tycker jag att batigol är det bästa alternativet. Ja, han är gammal men det är inte precis något framtidsköp.
Sen angående framtidsköp...Bojinov.
Barcelona Miguel Angel Nadal
2004-12-03 13:48
Kom ihåg...inte för många icke-EU spelare...

Lär väl inte bli någon Tevez exempelvis.
Barcelona Messí
2004-12-03 14:24
frío como el hielo//
Carlos Tevez har skrivit på för Chorintians.
Barcelona Blaugrannapaugen
2004-12-03 14:08
Att gå å köpa en "galactico" till anfallet, som någon föreslår på forumet känns lite fel. Håller med om att tachinardi på lån vore perfekt som pivote, men där framme ser jag helst Thomasson i dagsläget. Lån är överhuvud taget att föredra även på anfallsplats eftersom truppen skulle bli för stor när killarna blir friska. Hade det varit giuly som var långtidsskadad hade jag argumenterat för Saviola, men nu behöver vi en stor kille. En stor kille som kan tåla att sitta på bänken. Vieri är för mycket primadonna, Carew gillar jag bara inte även om han skulle passa in, Tevez är mig veterligen inte stor nog och Berbatov kan inte fixa EU-pass. Saha och Anelka är nog för dyra... Hade älskat om vi kunde sno Morientes från marängerna!
Barcelona pat-w
2004-12-01 18:42
Messí/

hela översta sektionen e onumrerad sâ gâr du dit med dina kompisar en halvtimme innan matchen sâ e det inga problem o sitta brevid varandra ..

men dom biljetterna brukar ta slut i allla fall 2 dagar innan matchen (till skillnad frân förra säsongen)

Barcelona Kharles_Thiago-Gabri-José-Enrique
2004-12-01 20:49
Matchen mot världslaget var kul att se, men vem är denne sömnige kommentator? Vi vill ha Chris Härenstam..! Fina mål av Barça idag, speciellt Belletti (men man ska inte klaga på Iniesta och Decos). Hur iskall får man vara? Jag tycker Ruben ser ut som Valdes lillebror och nu så har ju också halva cantera-spelarna gått och skaffat sig hockeyfrilla, för att inte tala om Anderson "Slicket" Deco.. Typiskt att en spelare skulle skada sig, det känns som om det är de enda som kan stoppa laget från att vinna titlar iår.. Ska bli intressant att se hur Rijkaard tänker nu. Hoppas laget klarar sig lika bra nu fram till uppehållet. Visça!
Barcelona Messí
2004-12-01 16:46
Giuly missar matchen mot Malaga p.g.a den skada han drog på sig i gårdagens match. Matchen mot Shaktar Donetsk är tveksam om han kommer till start i.
Barcelona Sonde
2004-12-05 19:50
Att han är bättre än Cesc bör det inte vara något snack om. Klasskillnad än så länge.

Huruvida han ska spela i startelvan eller inte är ju en ständig fråga. Som jag ser det finns det inte en enda spelare i startelvan, som inte borde vara där. Men samtidigt sittre en spelare som Iniesta på bänken. Vad göra?
I det här fallet saknar jag en tränartyp likt Ranieri och mourinho. Ett ständigt roterande skulle nog gynna ett så talangfyllt lag som Barça, i längden. Statistiken talar ju för Rijkaards sätt att rotera (med andra ord inte alls), men jag skulle ändå vilja se att fler spelare fick vila. Inte bara yttrebackarna. Rotera Xavi-Deco-Iniesta. Vad kan gå fel?
Barcelona Kluivert9
2004-12-03 12:48
Ämne: Tror batistuta skull....
det är sant, han gör alltid mål.
Torres är nog ett bra köp men han har ju sagt att han aldrig skulle kunna möta Atletico men man vet ju aldrig. Däremot tycker jag inte om Adriano.
Han är typiskt serie a lirare vet inte om han skulle passa in i Barcelonas spel.
Señor Laporta
2004-12-05 19:51
PSGspelare till Barça i vinter?
Det gäller anfallaren Daniel Ljuboja. Ljuboja är 26 år och landslagsspelare för Serbien-Montenegro. Enligt Skysports skulle en eventuell prislapp hamna på omkring ?4.5 miljoner, vilket motsvarar 36 miljoner svenska kronor i runda slängar. Enligt Skysports är Ljuboja ett het byte för Barça och inte alltför dyr.

Källa: www.skysport.com
Annons: