/spanien/barcelona/forum/26539.aspx/spanien/barcelona/forum/26539.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Moms (1987)
2004-06-25 19:44
Nu har dett skett. Barcelona har blivit en sån där "storklubb" i Sverige.
Visst har den alltid varit störst om än inte större, men för första gången så hamnar Real Madrid i skuggan intressemässigt i Sverige.
Jag är både glad och lite ledsen att Barcelona inte längre är det lite "okändare" laget i Sverige, men visst blir det kul med en säkert 200% ökning av massmedias intresse för Blaugrana.
Att vi sedan får se 8-åringar springa runt i ömsom Real Madrid, ömsom Barcelona-tröjor och svara på dessa frågor;"Favoritlag?: Reäääl Madriiiid OCH Baaajjselona samt","Favoritspelare?: David Beeekhäääm OCH Heeenke", är något som vi får leva med.
Jag har iallafall hejat på Barca lågnt innan Henke blev klar.

MVH (före detta PUYOL=Hjärta)
Barcelona Moms (1987)
2004-06-25 19:44
Nu har dett skett. Barcelona har blivit en sån där "storklubb" i Sverige.
Visst har den alltid varit störst om än inte större, men för första gången så hamnar Real Madrid i skuggan intressemässigt i Sverige.
Jag är både glad och lite ledsen att Barcelona inte längre är det lite "okändare" laget i Sverige, men visst blir det kul med en säkert 200% ökning av massmedias intresse för Blaugrana.
Att vi sedan får se 8-åringar springa runt i ömsom Real Madrid, ömsom Barcelona-tröjor och svara på dessa frågor;"Favoritlag?: Reäääl Madriiiid OCH Baaajjselona samt","Favoritspelare?: David Beeekhäääm OCH Heeenke", är något som vi får leva med.
Jag har iallafall hejat på Barca lågnt innan Henke blev klar.

MVH (före detta PUYOL=Hjärta)
Spanien En kokt m bröd
2004-06-26 12:32
Moms (1987)//
Det var ett mycket märkligt inlägg du hade tycker jag...
Vad spelar det för roll NÄR man börjar att hålla på ett lag??
Det är väl ganska naturligt att om en åttaåring ser Henke i Barcatröja på tv:n så är det stor chans att han då också får Barcelona som sitt favoritlag. Bara för att du är några år äldre än 8 så betyder inte det att du är större fan av Barca! om 15 år är denna pojke 23 år och har hållit på Barcelona i 15 år...
Välkomna istället alla som håller på "ditt" lag
Spinbad
2004-06-25 19:38
Enligt sport är Henkes agent och förhandlar om ett kontrakt i Barcelona just nu. Artikel om Kluivert till atletico med, enligt den tjänar Kluivert 8 miljoner euro per säsong om jag inte missuppfattade något. Känns som rätt mycket pengar för honom om man säger så...
Länktips: www.sport.es
Barcelona Puyol_20
2004-06-25 04:19
Ere bara jag som e impad av denna carvalho i portugals backlinje??
han får ju deportivos mittback (andrad se ut som en medelmåtta..ger alltid sitt ytttersta påminner lite av puyol,,ja sa lite,,puyol e såklart krigaren med ett stort K,,aja anledninge att ja tog upp carvalho e att kommentatorerna länkade han med barca o inter,,aa vill man förstöra sitt liv så är inter stället för han =))
Spinbad
2004-06-25 09:33
Puyol_20:
Om man ska tro Marca är Carvalho närmast klar för Real, men vi får väl se. Han vore en fin förstärkning utan tvekan.
Barcelona Viktor Munoz
2004-06-25 22:58
Alla som förespråkat Trez till Barca måste ha fått en ordentlig tankeställare under detta EM. I ett Frankrike där alla underpresterat är han fanimej den klart sämsta. Att inte Saha fått mer speltid eller Wiltord (för att återgå till det 4-2-3-1 system som ändå gav dem det titlar de tog, om jag inte minns fel) är det största skämt jag sett. Så jävla glad att han inte kom till ett spelande lag som Barca.
För övrigt har EM verkligen inte varit underhållande. Längtar tills La Liga startar igen redan nu.
Barcelona Viktor Munoz
2004-06-25 22:58
Alla som förespråkat Trez till Barca måste ha fått en ordentlig tankeställare under detta EM. I ett Frankrike där alla underpresterat är han fanimej den klart sämsta. Att inte Saha fått mer speltid eller Wiltord (för att återgå till det 4-2-3-1 system som ändå gav dem det titlar de tog, om jag inte minns fel) är det största skämt jag sett. Så jävla glad att han inte kom till ett spelande lag som Barca.
För övrigt har EM verkligen inte varit underhållande. Längtar tills La Liga startar igen redan nu.
Barcelona polly
2004-06-25 02:13
Barca Lover // Jag skulle inte tro att barca kommer lägga någon större energi på att värva Zlatan... Visst ryktena på Henke tror jag på.. sen är det inte helt klart att saviola stanna nästa säsong pga att han räknas som "utländsk" spelare (kommer inte ihåg vad det heter, men hoppas att du fattar). Men jag skulle gissa att det blir Saviola, Henke och Fabiano till nästa säsong.. inte illa pinkat de..=0) //Polly
Barcelona Viking
2004-06-20 13:49
Ingen Davids...Ingen titel i år igen!? Laporta och hans värvningsplaner håller på att bli ett stort fiasko.. Ingen Davids, Trezeguet, Luis Fabiano, Ballack. Vi kommer få nöja oss med Guily, för han är väl klar nu? Hoppas på Milto nu.
A just det dom mest lovande spelarna i spanska ligan sergio garcia och quaresma lär ju oxå bli utlånade...

Nu måste Barca börja agera och köpa spelare, kan dom bara bjuda 50 miljoner på vardera spelare? Nu får man öppna plånboken annars blir det igen liga seger, och inte champions league för den delen heller.

Saknar Cocu...
Barcelona juanito
2004-06-29 10:55
Xavi: Japp, det är tragiskt. Lucho är egentligen den enda spanjoren som värvats utifrån och lyckats på dom senaste åren.
Barcelona Ham$inHo11
2004-06-29 00:58
för er som vill se VÅR NYE stjärnspelare....LUDUVIC GIULY
Barcelona B_a_r_c_a
2004-06-25 16:35
Om real Madrid köper Carvalho så borde Barca sno deras Luisao som de vill köpa men han har ingen eu pass och vi har ju Marquiz som inte har eu pass så de två kan rotera och vi får en användning för den spelaren som inte har eu pass på bänken som blir Marquiz. Luisao är riktigt grym också och han är egentligen reals första val men de har för många icke eu spelare så de kan inte köpa honom och vi har bara Ronaldinho till nästa säsong som inte har eu pass och Marquiz. Han är ung oxå och är 1,91 lång och väldingt snabb. Han lär inte vara så dyr också nu när han kommer från benfica för att många har inte fått ögonen på honom förutom reals tränare som va benficas tränare och vet att han är duktig. Jag såg honom mot Frankrike och han va jävligt grym.

Barcelona Alx
2004-06-25 14:08
Izquierda: Den stora frågan är om ledningen ser Luque som en möjlig nr 9. Det kan ju vara så att de värvar Henke som ren nia och Luque som en nia/vänsterytter eftersom det inte finns så många bra anfallare på marknaden just nu. Vilka finns egentligen? Luis Fabiano (som få har sett spela), Zlatan (som är väldigt lik Kluivert i sin spelstil), Etoo (som är icke-EU och dessutom mycket dyr) och sen då?
Barcelona Puyol_20
2004-06-29 16:42
Varm applåd för Barcas senaste nyförvärv,,en spelare som sliter o gör massa mål i luftrummet e nåt vi behöver i barca =)) Henkrik larrson välkommen!
Barcelona ZonD
2004-06-24 19:14
Jag är riktigt sugen på att se Fabiano i Barca. Jag har sett han spela kanske 6-7 matcher och han har väl gjort en 8-9 mål på de :). Men det som främst gör att jag vill se honom i Barca är alla lovrd från folk som känner till den brasilianska fotbollen väl. Att han väljs före adriano i landslagssammanhang är ett tecken, ett annat är att en hel del av dessa också tycker att han ska vara frpn start istället för Ronaldo!

kolla dessa två länkar, det är främst brasilianare som diskuterar (tror jag ;) )

http://www.soccerpulse.com/forum/index.php?showtopic=1354

http://www.soccerpulse.com/forum/index.php?showtopic=199

det är främst den undre som är intressant. PÅ samma sida finns en tråd om vilken uppställning de helst vill ha i Brasilien, Fabiano är med i de flesta ;)
Barcelona Zlaatan Selmanovic
2004-06-29 01:11
Zlatan som nr 9 i vårt kära Barca tack. Han kommer bli nr 1 i världen, han är redan nu en av dem 5-10 bästa!
Barcelona Xavi
2004-06-23 23:40
Jag tänkte göra en liten inför 04/05

Målvakter.

Här känns det mycket stabilt med Valdes som varit mycket bra under våren och med Joaqera som har inponerat när han kommit. Rustu bör säljas.

Transfertips: Ingen.

Backar

Här kommer antagligen nyförvärven Belletti och van Brokhorst ta kanterna. Gabri och Navarro agerar backuper. I mitten är Puyol själskriven men vem spelar brevid honom? Marques är det naturliga valet men Mexikanen har varit mycket ojämn och dessutom skadedrabbad. Vårens komet Oleguer blir antagligen backup. Om man bara satsar på Marques tror jag han håller, backuper får bli Oleguer och Dani Tortolero.

Mittfältet.

Endast en spelare är given i 3-mannamittfältet och det är Xavi. Bakom honom har holländarna Cocu och Davids regerat men båda har försvunnit. Jag tycker man borde ge en av platserna till Motta som spelade mycket bra säsongen 02/03. Michael Ballack ser ut och ta den andra. Som Backuper finns Gerard och Inesta men jag vill helst ha en till Backup då Inseta knappast klarar av att spela i den defensiva rollen. Ett bra tips är t.e.x Monacos Eduard Cisse som knappast kommer vara dyr.

Anfall.

Det väntade nyförvärvet Guily kommer med stor sannolikhet ta högerflanken. Vår allas Ronaldiniho är själskriven på vänsterkanten. Den stora frågan är vem som ska spela i mitten? mitt val är Javier Saviola, Bara Mista och Ronaldo gjorde fler spelmål. Men vissa matcher med stora mittbackar har Saviola haft det jobbigt och då måste någon annan in S.Garcia? nja, även om Sergio har varit duktig behövs en lite mer erfaren. Då passar ju Henke Larsson perfekt, Henke kommer knappast gnäll över lite speltid och är perfekt backup, han är dessutom Gratis. På Flankerna får L.Garcia och Inesta bli backuper. Även finns Sergio Santamaria. Kluivert och Overmars säljs antagligen.

TRUPPEN

Målisar.

Victor Valdes
Albert Joaqera

Backar.

Belletti
Gabri
Dani Tortolero
Puyol
Rafa Marques
Oleguer
Navarro
Giovanni van Bronkhorst

Mittfältare

Gerard
Michael Ballack
Thiago Motta
Xavi
Eduard Cisse
Andres Inesta

Flankers.

L.Garcia
Inesta
Santamaria
Ronaldiniho
Guliy

Anfallare

Henke Larsson
S.Garcia
Javier Saviola

------------------------Valdes--------------
--------------Puyol-------------Marques-----
---Belletti-----------------------------GVB-

----------------Ballack-----Motta-----------
-------------------------Xavi---------------

----Guliy-----------------------Ronaldiniho-

-------------------Saviola------------------
Barcelona Gio Style
2004-06-28 22:24
Mmm Sarpheden
om man nu har användning av deco borde man då inte ha användning av Riquelme oxå? Kanske inte alla håller med om att dem e lika med själv tycker jag det.
Barcelona Gio Style
2004-06-28 22:00
Fansen som röstade ville helst ha zlatan som nr 9... tycker själv samma sak. Oavsett om han inte lyckas direkt så har man då henke o saviola. Zlatan e fortfarande ung och kan utvecklas mer.
Barcelona Jairzinho
2004-06-24 12:12
Efter Tysklands inats i EM så är jag övertygad, Ballack är en man för Barça! Han besitter otroliga kvalitéer både offensivt och defensivt, ganska unikt faktiskt inom dagens fotboll. Ofta är en spelare specialicerad på antingen offensiva eller defensiva egenskaper. Men Ballack är ruskigt bra både offensivt och defensivt, vilket är mycket bra egenskaper.
Ballacks roll i laget tycker jag ska vara i en pivote-roll, men jag tycker även han och Xavi ska växla om att ta defensivt arbete efterom Ballack är så bra i offensiven. Xavi är också helt okej i den defensiva rollen. Den andra pivoten, vem det nu blir?, får förstås ta ett stort defensivt ansvar. När vi möter ett sämra motstånd skulle vi kunna köra en pivote och både Ballack och Xavi framför denne.
Laporta! Ballack till Barça, tack!
Barcelona Tompa
2004-06-19 23:04
Kim -angående Zlatan:

Jag håller med dig som sagt att Zlatan inte är den tvättäkta "nia" som jag skrivit att vi behöver X antal gånger. Zlatan har dock utvecklats mycket och det är faktiskt klasskillnad på han och Kluivert - sistnämnde har ju blivit väldigt inneffektiv. Tror att Zlatan-Saviola skulle vara en betydligt giftigare duo en Kluivert-Saviola.

"Klarar hans personlighet och hans spel inte av att ifrågasättas så är han inte heller rätt man för Barcelona". Det har du givetvis rätt i. Jag tror dock han skulle klara det. Han har fått höra ganska mycket skit bland svenskar att han är överskattad etc och det är föst sista halvåret som han blivit given i Lars-Tommys kollektiv. Tycker han jobbar betydligt mer för laget nu än för några år sedan och därför tror jag inte det du pratar om skulle bli så problematiskt. Zlatan är inte dummare än han inser att OM han kommer till Barca så kommer ändå Ronaldinho vara lagets etta i fråga om stjärnstatus.
Barcelona Tompa
2004-06-19 23:04
Kim -angående Zlatan:

Jag håller med dig som sagt att Zlatan inte är den tvättäkta "nia" som jag skrivit att vi behöver X antal gånger. Zlatan har dock utvecklats mycket och det är faktiskt klasskillnad på han och Kluivert - sistnämnde har ju blivit väldigt inneffektiv. Tror att Zlatan-Saviola skulle vara en betydligt giftigare duo en Kluivert-Saviola.

"Klarar hans personlighet och hans spel inte av att ifrågasättas så är han inte heller rätt man för Barcelona". Det har du givetvis rätt i. Jag tror dock han skulle klara det. Han har fått höra ganska mycket skit bland svenskar att han är överskattad etc och det är föst sista halvåret som han blivit given i Lars-Tommys kollektiv. Tycker han jobbar betydligt mer för laget nu än för några år sedan och därför tror jag inte det du pratar om skulle bli så problematiskt. Zlatan är inte dummare än han inser att OM han kommer till Barca så kommer ändå Ronaldinho vara lagets etta i fråga om stjärnstatus.
Barcelona Izquierda
2004-07-13 21:59
Ronnie//

Lägg ihop kostnaderna för de offensiva respektive defensiva nyförvärven, så förstår du nog vad han menar.

Patrik Andersson//
Tyvärr blir det nog så ja. Broncken flyttas upp på Davids plats (bredvid sig tror jag att han får Motta) och ingen defensiv mittfältare värvas. Det här är den enda lagdel jag är nervös för inför kommande säsong. Det kan mycket väl bli vårt fall. Men det kommer väl en ny Davids-värvning i januari. Synd bara att ledningen inte lärde sig nåt av hösten -03

Barcelona Ronaldinho_barca
2004-06-20 19:31
GIO Style ////// Zlatan är förlorad...han är redan klar för juventus ...!! så Tyvär men de kommer andra bättre spelare..som till ex Ludovic guily ..thierry henry...
Barcelona Savjola
2004-07-14 09:38
Belletti_91//
Det var inte den Alex som gjorde assisten till Luis Fabiano vid hans mål utan det var Brasilianska liga mästarnas Alex, spelar i Cruizero.
Barcelona Jónathan
2004-06-28 18:49
Ronaldinho_barca//
Har du läs- och skrivsvårigheter eller har du helt enkelt aldrig lärt dig att man skriver med små bokstäver? Om alla skulle skriva likadana inlägg som dina så skulle detta forum (som redan har en anmärkningsvärt låg nivå)liknas vid ett dagis. Ta lite tid och tänk över det du skrivit istället för att bara slänga ihop något.

Grymt skönt att Giuly är klar.! Den killen är magisk! Hoppas verkligen att Deco är tänkt som ett byte mot Ballack för det är den store Tysken som Barca borde prioritera.

F.C.Barcelona para siempre
Barcelona Ham$inHo11
2004-06-24 02:37
vad ja vet så är Guliy typ klar för barca o Ballack vädigt nära en övergång och Zlatan är man intresserad av.....och om davids stannar så undrar jag om vi ens blir utmanade i ligan i CL....hehe om vi ställer upp med denna uppstälning

---------------------Valdes-----------------

--------------Puyol-----------Marques?-------
---Belletti-----------------------------GVB-

---------Ballack-----------Davids-----------
--------------------Xavi--------------------

----Guliy-----------------------Ronaldiniho-
-------------------Zlatan------------------
Barcelona killing
2004-06-29 06:50
Andresinho och Skarpheden.
TACK.

Mvh Stefan
Barcelona Puyol_20
2004-06-29 16:40
Ronaldinho_barca: Cannavaro lär vi inte se i barcelona ,,han har längesen uttryckt att han inte vill lämna italien o han e 31 år så vi lär ju inte se han någon annan stans för den delen
Annons: