/spanien/barcelona/forum/26534.aspx/spanien/barcelona/forum/26534.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2005-03-09 07:38
Det känns så jävla bra att vara Barcelonafan idag, ni kanske inte förstår men jag ska sträcka mig upp och lyfta huvudet med stolthet när jag förklarar för alla idag att Barcelona är världens bästa lag, oavsett gårdagens resultat.

Att vi alltid spelar sån offensiv oavsett vilka motståndare vi möter och oavsett hur svårt det ser ut är värkligen en bra förebild för andra lag som dom borde i alla fal försöka att ta efter.

Chelsea må ha gått vidare och vunnit striden Barça - Chelsea målmässigt, min vi vann "fotbollsmässigt" och hade det inte varit för Terrys nick på en hörna som Valdes borde ha fått frispark så hade vi idag även vunnit själva mötet. Missförstå mig inte, att gå vidare var det som var viktigt det enda jag säger är att vi igår gav ut en signal, en possitiv sådan och även om chelsea gick till kvartsfinal så visade vi alla varför vi är "världens bästa lag". Dom första 20 minutrarna var förödande för oss och det bode aldrig ha hänt, men vi kämpade oss fram till 3-2 vilket jag tycker är beundransvärt av vårat lag.

Jag är tvärsäker på att vi tar hem ligan, just nu känns det inte som någon speciell tröst men det kommer det att vara i slutet av säsongen. Man kan skylla förlusten på många anledningar så som att Marques saknades eller att Collina var orättvis, men en förlust är alltid en förlust och precis som laget som borde vi föregå med ett gott exempel och inte sänka oss själva så lågt som Chelsea gör när dom förlorar.
Jag tänker dock aldrig erkänna att Chelsea är det bättre laget mellan Barcelona och dom, för det stämmer inte. Det taktikaste isånnafall och mer effektivaste av dom båda.

Till slut vill jag bara säga precis som Etoo sa "vinner detta chelsea champions league så är det ett skratt för oss. Detta laget trots så många miljoner lagda på världsspelare vet inte hur man spelar fotboll".

London skratter, världen gråter !
A Por Todos, Visca El Barça !!!
Ginger
2005-03-09 12:06
Marco//
Vad min ålder beträffar har jag inga kommentarer kring detta då jag närmar mig de 35....
Ni kanske skulle rensa lite i de egna leden först med hänvisning till hur det såg ut på The Shed igår..
Sen är vi väll överens om underhållningsvärdet igår..oavsett vilka som vann...
Barcelona BARCA BLOD
2005-03-09 10:26
fan va jobbigt att förlora mot sånt skit lag´, men samtidigt är jag stolt som många andra här inne. vi spelade verkligen ut chealse. skämde ut de totalt sen att vi förlora på våra egna misstag, ska inte betyda att chealse var bra och spelade rolig fotboll. för 3 av målen var ju vårat eget fel.
tur att man inte bestälde biljeterna till cl final.
Barcelona Serpico
2005-03-09 01:36
Jag är nog en av få som aldrig riktigt förstått storheten med Chelsea, förrän nu då kanske.
Följer inte Premier League så mycket, men har väl tänkt att typ "jaha, så chelsea tar det iår", har inte lagt nån större eftertanke i det.
O när de bara förlorade 1 av 6 matcher i sitt CL-gruppspel ryckte jag också på axlarna, jag menar tex Arsenal o Inter gick ju obesegrade igenom det o jag tycker att Chelseas grupp var den lättaste.

Men efter att ha sett Chelsea idag blir man ju nästan lite rädd. Jag var nog dåligt påläst. Jag var övertygad om att vi skulle gå ikapp vid 3-0 och vi gjorde ju 2 snabba mål, sedan trodde jag att det skulle fortsätta i 2:a. Jag hade varit räddare om vi tex mött Milan, Real, Juve eller Espanyol men absolut inte Chelsea!! Tji fick jag!!

Jag menar Ronaldinho, Deco, Xavi, Gerard, Etoo, Iniesta - alla gjorde en jättebra match. Som vanligt var försvaret darrigt, men jag var övertygad om att vi skulle sätta både en 3:a o en 4:a. Sedan plötsligt får detta Chelsea en hörna o en omarkerad Terry nickar in 4-2. Inte ens nu trodde jag på allvar att Chelsea skulle slå oss. Vi har världens bästa attackerande spelare i Etoo och Ronaldinho - men målet kom aldrig.

Det är ju bara till att visa detta Chelsea respekt, som trots att man har ett bollinnehav på 36% lyckas vinna denna matchen...
Men jag känner mig tom... vad hände egentligen? Är Champions League verkligen slut för Barcas del nu...för vår del...
Barcelona Barça_best_forever
2005-03-09 01:16
Jemi bit e Frank Rijkaard kemi veq nje nanë..
Hajde bre, te lutem... Qija nanen Anglezve !!
Vi ska vinna Ligan !! (ursäkta att jag skriver på ett annat språk, albanska, men jag var tvungen) ! Visca
Barcelona Puyol
2005-03-09 09:40
det är många som skyller på deco, gerard , oleguer men ingen råkar skriva nånting om Gios insats....jag tycker att det är på honom man ska skylla....båda två målen kom från hans kant..han springer med chelsea spelarna men försöker inte ens ta bollen .......kommer ni också ihåg belletis själv mål ....det kom ju från Gios kant efter dålig insats av honom.........

ni märkte väl hur försvar spelet förbättrades efter att sylivino kom in....kanske inte ett enda inlägg från chelsea från hans kant.........

fattar inte varför Rejkard fortästter spela med idioten Gio.......
Barcelona Börje
2005-03-09 09:22
Katastrof! Vi åker ut mot ett pajaslag vars bäste målskytt är en mittback!
Jag lider nåt fruktansvärt.
Barcelona Puyol
det är många som skyller på deco, gerard , oleguer men ingen råkar skriva nånting om Gios insats....jag tycker att det är på honom man ska skylla....båda två målen kom från hans kant..han springer med chelsea spelarna men försöker inte ens ta bollen .......kommer ni också ihåg belletis själv mål ....det kom ju från Gios kant efter dålig insats av honom.........

ni märkte väl hur försvar spelet förbättrades efter att sylivino kom in....kanske inte ett enda inlägg från chelsea från hans kant.........

Real Madrid Fizu.
2005-03-09 01:55
Tråkigt att ni åkte ut. Ni är det bättre laget på att spela fotboll men så har ju Chelsea andra egenskaper. Väldigt olyckligt att ni drabades av självmålet på camp nou. Annars hade ni tagit er vidare.
Kong1
2005-03-09 15:53
Valdes; Jag kan ju bara skratta åt dig Valdes... Jag om någon som tycker om både Chelsea och Barcelona kan se på detta med perspektiv men Valdes har väl rätt antar jag.
Barcelona Puyol

Real Madrid Real_4ever
2005-03-09 15:52
Vi ska göra hela fotbollsvärlden en tjänst och vinna Cl och sedan LaLiga. :) Då blir alla glada och nöjda. Vi ska göra det som ni inte lyckades med att gå vidare i CL. Vi ska slå ut världens tråkigaste fotbollslag Juve och ni tycker att chelski är tråkig lag. De är mer offensiva och mer stabila i defensiven än er. Tycker rätt lag vann mellan er. Nu ska alla jävla sport kommentatorer en ggr för alla inse att barca inte ens är närheten av att va Europas bästa lag.

Hala Madrid
Barcelona Robinho
2005-03-09 09:35
Ämne: O Fenomeno:

Etoo ....
Tillåt mig skratta. Spelarna kan vara hur feta som helst men då måste de prestera. Ailton och Ronaldo skall vi inte klaga på. Ailton är den kyligaste avslutaren i tysk fotobll som jag någonsin sätt. Ronaldo är bland tidernas spelare. Ronaldo innan han två år långa frånvaro från fotbollen var speciell. Eller säg mig om någon spelare som blivit vald under tonåren till världens bäste spelare förutom Pelé?

Ne det ända jag vil är att du skall ta tillbaka det d u sade!
Barcelona Tompa
2005-03-09 09:39
Edgware Road:
Visst behöver man en defensiv också. Vissa av Barcafansen här inne har väl romantisk inställning till fotbollen. Barcas spelidé ska dock alltid vara offensivt annar är det inte ett "riktigt" Barcelona.

Faktum är att försvaret varit bättre den här säsongen än på länge. Igår rämnade det dock fullständigt - i säsongens viktigaste match... Det är inte acceptabelt att släppa in tre strutar i C.L på så kort tid. Markeringen vid Terrys segermål var under all kritik med.
Spanien Robinho
2005-03-09 09:35
Ämne: O Fenomeno:

Etoo ....
Tillåt mig skratta. Spelarna kan vara hur feta som helst men då måste de prestera. Ailton och Ronaldo skall vi inte klaga på. Ailton är den kyligaste avslutaren i tysk fotobll som jag någonsin sätt. Ronaldo är bland tidernas spelare. Ronaldo innan han två år långa frånvaro från fotbollen var speciell. Eller säg mig om någon spelare som blivit vald under tonåren till världens bäste spelare förutom Pelé?

Ne det ända jag vil är att du skall ta tillbaka det d u sade!
Barcelona Tompa
2005-03-09 09:39
Edgware Road:
Visst behöver man en defensiv också. Vissa av Barcafansen här inne har väl romantisk inställning till fotbollen. Barcas spelidé ska dock alltid vara offensivt annar är det inte ett "riktigt" Barcelona.

Faktum är att försvaret varit bättre den här säsongen än på länge. Igår rämnade det dock fullständigt - i säsongens viktigaste match... Det är inte acceptabelt att släppa in tre strutar i C.L på så kort tid. Markeringen vid Terrys segermål var under all kritik med.
Spanien Edgware Road
2005-03-09 09:25
Om Chealse inte kan spela fotboll hur usla måste då inte Barca va?

ärligt nu....det var många av er som hånade Chealse efter första mötet men igår visade dom att deras offensiv var klart bättre än eran.

Chealse klarar av det som ni inte göra, att både ha en stark deffensiv och en grym offensvi. Borta mot Barca kan man inte gå bort sig och det gjorde inte chealse. Vore det inte för det röda kortet hade ni inte haft en chans att göra ens ett mål på engelsmännen. Trotts att ni gjorde 2 var det hade chealse den offensiva styrkan att på hemmaplan fullständigt krossa er deffensvi.

Nej jag vet att ni nog är bittra men ni har ingen deffensiv så tyvärr hjälper inte ert makalösa anfall.

Chealse är ett mycket mer komplett lag än vad Barcelona är. Det är den hårda sanningen.

Rätt lag vann.
Levante Canary
2005-03-09 11:45
Slängkyssar...Mourinho måste nog vara en av de mest patetiska människorna på denna jord.
Ginger
2005-03-09 11:17
Effet77//
Är det någn spelare ni har som skulle kunna ta plats i Chelsea så skulle det vara Ronaldinhio
I övrigt var det en jävligt bra match inget snack om det...men att säga att något lag var överlägset det andra är väll att ta i....
Barcelona Raschalbotu
2004-04-26 14:03
det var ju ganska svårt för Dhino att göra något, salgado var ju som en igel på han. Men håller med om valdez, han skulle ha ett högre betyg än 3
Barcelona Maxi Lopez
2005-03-09 10:09
Kan alla Chelsea supportar vara i the shed istället
Ginger
2005-03-09 11:03
kubala//
Ni är bara patetiska ..ni lever på 1 spelare (Ronaldhnio)...sen har ni nada..och Puyol..vilken loser,stor i käften och precis värdelös på plan.
Albacete Fudge...
2005-03-09 09:54
Puyol:

Precis, där tycker jag ni skulle lirat med Sylvinho. Han är både snabbare och mer brytningssäker än Gio är. Hur skötte sig Ronaldinho på en femgradig skala igår? ( Om man bortser från målen)?
Ginger
2005-03-09 10:11
Maxi Lopez //
Visst..men vi måste ju se hur ni tar förlusten...
mycket skitsnack som vanligt.....
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-03-08 23:37
Aimar#21 och gulito//

Stort tack för ert stöd. Det känns som om jag tappat känseln i hjärtat. Det känns tomt.
Albacete Fudge...
2005-03-09 09:54
Puyol:

Precis, där tycker jag ni skulle lirat med Sylvinho. Han är både snabbare och mer brytningssäker än Gio är. Hur skötte sig Ronaldinho på en femgradig skala igår? ( Om man bortser från målen)?
Barcelona O Fenômeno
2005-03-09 02:19
Serpico,

Det finns tydlig statistik på att Ronaldo var Europas effektivaste anfallare och är fortfarande när han nu är tillbaka.

Någon mer spektakulär än vad Ronaldo var är svårt att hitta.

Det är en pinsamhet för Ronaldo att jämföras med Eto'o. Det är sanning.
Barcelona BARCA BLOD
2004-04-28 22:53
luis Fabiano är klar/nästan för milan och i en intervju har han sagt att han gärna vill spela med sin "bästa" kompis kaka.
fabiano har bland annat vunnit skytte ligan i brasilien
Barcelona ZonD
2004-04-26 14:57
grabbar ge er nu. 4 är högsta betyget och med tanke på att valdes tappade några enkla bollar (som han räddade returerna på sen ändå) så gjorde han ingen perfekt match. En 3:a i överkant räker gott och väl
Barcelona Barcelona_4Life
2005-03-08 22:39
ja vill inte klaga men ja kan inte låta bli..

oleguer världens genomtiderna sämsta back.. ja hoppas dem köper in en ny mittback..

men barca kämpade o gav allt.. men sorligt nog så vinner chelski.. men men ligan är våran iaf..

Annons: