/spanien/barcelona/forum/26532.aspx/spanien/barcelona/forum/26532.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas
2004-08-15 12:41
Det senaste ryktet är att Barça ska låna ut Saviola till A.Madrid och samtidigt få en option på Frenando Torres. Det låter ju inte så dumt. Eftersom Barça ändå tänker låna ut Saviola kan vi ju lika gärna få något för det. (www.sport.es)
Barcelona Belletti
2004-08-01 19:35
Ni som vill se lite av matchen rekomenderar jag att titta på tv4 sporten kl 20.00. De kommer 99% säker visa höjdpunkter, särskilt nu när Henke gjort mål.
Athletic David Magnusson
2004-08-01 09:48
apropå Barca hjärta, Etóo kan inte hålla sig inför att börja träna med Barca, han har frågat sina advokater om det är ok att han avslutar sin semester och åker till katalonien redan imorgon. Dessutom avstår han sin klausul om rätten till 15% av en eventuell övergångssumma. Måtte affären nu gå igenom.
Spinbad
2004-07-31 23:46
Daniel17:
Du vet att Figo har/hade en utköpsklasul, vilket alla spelare i Spanien har va? Barca ville behålla honom men Figo ville inte stanna.
Barcelona Der Afro
2004-07-31 11:58
David Magnusson: Ditt inlägg var kul att läsa. Om bara säsongen kunde starta snart :)

Tycker förresten att det är konstigt att Reals bäste spelare förra säsongen redan nu får besked om att kontraktet inte förlängs.
Spinbad
2004-08-01 19:28
daniel17:
Det visades faktiskt mer matcher med Barcelona än vad de visades matcher med Real förra säsongen.
Barcelona Der Afro
2004-07-31 11:58
David Magnusson: Ditt inlägg var kul att läsa. Om bara säsongen kunde starta snart :)

Tycker förresten att det är konstigt att Reals bäste spelare förra säsongen redan nu får besked om att kontraktet inte förlängs.
Real Madrid Ronnie
2004-07-31 22:30
Belletti, Jag tror inte att GVB är tänkt som vänster back längre, Rijakard har ju spelat både Sylvinho och Navarro där nu, tror mer att han tar en av de deffensiva mittfältare platserna. Rijkard har ju sagt att han tyckte att GVB gjorde ett kanonjobb där senast. Hoppas dock att det inte petar ut Xavi från start-11an.

Daniel17, Hoppas verkligen att du skojar, varför skulle vi ta tillbaka en föredeting som en gång p***at på oss? Det han gjorde är oförlåtligt, Figo var till och från kapten under det året och skulle säkert varit kapten året efter om han inte stuckit... Personligen känner jag ingen sympati för honom, tycker att han blir behandlad som han förtjänar!
Spinbad
2004-08-01 12:29
Laguppställningen:

Rustu
Belletti
Puyol
Márquez
Fernando Navarro
Gabri
Gerard
Van Bronckhorst
Giuly
Larsson
Ronaldinho

Jag kan inte hitta någon sida som visar den. Den som visade förra matchen var någon koreansk sida. Nu spelas matchen i japan så det lär vara någon japansk kanal som sänder matchen.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-07-31 22:48
Varför skulle inte Figo vara Judas om Enrique är det?
Barcelona Ronnie
2004-07-31 22:30
Belletti, Jag tror inte att GVB är tänkt som vänster back längre, Rijakard har ju spelat både Sylvinho och Navarro där nu, tror mer att han tar en av de deffensiva mittfältare platserna. Rijkard har ju sagt att han tyckte att GVB gjorde ett kanonjobb där senast. Hoppas dock att det inte petar ut Xavi från start-11an.

Daniel17, Hoppas verkligen att du skojar, varför skulle vi ta tillbaka en föredeting som en gång p***at på oss? Det han gjorde är oförlåtligt, Figo var till och från kapten under det året och skulle säkert varit kapten året efter om han inte stuckit... Personligen känner jag ingen sympati för honom, tycker att han blir behandlad som han förtjänar!
Barcelona Daniel17
2004-08-01 19:23
En intressant sak jag kom på är att när Beckham spelade sin första match för Real MAdrid då sände Tv4+ den matchen och när Henke ska spela sin första match för Barca ja då vill dom inte sända den.
Det skulle inte förvånna mig om hela Tv4+ redaktionen är Real Madridare.
Barcelona Puyolinho
2004-08-01 18:39
In på länken o kolla vilka vi ska möta...
Barca-Parma
Barca-Ajax
Barca-Milan
Länktips: www.elbarca.dk
Spinbad
2004-08-01 17:01
Milario:
Han har spelat på den positionen i Feyenord och Rangers. Han värvades till Arsenal som mittfältare (för runt 150 miljoner har jag för mig?), blev skadad under lång period, mittfältet var 'fullt' när han blev frisk. Han fick då vara backup till Ashley Cole på vänsterbacken. Lånades ut till Barcelona som vänsterback. Ungefär så.
Barcelona Milario
2004-08-01 16:48
hej hej alla!! en fråga bara, när har Gio spelat som defensiv mittfältare????
jag har aldrig sett honom där, jag ser att alla har honom som kandidat till def.mitt!!!!!
Spanien Romano Africano
2004-08-01 18:29
Jag fattar inte att vissa av er inte vill ha Etoo.

Han har gjort 15 respiktive 16 mål de två senaste sässongerna i la liga i ett skitlag och har gjort fyra mål mot Real de två senaste gångerna mallorca mötte real i madrid.

Han är 23 år och är bättre än Henke och Saviola med hans snabbhet och teknik.

Det gäller köpa han innan nån annan lag hinner före er.
Barcelona Izquierda
2004-07-31 03:20
Enligt Sport har Mallorca nu accepterat Barças bud på Eto'o som uppges ligga mellan 21 och 22 miljoner, och enligt El Mundo Deportivo är överenskommelsen mellan Barça och Eto'o själv fullbordad.
Detta låter riktigt bra! Tänk om vi får honom, då är vi riktigt heta. En sån spelare är jag utan tvekan beredd att offra Saviola för.
Barcelona Belletti
2004-08-15 00:42
Ronald Koeman är väl det bästa exemplet på nån som vågar ta fram unga spelare? Men iof så är det så i Ajaxs historia att unga spelare får spela väldigt mycket i A-laget.
Barcelona Frazzé
2004-08-01 19:12
Barca vann,synd att inte dom visade den
Barcelona Belletti
2004-08-01 19:00
Puyolinho//
Tyvärr har jag inte fått något svar än.
Barcelona Izquierda
2004-08-01 12:58
Har läst artikeln i Marca nu. Jag får hoppas att det är nonsens. Visserligen förespråkar jag också ett köp av en def.mitt i stället för anfallare, men när man nu äntligen har chansen att få en riktigt vass center (som man har letat efter hela sommaren) så säger Rijkaard nej. Det får ju inte vara sant.

Giuly ja, när säsongen drar igång kommer det att bli glasklart vilken världsspelare vi värvat. Han är helt fruktansvärt bra, en ytter som inte tvekar att gå rakt på mål. Jag kan inte komma på en bättre högerytter i världen så här på rak arm.
Barcelona Rickiboy
2004-08-01 15:33
jag gillar verkligen Eto's spelstil ..han e snabb,teknisk och väldigt stark i luften med...rörlig o.s.v..
jag skulle gärna ha honom i barca även om han tar upp icke - EU platsen..man får åtminstone en bredd i truppen som t ex Ac Milan..
så mitt svar till ett Eto köp är : JA..
Barcelona Alx
2004-08-01 14:34
OJ! Enligt SPORT gjorde Giuly och Henke en riktigt bra match, räkna med att vi får läsa om det imorgon i det rosa bladet. Skönt att även Messi visar vad han går för... och tack Rexach! Rexach gjorde en hel del misstag, men beslutet att värva Messi ser inte ut att vara ett av dem.

Behöver vi en defensiv mittfältare? Vi har trots allt Gerard, Motta, Gabri, Márquez och Edmilson som kan spela på den positionen. Jag håller med om att vi kan behöva en anfallare, men det får räcka med värvningar nu!
Barcelona ZonD
2004-08-01 14:54
Oj, det verkar faktiskt som om fler och fler är inne på min bana angående att inga fler spelare behövs. Ska man nu nödvändigtvis köpa in någon bör det bli en anfallare (Messi är förvrigt ingen anfallare). Jag ser dock helst att man står kvar vid den truppen man har nu.

Det sas förresten att Gabri var mycket bra som central mittfältare. Kanske kan vara något?

Alx: Jaså var det Rexach som värvade Messi. Hur gammal var han då, jag trodde han var typ 17-18 nu?

Spinbad
2004-08-01 14:49
Alx:
Vi har också Gio på den positionen. Frågetecknen gäller väl inte kvantiteten av spelare utan snarare om någon har tillräckliga kvalitér för just den positionen. De flesta av spelarna som KAN spela där är bättre på andra platser. Jag är kluven om vi behöver värva en defensivmittfältare eller inte, i efterhand blir allt så lätt, då kan vi antingen såga eller hylla ledningen om de värvar eller inte värvar en inför säsongen! :)

Jag tror mycket på Motta och, faktiskt, även Gio som mittfältare. Tror han kommer spela bättre där än vad han gör som back (det måste han nästan göra, haha). Jag hoppas också på Navarro, tror han kommer göra det bra om han får (eller rättare sagt förtjänar) en chans.
BigBadOla
2005-03-15 11:50
giovani
Ja det är fullt möjligt men jag bara tänker att snart är alla tillbaks som Motta och Edmilson och då kan Deco komma lite högre upp.
Motta blir ju som ett högklassigt nyförvärv när han är tillbaka
Barcelona Gustaf
2004-08-01 14:10
Saviola(f.d Xavi)//
Jorquera har varit skadad men jag vet inte om han är tillbaka eller ej.

Det snackas inte mycket om Guily här och det är konstigt. En underskattad världensspelare som säkerligen hade kunnat bli en av EM's artister om han hade varit med. En klockren värvning med tanke på priset.

Real Madrid vill inte ha Eto'o för att han inte har ett EU-pass. Just nu har vi tre spelare som är tänkta att spela från start som inte har det; Ronaldinho, Sylvinho och Edmilson. De två sistnämnda ska få det men vad händer om det skiter sig och även Eto'o ska ha en plats. Márquez kan få ett tufft år. Synd för jag tror han hade kunnat bli nått.

Kommer nu inte Eto'o är jag rädd för att det kommer någon panikvärvning typ Luque eller liknande. Två anfallare är för lite på en säsong. Sergio García borde varit kvar.
Barcelona Andreas
Det senaste ryktet är att Barça ska låna ut Saviola till A.Madrid och samtidigt få en option på Frenando Torres. Det låter ju inte så dumt. Eftersom Barça ändå tänker låna ut Saviola kan vi ju lika gärna få något för det. (www.sport.es)
Barcelona Axione
2004-08-15 02:13
Dagens laguppställning mot Parma nedan.

Barcelona: Víctor Valdés; Belletti, Puyol, Márquez, Van Bronckhorst; Xavi, Edmilson, Motta; Giuly, Larsson, Ronaldinho

Som det har sagts tidigare så blir det nog två defensiva mittfältare och inte två offensiva somd et spekulerats om och Edmilson ses som en av dessa defensiva. Då blir Deco och Xavi som får konkurera om den offensiva platsen. Inget dålig situation att ha...
Barcelona Andreas
Annons: