/spanien/barcelona/forum/26524.aspx/spanien/barcelona/forum/26524.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Izquierda
2004-07-27 19:32
Relay//

Ja Christianval ja. Det var ett sorgligt kapitel. Det blev ännu sorgligare för mig eftersom jag, när fransmannen värvades, av någon anledning fick för mig att han var en blivande världsback och dessutom lite av en favorit för mig. Det var hemskt att sitta i match efter match och hoppas att "idag ska det väl äntligen stämma för honom", för att sedan tvingas se på hur han misslyckades på nytt. Jag var säkert en av dom som sist gav upp hoppet om honom, men det är bara att konstatera att han var en riktig flopp och det hade sannerligen inte blivit nåt högt betyg för honom.
Barcelona ZonD
2004-07-27 17:51
Juantio: Jo, jag förstår nu vad du menar men ställer mig frågande till på vilken nivå dina krav egentligen ligger på? Klubbens ekonomi är inte den bästa och att köpa in världsspelare på varje position i backlinjen är inte att tänka. Visst, man kunde bytt ut Deco mot en lite vassare vänsterback men nu prioriterades bredd i offensiven före defensiven istället. Personligen tycker jag Belletti är en i toppskiktet och edmilson inte långt ifrån. Finns ingen anledning att klaga.
Barcelona Patrik
2004-07-27 18:28
Det är fan skandal. Varför ska man värva en till spelare utan Eu-pass. Skandal. Vad håller dom på med.
Barcelona Puyolinho
2004-07-27 19:11
Kommande säsong tror jag Barcelona kommer bli Europas framgångsrikaste lag...
Vi har ändrat från Holländare till Brassar!!...
Enligt mig är Brassarna bättre!!!
Men nu är det bara en sak kvar!!!
En defensiv mittfältare!!!
Costinha,Edu,Vieira!!!!
Barcelona Izquierda
2004-07-25 12:55
Det snackas mycket om att Barca har värvat mest och bäst av alla lag och att vi har förstärkt truppen något oerhört. Jag, som pessimist av naturen, blir mitt i allt det här pratet kritisk och nervös och undrar om våra värvningar egentligen är så vassa. Var inte köpet av Deco onödigt? Kan Giuly verkligen göra om det han gjorde i CL i våras? Är verkligen Celtas och Villareals ytterbackar något för ett storlag som Barca? Är inte Henke för gammal?
Mitt i min skepsis började jag fundera över förra sommarens spelarköp. Då tänkte jag nämligen likadant, men hur blev det egentligen? Hur smart värvade vi då? Här är min högst subjektiva sammanfattning av förra säsongens värvningar.

* Ronaldinho
Den överlägset bästa värvningen den sommaren, och troligtvis en av de bästa värvningarna i klubbens historia. Dinho spelade i Frankrike då, och det blev vår räddning. Hade han spelat i en större liga hade priset blivit skyhögt. Vi fick vänta länge, men när cracket äntligen kom, så kom det med besked. Vad han betydde för Barcas spel förra säsongen behöver jag inte ens nämna, det vet alla. Tack Beckham, för att du inte valde oss!
Betyg: 5

* Rafael Márquez
Den mexikanske mittbacken såg på pappret ut som en kanonvärvning. Han kom till ett klart rimligt pris och hade fina meriter. Tyvärr verkade det inte stämma helt mellan honom och Rijkaard, och Márquez fick den gångna säsongen finna sig i att se många matcher från bänken. Ibland var han petad av Cocu, ibland av Reiziger(!), men för det mesta av överraskningen Oleguer. Ett tag var han dock ordinarie i mittförsvaret bredvid Puyol, och visade då i alla fall delar av sitt register. Han var alltid godkänd och såg både positionssäker och spelskicklig ut. Kommande säsong ser dessvärre inte heller ljus ut för Márquez. Han är icke-eu-spelare och Rijkaard ser honom främst som defensiv mittfältare, obegripligt nog.
Betyg: 3

* Luis García
Den förlorade sonen återvände till blaugrana och gjorde det bra. Under hösten-vi-helst-vill-glömma spelade García ibland och nötte bänk då och då i väntan på att Rijkaard skulle hitta en fungerande uppställning. Som vi alla vet gjorde holländaren det till slut, och i den ingick García som högerytter. Han var mycket rörlig och hade en enorm vilja, vilket faktiskt gjorde att han hade häng på en landslagsplats ganska kort innan EM.
Betyg: 4

* Ricardo Quaresma
Den portugisiske supertalangen fick det att vattnas i munnen på många culés och här var vi övertygade om att vi hade roffat åt oss den nye Figo. Hur det gick? Tja, Quaresma fick spela lite grann i början, göra nåt inhopp då och då. Han dribblade, han stannade upp, han dribblade lite mer, men det var inte ofta han övertygade. Detta ska förstås till stor del skyllas på Rijkaard som aldrig gav honom förtroende, men faktum kvarstår: Quaresma gjorde ingen succé i Barca, och idag finns han inte längre i klubben.
Betyg: 2

* Mario
Denne unge mittback kom på lån och jag har för mig att jag såg honom i den där 1-5-torsken som vi helst vill glömma, men jag är inte helt säker. Även om han bara var tänkt som backup ifall skadeläget i truppen skulle bli extremt, så kan jag inte sätta annat än lågt betyg på ett lån av en spelare som i princip inte fick spela.
Betyg: 1
Barcelona maykel
2004-08-04 16:48
i tv4+ visar de barca 19.55 då kommer ni se målen
Barcelona Majsan
2004-08-13 20:30
ashinho/ Jag håller med dig om Xavis storhet, han är nog den av de egna produkterna jag varit störst beundrare av (Puyol får ursäkta). Men att han är en defensiv mittfältare håller jag inte med dig om. Som jag ser det är han offensiv mittfältare, och en genial sådan, men med utgångspunkt långt ner i egen bana. Han styr mycket av anfallspelet från en position som är någonstans mellan mittplan och eget straffområde, men är bara därför inte defensiv. Jag tror att den stora anledningen till att han var så fantastisk på denna position och upplevdes som defensivt stark var att han hade Cocu och Davids med sig på mitten, och de var nog tillsammans två av de mest lyckosamma defensiva mittfältarna i klubbvärlden under vårsäsongen. Så att Xavi ensam med en till defensiv spelare skulle klara jobbet bakåt har jag tyvärr svårt att se, men jag kan ha fel.
Barcelona Eggeboy
2004-08-13 21:10
Till Hristo_S: Det finns flera ställen att köpa den nya matchtröjan om du inte vill köpa den genom Barcelonas egen hemsida. Ett bra ställe är i Barca-shopen i det relativt nybyggda stora köpcentrumet vid hamnen (går ner La Rambla och går till vänster när du kommit ner till kusten så ser du köpcentrumet ute på en stor pirliknande gångväg). Köpcentrumet har dessutom öppet på söndagar.
Mallorca Samuel Etóo
2004-08-13 22:03
Varför tog ni min största favorit ??

Då får man väl börja hålla på er i stället
Barcelona CruzitoZ
2004-08-13 21:03
Snälla real walnder du kan inte leav på gammla meriter jag tycker synd om dig för barca kommer att köra över madrid du kommer att få drömma om ronaldihno o etoo =)=)=)=)
kom på någont bättre nästa gång
Barcelona Majsan
2004-08-04 22:04
Extremebarca_boy / Jag är osäker, hjälp mig ni andra, men jag tror inte att Saviola är med i Asien p.g.a. att han ska spela i OS med argentinska landslaget, och därför har han således inte ens gjort något inhopp.
Alavés micerl
2004-08-04 20:28
Ronaldinho Jr.
För att lära dig om BitTorrent (och därmed hur man tar ned matchen), läs detta: http://www.piratbyran.org/index.php?view=articles&id=35

Eller;

1. Ladda ned programmet Shad0w's BitTorrent http://bt.degreez.net/
2. Installera det på datorn och klicka sedan på länken i här i forumet... Då kommer det automatisk upp en ruta där du väljer att spara matchen (filen).
3.Börja ladda, vänta och sen kolla matchen!

Om du redan vet hur BitTorrent funkar, men inte kan spela upp filmen, prova VLC Media Player; http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html
Det borde gå, för den spelar upp i stort sett alla format!

Lycka till!
Barcelona Izquierda
2004-07-27 15:27
Viktor Munoz//

Jag tänkte försvara de delar av min artikel som du kritiserar.

* Att mycket skylls på Rijkaard har två orsaker:
1. Att hans rad av misstag under sin debutsäsong som tränare var allt för lång, i mina ögon.
2. Att jag i artikeln bara går igenom de nyförvärv vi gjorde på spelarfronten. Hade jag valt att ta med Rijkaard som ett nyförvärv (vilket kanske hade varit på sin plats?) så hade jag kunnat ge ett mer komplett helhetsbetyg av hans insats.
Jag är inte odelat negativ till Rijkaard. Han verkar ha en syn på vilka förstärkningar Barça nu behöver som jag delar. Hans del i vårens succé går förstås inte heller att blunda för.

* Jag tillhörde de som var tveksamma till att ta hit Davids. Den tveksamheten byggde dels på att han inte hade spelat på länge i Juve, och dels på att jag var rädd att han, vid sin aktningsvärda ålder, skulle kräva ett långt kontrakt efter vårssäsongen, vilket han också gjorde.
Jag var dock inte sen att erkänna mitt misstag. Jag har rosat Davids flitigt i forumet under den gångna våren, och mitt betyg säger väl det mesta om vad jag nu så här med facit i hand tycker om hans prestation i Barça.

* Rijkaards hantering av Rüstü är jag mer kritisk mot än du. Nu visade det sig att han egentligen inte behövdes, men knyter man till sig en världsmålvakt av Rüstüs kaliber ser jag det som självklart att han åtminstone får inleda säsongen som ordinarie.

* Min kritik mot van Bronckhorst står jag fast vid. Jag tycker att hans debutsäsong för oss var ett misslyckande, främst pga en allt för darrig defensiv, precis som jag skrev.
Barcelona Daniel el magnific
2005-03-14 12:52
En sak är säker om jag hade varit tränare i barcelona skulle jag ha Ronaldinho och etoo samt Maxi Lopez i anfallet Giuly har en för låg lägsta nivå.
Barcelona Izquierda
2004-07-30 11:44
Enligt Sport verkar dock inte Eto'o ha gett upp. Barcelona är det enda laget han vill till. Kanske står dörren lite på glänt trots allt, men nu ligger bollen hos Mallorca, om jag förstår Laporta rätt.

Blaugrannapaugen//
Vår defensiva vänstersida är fortfarande något som oroar mig. Varken Sylvinho, van Bronckhorst eller Navarro känns som något säkert kort när Juaquin kommer farande, men det är egentligen för tidigt att uttala sig om.
Barcelona Izquierda
2004-07-30 11:27
Laporta stänger dörren för Eto'o-affären, och Txiki meddelar att Edmilson var den sista defensiva förstärkningen.
I artikeln pratas det om att om Barça lyckas värva en nia, så ryker Saviola. Det kan bli Monaco för hans del. Luque är just nu det hetaste alternativet, men Depor begär fortfarande för mycket pengar.
(Hoppas nu jag förstod allt rätt)
Barcelona Patrik Andersson
2004-07-29 21:14
Håller med, skulle lagt pengar på att få in två världspelare i stället för många "bra" spelare.
Själva grejen att sälja spelare verkar de inte fatta hur man gör! Kluivert kunde man lätt fått 5 milj euro för. Davids fallet verkar vara Laportas fel, helt och hållet. Han verkar sköt ärendet oproffisionelt från början. Rustu är nästan komiskt, killen vill stanna kvar man han lär knappast få spela något. Försöka sälj han fort för att inbringa lite pengar i kassan.
Barcelona Nemo
2004-07-27 17:53
Är det säkert att vi ska spela 4-2-3-1- ? Eftersom det inte har varit särskilt mycket snack bland Laporta och co om en ny mittfältare. Kanske dom känner att vi redan har tillräckligt med bra.

Jag skulle föredra Motta på den positionen. Skulle han få förtroende och speltid tror jag att han kommer att blomma ut och bli den spelaren vi velat ha i flera år. Förra säsongen var han den första som skrek och sprang ut på plan från bänken, när hans lagkamrater gjorde mål. Krävs mycket hjärta för det.

Barcelona Axione
2004-08-02 13:45
Tror TV4 kan komma att sända mer Barca denna säsong. man skall icke glömma att för första gången på länge har Sverige en bra spelare i spanska ligan och det är inte vilken som helst utan Sveriges fotbollshelgon Henke Larsson. Med detta faktum tror jag att TV4 kommer sända mycket mer Barca och de vore dumma om de inte använde Henke när de marknadsför sig inför kommande säsong.

Detta är min premiär på detta forum ser fram emot att skriva mycket här. Är annars väldigt aktiv på AIKs Gnagarforum...
2004-08-02 06:27
Jag tycker verkligen att de räcker med nya spelare förtillfället. Om man tycker att truppen behövs förstärkas så kan man alltid köpa nya spelare när transfer fönstret öppnar igen(December).
Det finns ingen panik att värva och värva hela tiden, spela ihop det spelare vi har. Den trupp vi ställer på benen ser väldigt stark ut tycker jag, avvakta och se.
Barcelona Belletti
2004-07-29 18:14
Spinbad//
Tror nog de måste ha uppfattat de spanska sidorna fel - igen. Det här ser verkligen inte bra ut! Vi behöver en defensiv mittfältare och det är nu!
Barcelona Nemo
2004-07-29 15:04
Det är bara att skratta åt eländet. Men egentligen bryr jag mig inte ett dugg över förlusten mot Samsung, kunde lika gärna ha varit Nokia. Träningsmatcherna spelar ingen roll för spelarna. Vi åkte inte till Asien för att få igång spelet, vi åkte för att plånboken skulle känna sig älskad.
Barcelona Xavi
2004-07-29 23:44
------------------------Valdes--------------
---------------Puyol-----------Edmilson-----
--Belletti-----------------------------Sylv-
-----------------Xavi----Deco---Motta-------
-----------------Giuly---Savila--Diniho
Barcelona Frazzé
2004-07-29 14:43
hahaha sumsong gjorde mål 1-0 till dem,skandal!!
Barcelona CruzitoZ
2004-07-29 16:20
japp man ska inte lägga enegi på sånna här matcher när det inte ger någon=)
em1l
2005-03-14 09:15
hahaha kolla länken:

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,615745,00.html
Barcelona Belletti
2004-07-30 13:07
Solari = Gud//
Jag tror han är född i Brasilien men flyttade till Spanien när han var ung.

RC_3//
Ledningen försöker hitta en klubb åt Rustu, än så länge är det bara Fenerbaçe som är intresserade.
Spinbad
2004-08-01 15:40
Om jag fattade sports matchrapport rätt så var Henke väldigt bra i matchen. Kul!
Barcelona el magico
2004-07-30 10:36
porto ser ut att bli farliga i år igen i cl ,dom har nyss fått sietaridis och diego är där för att skriva på ,ungt och hungrigt lag .vem är barca högsta prioritet til den nya " nian " ,har varit lungt om det i några dagar,
2004-07-29 14:26
Vilka är inne på planen? vilken formation spelar laget med?
Annons: