/spanien/barcelona/forum/26521.aspx/spanien/barcelona/forum/26521.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona S.W.A.T
2005-06-09 14:39
Argentina ( favorit laget) körde över Brazil igår! siken match Riquelme gör, han blir bara bättre och bättre, men tyvärr han får ändå inte stanna i barca synd! det sägs att Torres är nästan klar för barca, Saviola och riquelme till A.Madrid
Barcelona juanito
2004-07-28 15:00
pq: Tror du att ryktet är taget helt ur luften eller? Har sett det på fler ställen än ett så jag tror nog att det finns lite substans i det.
Valencia BarcelonaIF
2004-07-28 14:28
Barcelona start-XI:

...............Henke...............
...................................
......Dinho.............Giuly......
...............Deco................
..........Xavi......Motta..........
...................................
Sylvinho..Edmilson..Puyol..Belletti
...............Valdes..............

P.S Valet av Henke är bara för att jag vill så hemskt gärna ha en svenskt där..plus att låta han få mäta med de bästa redan då!....men Saviola
är en mycket bra val med!

Valencia BarcelonaIF
2004-07-28 14:52
Oavsett hur bra (eller dåligt) man tycker om tv4 plus kommentatorer och arrangemanget så är Barcelona FC värd varje nanosekund av vår tv-tid...absolut...hoppas bara Barcelona kan vinna ligan...Jag komemr även njuta av varje gång Real gör en försvarsmiss....det var rent sagt parodi på fotboll när Real spelade under vår säsongen!!..Haha

Må Vi lyckas!!
Barcelona Viktor Munoz
2004-07-28 00:37
Alx: Inte min mening att reta gallfeber på folk. Däremot rycker jag att merparten av alla åsikter på det här forumet är på ritkig korpen nivå, men självklart ska alla ha rätt itll en åsikt och vem är jag att sätta mig till doms över andras, om än väldigt okunniga, åsikter. Det är inte min mening och jag vill passa på att be alla som jag har retat gallfeber på om ursäkt.

Izq...:
Kul läsning i alla fall.
Valencia BarcelonaIF
2004-07-28 14:40
Kontinuitet är viktigt i lagbygge...därför borde vi inte ha för många förändringar på startelvan..backlinjen borde bli ihopspelta...med tanke på att hela 3 nya spelare kan bli inslussade in på backlinjen bara vår "goldenboy" Puyol som ledare ska kunna visa vägen där helt klart!...

I mittfältet måste balansgången mellan Motta och Xavi fungera...låt inte Xavi få ta för mycket defensivarbete..då sjunker laget igenom i mitten..Dinho måste fortsätta sin vanliga väg..dvs underhålla,måla,beröra och visa vilja!!

Hoppas att den kvicke Giuly lyckas, då jag är mycket förtjust i honom!.....kan föreställa mig att han springer sönder Carboni eller Carlos..haha...men men vi får se!!

Barcelona ykeea
2004-07-28 20:26
Kolla vad Davids säger om Barcas vice-president på Inters officiella hemsida vilket betyder att han verkligen sagt det här och inget j-la aftonbladet eller något:

Davids , what didn't convince you about Barcelona's proposal? Were you perhaps irritated by the fact that a lot of your compatriots were sold?
"No, there's no truth in the story about the Dutch players. I went to Barcelona to play, win and play spectacular football, with or without other Dutch players. The important thing is to play well with who is there. There were some situations at Barcelona that I didn't like, but I can't talk about them. I can say just one thing - there's a vice president who does things that I didn't like..."
Barcelona Viktor Munoz
2004-07-28 00:37
Alx: Inte min mening att reta gallfeber på folk. Däremot rycker jag att merparten av alla åsikter på det här forumet är på ritkig korpen nivå, men självklart ska alla ha rätt itll en åsikt och vem är jag att sätta mig till doms över andras, om än väldigt okunniga, åsikter. Det är inte min mening och jag vill passa på att be alla som jag har retat gallfeber på om ursäkt.

Izq...:
Kul läsning i alla fall.
Barcelona Masen
2004-07-28 14:50
Om jag vill få tag på biljetter till matchen barca-deportivo i november, var kan jag få tag på det om jag inte är medlem. Är det någon som vet?
Barcelona Frazzé
2004-07-29 13:03
Spelar barca redan 13.00 eller!!!!????
Real Madrid La Belleza Blanca
2004-07-28 02:32
juanito: Robert Perlskog är inte ens kommentator för spanska ligan på TV4.
Barcelona juanito
2004-07-28 01:14
Viktor Munoz: Däremot rycker jag att merparten av alla åsikter på det här forumet är på ritkig korpen nivå, men självklart ska alla ha rätt itll en åsikt och vem är jag att sätta mig till doms över andras, om än väldigt kunniga, åsikter.

Hoppsan, det där lät lite snurrigt. Först säger du att våra åsikter är på korpennivå och sedan är dom plötsligt väldigt kunniga.

Awinho: Det jag oroar mig mest för om Vieira kommer är Robert Perlskog. Kommer han verkligen att klara av att kommentera marängerna i så fall? Jag tror att det finns risk för att han kommer att dö av upphetsning om Madrid skulle spela med Vieira och Beckham på planen samtidigt.
Barcelona the_dog
2005-03-14 00:03
jaquin skulle ja vilja se eller luque
Barcelona Awinho
2004-07-28 00:43
ashkan: Står bara att Real Madrid misstänker att Etoo ska göra "uppror" och gå till Barcelona, hur det nu ska gå till...? Man får väl läsa imorgon antar jag men vem vet hur mycket som stämmer av det.
Barcelona Xavi
2004-07-28 14:10
Helt rätt att ge Puyol bindeln, En katalan ska givetsvis vara kapten!
Valencia BarcelonaIF
2004-07-28 14:34
men hur ska det gå med alla dessa nyförvärv...det blir en tung börda att hantera om det börjar gå dåligt..men nu ska vi hänga i Real och valencia från start!....Må Dinho ha en bättre säsong än förra och flera av spelarna ta sin ansvar och prestera max....
Barcelona professorn
2004-07-28 01:56
Att Belletti "bara" skulle vara bra håller jag inte alls med om - han håller på allra högsta nivå! Sylvinho har jag ingen koll på, Deco, Henke och Giuly är mycket bra offensiva värvningar, MEN - men vad vi behöver är en DEFENSIV MITTFÄLTARE! För mig är det oförståeligt att Rijkaard inte lärt sig av sitt misstag och värvat en ersättare till Davids. Nu blir det åter till Gerard/Motta och andra typiska offensiva mittfältare och ingen fältherre på mitten som kommunicerar med backlinjen och styr upp laget i defensiven.

Om Real Madrid värvar Vieira så kan vi glömma la liga-titeln i år, om vi inte kontrar med att värva en Makélélé-typ!

Det kan ju låta pessimistiskt att säga att vi är körda för att vi inte värvar en spelare till när allt annat är HELT på topp, men en balansspelare är ett måste för alla lag på högsta internationella nivå!
pq
2004-07-28 10:37
Parry said: "There have been strong indications from Barcelona to take Cisse on loan. The idea of us allowing a player we have spent that much money on to leave on loan before he has played a competitive match is just incredible."

Ni är ju komiska om ni tycker att Cissé är realistisk =P
Barcelona ashkan
2004-07-27 23:51
Någon som vet var Marca.com har skrivit på sin förstasida om "konspiritation" och "Barça" ?
Barcelona Awinho
2004-07-28 00:50
Vad tycker ni förresten om att Vieira kommer till Real (verkar ju så gott som klart nu)? Jag tycker bara det är kul att spanska ligan blir så bra som möjligt och det blir ännu roligare att slå dom i El Clásico, hehe. Och detsamma med Valencia, blir nog en kul primera denna säsong...
Barcelona Frazzé
2004-07-28 02:11
lyon har bekräftat att barca och lyon har gjort upp om övergångssumman(länk ovan) forca barca
Länktips: olweb.fr/
Barcelona Belletti
2004-07-27 23:19
Riki//
Nej, Larsson kommer ha kvar nr 17.

CruzitoZ//
Nej, Luis Fabiano är inte klar för Barca. Även om de efterblivna skribenterna på Aftonbladet säger det så är det inte sant. Det var bara ett rykte som har svalnat.

Vi köper allt för mycket spelare! Okej, man ska ha en bred trupp om man ska spela i C-L, La Liga, och Cupen. Men vi köper in många bra men inte mer, inte många världsklass. Sylvinho, Belletti och Larsson är alla bra spelare men inte världsklass. Om nu Edmilson kommer hör han också till "bra-klassen".
Deco är världsklass, men behövs han?
Giuly är världsklass, och flera gånger bättre än Luis Garcia.
Ska också tillägga att det är jag som tycker Belletti och de andra bara är bra, och Giuly bäst. Alla får ju tycka som man själv vill.

Vår startelva verkar komma att se ut så här enligt mig:
------------------------Valdes--------------------
--Belletti------Puyol-------Edmilson----Sylvinho--
-------------------------Motta--------------------
------------------Xavi----------------------------
----Giuly---------------------------Ronaldinho----
-----------------------Deco-----------------------
--------------------------------------------------
-----------------------Saviola--------------------

Bänk:
Jorquera
Gio
Oleguer
Marquez
Gabri
Iniesta
Gerard
Larsson
Barcelona Gio Style
2004-07-28 12:55
Edmilson e väl klar? det står ju att han e klar i eurosport och svt :)
men här e det inte klart :/
Barcelona Blaugrannapaugen
2004-07-28 09:19
OK Edmilson, landslagsspelare och världsmästare, jag tvivlar inte på hans kvaliteter och han kommer in på en position som vi verkligen behövde ha djup i, men vad för typ av mittback är han? En spelande Marqueztyp eller en hårt markerande? Någon som har koll?

Annars så ser det ju riktigt trevligt ut förutom att vi kan spela ner betydelsen av att fixa en 9a och bruka alvar med en storväxt kvalitets-lieman i mitten. En Gattuso-, Jeremies-, Dalmattyp
Barcelona Puyolinho
2004-07-28 12:17
När spelas första matchen i The Asia Your?????
VIsar dom den på elbarca.dk??
Nån som vet??
SKulle bli tacksam om nån svara!
Barcelona ashkan
2004-07-27 23:52
Förstasidan skickar jag med som länk.

tacksam för svar!
Barcelona Viktor Munoz
2004-07-28 11:05
Juanito: Rättat till felet.
Barcelona Awinho
2004-07-28 02:04
Juanito: Haha, jo jag förstår vad du menar. Jobbigt när Real spelar för då blir det inte mycket sagt om motståndarlaget. :) Fast jag tycker dom blivit bättre med säsongen i alla fall, känns inte som dom sett så mycket spansk fotboll innan.
Barcelona Viktor Munoz
2004-07-28 11:05
Juanito: Rättat till felet.
Barcelona Belletti
2004-07-27 23:50
Edmilsons pris blev satt till 60 miljoner kr och han kommer spela i Barca de 3 kommande åren enligt fcbarcelona.dk

En annan sak. Under turnen i Asien ska Laporta prata med Samsung om eventuell sponsring på tröjorna inför säsongen! Snälla gud låt våra tröjor var rena!
Annons: