/spanien/barcelona/forum/26520.aspx/spanien/barcelona/forum/26520.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ZonD
2004-07-30 17:39
Spinbad: De rykten jag tidigare har hört var gällande Diego från Santos. En bra sak med att han går till Porto är att vi får se denne underbara spelare i champions league. En dålig sak är att de blir svårare för barca att köpa honom nu ;)
Spinbad
2004-07-30 17:37
Diego verkar vara klar för Porto, vet någon om det är Diego från Santos eller han från Internacional?
Barcelona Xavi
2004-07-30 13:10
Jag förstår inte varför man inte kör med Jorquera som andremålis under försäsongen, han lär ju behöva speltiden mer än Rustu.
Real Madrid RC_3
2004-07-30 13:05
En fråga?
Va händer med Rustu??
Barcelona Blaugrannapaugen
2004-07-30 11:59
Hehe, nja en får väl stick ut hakan lite... men Luque är absolut en klasspelare. Kanske den bäste spanjoren som vänstervinge, i konkurrens med Vicente.

Marques testas lite då och då som pivote, men har hittills inte övertygat. Är han bara hel så kanske det eller Edmilson fungerar.

Sylvinho o Gio är inte de mest defensivt skickliga markeringsnissarna, men de är snabba. Snabbhet är bra mot Joaquin och Etxeberria. Värre när någon stor stark teknisk spelare söker sig ut på kansten (t ex en Kovacevic på vift).

Tihi, men även solen har ju fläckar och är vår i vänsterförsvaret så känns det bättre än om den är i mittlåset.
Barcelona P.I.M.Peroti
2004-07-30 22:22
ja har fortfarande inte hört nånting om riquelme! va händer me honom???? nån som vet???hoppas han skaffar eu-pass snart så vi kan ha kvar honom! RIQUELME FOR PRESIDENT!
Real Madrid RC_3
2004-07-30 13:18
Belletti

Tack!
Barcelona Hadilicious
2004-07-30 16:35
Nån hemsida som visar aisa tour? lr kan nån lägga upp streaming?
Barcelona Fedor
2004-07-30 17:29
Står att eto`o kan bli klar för barca i dag!!
Barcelona Awinho
2004-07-30 15:23
Nån som kollar på http://www.stvod.com/live_video.jsp?id=9 nu? Jag vet inte vilken match det är men dom verkar spela nu på ljudet. Däremot så ser jag ingen bild, funkar det för er?

(Ja, jag vet att det inte är Barça som spelar)
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-07-30 15:06
ZonD

PÅ deffensiva mittfältet har vi precis osm du sa Marquez, Motta, Gerard, Edmilson, Gio. För det första så är enligt mig Marquez, Edmilson, Gio inga renodlade deffensiva mittfältare. Motta och Gerard är det men jag tycker inte att de håller den höga standarden som övriga förstaelvan gör! Men det är bara upp till dem och bevisa att jag har fel!
Barcelona Barca Barca
2004-07-30 14:54
Shooo grabbar de va ett tag sen.

Kul o komma tibax från semester och se att Barca har köpt så många spelare och speciellt köpt en världstjärna DECO!

Men det som var tråkit att Quaresma blev såld eller ja bytes med Deco plus pengar. Nu blir det spännande och se hur Barca ska starta.
Så tycker jag iaf:
--------Valdes
Billeti-Puyol-Edmilson-Silvinho
------Xavi--Motta-
--------Deco
-Guily--Saviola--Ronaldinho

Visca EL Barca
Barcelona Barca Barca
2004-07-30 14:54
Shooo grabbar de va ett tag sen.

Kul o komma tibax från semester och se att Barca har köpt så många spelare och speciellt köpt en världstjärna DECO!

Men det som var tråkit att Quaresma blev såld eller ja bytes med Deco plus pengar. Nu blir det spännande och se hur Barca ska starta.
Så tycker jag iaf:
--------Valdes
Billeti-Puyol-Edmilson-Silvinho
------Xavi--Motta-
--------Deco
-Guily--Saviola--Ronaldinho

Visca EL Barca
Barcelona svenskafans.com
2004-08-06 19:54
Ska vi verkligen sälja Saviola och köpa Eto,o? nej jag tycker inte det, Enligt mig är Henke o Saviola ungefär lika bra, låt det gå på dagsform då! skulle någon bli långtidsskadad så låt L.Garcia spela center då eller ge Messi,Christian chansen!
Barcelona RonalDanho
2004-07-30 13:23
Ronaldinho Jr// håller me dig fullständigt måste jag säga ..en sån spelare förtjänar inte barca dressen för han e inte tillräckligt bra verkar inte kunna nåt på fotbollsplanet ..förstår inte vad barcelona såg i honom som vi andra inte ser=) näää barca skärpning ut o finn en bra defensiv mittfältare annars glöm alla titlar som finns där ute ..
Barcelona ZonD
2004-07-30 14:03
Jag antar att de här inne som påstår att Motta är en riktigt sopa blev barcafans i sambamd med henkes ankomst. Hade ni ögonen på Barca 02/03 hade ni alla sett hans klass. Förra säsongen "förstördes" utav skador och även Davids ankomst. Han är helt klart värd en chans den här säsongen.

Blaugrannapaugen:

"...även solen har ju fläckar och är vår i vänsterförsvaret så känns det bättre än om den är i mittlåset."

Du är inne på en bra linje där. Alla lag har svaga positioner men det här året känns det som om våran svaga punkt är på en utav de mindre viktiga positionerna, vänsterbackan. Till skillnad från förra året har vi större bredd där och chansen att någon av de (Navarro, Sylvinho, GVB) lyckas är väl relativt stor. Många tycker (jag är lite kluven själv, så jag ställer mig neutrl än så länge) att def.mitt är en av våra svagare punkter. Även där tycker jag att vi har en stor bredd (Marquez, Motta, Gerard, Edmilson, Gio...) och liksom jag sa tidigare så BORDE någon av dessa lyckas. Det är förstås inga garantier på de här positionerna och jag antar att det är därför folk härinne är osäkra.
Barcelona P.I.M.Peroti
2004-07-30 08:36
ja har hängt me lite dålidgt... kan nån berätta för mig hur de e me gio van bronkhorst? blir han kvar i barca???
Barcelona Gio Style
2004-07-30 01:07
Hur har man tänkt att använda edmilson?? Han kan väl både spela som mitt back och def mittfältarE?
Barcelona Jopa
2004-08-04 12:47
Till alla er tvivlare och Etoo anhängare;
spara pengarna till annat! I Henke har vi vad som behövs i laget! En målskytt med en arbetskapacitet som ingen annan anfallare i världen. Tror någon på fullt allvar att man gör mindre mål när man har bättre medspelare?! Nä!
Han gör minst 15 baljor första året och det är bra! Ge Henke kredit istället! Han är för fan riktigt bra! Påstå att Etoo eller ens Saviola skulle vara bättre anfallare än Henke är fullkomligt vansinnigt! Kör på Henke och Barca
Barcelona Dinho
2004-07-30 14:10
Jag tycker många e onödigt hårda mot Motta, minns för två säsonger sen då han dominerade totalt på mitten när han fick chansen. Han e 22 år bara och e stor,stark teknisk, bra skott, säker passningspelare och kan verkligen växa ut till en världsspelare
Barcelona RonalDanho
2004-07-30 13:36
Gaucho_90_11// ska vi verkligen nöja oss me att en mittback blir vår räddning när vi hela tiden har varit ute efter en defensiv mittfältare av högsta rang..
Barcelona barcapimp
2005-03-14 20:00
Angående Reyes.så ville jag ha honom när han spelade i Sevilla.Sen han gick till Arsenal känns det som om han tagit ett steg tillbaka.Han känns inte lika het längre och jag vill absolut inte ha honom i laget.Vems plats skulle han ta hos oss,Ronaldinhos?Tror inte det,inte ens i närheten.Ska vi värva så ska det vara på högerkanten.Jag tror inte att Giuly kommer att lyckas i vår klubb tyvärr.Anledning,Han kan inte dribbla och är för ojämn.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-07-30 13:14
Dinho

Ledsen o säga det men jag måste säga att Motta är min hatspelare i Barca. Jag ser hellre att man på något sett får in Iniesta i startelvan!
Barcelona - Xaviii -
2005-03-14 20:10
Jag tycker vi borde säkra vårt försvar nu till sommarn och byta ut både Gio och Oleguer.

En ersättare till Gio är då Sylvinho men vi kanske behöver någon med mer rutin, Oleguer har känts darrig och gjort flera misstag (mer nu än förut), senast nu mot Chelsea då han spelade riktigt dåligt och där borde vi värva nytt.
Barcelona rico
2004-08-04 14:53
Kul att Larsson gjorde 2 mål ida :). Kul oxo att spansk press börjar kalla honom "Air" Larssson :).
Barcelona Awinho
2004-07-29 18:25
Spinbad: Jag är förvånad över att dom inte skrev att Luis Fabiano spelade på topp ;)

Grymt att Edmilson fixar italienskt pass, det är fan att alla sydamerikaner ska ha nån mormor från Italien eller Spanien :)

Barça-Ajax 12:e augusti! Hoppas tv4plus eller nån visar de "riktiga" träningsmatcherna i slutet av försäsongen.
Barcelona @lle
2005-03-14 20:53
BARÇA
Barcelona Blaugrannapaugen
2004-07-30 11:42
izquierda, du förstod artikeln helt rätt:)
De lämnar dock lite dörrar på glänt: Om de accepterar det anbud Barca lagt så...
Om en spelare dyker upp vid slutet på transferfönstret (som Gio förra året) så... etc
Förstår inte varför vi ska intressera oss av Luque just nu, vårt lag kryllar av offensiva spelare och minst tre (Luis Garcia, Ronaldinho och lite mer tillbakadraget Gio) spelare kan göra ett gott jobb på vänstervingen. Luque är absolut ingen 9a. Hade han inte varit gammal canteraspelare så hade man nog inte ens funderat på honom.
Athletic David Magnusson
2004-07-30 09:56
Måste nog också säga att jag tycker att Barca värvat klokt. Vi kommer att ha ett ganska fint rotationssystem när säsongen börjar. Edmilson är i mitt tycke en världsback, han har bara inte fått chansen att bevisa det i en riktigt bra klubb än, sett honom en del i franska ligan mot bra motstånd som monaco och PSG och han har varit ruggigt stabil samtidigt som han är bra på huvudet och kan hota även i offensiven och på fasta situationer. Tror faktist också, i motsats till vad många andra gör här, att Henke kommer att visa sig vara en nyttig förstärkning. Med passningar från Deco, Xavi, Giuly och dinho håller jag det inte som omöjligt att han kan göra runt 15 mål i ligan, hans löpvillighet kommer att belönas i ett lag med såpass skickliga passningsspelare. Att han dessutom är helt ok på huvudet och visat sig vara placeringssäker är klara plus då vi ökar möjligheten att få lite fler "enkla" mål. Jag menar inte att Henke är en fantastisk fotbollsspelare, men med honom i laget blir vi mindre statiska, bra för en "gratis" spelare. I Giuly finns ytterligare en spelare med bra blick för spelet som jobbar hårt och har bra fötter. Belletti var mycket bra de matcher jag såg honom i förra året. Deco kommer att kunna avlasta ronaldinho och göra barca än mer svårläst, minns också hur svårt vi hade de matcher ronaldinho missade förra året. Det är egentligen bara sylvinho och det defensiva mittfältet jag ställer mig lite frågande till. Motta är i bra form en bra spelare, men vi behöver som många påpekat ett riktigt rivjärn som kan gå in och ta tag i matchen, hoppas Motta kan ta det ansvaret.

Med tanke på de resurser Barca har för tillfället ser jag den här silly-seasonen som lyckad. Vi har skapat fler alternativ och kommer att bli mer svårlästa kommande säsong.
Barcelona Gaucho
2004-07-30 10:22
P.I.M.Peroti//

Ja, Gio tillhör Barca nu! Arsenal släppte honom på free transfer...
Annons: