/spanien/barcelona/forum/26519.aspx/spanien/barcelona/forum/26519.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca
2005-03-11 14:25
jag hoppas på denna startuppställning.

valdes
belleti..puyol..edmilson..delhorno
motta/marques
deco..........xavi
joaquin ronaldinho
etoo
Barcelona Barca

valdes
motta/marques
deco..........xavi
joaquin ronaldinho
etoo
Barcelona Barca

valdes
motta/marques
deco..........xavi
joaquin ronaldinho
etoo
Barcelona Barca

valdes
motta/marques
deco..........xavi
joaquin ronaldinho
etoo
Barcelona Barca

valdes
motta/marques
deco..........xavi
joaquin ronaldinho
etoo
Barcelona Scorpius_Cx
2005-03-11 14:01
helt klart är vi överens om en sak.... vårt försvar måste möbleras om, om vi ska vinna CL nästa år
Barca

valdes
motta/marques
deco..........xavi
joaquin ronaldinho
etoo
Barcelona Barca

valdes
motta/marques
deco..........xavi
joaquin ronaldinho
etoo
Barcelona Barca

valdes
motta/marques
deco..........xavi
joaquin ronaldinho
etoo
Barcelona Barca

valdes
motta/marques
deco..........xavi
joaquin ronaldinho
etoo
Barcelona Sonde
2004-11-07 13:10
Jag är lite tveksam till många av de rykten som varit. Jag tror det är viktigt för Barça att ha en stark huvudspelare i mitten. Större delen av de "brytningar" som Marquez och Edmilson har stått för har varit med huvudet. Vi tappar mycket av det om man värvar till exempel tacchinardi. Jag går emot strömmen och säger att inegn värvning till den positionen skulle vara bättre än de spelare det ryktas om.

Vad som däremot är välkommet är ett lån till ytterbacks positionerna repektive ett lån till högeryttern.
Barcelona Andreas
2005-03-11 12:52
Jag måste säga att jag är skeptisk till backlinjen Sylvinho-Edmilson-Marquez-Puyol av två anledningar:

1. Långsamheten i mittförsvaret. Eftersom nästan alla lag Barcelona möter backar hem och spelar på kontring kommer ofta vår backlinje mycket högt upp i plan och därför känns det bra att ha snabbe Puyol i mitten.

2. Puyols lederegenskaper. Som någon skrev innan, det är Puyol som är general i backlinjen och om han ska ut och spela högerback kan han inte längre uppfylla den rollen längre. Jag tror Puyols betydelse underskattas ibland och han är en av de främsta anledningen till att vi har släppt in minst mål i La Liga.
Barcelona Barca

valdes
motta/marques
deco..........xavi
joaquin ronaldinho
etoo
Deportivo André -AsP-
2004-11-07 14:15
Vill inte låta petig men det var faktiskt Changui som byttes in i slutet för Depor, och inte Múnua som det står angivet.

Grattis dock till segern.
Barcelona Andreas
2005-03-11 12:52
Jag måste säga att jag är skeptisk till backlinjen Sylvinho-Edmilson-Marquez-Puyol av två anledningar:

1. Långsamheten i mittförsvaret. Eftersom nästan alla lag Barcelona möter backar hem och spelar på kontring kommer ofta vår backlinje mycket högt upp i plan och därför känns det bra att ha snabbe Puyol i mitten.

2. Puyols lederegenskaper. Som någon skrev innan, det är Puyol som är general i backlinjen och om han ska ut och spela högerback kan han inte längre uppfylla den rollen längre. Jag tror Puyols betydelse underskattas ibland och han är en av de främsta anledningen till att vi har släppt in minst mål i La Liga.
Barcelona Barca

valdes
motta/marques
deco..........xavi
joaquin ronaldinho
etoo
Barcelona Viking
2005-03-11 10:42
Ang back uppställningen,

Jag tycker att när Edmilson är tillbaka så borde Rijjkard testa med honom och mexikanen i mitten..
Skulle vara väldigt intressant att se Puyol på som högerback igen.

Det var ju ett tag sen man fick njuta av hans offensica kvaliteèr.

Iaf är det värt en chansning. Marquez är ju grym och Edmilson, tja... han kanske oxå är det=)

Sylvinho Edmilson Marquez Puyol
Barcelona Sonde
2005-03-11 14:32
Ja det ska sannerligen bli intressant att se hur Mottas roll i laget blir. Han har länge vara en av mina smygfavoriter, och jag lider verligen med honom och hans skadeproblem. Verkligen synd att en så talangfull spelare ska drabbas så frekvent.

Edmilson i backlinjen? Nja, det är förstås en bra spelare som helt klart är värd en chans, mend et finns spelare som jag hellre skulle vilja se där.
Barcelona Rivaldinho9
2004-11-08 01:22
Vad skall Barca med Navarro till??
Vi har ju redan GvB och Sylvinho där. Han är en överflödig spelare. Barca borde sålt honom och behållt Luis Garcia som gör succé i Liverpool.
Tycker att Barcelona imponerar stort i år, väldigt stort. Tänk att dom kör på som inget hänt trots att så viktiga spelare som först och främst Edmilson, Motta och Gabri är borta.
Kollade på matcherna som är kvar på den här halvan av säsongen och drog slutsatsen att vi borde fan vinna allihop. De svåraste matcherna är Valencia och Real hemma, vilka vi kommer köra över!!!!!!

Visca el Barca
Barcelona Andreas
2005-03-11 13:04
Måste även säga att jag verkligen längtar till Motta kommer tillbaka. Det kommer känns bra att flytta ner Rafa till backlinjen men ändå ha en riktig bollvinnare på mittfältet. Som dom flesta vet så kan Motta smälla på riktigt ordentligt när det är läge (och även ibland när det inte är läge;)). Dessutom får vi även lite fysisk styrka och ett bra huvudspel i och med Motta (187 cm och 83 kg), lägg även till en fin vänsterslägga.
Joensson
2005-03-11 14:39
Asså, vem fan är idioten Ibra? Han påstår sig vara Chelsea-fan, men han är aldrig inne på vårat forum. :S Aja, inget att bry sig om, ignorera honom bara.

PS. Ni tar hem LA Liga tämligen enkelt i år. Lycka till! DS.
Barcelona Andreas
2005-03-11 13:04
Måste även säga att jag verkligen längtar till Motta kommer tillbaka. Det kommer känns bra att flytta ner Rafa till backlinjen men ändå ha en riktig bollvinnare på mittfältet. Som dom flesta vet så kan Motta smälla på riktigt ordentligt när det är läge (och även ibland när det inte är läge;)). Dessutom får vi även lite fysisk styrka och ett bra huvudspel i och med Motta (187 cm och 83 kg), lägg även till en fin vänsterslägga.
Barcelona Younies
2005-03-11 12:11
a
Pep Guardiola
2004-11-07 09:32
Carles Puyol bäst igår enligt El Mundo, ende spelaren som fick en fyra.
Tycker inte Puyol gjorde en jätte stark insats i går. Han var lite osäker och lite för omständig ner han skulle spela bort bollen enkelt. I andra halvlek när Barca hade 2-1 drällde han med bollen vid egen straffområdeslinje Deportivospelaren försökte ta bollen av Puyol och sånär lyckades men domaren blåste en ytterst tveksam frispark till Puyol.
Annars var Marquez mycket duktig och jag hoppas han spelar mittback mot Betis och Real Madrid i stället för Oleguer som verkar väldigt loj. Gerard tar Marquez plats på innermittfältet.
Barcelona Kharles_Puyol
2004-11-08 00:25
O Fenômeno:
Ja, och dessutom verkar ni kommit igång, lagom till världens drabbning.. ;-)

danne.e :
Det var mer frispark än filmning, men kom inte och säg att segern var oförtjänt.
Barcelona Adai
2004-11-08 01:17
Till freak82

har du glömt bort hur äckligt stor Vieri var i Atletico Madrid eller ?? han vann skytteligan med nästan 30 mål (kommer inte ihåg hur många).
Jag tycker att Di Vaio är valencias bästa värvning för i år faktiskt... men du har rätt i att alla spanjorer misslyckas i Italien... se bara hur Lazio förstörde Mendieta och de la Peña och vad som hände med Farinos i Inter. Dessutom när Ivan Tomic vart utlånad från Roma till Espanyol så gjorde han succé i barcelona-klubben. Så det gäller nog inte nationaliteterna utan ligorna som är så väldigt olika och sättet att spela fotboll.
Pep Guardiola
2004-11-07 14:19
Messí

Jo det märkte jag. Men inte att förglömma att Giuly ofta får jobba hem på sin högerkant när Belletti går bort sig.
Barcelona Bopi
2004-05-28 09:28
ville bara säga att ballack! gjorde 4 mål i går!!..när Landslaget vann me 7-0 mot malta!!
Espanyol Ibra
2005-03-11 10:03
Tompa säger:
"Något som irriterar mig är att ni Chelseafans att ni plötsligt blivit så kaxiga."

Fel igen, vi har ALLTID varit kaxiga, men nu har vi ju faktiskt äntligen orsak att vara det !

Med det avslutar WE ARE BLUE FOREVER sitt besök hos Barca.( till mångas stora besvikelse )
Jag LOVAR att inte återkomma för än det är dags att förklara varför vi vann finalen.
Mitt tips ( kom ihåg det alla ) 2-1 mot Juventus i finalen, om vi inte slagit ut dem tidigare.

mvh Ibra
Real Madrid Ike
2004-06-01 12:23
Gabriel:
Du hade rätt, jag som hade missat det :)
Annons: