/spanien/barcelona/forum/26515.aspx/spanien/barcelona/forum/26515.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona GeRrInHo
2004-07-30 14:19
håller me er Dinho o ZonD.. jag tycker att motta e en ganska grym spelare.. vet ngn va som har hänt me riquelme??
Barcelona Nemo
2004-07-29 11:53
Izquierda, klockan var faktiskt 00:10:20 ;)

..."han visar upp en mognad som inte finns hos de flesta 26åringar", skulle det ha stått och ingenting annat.

En lagkapten ska ändå vara den som vill, även om det innebär tjafs med domaren. Inte kortmässigt då.

Barcelona Frazzé
2004-07-29 14:40
Ni kan följa matchen på länken som jag skickar nu

http://www.stvod.com/live_video.jsp?id=9
Barcelona el magico
2004-07-29 15:08
det står att han har italienskt pass
Barcelona Farhanio11
2004-07-29 14:57
Frazzé/

Thank you so much.....måste följa utvecklingen på vårt kära barca hehe
Barcelona Farhanio11
2004-07-29 14:55
Barcelona RonalDanho
2004-07-29 00:35
ineista e kvar blivit lovad mera speltid denna säsong
Barcelona Patrik Andersson
2004-07-29 14:32
tackar!
Barcelona Gaucho
2004-07-28 18:52
OK, det ser ut som att Edmilson är på väg till oss, men vad skall hända med Marquez nu? och hur kommer vi att bygga våran elva?

Nu med köpet av Henke, Belletti, Guily, Deco, Sylvinho och Edmilson så ser det ut som att vi kommer att han en helt ny elva iår. Inte bra, hoppas nu att de hinner spela ihop nu under fortsättningen av försäsongen. Annars så är jag rädd att vi kommer att hamna i samma position som vi befann oss förra året under den första halvan av förra säsongen.

Laport lovande oss att han skulle köpa in en mitback, en pivote och en anfallare till, nu undrar jag med de kommer att värva som pivote och anfallare? Och kommer Motta att kunna utföra de jobbet som Davids hade förra året?

Jag tycket att det är lite onödigt att slösa pengar på en anfallare till! Vi har ju redan Saviola och Larsson, sen så har vi en annan unga talanger som Heter Christian och Messi(om nu han kan spela som anfallare). Jag tycker att vi ska ge de en chans också.

Min drömvärvning skulle vara Makelele(de fick ju Tiago Mendez), men tyvärr så kan vi inte betala honom lika mycket som Chelski.

Min drömelva blir så här om vi inte nu köper nåra nya:

---------------------Valdez-----------------------
Belletti--------Puyol-----Edmilson--------Sylvinho
----------------------Marquez---------------------
-----------------Xavi---------Deco----------------
Giuly-----------------Saviola---------------Ronnie

Anledningen till att jag satte Marquez på den positionen är att jag kommer ihåg att han spelade några matcher där under förra säsongen, och han klarade sig väldigt bra där. Även i Monaco spelade han på den platsen under en viss tid!

Bänk: Jorquera, Oleguer, Gio, Gabri, Oscar Lopez, Navarro, Gerard, Motta, Iniesta, Luis Garcia, Messi, Larsson och Christian.
Barcelona Izquierda
2004-07-29 06:43
RonalDanho//

Jag tror att nästintill alla här inne tycker att Deco är en fantastisk fotbollsspelare, och precis som du säger kommer folk säkerligen att höja honom till skyarna när han visar vad han går för i Barçatröjan. Det jag (och flera andra) är kritisk mot är att ledningen valde att lägga ut dyra pengar på en offensiv mittfältare när vi egentligen var i betydligt större behov av andra typer av spelare.

Nemo//
"Nu förstår jag dig inte riktigt. Dom få gångerna Puyol tappat humöret har varit när domaren har blåst fel."
En kapten ska inte tappa humöret. En kapten ska vara länken mellan laget och domaren, och då känns det inte så stabilt om man t.ex. hamnar i vilda bråk med motspelare som Puyol faktiskt gjort då och då. Men jag är som sagt ändå nöjd med att han blev kapten.

"Annars visar han upp en omognad som inte finns hos de flesta 26åringarna."
Det där tyckte jag var roligt :)

"Jag kan garantera er att varenda fotbollsspelare hade gjort det om hon/han hade fått chansen."
Det kan du inte alls det. Tänk vilka hemska matcher det hade blivit om det hade varit som du säger. Nu är det inte så, massor av spelare väljer oftast att stå upp i stället för att lägga sig ner, som tur är.
Barcelona Frazzé
2004-07-29 13:40
Man kan följa matchen på sport.es,Inte tv då
Barcelona juanito
2004-07-29 14:35
Inget mål för Henke i öppningsmatchen.. =/
Barcelona Nemo
2004-07-29 00:10
Filmning det är en del av fotbollen. Tyvärr så kommer vi att få leva med det här. Jag kan garantera er att varenda fotbollsspelare hade gjort det om hon/han hade fått chansen.

Det är lika självklart som att Inter aldrig vinner;)
Barcelona Patrik Andersson
2004-08-02 09:48
Ronaldinho_barca // Vi har fölorat spelare inte sålt vilket innebär att det inte kommit in pengar i kassan. Det känns onödigt att köpa ihop nästan en helt ny starlevla, jag tycker spelarna som finns håller en hög klass. Möjligen en stor striker, om man ska köpa in Etoo ska man inte slänga ut 22 milj euro som det pratats om. Varför stressa?
Barcelona B_a_r_c_a
2004-07-28 16:47
Allstå nu är det ända som behövs en deffensiv mittfältare i Barca. Personligen tycker jag att man borde köpa Xabi Alonso för att för det första så är det svårt att hitta spelare med bra deffensiva spelare för det andra så är han ung och kommer att bli bättre i vårt kära barca. Sen att han inte va så bra i EM betyder inte att han är dålig för att många andra stjärnor va sämst där.
Sen så tror jag att man kan få honom till bra pris för att Barca hjälpte hans lag med att värva Artera billigt(köpsrätt) sen så vill inte real ha honom för att de kommer att få Vieira så att man kan få honom till bra pris. Det känns som att det behövs för att vinna tittlar i år.
Barcelona juanito
2004-08-01 21:29
Adabisi: Är det någon som klagat på Henke på sistone eller? Tycker snarare att det varit väldigt tyst om honom på sistone. Däremot skrev Playmo följande: Att eto skulle vara bättre än Henke vilket skämt.
Barcelona Fedor
2004-08-01 22:00
Installera Bit torrent.
Sen går du till http://www.soccerpulse.com/forum/index.php?showtopic=5615. Typ 2/3 ner så finns det en fil som heter

BAT.BarcelonavsKashimanAntlers.soccermedia.torrent
Klicka på den så ska det gå att ladda ner matchen. Ibland går det fort ibland långsamt beroende på hur många som delar med sig av filen.
Barcelona Adabisi
2004-08-01 21:13
Anledningen till att många är skeptiska till Henke är p.g.a det väldigt ohippa i att heta Henrik Larsson och komma från Helsingborg. Hade han hetat Luis Buttanegra och kommit från den argentinska slätten hade nog de flesta femtonåriga fotbollsrebeller hyllat honom. Missförstå mig rätt nu, Eto är en världsspelare som jag inte säger nej till, men dyker han inte upp är det ingen katastrof. Jag var själv skeptisk till henke innan jag på plats i Portugal såg vilken otroligt bra spelare det faktiskt handlar om. Får han chansen kommer han ta den, lita på mig.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-08-01 19:28
Daniel17/

Nä jag tycker faktskt att TV4+ visade många barca matcher förra säsongen så vi ska inte klaga!
Barcelona Fedor
2004-08-01 21:32
Hittade ett ställe där ni kan ladda hem matchen på. Gå in på http://www.soccerpulse.com/forum/index.php?showtopic=5615

Klicka på filen BAT.BarcelonavsKashimanAntlers.soccermedia.torrent men ni måste ha bit torrent installerad på datorn. Om ni inte har det så kan ni ladda ner det på sidan http://bitconjurer.org/BitTorrent/ Under downloads. Verkar kanske lite krånglit men det lätt.
Barcelona Rivald0
2004-08-02 00:22
Ahminho_A10 de är inget fel på de laget men skulle gärna vilja se Saviola med :), för han vill ja inte ska försvinna från Barca som Quaresma gjorde. Vi borde ha satsat på Perotta som Defensiv Mitt, han e grym :) & Belletti har ett Italiensk eu-pass.
Barcelona Gaucho_90_11
2004-07-28 22:57
Varför tycker ni att Deco är dålig flesta inlägg jag läser så står det något negativt om honom
Barcelona Patrik
2004-08-01 17:11
Kolla på målen från idag. Klicka på länken.
Barcelona Izquierda
2004-07-28 16:17
RonalDanho//

En gång??
Min första reaktion när jag läste det var att du knappast kan ha sett honom i särskilt många matcher, men det har du säkert gjort. Det handlar nog mer om att du är ett stort fan av Ronaldinho och skulle försvara honom oavsett vad jag kritiserar honom för.
Jag har sett honom filma hur många gånger som helst, både i Barça och i landslaget. Tycker det händer i näst intill varje match.
Barcelona Rawazinho
2004-07-29 13:24
"patrik"
vad fan menar du med att puyol kommer att särpa sig?
Barcelona Patrik
2004-08-01 17:11
Kolla på målen från idag. Klicka på länken.
Atlético Delijannis
2004-08-13 17:58
@ Fel,fel,fel....
Marquez,Etoo,Ronaldinho,Sylvinho och Rustu har ej Eu-pass. Och man får endast ha 2 icke-eu spelare,den stora frågan är:"vilken uppställning ska vi ha".

-vi kan inte ha Etoo och Henke på topp
-får endast ha 2 icke-eu spelare
min barca-uppställning:

Valdes
Belletti,Puyol,Oleguer,Sylvinho
Deco,Edmilson,Xavi
Giuly,Etoo,Ronaldinho

Av:Rustu,Gio,Marquez,Motta,Iniesta,Larsson.
Barcelona Belletti
2004-07-28 17:05
Filmning är inte okej! Det är nåt vi får leva med i dagens fotboll, tyvärr. En domare är ju bara en människa. Han kan inte se om det är en filmning eller inte om han står 10 meter ifrån och knappt ser spelaren som filmar.
Sydamerkianska spelare har ju också en tendens att falla väldigt lätt i vissa situationer. Det är dock inte alla sydamerkikanska spelare ska jag säga också.

Skönt att Puyol blev lagkapten istället för Ronaldinho!
Spinbad
2004-07-28 22:51
Enligt sport kommer Edmilson få italienskt pass inom 10 dagar. Han var i Neapel och fixade de sista byråkratiska detaljerna innan han åkte till Barcelona.
Atlético Delijannis
2004-08-13 17:58
@ Fel,fel,fel....
Marquez,Etoo,Ronaldinho,Sylvinho och Rustu har ej Eu-pass. Och man får endast ha 2 icke-eu spelare,den stora frågan är:"vilken uppställning ska vi ha".

-vi kan inte ha Etoo och Henke på topp
-får endast ha 2 icke-eu spelare
min barca-uppställning:

Valdes
Belletti,Puyol,Oleguer,Sylvinho
Deco,Edmilson,Xavi
Giuly,Etoo,Ronaldinho

Av:Rustu,Gio,Marquez,Motta,Iniesta,Larsson.
Annons: