/spanien/barcelona/forum/26510.aspx/spanien/barcelona/forum/26510.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Xavi
2004-07-26 00:18
D'Allesandro X
Adriano O
Heinze X
Edu O
Gonzales O
Diego O
Sorin O
Juan O

Där har ni straffarna, Juan avgjorde alltså.
Barcelona Patrik Andersson
2004-07-22 11:47
Puyol_20 // Så du tycker vi ska köpa in Hyypia, visst är han bra men är han tillräckligt bra för barcelona? Han är väl tänkt till startelvan inte bänken.
Barcelona Loran
2004-07-20 00:46
Alx//

Jag vill inte tjata, jag känner att jag tjatat tillräckligt idag :), men jag ber bara personer att respektera min åsikt... Klart att personer kritiserar mig, men det har ju dem rätt till att göra... Det är ju deras åsikter...
Barcelona Juan Román Riquelme
2004-07-19 20:31
Verkar som Barça och Mallorca kommit överens om Eto'o.

Jag tycker det är ett onödit eventuellt köp. Man får endast halva ägarskapet av Eto'o för 15 miljoner euro. Något som jag tycker är alldeles för mycket. Köps han lär Saviola säkerligen säljas. Visst, han är en bra spelare, men han är knappast bättre än Saviola. Dom gör i snitt ungefär lika mycket mål samt att han är på väg att få ett EU-pass, något som Eto'o inte är. Sen ser jag Saviola som en spelare som kan utvecklas väldit mycket mer, om han får förtoendet och inte blir utbytt varje match.

Vad tycker ni?
2004-07-22 11:36
Ser väl ut som vettiga förslag förutom Luque, han är inte värd 20 milj euro plus en barca spelare. Det skulle vara dumt att spendera det på honom.
Barcelona Zoran
2004-07-19 22:10
Som jag har förstått det så behöver vi 3st forvards, vi är med i många tävlingar och vi måste räkna med skador osv. Får jag välja mellan Saviola och Eto'o så väljer jag den senare (för två år sedan trodde jag alldrig att jag skulle säga något sådant) för att jag tycker att han helt enkelt är en bättre forward.

För er som vill läsa om Eto'o's kontrakt situation på Engelska, klicka på länken ovan.
Real Madrid Ronnie
2004-07-22 00:24
Barca forever, Sergio Garcia är utlånad vilket gör att vi bara har 2 anfallare i truppe just nu, lite tunt... hoppas att Barça gör klart med en back och en anfaller snarast!
Barcelona Ronnie
2004-07-22 00:24
Barca forever, Sergio Garcia är utlånad vilket gör att vi bara har 2 anfallare i truppe just nu, lite tunt... hoppas att Barça gör klart med en back och en anfaller snarast!
2004-07-19 11:34
I morgondagens tränings match mot Palamós kommer förmodligen motta tillbaka, men frågan är vilka fler från "ordinarie" truppen tillkommer. För detta är sista träningsmatchen innan asien turnèn. Skulle vara kul att se lite fler spelare som inte är från canteran.För att se hur det fungerar som ett lag. Backlinjen börjar väl bli ganska samspelt det är väl bara Puyol som fattas i mitten, kanske Márquez.
Barcelona Puyol_20
2004-07-22 11:31
Lugn grabbar....Checka länken riijkaard o co vet vad som behövs i klubben en mitt back av rang,,en defensif son jobbar i de tysta o en anfallare,,barca ledningen är envisa som få o vi kommer vi de spelar typer som behövs ...Viva la barcelona
Barcelona Tompa
2004-07-22 10:04
Skönt att Kluivert försvinner, har inte uträttat mycket de senaste säsongerna. Synd bara att Barca inte kunde få en rejäl hacka pengar för honom. Är ganska säker på att Kluivert inte blir någon succé i Newcastle. Han är på tok för rädd att ge sig in i närkamper och ta smällar för att lyckas i P.L.

Men även om vi är i stort behöv av en defensiv mittfältare så MÅSTE klubbledningen nu införskaffa en ny anfallare. Det håller inte att bara ha två renodlade anfallare om man ska vinna världens bästa liga.
Barcelona Izquierda
2004-07-19 06:11
Gaucho_90_11//

Man må tycka att Saviola är en vass lirare, men att kalla honom för Barcas nyckelspelare är väl ändå lite väl magstarkt? Han startade förra säsongen på bänken, och om han över huvud taget är kvar i laget när kommande säsong startar, så lär han sitta på bänken igen.

juanito//
"... enligt Eto'o för att Motta kallat honom svartskalle. Stämmer det kommer dom nog inte att vara bästa polare ;-)"

Då hoppas jag innerligt att Eto'o ljuger, annars kan Motta dra åt *******. Vi kan inte ha spelare som springer omkring och fäller rasistiska kommentarer på plan.
Barcelona Tompa
2004-07-22 10:04
Skönt att Kluivert försvinner, har inte uträttat mycket de senaste säsongerna. Synd bara att Barca inte kunde få en rejäl hacka pengar för honom. Är ganska säker på att Kluivert inte blir någon succé i Newcastle. Han är på tok för rädd att ge sig in i närkamper och ta smällar för att lyckas i P.L.

Men även om vi är i stort behöv av en defensiv mittfältare så MÅSTE klubbledningen nu införskaffa en ny anfallare. Det håller inte att bara ha två renodlade anfallare om man ska vinna världens bästa liga.
Barcelona Xaviola
2004-07-18 23:58
Jag vill inte se Eto'o i barça. Barça har redan för många icke EU-spelare. Om Eto'o kommer innebär det att Marquez inte kommer kunna delta i startelvan och Barça har redan nu dåligt ställt med innerbackar. Att bara ha Puyol och Oleguer att tillgå fungerar inte. Särskilt som Puyol de senaste säsongerna varit väldigt skadebenägen.
Jag har dessutom fått uppfattningen att Eto'o ofta kan ha dåligt humör under matcherna. Kommer t ex ihåg matchen mellan Barça och Mallorca för något år sedan då Eto'o blev utvisad efter att ha sparkat ner Motta.
Barcelona GeRrInHo
2004-07-23 14:59
enligt elmundodeportivo.es så skrivs det i franska media att edmilson e gott som klar till barça o att txiki åker idag till frankrike för att reda ut de små bitarna.. grymt va? äntligen en def. mittf. hoppas verkligen att de att detta e sant :D
Barcelona Guily
2004-07-25 22:22
Jag fick blå ruta, men ljudet kom.
Barcelona Guily
2004-07-25 22:22
Jag fick blå ruta, men ljudet kom.
Barcelona ludovic giuly
2004-07-18 22:08
Barca har idag lagt ett nytt bud på Eto´o
Det första budet på Eto´o på 75 miljoner nekades av Real. Nu har barca lagt ett nytt bud på
110 miljoner kronor.

Det nya budet sätter Real Madrid under press. De har nu 7 dagar på sig att matcha Barca's bud, Madrid har redan de 3 tillåtna icke-EU spelarna i truppen och har därför ingen använding av Eto'o. det har tidigare ryktats om en utlåning till atletico men verkar nu avblåst
Barcelona Ostholm
2004-07-22 02:28
Visst är Saviola för kort för att spela traditionell 9:a men glöm inte bort att under den fantastiska vårsäsongen spelade Saviola ensam på topp. Han kan även spela som höger- eller vänster-forward enligt vårat spelsystem, han gjorde precis så för Argentina i en match nyligen.

Jag är säker på att en till forward kommer rekryteras, vi har bara två renodlade forwards i truppen om nu inte någon cantrera spelare får chansen. Mitt tips är att vi får se Mista i barca...
Barcelona ZonD
2004-07-25 23:48
Haha. Precis när jag fick upp ljudet hörde jg det längsta "Gooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooool!!!" jag nånsin hört.

Någon som vet vem som gjorde det målet? Spelar Saviola från start?
Barcelona Izquierda
2004-07-21 22:39
_BARCA_//

Finnen är 30 år gammal.
Barcelona ludovic giuly
2004-07-25 22:10
Kan lägga till att när man kommer in på sidan ska man klicka på "en vivo" längst upp i rutan, då kommer det fram ytterligare en ruta, klicka där på alternativet längst till vänster uppe i rutan..står typ canal 13..windows media player
Barcelona Ronaldinho_barca
2004-07-24 20:56
Xavi // det är för det första inte vi som bästämmer hur barça ska spela..! jaja men det är iaf bara vad vi tror och jag tror så som jag lägger upp!
om inte Edu kommer så kommer Xavi spela självklart men igentligen vill jag att xavi ska spela..! jag tycker att han är jätte duktig ....men jag tänkte lite mer på defensiven..! det var därför jag la edu där..! för att vi har redan bra offensiva i den taktikenn som jag gjorde..! så det var därför =)
-------------------Valdes-------------------
-----------Puyol-----------Edmilson---------
-Belletti--------------------------Sylvinho-
----------------------Motta------------------
---------------Xavi-----------Deco----------
--Giuly------------------------------Dinho--
---------------------Saviola----------------

men jag är fortfarande lite osäker om Motta kommer att få spela..! jag tror det är många här på forumet som tror de..! men jag hoppas ju värkligen att hna kommer få spela

Barcelona Barca forever
2004-07-21 22:59
Tycker nästan att Barca börjar rota runt med lite för många anfallare. Vi har ju redan Saviola och vi har även fått Larsson, två mycket bra spelare. Barca har även visat stort intresse för Luis Fabiano och nu även Samuel Eto'o. Samtidigt har vi ju även unge Sergio Garcia som gjorde några inhopp förra säsongen, även han duktig. Fast han kan ju kommas att lånas ut men ändå, han finns ju i klubben. Så, jag tycker det är lite onödigt med alla anfallare.
Barcelona _BARCA_
2004-07-21 22:27
Hoppas barca får Hyppiä nu..
han kommer och behövas i cl..

men jag undrar bara hut gamal han e också. 28eller nåt?
e d nån som vet:

FORZA BARCA
Barcelona Barca forever
2004-07-21 22:59
Tycker nästan att Barca börjar rota runt med lite för många anfallare. Vi har ju redan Saviola och vi har även fått Larsson, två mycket bra spelare. Barca har även visat stort intresse för Luis Fabiano och nu även Samuel Eto'o. Samtidigt har vi ju även unge Sergio Garcia som gjorde några inhopp förra säsongen, även han duktig. Fast han kan ju kommas att lånas ut men ändå, han finns ju i klubben. Så, jag tycker det är lite onödigt med alla anfallare.
Barcelona Xavi
2004-07-21 21:27
Javisst! på Barcas hemsida står det att Barca först bröt kontraktet med Kluivert för att sedan låta honom skriva på för Newcastle som free transfer. FY FAN!
2004-07-23 06:30
Izquierda// Håller med om att pengarna känns klara till ett köp av forwars vilket är synd eftersom offensiva spelare har vi i överflöd. Det är Luque kanske som ligger närmast, ända bra med han är väl att han är gammal barca spelare.
Frågan är bara om man ska ligga lågt med inköp av en deffensiv spelare och inte köpa första bästa?
2004-07-23 06:26
Nästan alla här inne är överens om anfall och ytter positionerna. Men när det kommer till den defensiva biten på mttfältet och backlinjen är det mer förslag.

----guly----------dinho--
---------saviola---------

Därför känns det som om man inte får in en stabil start elva kan det bli jobbigt för spelare och inte veta vilka som är givna. Alltså som så många gånger förut, de vi behöver är en deffensiv mittfältare som ska gå rakt in i startuppställningen.
BARCA BLOD // Hade gärna sett Emre i truppen, troligen bilr han svår att locka hit. Sedan känns ham lite klen, 170 lång 68 kg lätt.
Puyol_20// hade gärna sett Mexes men Roma tog han, sedan Chivu i Roma känns inte allt för orealistiskt.
Barcelona BARCA BLOD
2004-07-21 19:46
izquerda: jag håller med dig om att det finns andra positioner att förstärka, men vem vet troligen komer reijkard låta de två spela samtidigt det är inte omöjligt.
sen att konkurrensen är högre i portugal än i spanien var kanske inte riktigt menat.
att baraja och albelda lyckats i valencia behöver inte betyda att det är bästa paret när det gäller i landslagsammanhang.
angående att jag hade tackat nej, vill jag säga att nästan alla byttes in och mitfälltet funkade inte alls ändå så sitter spaniens passings säkraste spelare på bänken.
om deco behöver jag inte nämna något angående rollen han hade i portugal, iaf de som kan något om fotboll vet.
Annons: