/spanien/barcelona/forum/26508.aspx/spanien/barcelona/forum/26508.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas
2004-05-30 10:47
Både Trézéguet och Giuly verkar vara väldigt nära Barcelona nu. Dessutom tror El Mundo att Ballack kommer till Barcelona innan EM drar igång. Sen får vi också hoppas Davids inser sitt eget bästa och stannar i Barça.
Barcelona Andreas
2004-05-30 10:47
Både Trézéguet och Giuly verkar vara väldigt nära Barcelona nu. Dessutom tror El Mundo att Ballack kommer till Barcelona innan EM drar igång. Sen får vi också hoppas Davids inser sitt eget bästa och stannar i Barça.
Barcelona Barca_91
2004-05-28 19:51
Tv4+ visar Sao Paolo-Corinthians kl 20.55 på söndag.
Då kan vi se Luis Fabiano spela en ligamatch!
Barcelona Sir Ronaldinho
2004-05-30 00:48
Barca_91//
Xavi tar hand om det defensiva.
Giuly har varit helt jävla outstanding i Franska ligan, där har han för det mesta spelat som en släpande forward - i mitten!
Kan ju tillägga att jag har tillgång till franska tv kanaler som visar alla Monaco & Lyons matcher, har följt Monaco väldigt mkt.
Barcelona exxet
2004-05-29 22:21
Håller med om att inte göra sig av med Quaresma, släpp hellre LG om Giuly köps. Ge Quaresma tid han kommer att blomma snart. Hur går det med Davids, har han fått ett nytt förslag? Jag ser hellre Trez än Fabiano har knappt sett killen. Ballack istället för Cocu skulle väl funka inte samma spelartyp men kan man behålla Davids så går det nog. En mittback behövs och då är mitt val Mexés, läste att Roma var ute efter Ferrari och dom har knappast råd att köpa båda.
Real Madrid Ike
2004-05-30 00:46
Om en av mina absoluta favorit spelare, Saviola!

http://www.sport.es/default.asp?idpublicacio_PK=33&idnoticia_PK=121904&idseccio_PK=631

Endast Ronaldo, och Mista har gjort fler spel mål än Saviola i år. :)
Ganska bra va, med tanka på att killen haft förtroende under halva året.
Saviola ska DEFENETIVT vara med i ett två manna anfall nästa år!
Blir så irriterad på att, Saviola alltid hamnar som andra val, när säsongen börjar.
Killen är grymt bra.
----------Valdez----------
Belleti puyol Marquez V.BH
---Ballack Xavi Davids----
--------Ronaldinho--------
-----Saviola Trezeguet----

Tänk om barca skulle köpa Zambrotta, vilken dröm :)

JORGE:
Borde inte du byta plats på Xavi Davids iaf? :)
Barcelona Barca Barca
2004-05-29 22:18
En snabb fråga bara

Kan nån ge mig en sida där man kan se alla Barcas mål, dena säsong??

Tack=)
Barcelona Andreas
2004-05-28 15:39
Ronaldinho Gaucho//

1. Inter är en loserklubb, så varför inte?
2. Visst, Davids sägs ha fått erbjudande från Spurs men det är mellan Inter och Barcelona som valet står.
3. Hämta lite fakta innan DU skriver något!
Barcelona Barca Barca
2004-05-29 22:18
En snabb fråga bara

Kan nån ge mig en sida där man kan se alla Barcas mål, dena säsong??

Tack=)
Barcelona Andreas
2004-05-28 15:39
Ronaldinho Gaucho//

1. Inter är en loserklubb, så varför inte?
2. Visst, Davids sägs ha fått erbjudande från Spurs men det är mellan Inter och Barcelona som valet står.
3. Hämta lite fakta innan DU skriver något!
Barcelona Rickiboy
2004-05-30 01:22
grabbar,, en grej bara.. e det nån som har höjdpunkter från matchen katalonien - Brazil..vore hemskt snällt.. forza barca...
Barcelona Barca_91
2004-05-29 23:30
Alla som vill se Luis Fabiano kan kolla på tv4+ imorgon.Dom visar Sao Paolo-Corintihans(stavning?) i den brasilianska ligan kl 20.55.
Barcelona Ham$inHo11
2004-05-26 22:11
en sak till baptista var deffensiv mittfältare innan han blev omspolad i endast sevilla till topp för de fanns brist där....så nu vet ja inte vart han vill spela i framtiden....men undebar talang o väldigt kraftfull spelare....
Barcelona ZonD
2004-05-27 15:31
Luis Fabiano gjorde ytterliggare 2 mål igår. Köp!
Barcelona Skarpheden
2004-05-26 23:00
Om jag har förstått denna notis rätt så kommer Barça även i fortsättningen ha reklamfri tröja. Fantastiskt skönt, jag är enormt stolt över vår rena tröja!
Barcelona Barcelona evigt troget
2004-05-28 21:48
Tycker forfarande att det är försvaret som ska förstärkas mest!Visst Giuly är en fantastisk spelare som det inte vore dumt att få, men nu borde dem värva någon riktigt bra back...
Real Madrid Ronaldinho Gaucho
2004-05-28 18:57
KOM IGEN BARCA::.
Real Madrid Ronaldinho Gaucho
2004-05-28 16:36
Andreas:

Om Barca förlorar hela tiden och Inter kommer och kallar Barca för loserklubb, Ja då blir du glad va?
Och Inter har istället visat intresse för Veron!
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-26 18:12
juanito, så sant som det är sagt!
Barcelona Gaucho
2004-05-26 21:01
Rosell är i Brasilien för att förhandla med Baptista, som verkar vara tänkt som Davids ersättare om inte holländaren stannar..

Nu har jag läst det i många inlägg här på forumet och det är en sak att jag funderar över! Davids är en defensiv mittfältare och Baptista en anfallare, hur kan man ersätta honom med Baptista?
Barcelona PUYOL=Hjärta
2004-05-26 18:12
juanito, så sant som det är sagt!
Barcelona Vovchanchyn
2004-05-29 18:09
Luis García har gjort 4 mål i ligan.
Barcelona BARCA BLOD
2004-05-28 14:14
vad är det reijkard vill, hur vill han spela? ska han fortsätta med 4-3-3 eller ska han gå tillbaka till 4-2-3-1 eller något annat formation.
Det måste han gjort klart för sig redan nu. när han väl bestämt sig ska han handla, rätta spelare på rätta positioner.
Varje steg ledningen tar måste vara genom tänkt, villket de gör ochså hoppas jag, för om vi ska lyckas och det tror jag laporta vill.
som det ser ut nu har man gjort klart med balleti och van bronch. detta är tecken på att reijkard vill ha ofensiva ytterbackar.
I mitten förhandlar man med davids Balack baptista, alla de har många likheter, tuffa och jobbar hårt. Barcelona ska vinna alla bollar i mitten. sen där framme tror jag att laporta hällre spelar med 2 forwards.
Trotts att jag sett fabiano lite känns det som att han är den perfekte för barca
jag tror på succe som kaka. jag hoppas verkligen inte trez kommer han är för stilla stående han passar inte in i barcelonas spel stil, jag vill hällre då att kluivert stannar.
(vill inte gå in på detaljerna, blir för långt annars).
Barcelona tagee
2004-05-28 13:04
Tack Ike. Får väl hoppas att ronaldinho inte får ett hjärnsläpp.
Barcelona BARCA BLOD
2004-05-29 19:08
det är galet att jämföra LG med GUlly. LG borde inte ens vara med i truppen. killen har förstört många många målchanser tack vare att han är så seg, villket ni kanske inte lagt märke till. hur mycket han missat behöver jag inte ens ta upp.
barcelona ska ha snabba spelare de ska löpa sönder motståndarna.
-
det är bra namn barcelona är intreserade av, det enda negativa är att de söker spelare för långt borta. jag föredrar spanska spelare.
varför inte ex. luque för guly, trez-morientes, baptista-xabi mfl.
det kanske inte lätt att köpa de men kämpa måste man göra.
Barcelona Andreas
2004-05-28 15:05
Izquierda//
Angående ytteranfallare så har SPORT även skrivit att Monacos Ludovic Giuly är aktuell.

Nu hoppas jag främst på att Davids väljer Barça före Loserklubben nr 1; Inter.
Barcelona Barca Barca
2004-05-29 17:37
Rivald0: Helt sant.

Quaresma är en klass spelare. Faktis rätt så underskattad. I min ögon är han bättre än Guily. Det vore ett stor misstag att göra ett bytes affär med Monaco. MEN om man lånar ut Quaresma till Monaco ett par år så vore det bästa Laporta har gjort efter Ronaldinho köpet. Hade Barcelona tagit hand om Quaresma så hade vi slippit lägga ut pengar på Guily. Istället så hade man lagt ut de pengarna på en mittback. För mig så vore Guily ett helt underbar köp men, man Barca fåra inte ge ut Quaresma bara så där. Han är en underbar fotbollspelare. Säljer Laporta honom(Quaresma) så kommer han nog ångra sig efter ett par år, när han lirar fotboll i ett annat lag.

Jónathan: Märkte också det för nån månad sen. OCh då tänkte jag "Sheet Barca är T.O.M bra att utveckla tränare inte bara spelare". OKej det kanske inte vara Barca som direkt utvecklade de men det var just i FC Barcelona klubben de började. Fantstisk klubb.

Barcelona Andreas
2004-05-28 15:05
Izquierda//
Angående ytteranfallare så har SPORT även skrivit att Monacos Ludovic Giuly är aktuell.

Nu hoppas jag främst på att Davids väljer Barça före Loserklubben nr 1; Inter.
Barcelona Barca Barca
2004-05-29 17:37
Rivald0: Helt sant.

Quaresma är en klass spelare. Faktis rätt så underskattad. I min ögon är han bättre än Guily. Det vore ett stor misstag att göra ett bytes affär med Monaco. MEN om man lånar ut Quaresma till Monaco ett par år så vore det bästa Laporta har gjort efter Ronaldinho köpet. Hade Barcelona tagit hand om Quaresma så hade vi slippit lägga ut pengar på Guily. Istället så hade man lagt ut de pengarna på en mittback. För mig så vore Guily ett helt underbar köp men, man Barca fåra inte ge ut Quaresma bara så där. Han är en underbar fotbollspelare. Säljer Laporta honom(Quaresma) så kommer han nog ångra sig efter ett par år, när han lirar fotboll i ett annat lag.

Jónathan: Märkte också det för nån månad sen. OCh då tänkte jag "Sheet Barca är T.O.M bra att utveckla tränare inte bara spelare". OKej det kanske inte vara Barca som direkt utvecklade de men det var just i FC Barcelona klubben de började. Fantstisk klubb.

Barcelona Gustaf
2004-05-29 17:20
Jairzinho//

Tycker att du är lite väl hård mot Luis García. Visst är Giuly en bättre fotbollsspelare men LG har ändå gjort en bra säsong och det där med att han löper innåt tycker jag har varit en av hans starka sidor. Han är otroligt rörlig och ofta spelbar. Ronaldinho har lagt flera fina passningar som LG har löpt bra på. Visserligen missar han många av sina lägen men 11 ligamål mål är bra gjort. Med boll brister dock LG oftast och det är förhoppningsvis där Giuly kan tillföra något om han kommer.
Annons: